Papa Charlie kipucolása
2013. november 03.
Elsőre nem hangzik túl soknak a felesleges tárgyak mennyisége, de egy hosszú úton tonnányi kibocsátáscsökkenést jelent.
Lehet-e egy légitársaságnál is fogyókúrára fogni egy repülőgépet? A mai kerozinárak, és a környezeti terhelés csökkentésének igénye mellett érthetően izgatja ez a kérdés az üzemeltetőket, és az Air Berlin elhatározta, hogy utána is jár a dolognak. Az akció lényege: vajon mi történik, ha minden egyes tárgyat, ami elmozdítható, el is mozdítanak a fedélzetről, és elérhető-e a minden darab elemzése révén súlycsökkentés?
Az akció neve "Papa Charlie takarító bevetés" volt, a Papa Charlie annak az A330-asnak a lajstromjelére utal, amelyen a kísérletet elvégezték. A cég harmincnyolc alkalmazottja esett neki a gépnek egy hangárban Düsseldorfban, hogy kivegyen belőle minden olyan kivehető tárgyat, ami nem feltétlenül szükséges a gép üzemeltetéséhez. Természetesen az üléssorok a kabinban maradtak... Viszont a többit lefotózták és grammra pontosan lemérték, majd feltették a kérdést, hogy az illető tárgyak egyrészt feltétlenül vissza kell-e hogy kerüljenek az Airbusra, másrészt helyettesíthetők-e más, könnyebb darabokkal. Például a pilóták dokumentumokkal teli táskája helyett az is súlymegtakarítás, ha a repülőszemélyzet csinos kis tabletekről kapja a járat lerepüléséhez szükséges információkat.
Nos, végül is kiderült: összesen több mint fél tonnányi, 630 kilónyi felszerelés volt a gépen, ami nem volt permanensen rögzítve, ebből 335 kilónyit vissza is kellett vinni a gépre, mert nem volt sem elhagyható, sem helyettesíthető. 162 kiló dolgában további vizsgálatok szükségesek arról, mi lehet a sorsa a tárgyaknak, és 116 kiló volt az a mennyiség, amit sikeresen lehet könnyebbekkel helyettesíteni. Összesen 17 kilónyi olyan tárgyat, felszerelést találtak végülis a gépen, amit minden további nélkül a földön lehetett hagyni.
Mint az adatokból érzékelhető, maguk a gyártók, beleértve nemcsak a gépek, hanem a szükséges felszerelések gyártóit, azért javarészt megtalálták a most elkészíthető legkönnyebb megoldásokat, viszont az akció így is látványosan demonstrálta ország-világ előtt az Air Berlin elkötelezettségét az olcsóbb és környezetkímélőbb repülés iránt. Sőt, végülis ezek a kilók nem is számítanak olyan kevésnek. Ha a könnyíthető és szükségtelen tárgyakat valóban leveszik, illetve kicserélik, az egy hosszú távú járaton, mint amilyeneket az A330 teljesít, már akár tonnányi megtakarítást hozhat üzemanyagban és széndioxid-kibocsátásban.
A légitársaság amúgy is bajnoka a takarékos repülésnek: 2012-ben az egy utasra és 100 kilométerre vetített üzemanyag-fogyasztás mindössze 3,4 liter volt, ami a cég gépeinek összes széndioxid-kibocsátását több mint 100 ezer tonnával csökkentette egy év alatt, ezért kaphatta meg az Air Berlin a leginkább környezetbarát légitársaság díját.
forrás: www.iho.hu
Lehet-e egy légitársaságnál is fogyókúrára fogni egy repülőgépet? A mai kerozinárak, és a környezeti terhelés csökkentésének igénye mellett érthetően izgatja ez a kérdés az üzemeltetőket, és az Air Berlin elhatározta, hogy utána is jár a dolognak. Az akció lényege: vajon mi történik, ha minden egyes tárgyat, ami elmozdítható, el is mozdítanak a fedélzetről, és elérhető-e a minden darab elemzése révén súlycsökkentés?
Az akció neve "Papa Charlie takarító bevetés" volt, a Papa Charlie annak az A330-asnak a lajstromjelére utal, amelyen a kísérletet elvégezték. A cég harmincnyolc alkalmazottja esett neki a gépnek egy hangárban Düsseldorfban, hogy kivegyen belőle minden olyan kivehető tárgyat, ami nem feltétlenül szükséges a gép üzemeltetéséhez. Természetesen az üléssorok a kabinban maradtak... Viszont a többit lefotózták és grammra pontosan lemérték, majd feltették a kérdést, hogy az illető tárgyak egyrészt feltétlenül vissza kell-e hogy kerüljenek az Airbusra, másrészt helyettesíthetők-e más, könnyebb darabokkal. Például a pilóták dokumentumokkal teli táskája helyett az is súlymegtakarítás, ha a repülőszemélyzet csinos kis tabletekről kapja a járat lerepüléséhez szükséges információkat.
Nos, végül is kiderült: összesen több mint fél tonnányi, 630 kilónyi felszerelés volt a gépen, ami nem volt permanensen rögzítve, ebből 335 kilónyit vissza is kellett vinni a gépre, mert nem volt sem elhagyható, sem helyettesíthető. 162 kiló dolgában további vizsgálatok szükségesek arról, mi lehet a sorsa a tárgyaknak, és 116 kiló volt az a mennyiség, amit sikeresen lehet könnyebbekkel helyettesíteni. Összesen 17 kilónyi olyan tárgyat, felszerelést találtak végülis a gépen, amit minden további nélkül a földön lehetett hagyni.
Mint az adatokból érzékelhető, maguk a gyártók, beleértve nemcsak a gépek, hanem a szükséges felszerelések gyártóit, azért javarészt megtalálták a most elkészíthető legkönnyebb megoldásokat, viszont az akció így is látványosan demonstrálta ország-világ előtt az Air Berlin elkötelezettségét az olcsóbb és környezetkímélőbb repülés iránt. Sőt, végülis ezek a kilók nem is számítanak olyan kevésnek. Ha a könnyíthető és szükségtelen tárgyakat valóban leveszik, illetve kicserélik, az egy hosszú távú járaton, mint amilyeneket az A330 teljesít, már akár tonnányi megtakarítást hozhat üzemanyagban és széndioxid-kibocsátásban.
A légitársaság amúgy is bajnoka a takarékos repülésnek: 2012-ben az egy utasra és 100 kilométerre vetített üzemanyag-fogyasztás mindössze 3,4 liter volt, ami a cég gépeinek összes széndioxid-kibocsátását több mint 100 ezer tonnával csökkentette egy év alatt, ezért kaphatta meg az Air Berlin a leginkább környezetbarát légitársaság díját.
forrás: www.iho.hu
Kapcsolódó linkek
Ide utaznék! Düsseldorf |
Németország |
kapcsolódó ország
Németország
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.