Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Európába jön a világ legnagyobb óceánjárója
A világ legnagyobb óceánjárója, az Oasis of the Seas 2014-ben egy rövid őszi szezonra Európába érkezik.A Royal Caribbean International bejelentette, hogy a világ legnagyobb és leginnovatívabb óceánjárója, az Oasis of the Seas 2014-ben egy rövid őszi szezonra Európába érkezik. A különleges hajóóriás 2014-es európai szezonja 2013. április 11-től foglalható. Az Oasis of the Seas vendégei a hajó európai tartózkodása alatt az atlanti-óceáni és nyugat-mediterrán partvidék kincseit fedezhetik fel, emellett pedig természetesen élvezhetik az Oasis osztály pazar szolgáltatásait a hajó hét körzetre osztott közösségi terében: kipróbálhatják például a 82 láb hosszan futó drótkötélpályát, a kézzel faragott körhintát, megcsodálhatják a három emelet között lebegő Rising Tide bárt, élvezhetik a Broadway musicaleket, az AquaTheatre látványos produkcióit és a több mint 12000 élő fának és növénynek otthont adó Central Parkot.A hajótársaság díjnyertes családi programsora szintén remek garancia arra, hogy minden generáció, a család minden tagja felejthetetlen élményeket szerezzen a luxus-óceánjáró fedélzetén.A két transzatlanti hajóút alkalmával az Oasis of the Seas utasai számára elérhető lesz a hajóóriás minden egyedi, innovatív szolgáltatása és létesítménye, minden fedélzeti szórakoztató program és étkezési alternatíva. Sőt, ezeken az útvonalakon a Quantum osztály világából is ízelítőt kapnak a vendégek, plusz olyan különleges programokon is részt vehetnek majd, amelyek felnagyítják, fokozzák az Oasis osztály kínálta élményt.2014. szeptember 1-jén egy 12 éjszakás, keletnek tartó hajóút indul a luxus-óceánjáró Port Everglades-i (Fort Lauderdale, Florida, USA) bázisáról Barcelonába, egy 13 éjszakás, október 14-én induló, nyugati irányban haladó transzatlanti hajóút pedig Rotterdamból (Hollandia) Port Everglades-be tart majd. A nyugatnak tartó transzatlanti hajóútra október 15-én Southamptonból is lehet csatlakozni.A világhírű hajó három európai útvonalon is közlekedik majd. A nyaralók két körút közül választhatnak: az egyik egy 5 éjszakás, Barcelonából induló nyugat-mediterrán útvonal, a másik egy 7 éjszakás hajóút Barcelonától Rotterdamig. Utóbbi végén az Oasis of the Seas szárazdokkba vonul rutinjellegű karbantartásra a Képpel Verolme hajógyárban.Ezenkívül augusztus 30-án egy 2 éjszakás, Bahama-szigeteket érintő körút, október 27-én pedig egy 5 éjszakás nyugat-európai körút indul, mindkettő Port Everglades-ből és az egyik megnyitja, a másik pedig úgyszólván bezárja az Oasis of the Seas rövid 2014-es európai szezonját.A 2009 decemberében vízre bocsátott Oasist tengerre kitalált építészeti csodaként harangozták be, olyan csodahajóként, amelynek 16 fedélzeti szintje van, 225.282 bruttó regisztertonna a súlya, és a vendégkapacitása kétágyas elhelyezés mellett 5.400 fő.Az Oasis of the Seas az első óceánjáró, amelynek a fedélzetén megvalósult a hajótársaság hét, tematikusan elkülönülő körzetre osztott hajótér-koncepciója is a Central Parkkal, Boardwalkkal, Royal Promenade sétálóutcával, medencerésszel és sportzónával, Vitality at Sea Spa wellness-részleggel és fitneszcentrummal, szórakoztatóközponttal és ifjúsági zónával.
Németalföldi mesterek az Albertinában
Századik, jubileumi tárlata alkalmából németalföldi mesterek rajzai láthatók a bécsi Albertinában. A Bosch Bruegel Rubens Rembrandt című kiállítás a Németalföld két részre szakadásának kontextusában mutatja be a térség művészetét.A bécsi Albertina grafikai gyűjteménye világviszonylatban is jelentős számú németalföldi rajzzal büszkélkedhet, amelyek tematikai, technikai és stilisztikai gazdagsága kiváló bizonyítékai a németalföldi művészet sokszínűségének. Ebből a mintegy ötvenezer darabot számláló gyűjteményből tekinthet meg 170 alkotást a nagyközönség a kiállítóház századik, jubileumi tárlata alkalmából. A 2013. június 30-ig látható Bosch Bruegel Rubens Rembrandt című kiállítás a késő középkortól a 17. századig a kultúra kontextusában mutatja be a térség kettészakadását és felvirágzását. A Németalföld történetének meséje Jan van Eyck, Rogier van der Weyden, Petrus Christus és Dirk Bouts egy-egy kiemelkedő alkotásával kezdődik, amikor Észak-Burgundia művészete még nagyjából egységes volt és európai alkotók generációi számára szolgált ihletésül. A tárlat első csúcspontját Hieronymus Bosch és Id. Pieter Bruegel munkái jelentik, a 16. század Gossaert, Heemskerck és Goltzius alkotásaival folytatódik. A németalföldi művészetet ekkorra már a sokoldalúság jellemzi: az ókor és az itáliai reneszánsz hatására egy sor iskola jött létre egy-egy város körül, amelyek egy-egy stílusra és témára specializálódtak. A vallásos művészet mellett - főleg az északi tartományokban - profán témák is teret nyertek, akárcsak a tájkép és a zsánerművészet. A terület kettéválásával egyre egyértelműbbé vált a különbség a holland és a flamand művészet között. Míg a katolikus délen a bibliai és mitológiai ihletésű historikus festészet hódított és a Rubensi barokk uralta a flamand művészetet, addig a kálvinista, polgári északon a profán művészet élte virágkorát. Olyan témákban születtek rajzok, festmények, amelyeket korábban "papírra nem valónak" bélyegeztek. A zsáner- és tájképek, tengeri jelenetek, csendéletek és portrék bepillantást engedtek a polgárság mindennapjaiba. A kiállítás központi témáját is ez az időszak, Hollandia "arany" 17. százada alkotja Rembrandttal és a körülötte létrejövő iskolával, valamint a kor híres flamand mestereivel, Peter Paul Rubens-szel, Anton van Dyck-kel és Jacob Jordaens-szel.
Airbus 2050 koncepció
Már abba is elég szédítő belegondolni, hogy óránként 800 km/h-s sebességgel hasíthat az égen egy fémdobozban, de az Airbus ezt a gravitációval dacoló utazást egy átlátszó felületű repülőgépen képzeli el. A repülőgépipar egyik vezetője a legmodernebb tervezési elképzelések használatával olyan repülőgép-koncepció alkotott, amelynek - legalábbis egyelőre - nem a repülés a célja: egy olyan innovációs eszköz, amely "beindítja a mérnökök képzeletét, és... megvilágítja a repülés előtt álló kihívásokat, illetve döntéseket." A koncepcióban, amely reményeik szerint az Airbus 2050-es modelljeit tükrözi, a biomimetika elvei alapján alakították a formákat és az anyagokat. Az elképzelés leginkább szembeötlő eredménye a repülőgép törzse, amelyet átlátszatlan fém helyett a szerkezeti anyag pókhálószerű hálózatából áll, és egy kicsit csontvázra hasonlít. Valójában pontosan ezt idézi ez a szerkezet, hiszen a madarak csontszerkezete ihlette.A vállalat jövőbeni formaterveinek egyik bemutatója során Charles Champion vezető mérnök kifejtette, hogy a "csont egyszerre könnyű és erős, mivel a porózus belső szerkezete csak a szükséges helyeken tartalmaz anyagot, máshol üreges." A repülőgép úgynevezett "bionikus csontjai" közötti tér panorámaablakként működik a repülőgép teljes felületén. "Láthatja majd a piramisokat vagy az Eiffel-tornyot a repülőgép átlátszó padlózatán keresztül."Míg a szerkezettervet évezredek óta létező élőlények ihlették, az anyagok többségének előállításához használt technológia mindössze alig egy évtizede ismert. A 3D nyomtatás egyike az olyan technológiáknak, amelyek segítségével az Airbus megalkothatja a tervhez szükséges pontos formákat. Ezeket először számítógépen rajzolják meg, majd rétegenként, gyorsan gyártják le őket. Így a forma pontosan az elképzeléseknek megfelelően, hulladék nélkül alakítható ki. A kabin elektromos rendszerének kialakításához az Airbus egy agyhoz hasonló "intelligenciahálózat" beépítését tervezi a repülőgép falaiba, amely a rengeteg kábel, vezeték és kapcsoló nélkül reagál a belső tér klímaváltozásaira.Mindezek a stratégiák - a könnyű szerkezet, a hulladékmentes gyártási folyamat és a vezeték nélküli elektromos rendszer - mind hozzájárulnak az emisszió és az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez. Ha kevesebb erőforrásra van szükség az egyes repülőgépek gyártásához, az összességében jelentős javulást eredményezhet a repülés környezeti hatása szempontjából. Ebben a tekintetben az Airbus koncepció-repülőgépe egyike azon kevés dolognak (legalábbis egyelőre), amelyek esetén az "organikusan növesztett" kifejezés nem az élelmiszerekre, hanem az ülésekre vonatkozik. A repülő ülései valószínűleg növény alapú bioanyagokból állnak majd. Ez még az emlékező emlékező habon és az intelligens anyagokon is túlmutat, és emlékszik a test optimális helyzetére.Természetesen az interaktív zónáknak köszönhetően az utasok által jelenleg élvezett kényelem minden eleme rendelkezésre áll a repülési élmény során: az utasok ismerkedhetnek, játszhatnak, valamint különböző holisztikus kezelésekben, például masszázsban és aromaterápiában is részesülhetnek. Mindez szinte feledteti a tényt, hogy az ember egy túlnyomásos fülkébe van bezárva, kilenc kilométerre az anyabolygó felszíne felett.
Mr O'Leary esete a Guinness sörrel
Nem tudjuk, hogy az eset megtörtént-e vagy csak a képzelet szülte de minden esetre érdemes elolvasni.A Ryanair hírhedt igazgatója Michael O'Leary Dublin egyik szállodájában leül a bárpult elé és kér egy pohár Guinness sört.A pultos már mondja is az árat,Mr. O'Leary, az egy euró lesz.Picit meglepetten de már keresi is az 1 eurós érmét a pénztárcájában és megjegyzi, hogy nocsak, az szokatlanul olcsó.Valóban Uram, igyekszünk a versenytársaink előtt járni ezért aztán minden szerdán 6 és 8 között még ingyen sört is osztunk így aztán nálunk kapható a legolcsóbb sör Irországban. Uram, úgy látom nem hozott magával poharat így hadd ajánljak egyet a korsóink közül, 3 euro lesz.O'Leary elővesz újabb 3 érmét és keres magának egy széket.Uram! Szeretné ülve elfogyasztani a sörét? Igen kényelmes bárszékeink vannak, 2 euro a bérleti díjuk. Kár, hogy nem foglalta le előre mert akkor csak 1 eur-t kérnénk érte.O'Leary ekkor már ingerülten de kifizette az újabb 2 eur-t abban reménykedve, hogy végre nyugodtan leülhet a hideg sör mellé és megnézheti e-mailjeit. Uram, jól látom, hogy hozott magával laptop-ot ? Szabályzatunk szerint az előre be nem jelentett laptopokért kötelesek vagyunk 3 euró felárat beszedni, sajnálom.Ekkor O'Leary már magából kikelve, ordítva visszamegy a pulthoz és szó szót követ:Ez nevetséges! Azonnal küldje ide a főnökét! Tudja maga egyáltalán ki vagyok én?Hogyne, Mr. O'Leary! Akkor hogy bánhatnak velem így? idejövök a maguk szállodájába, egy nyugodt 5 percet szerettem volna eltölteni a söröm mellett és most itt vitatkozom magával! Azonnal küldje ide a főnökét!Rendben, meg tudom adni a főnököm e-mail címét, de ha személyesen akar vele találkozni akkor reggel 9:00 és 9:10 h között találja itt hétfőn és kedden, ezen a zöld számon tudja őt elérni, a hívás ingyenes, csak a beszélgetésért kell fizetni 10 centet másodpercenként.SOHA TŐBBÉ NEM JÖVÖK EBBE A BÁRBA! ordít O'Leary.Rendben uram de azért ne feledje, hogy mi vagyunk Irország legolcsóbb sörözője !
Japán cseresznyefa virágzás
A cseresznyevirágot Japánban legendás vallási kultusz övezi, ami amellett, hogy Japán jelképe, egyben identitásuk elválaszthatatlan része is.A legenda szerint, a FUJI hegység istennője KONOHANA SAKUYA HIME, tavasszal életre kelti a halott virágokat, melyek életképességnek legfőbb szimbóluma a cseresznye virág - a SAKURA.A cseresznyevirág apró szirmai az élettől elválaszthatatlan mulandóságot, a folyamatos megújulás, az újjászületés körforgását szimbolizálják.Az istennő, - akinek nevében a KONOHANA jelentése nem más, mint a " fa virága" - ezekkel a rózsaszín virágokkal díszítette a FUJI-t, így a cseresznyevirágzást, a japánok a tavasz visszavonhatatlan eljövetelének tekintik, és egy több napon át tartó ünnepség sorozattal, a HANAMI-val tesznek emlékezetessé.A HANAMI valójában egy családi és baráti körben, piknikezéssel eltöltött program, amikor az emberek semmi mást nem tesznek, egyszerűen csak gyönyörködnek déli szigetektől induló, és felől észak felé haladó, folyamatosan virágba boruló cseresznyefákban.A HANAMI , vagyis a "VIRÁGNÉZÉS" hagyományát a japánok a 700-as évek elején, a NARA korban vették át Kína egyik legjelentősebb császári dinasztiájától, a TANG dinasztiától. A HANAMI ekkor még csak a tehetős japán emberek időtöltése volt, és csak később, a 700-as évek végén, a HEIAN korban kezdett egyre szélesebb körben népszerűvé válni.Még később, az EDO korszakban a HANAMI éjszakákba több napos nyúló ünnepséggé fokozódott, ami mai napig megtartotta az akkori szokásokat.E-szerint az ünnep nem ér véget a napnyugtával - így a virágtól roskadó fákat apró mécsesekkel aggatják teli, így téve még varázslatosabbá, az amúgy is csodálatos látványt.És egy gondolat, a cseresznyevirágzás legendájához Japánból, ahol úgy tartják: " akire ráhull egy cseresznyefavirág, azt szerencse és boldogság kíséri útján ..."
Győztes búvárfotók
Kihirdették a XII. Búvárfotós és Búvárfilmes Országos Bajnokság eredményeit szerdán Budapesten: a búvárfotósok egyéni összetett versenyében Előd László nyert.Előd László két kategóriában is első helyen végzett: Halfüggöny című fotója győztes lett a hal kategória felvételei között, emellett a verseny legjobb felvétele címet is elnyerte. Kezdődik a nap című képével pedig a nagy látószögű felvételek kategóriájában is kiérdemelte az első helyezést.A kompakt géppel készült felvételek kategóriájában Szabó Tamás Korallágyon, a mérsékelt vagy hideg égövi felvételek kategóriájában Násfayné Kőházi Mária Béka marionett, a makro felvételek kategóriájában Némethné Mánfai Éva Kirekesztve című műve végzett az első helyen. A digitális videokamerával készült kisfilmek között Sásdi Zsolt Gigászi rekorderek című filmje, a video- vagy filmkamerával készített nagyfilmek között a Saser Productions és Természetfilm.hu Cápák a keresőmben című mozgóképe nyert, ez utóbbi lett a verseny legjobb filmje is. Az idei versenyen 37-en indultak 409 képpel és 10 filmmel. A világhálón közvetített második fordulós zsűrizés után az ítészek - búvárfotósok, természetfotósok, fotóriporterek - a hét végén zárt körben döntöttek a végső helyezésekről és díjakról. A fotópályázatot 1972 óta rendezik meg Magyarországon, korábban ötévente, utóbb minden második évben. A pályázat rendezője a Magyar Búvár Szakszövetség, társrendezője a Tengeri Só Alapítvány.
Moszkvai charterjáratok érkeznek áprilistól Hévízre
Moszkva és Sármellék között hetente közlekedő charterjáratot indít április közepétől november elejéig a magyar utazási iroda - tájékoztatta az orosz tulajdonú vállalkozás hévízi menedzsere az MTI-t. Halasi Tibor közölte: április 14-től november 1-jéig minden vasárnap közlekedik oda-vissza a domogyedovoi repülőtér és a Hévíz-Balaton Airport között a Tatarstan Airlines Airbus vagy Boeing 737-es, mintegy 150 fős kapacitású repülőgépe. A járatokat az utazási iroda moszkvai partnerirodája és az egyik legjelentősebb orosz kiutaztató cég, a Devisu közösen szervezi. Az utazási iroda képviselője hozzátette: több mint egy évtizede utaztatnak vendégeket Hévízre és a térség gyógyfürdőibe, a környéken számos orosz ingatlantulajdonos is van már. Az iroda által szervezett utasok száma évente nagyjából 30-50 százalékkal emelkedik. Számukra eddig csak budapesti, bécsi vagy pozsonyi leszállással és további háromórás transzferrel tudtak a nyugat-balatoni térségbe utakat kínálni, de a charterindítással mindössze 10 percre rövidül a reptér és a szállodák közötti utazási idő.Az iroda a múlt év végétől január közepéig öt moszkvai chartergépet indított már Sármellékre, ezeken közel 700 utast hoztak a régióba az ortodox karácsonyi ünnepek idején. A közvetlen járatindítástól azt remélik, hogy jelentősen tovább nő a Hévízre, Zalakarosra és más gyógyhelyekre érkező oroszok száma - tette hozzá Halasi Tibor.A tavaly óta a hévízi önkormányzat üzemeltetésében működő sármelléki repülőtér honlapján megtalálható információk szerint az idén további három légitársaság gépeit fogadják rendszeresen. Március végétől a Lufthansa négy német nagyvárosba közlekedtet heti charterjáratokat, a Germania charterei április közepétől Berlint és három kelet-német várost kötnek össze Hévízzel, májustól pedig az AirBaltic menetrend szerinti járata is elindul Riga és Sármellék között.
Bál a magyar ízek tiszteletére
Idén első alkalommal a Gödöllői Királyi Kastélyban rendezik meg a Magyar Ízek Bálját. A hagyományteremtő társasági esemény célja a tradicionális magyar ízek, a gasztrokultúra ápolása és a magyar termelők népszerűsítése. A menüsorban olyan különlegességek is szerepelnek, mint a szilvásváradi pisztráng kaviár vagy a konfitált vizibivaly nyak és szürkemarha borjú bélszín duo kéksajtos kukorica prószával és szarvasgombás burgonya habbal. A március másodikai bált a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség szervezi."A Magyar Ízek Bálja nem csak a hagyományteremtésről szól. Az elképzelés annak köszönhetően született meg, hogy a szakma megünnepelje a hazai termékek népszerűsítésért folytatott küzdelemben eddig elért sikereket. A figyelem középpontjába most is a magas fokú szakértelem, a kiváló minőségű magyar élelmiszerek, az újdonságok, különlegességek és a tradíció kerülnek. Ez alapján állítottuk össze a báli menüsort és ez alapján fogunk díjakat is átadni" - hangsúlyozta Pap Krisztián a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség vezérigazgatója.Hozzátette: "A március másodikai bálon díjazni fogjuk az Év termelőjét, az Év innovációját és az Év sikertermékét, valamint azt a szerkesztőséget vagy újságírót is jutalmazzuk, aki a magyar termelők és a magyar termékek népszerűsítéséért a legtöbbet tette 2012-ben."A Gödöllői Királyi Kastélyban, március másodikán megszervezett Magyar Ízek Báljáról további információt a http://www.magyarizekbalja.hu, valamint a facebook.com/magyarizek oldalon találhatnak az érdeklődők.
Legyártották az utolsó Tu-154-es utasszállítót
Véget ér a legendás Tu-154-es szovjet-orosz sugárhajtású utasszállító repülőgép gyártásának története: a szamarai Aviakor gyár a védelmi minisztériumnak szállítja le az utolsó darabot. Ezzel a sorozatgyártás befejeződik - közölte a gyár szóvivője a RIA Novosti hírügynökség keddi jelentése szerint. Hozzátette, hogy az üzemelő gépek javítását még évekig el kell látni.A Tupoljev Tu-154 volt a leghosszabb ideig sorozatgyártott utasszállító gép. A közepes - 5280 kilométeres - hatótávolságú, három sugárhajtóműves repülőgépet az 1960-es évek közepén tervezték, és 1970-ben állították szolgálatba. Az elmúlt több mint négy évtizedben körülbelül ezer darabot gyártottak a megbízhatóságáról híres gépből.A Tu-154 a szovjet és később az orosz légitársaságok fő utasszállítója volt, a szovjet érában az Aeroflot utasainak felét ilyen gép szállította. A repülőgépet mintegy 17 külföldi légitársaság is vásárolta és üzemeltette.Óránkénti 975 kilométeres utazósebességével a Tu-154 korának egyik leggyorsabb polgári repülőgépe volt. Egy-egy példány élettartama 45 ezer üzemóra volt, de utólagos javításokkal 80 ezer órát is repült. Várhatóan 2016-ig fogja még szelni az eget, bár a zajártalmi előírások miatt Nyugat-Európában és több más térségben az utóbbi években betiltották használatát, így csak bizonyos módosított modellek repülhetnek.