Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
London a fiatalok mekkája
A magyar utasok töltik a legaktívabban szigetországi vakációjukatBudapest, 2006. július 17. - Egyre több magyar fiatal utazik Nagy-Britanniába, a szigetországba látogató magyar turisták 43 százaléka ugyanis 35 évnél fiatalabb. A brit kulturális és szabadidős kínálat iránt érdeklődő magyar utasok összetételében tapasztalható generációváltás a magyar turisták által preferált programok és tevékenységek tekintetében is megnyilvánul. A magyar utasok ugyanis, a már-már szinte "kötelező programnak" tekinthető városnézés, templomok és katedrálisok megtekintése valamint múzeumlátogatások után minden más ország utazóinál nagyobb számban választanak aktív pihenési lehetőségeket, mint például az országjárás, a kirándulások, a biciklitúrák, és természetesen a híres angol pub-okban való időtöltés - derül ki a Visit Britain, a Brit Turisztikai Hivatal nemzetközi felméréséből, amelynek keretében 300 magyar turistát is megkérdeztek utazási szokásairól.A légitársaságok számának bővülésével és a klasszikus légitársaságok utóbbi időben tapasztalható drasztikus árcsökkentései révén minden magyar utazó előtt kitárult a világ. Végre kiélhetjük legendás kalandvágyunkat, egyre gyakrabban és egyre messzebb is utazunk. Az elmúlt évben például Nagy-Britanniába látogatott el repülővel a legtöbb honfitársunk. Amíg tavaly 250.000 magyar turista választotta vakációja helyszínéül a szigetországot, addig az idén ez a szám várhatóan megközelíti majd a 350.000 főt.Az utazóközönség összetételében egyre több az olyan fiatal utazó, akik barátaikkal vagy párjukkal látogatnak el Nagy-Britanniába, ezen belül is elsősorban Londonba. Amíg egy-két évvel ezelőtt az utazóközönség 20-25 százaléka volt 35 év alatti, addig ma már majdnem minden második utazó (43%) ebből a korosztályból kerül ki."Generációváltás zajlik a magyar utazóközönség soraiban. A magyar fiatalok felismerték, hogy szinte semelyik európai nagyváros nem biztosít olyan színvonalú és olyan gazdag zenei, sport, színházi programot valamint szórakozási lehetőségeket, mint London." - mondta Gődény Gábor, a Visit Britain közép-európai marketing vezetője."Ez a trend figyelhető meg a Nagy-Britanniába látogató magyar turisták által választott és preferált programokban és szabadidős aktivitások terén is. A magyar utasok minden tekintetben egyre aktívabbak." - teszi hozzá Gődény Gábor.A magyar utasok ugyanis, a már-már szinte "kötelező programnak" tekinthető városnézés, templomok és katedrálisok megtekintése, múzeumlátogatás után minden más ország utazóinál nagyobb számban választanak olyan aktív pihenési lehetőségeket, mint például az országjárás, a kirándulások, a biciklitúrák és természetesen a híres angol pub-okban való időtöltés.A fiatalok lehetőségeit a legnagyobb mértékben persze anyagi erőforrásaik befolyásolják. Az ő speciális igényeikre válaszul készített a Visit Britain és a British Airways egy olyan "Zsebpénzbarát Információcsomagot" amely ingyenesen megtekinthető kulturális nevezetességeket, kedvezményes árú szállásokat, olcsó étkezési lehetőségeket és zsebpénzbarát kiutazási és közlekedési lehetőségeket gyűjtött egy csokorba.A "Zsebpénzbarát Információcsomag" a Visit Britain www.visitbritain.com internetes oldalának "aktuális" rovatában érhető el.
A Germanwings a FIFA Labdarúgó Világbajnokság alatt is kitűnő eredményeket ért el.
A Germanwings Légitársaság vezetősége örömét fejezte ki a német labdarúgó-válogatott harmadik helyezését illetően. "A csapat nagyon jó esélyekkel indult a FIFA Labdarúgó Világbajnokságon, és megérdemeltem nyerte meg a bronzmérkőzést" . - mondta Andreas Engel, a Germanwings nemzetközi PR igazgatója. A Világbajnokság nagy fontossággal bírt a Légitársaság számára: büszkén szállították a szurkolókat Németországba, gyakran további járatok beiktatásával próbálva kielégíteni a megnövekedett igényeket.A Világbajnokság miatt hatalmas lázban égett Németország, ahova a világ minden tájáról érkeztek szurkolók. A világ legnagyobb sporteseménye a Germanwings Légitársaság életében is mérvadó volt: nemcsak a régi ügyfelek tértek vissza nagy számban a légitársasághoz, hanem új utasokat is üdvözölhettek a fedélzeten. A jegyfoglalások aránya átlagosan 10-15 százalékkal nőtt, az ülőhely-kihasználtság pedig átlagon felüli, 90 százalékos eredményt ért el. A Légitársaság Budapestről Köln/Bonnba és Stuttgartba közlekedő járatai is hasonló eredményeket ért el. A Germanwings néhány járata 100 százalékos telítettséggel közlekedett: Svédországból és az Egyesült Királyságból közlekedő járatokra minden jegy elkelt, sőt, új járatokat is csatasorba kellett állítani. A Világbajnokság hatalmas forgalomnövekedést jelentett a német turizmus számára is. A Germanwings egyik bázisrepülőtere, Köln városa például 48 százalékos növekedést könyvelhetett el a vendégéjszakák számában, a városi idegenvezetés lebonyolításához pedig új - többek között 40 brazil - munkatársakat kellett felvenni. A legtöbb vendég az Egyesült Királyságból érkezett Kölnbe.