Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Környezetvédelem luxussal
A világ legkörnyezetbarátabb üdülőhelyévé akarja átformálni a karib-tengeri Mosquito szigetet Richard Branson. A brit milliárdos nem csak pénzzel, hanem megújuló energiaforrásokkal is jól áll, mert a szigeten jelentős a napsugárzás és kiterjedt a széljárás. A brit Virgin vállalatcsoport kalandvágyó elnöke úgy véli, a karibi térség napfényét, szeleit és hullámait hasznosítva, a magánsziget több is lehet, mint a szórakoztatóipar kiválóságainak és a gazdag üzletembereknek a szuperluxus üdülőhelye. Valójában megbocsáthatatlan a karibi térség számára a piszkos üzemanyagok további használatának szükségessége, amikor rendelkezik minden természetes erőforrással - fejtegette Branson egy minapi interjúban. A Mosquito egy lakatlan földdarab, a Brit Virgin-szigetek egyike. Jelenleg bozótos és csak néhány omladozó épület van rajta. Branson azonban 20 villát tervez ide és egy tengerparti éttermet. Kizárólagos energiaforrásként szélturbinák és napelemek szolgálnának. Az öko-üdülőhely épületei hideg termál légáramlatokat fognak felhasználni, szükségtelenné téve a légkondicionálókat. A vendégek ételei egy bioveteményesből származnak majd és a tengerparti járműveket bioüzemanyagok fogják hajtani. Az ügylet még nem végleges. A Brit Virgin-szigetek tervezési hivatala még vizsgálja az elképzeléseket, a helyi kormány válasza viszont pozitív volt a kezdeményezésre. Branson már korábban határozott kötelezettséget vállalt arra, hogy új bioüzemanyagot fejleszt ki utasszállító repülőgépek számára, csökkentendő a szénszármazék kibocsátást. Az év elején Virgin Atlantic nevű légitársasága a világon először indított útnak egy olyan repülőgépet, amelyet bioüzemanyag hajt, hogy megmutassa, kevesebb széndioxidot bocsát ki, mint a normális repülőgép üzemanyaga. A repülőgépet részben kókusz és babassu (egy pálmatermés fajta) olajból készült bioüzemanyag keverék hajtotta, amelyet a négy fő üzemanyagtartályának az egyikében helyeztek el. A milliárdos szerint a felszökő globális olajárak az egész világon arra ösztönözhetik a kormányokat, hogy saját ökoprojekteket dolgozzanak ki. Természetbarát elgondolását az egész karibi térségre ki akarja vetíteni, ezért egy konzultációs csoport várhatóan augusztusban megkezdi a karibi-térségbeli kormányok és a vállalatok tanácsokkal való ellátását a szénsemleges projektekkel kapcsolatban.
Óccó, óccó!
Ma már mindenből van gazdaságos kiszerelés, itt az idő, hogy nyaralásból is legyen. Olaszországban a kispénzű turisták ezentúl olcsóbban megúszhatják a pihenést, mert a helyi fogyasztóvédelmi szövetség tanácsokkal látja el őket. Nemes gesztus, tekintve, hogy a külföldit azért szokták szeretni, mert pénzt hoz. A legtöbb turista naponta 93-180 eurót költ el, ha olyan olasz tengerparti városokban nyaral, mint például Rimini, Nápoly, Bari vagy Róma, ám a költségek lényegesen mérsékelhetők, ha betartjuk a Codici olasz fogyasztóvédelmi egyesület jótanácsait. A szervezet elsősorban a kispénzű, fiatal városlátogatóknak szánt javaslatait egy - 18-25 évesek körében végzett - közvéleménykutatás adatai alapján állította össze. A megkérdezettek egy ideális hosszú hétvégén a napot a tengerparton - vagy legalábbis egy uszodában - kívánják eltölteni, utána pizzát szeretnének vacsorázni, melyet sörrel öblítenek le, este pedig egy ital után diszkóban vagy koncerten szórakoznának.A Codici szerint a turisták által kedvelt városok éttermeiben egy pizza - főként hétvégén este - akár 15-18 eurót is kóstálhat, ezért a takarékosabbak jobban teszik, ha házhoz szállíttatják az ételt: így mindössze öt eurót fizetnek az italt is beleszámítva.A diszkók drága belépőit (12-35 euró) teljes egészében megspórolhatjuk, ha a szórakozóhelyek helyett inkább a tengerparti strandokon megrendezett bulikat választjuk. Itt az esetek nagy többségében egyáltalán nincs belépő, és így 10 eurós italfogyasztással is kényeztethetjük magunkat.Napközben szabadstrandokon múlassuk az időt, az ebédünket pedig ne helyben szerezzük be, hanem vigyünk magunkkal egy kis "hazait".Neves sztárok méregdrága koncertjei helyett pedig kiválóan szórakozhatunk például a közeli falvak egyikének búcsúján is.
Moszkva, a világ legdrágább városa
A brit Mercer tanácsadó iroda a legdrágább városok listájáról adott ki egy tanulmányt. A megélhetési költségekről szóló jelentés 143 várost vizsgált és körülbelül 200 szempont alapján hasonlította össze az országokat, többek között a közlekedésre, élelmiszerekre, öltözködésre, ingatlanok vásárlásra, háztartási cikkekre valamint a szórakozásra kiadott költségei alapján. A kutatás azzal a céllal készült, hogy segítséget nyújtson különböző szervezeteknek, arra az esetre, ha munkatársaik, alkalmazottjaik kiküldetését szervezik, mennyi támogatást kell nyújtaniuk, mennyi költséggel számoljanak.Az idei kutatás eredményére nagy hatással volt egyrészről az amerikai dollár árfolyamának gyengülése, másrészről az Euro és további árfolyamok erősödése. Mivel a dollár árfolyama gyengül így az Amerikába érkező külföldiek részére olcsóbbá vált a megélhetés kint tartózkodásuk alatt. Ez egyre több és több üzletembert vonzhat az amerikai üzleti negyedekbe, ugyanakkor a külföldi vállalatok számára az amerikai alkalmazottak egyre többe kerülnek.A kutatás eredményei az alábbiak lettek: a világ legdrágább városa Moszkva, ahol egy csésze kávé 6,60 dollárba kerül. A város tele van milliomossal de egy átlagos moszkvai kevesebb mint 12.000 dollárt keres évente. Az orosz állampolgárok közül többen bevásárló utakat szerveznek Amerikába, hiszen az ottani árak jobban megfelelnek a pénztárcájuknak.Még a szállásárak is emelkedtekA legdrágább városok túlnyomórészt Európában vannak, mint ahogy ez kitűnik a top 10-es listáról is.1. Moszkva2. Tokió3. London 4. Oslo 5. Szöul 6. Hong Kong 7. Koppenhága 8. Genf 9. Zürich 10. MilánóÉszak–Amerikában New York a legdrágább város, amely a 22. helyet jelenti a vizsgált városok tekintetében. Az elmúlt egymást követő 6 évben a legolcsóbb város Paraguay fővárosa, Asunción volt.
Ne induljon kocsival a Szigetre
Tömegközlekedéssel, bringával és hajóval érkezzenek az idei Szigetre – erre kérik a szervezők a fesztivál látogatóit. A Budai Rakpart lezárása tovább nehezíti a helyzetet, ezért a szervezők sűrítik a hajójáratokat, több hév és külön buszjárat is indul – tudtuk meg Tóth Tibortól, a Sziget szolgáltatásfejlesztési vezetőjétől.Sajnálatosan az idei Sziget és a Budai Rakpart alatt történő főgyűjtő csatornaépítési munkálatok kezdési időpontja egybeesnek, és a határidők miatt nem lehet a munkákat elhalasztani, így a rakpart lezárás miatt még nehezebb lesz a közlekedés a Szentendrei úton és környékén. A legjobb megoldásnak azt tűnik, ha a közönség nem gépjárművel érkezik, hanem a Sziget-szervezők által ajánlott alternatívákat alkalmazza. Egyrészt a BKV sűríti járatait és több kocsiból álló HÉV szerelvényeket fog indítani, amelyek az éjszakai órákban is közlekedni fognak. Másrészt menetrendszerű különbusz járatokat indítanak a Szigetről az éjszakai órákban, a város több forgalmas csomópontját érintve. Az elmúlt évek legnépszerűbb és leggyorsabb Szigetre jutási lehetőségét a hajójáratokat tovább sűrítik, és menetrendjüket meghosszabbítják, valamint most már három indulási - érkezési pont is (Jászai Mari tér, Vigadó tér, Batthyány tér) az érdeklődők rendelkezésére áll. Idén újdonságként, a lakók kérésének eleget téve, az önkormányzattal közösen a szervezők lezárják a rendezvény gépkocsi forgalma elől a Sziget bejárata körüli kis utcákat és oda csak az ott lakók hajthatnak majd be.