Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Oroszország

Hivatalos név: Orosz Föderáció Időzóna: GMT+03:00
Anyanyelven: Rosszijszkaja Fegyeracija Autójelzés: RUS
Államforma: köztársaság Pénznem: orosz rubel (RUB)
Főváros: Moszkva Elektromosság: -
repülőjegy foglalás szálláshelyek Ide utaznék
Leírás |  Városok |  Utazási információk |  Fontosabb telefonszámok |  Földrajz, gazdaság
Leírás
Az Orosz Föderáció a legnagyobb a 21 köztársaság közül, amely a Független Államok Közösségének a tagja. Kelet-Európa és Észak-Ázsia nagy részét takarja le, a Balti-tengertől egészen a Csendes-óceánig nyújtózva, valamint a Jeges-tengertől a Fekete-tengerig.

Oroszországnak gazdag kulturális öröksége van, ami az ország minden területén megmutatkozik. Minden hely, amit utazásunk során meglátogatunk, ezt a kultúrát lélegzi ki és be.
Példának okáért a moszkvai Tretyakov Galéria ikonokban bővelkedik, míg az Örökségi Múzeum és az Orosz Múzeum Szentpéterváron lenyűgöző művészi kollekciókkal rendelkezik, míg a sok kis falucska vidéken egy egészen más életstílust áraszt magából.
Öreg kolostorok és kastélyok segítik a látogatókat, hogy ismereteket szerezzenek Oroszország múltjáról és a történelmét egy érdekes, kevésbé ismert nézőpontból mutassa be.

Az ország a kultúrákat tekintve igen sokszínű, tucatnyi különböző néprajzú csoport él itt, mindegyik használja, és ezzel életben tartja a saját nyelvét, vallási szokásait, hagyományait és népzenéjét.

Egy másik ága az orosz kultúrának, amit érdemes tanulmányozni, az előadóművészet. Évszázadokon keresztül az orosz színház otthont adott számos előadásnak, amik a világ élmezőnyében foglaltak helyet; ilyen például a balett és az opera.

Városok Utazási információk
Nemzetközi repülőterek

Moszkva, Szankt-Petyerburg, Irkutszk, Habarovszk, Murmanszk.
Fontosabb telefonszámok

Ország előhívó: 7
Földrajz, gazdaság

Népesség adatok

Lakosság: 148 485 000 fő
Népsűrűség: 8.70 fő/km2
Nyelvek: orosz.
Népcsoportok: orosz (82,6%), tatár (3,6%), ukrán (2,7%), csuvas (1,2%), egyéb (9,9%).
Vallások: orosz ortodox, mohamedán, buddhista.
Földrajzi, természeti adottságok

Terület: 17 075 400.00 km2
Nagyobb települések: Moszkva 8 801 000 (8 967 000), Szankt-Petyerburg (Szentpétervár) 4 468 000 (5 020 000), Novoszibirszk 1 443 000, Nyizsnyij Novgorod 1 443 000, Jekatyerinburg 1 367 000, Szamara 1 258 000, Omszk 1 159 000, Cseljabinszk 1 148 000, Kazán 1 103 000, Perm 1 094 000, Ufa 1 094 000, Rosztov-na-Donu 1 025 000, Volgográd 1 005 000, Krasznojarszk 922 000, Szaratov 909 000, Voronyezs 895 000, Vlagyivosztok 643 000, Izsevszk 642 000, Togliatti 642 000, Uljanovszk 638 000, Jaroszlavl 636 000, Irkutszk 635 000, Krasznodar 627 000, Habarovszk 608 000, Barnaul 603 000, Novokuznyeck 601 000, Orenburg 552 000, Penza 548 000, Tula 543 000, Rjazany 522 000, Kemerovo 521 000, Asztrahán 510 000, Naberezsnije Cselni 507 000, Tomszk 506 000.
Legmagasabb pontok: Elbrusz 5642 m.
Főbb folyók: Ob, Irtis, Jenyiszej, Léna, Amur, Angara, Alsó-Tunguzka, Köves-Tunguzka, Viljuj, Aldan, Kolima, Indigirka, Olenyok, Csulim, Vityim, Isim, Tobol, Urál, Volga, Don, Káma, Oka, Néva, Északi-Dvina, Pecsora, Szelenga, Arguny, Onon, Silka, Tarim, Hatanga.
Főbb tavak: Kaszpi-tenger, Bajkál-tó, Ladoga-tó, Onyega-tó, Szamarai-vízt. Bratszki-vízt., UsztyIlimszki-vízt., Ribinszki-vízt., Tajmir-tó, Hanka-tó, Csúd (Peipsi)-tó a Pszkovitóval, Volgográdi-vízt., Cimljanszki-vízt., Nyizsnyij Novgorodi-vízt., Szaratovi- vízt.
Földrajz

Európai részét a Kelet-európai-síkság uralja, melyből Moszkvától nyugatra és délre, valamint a Volgától nyugatra hátságok emelkednek (Valdaj-, Szmolenszk-Moszkvai, Közép-orosz- és a Volgamenti-hátság). Délen a Fekete- és a Kaszpi-tenger között a Kaukázus határolja. Keleten az Urál hegység választja el a Nyugat-szibériai-alföldtől. A Jenyiszej és Léna között emelkedik a Közép-szibériai fennsík, mely délen az Altaj és Szaján hegységekben végződik. A Lénától keletre és délre hegyvidéki területek vannak, melyek egészen a Csukcs-félszigetig húzódnak, körülzárva az Indigirka- és a Kolima-alföld sík terülétét. A Kamcsatka-félsziget ma is működő vulkánikus hegyvidék. Az ország délkeleti részén a sík Amur-vidéket a Szihote-Alin lánca zárja el a Japán-tengertől.
Gazdaság

Egy főre jutó GNP: 2 680 USD

ipari ország.
Kapcsolódó cikkek
250 éves a szentpétervári Ermitázs
A jubileum alkalmából vasárnap átadták a Téli Palotával szemben, a valamikori cári főparancsnokság épületében az Ermitázs 19-21. századi gyűjteményei számára kialakított részleget.A világhírű orosz állami múzeum és képtár - amelynek gyűjteményét II. (Nagy) Katalin cárnő alapította, majd gazdagította, és épületegyüttesének legismertebb része a volt cári Téli Palota - látványos háromdimenziós képek és film vetítésével ünnepelte szombat este 250. születésnapját. A Palota téren összegyűltek úgynevezett történelmi bált láthattak az Ermitázs falaira vetítve.250 évvel ezelőtt ezen a napon tett szert II. Katalin cárnő Johann Ernst Gotzkowsky berlini kereskedő értékes festménygyűjteményére. A 317 darabból álló, neves flamand festők alkotásait tartalmazó kollekció a porosz kereskedő Vlagyimir Dolgorukij orosz herceggel szembeni tartozását fedezte.Az új, tágas múzeumi termekben láthatóak két híres orosz 19. századi műgyűjtő, Szergej Scsukin és Iván Morozov kollekciói, impresszionista és posztimpresszionista festmények. Az ünnepi alkalomból Francis Bacon, neves angol expresszionista festő 25 alkotásából külön tárlat nyílt a főparancsnoksági épület jobb szárnyában.Az Ermitázs gyűjteménye több mint 3 millió műtárgyból áll. Területe meghaladja a 233 ezer négyzetmétert, mintegy kétezer terme van. Tíz év sem lenne elég, hogy valaki csak egy percet is eltöltsön egy-egy tárgy előtt. A múzeumi séta tíz kilométert tesz ki.
Felszabadulásunk kezdőnapján indul a Wizz Air moszkvai járata
Szeptember 23-án, ugyanazon a napon, amikor a szovjet csapatok 1944-ben "felszabadították" az első magyarországi települést, Battonyát, elindítja régóta várt moszkvai járatát a Wizz Air légitársaság.Szíjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár az új járat megnyitása alkalmából rendezett sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a "keleti nyitás fontos lépése az új moszkvai járat indulása". Hozzátette, hogy az Oroszország és hazánk közötti gazdasági kapcsolatok további fejlődéséhez elengedhetetlenül szükségen a légi összeköttetések bővülése.A Malév leállásával egyszereplősre szűkült piacon jelenleg heti 14 járatot üzemeltet Budapest és Moszkva között az Aeroflot légitársaság, amelynek a két ország közötti légügyi egyezmény értelmében eredetileg 10 járatra szól az engedélye, a megnövekedett kereslet miatt azonban további négy járat működtetésére kapták meg ideiglenesen az engedélyt.Szíjártó kiemelte, hogy a Malév repülési jogát megpályáztatta a légügyi hatóság, és a Wizz Air nyerte meg a járatindítás jogát. Magyar részről tehát már korábban is elindulhatott volna a Wizz Air járata, azonban az orosz hatóságok csak a napokban hagyták jóvá a kérelmet.Több pozitív hatás is várható az új járattól: a jelenleginél kedvezőbb indulási és érkezési időpontokat ajánl a fapados, és az árak csökkenése is borítékolható a versenyhelyzet megjelenése miatt - jelenleg átlagosan 30%-kal olcsóbbak a jegyárak Bécs és Moszkva viszonylatában, mint Budapest és Moszkva között.Harmadrészt a növekvő kapacitások miatt több orosz turista érkezhet hazánkba. Ez különösen fontos, mivel Oroszország már most is a negyedik legjelentősebb küldőpiacunk, az orosz vendégek évente 600 ezer vendégéjszakát töltenek a hazai szálláshelyeken, ráadásul tavaly 30%-os volt a vendégéjszakáik növekedése.A gazdasági kapcsolatos további erősítését is szolgálja az új járat, hiszen Moszkva a harmadik legjelentősebb külföldi gazdasági partnerünkké lépett elő. Szíjártó kiemelte, hogy újra kell tárgyaljuk, EU-konformmá kell tennünk az Oroszországgal megkötött légügyi egyezményt, erről legközelebb szeptemberben egyeztet a két ország az Orosz - Magyar Gazdasági Vegyesbizottság ülésén. A tárgyalások célja, hogy nőjön a két országból repülhető városok köre, szűnjenek meg azok a jelenlegi korlátozások, amelyek csak 1-1 város, illetve 1-1 légitársaság kijelölését teszik lehetővé.Szíjártó hozzátette, hogy tudomása szerint más orosz légitársaságok is indítanának hazánkba járatot, ha erre lenne lehetőség. A Wizz Air a magyar légügyi hatóságtól megkapta a repülési jogot a Budapest-Szentpétervár útvonalra is, itt még várni kell az orosz fél jóváhagyására.Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta, hogy a légitársaság is követi a "keleti nyitás" politikáját. "Európa stagnál, ezért kelet felé kell nyitni" - fogalmazta meg a stratégiát. Tavaly 12 millió utast szállítottak 177 bázisrepülőterükről, amelyek közül 9 Kelet-Közép-Európában található. Összesen 96 desztinációt kínálnak 36 országban. Flottájuk egységes, 45 darab Airbus A320-asból áll.Jelmondatuk: a "Keletet kötjük össze a nyugattal" - és ez egyre inkább így lesz: tavaly elindított, első Budapest-Tel-Aviv-járatuk után ma már hét útvonalat kínálnak az izraeli nagyvárosból, és hasonlóan kívánják bővíteni dubai útvonalaik számát. A légitársaság által kínált üléskapacitás 23%-a immár Európán kívüli úti célokba irányul.Minden új repülőgépet ún. sharklettel szerelnek fel, ennek segítségével messzebbre tudnak repülni, alacsonyabb fogyasztás mellett repülőgépeik - Dubai ennek a megoldásnak köszönhetően tudott bekerülni az úti célok közé. Váradi emlékeztetett egy korábbi bejelentésükre is, miszerint októberben indul utazási irodájuk, a Wizz Tours Magyar- és Lengyelországban.Váradi igyekezett egy tévhitet is megcáfolni. meglátása szerint a Malév eltűnésével elsősorban olyan átszálló forgalom tűnt el Ferihegyről, ami az ország turizmusa szempontjából nem volt jelentős, helyettük viszont a Wizz Air járatain valódi turisták jelentek meg. Véleményét adatokkal is alátámasztotta: a Budapest Airport utasforgalma gyakorlatilag stagnál, a hazai szálláshelyeken mért külföldi vendégéjszakák száma ellenben 16,4%-kal nőtt idén májusban a tavalyihoz képest.Idén hat új úti célt - Dubai, Baku, Málta, Isztambul, Hurghada és Moszkva - vezettek, illetve vezetnek be Budapestről. Kiemelte, hogy moszkvai járatindításuk eredményeként a két főváros közötti üléskapacitás közel a duplájára nő, és megközelíti a Malév megszűnése előtti, csúcsnak számító 13.300-at."Jövőre visszaáll az a kapacitás, amire piaci igény van" - tette hozzá. Moszkvában a belvároshoz legközelebb fekvő Vnukovóra repülnek szeptember 23-tól hetente ötször, a későbbiekben járatbővítés is elképzelhető.A Sólyom Airways esetleges megjelenését konkrétan nem kommentálta Váradi, azt azonban megjegyezte, hogy "Nem azokat az időket éljük, amikor sikeres lehet egy új belépő az európai légi piacon. Nincs a régióban gazdasági növekedés és drága a kerozin."Szántó Zoltánfőszerkesztő
Legyártották az utolsó Tu-154-es utasszállítót
Véget ér a legendás Tu-154-es szovjet-orosz sugárhajtású utasszállító repülőgép gyártásának története: a szamarai Aviakor gyár a védelmi minisztériumnak szállítja le az utolsó darabot. Ezzel a sorozatgyártás befejeződik - közölte a gyár szóvivője a RIA Novosti hírügynökség keddi jelentése szerint. Hozzátette, hogy az üzemelő gépek javítását még évekig el kell látni.A Tupoljev Tu-154 volt a leghosszabb ideig sorozatgyártott utasszállító gép. A közepes - 5280 kilométeres - hatótávolságú, három sugárhajtóműves repülőgépet az 1960-es évek közepén tervezték, és 1970-ben állították szolgálatba. Az elmúlt több mint négy évtizedben körülbelül ezer darabot gyártottak a megbízhatóságáról híres gépből.A Tu-154 a szovjet és később az orosz légitársaságok fő utasszállítója volt, a szovjet érában az Aeroflot utasainak felét ilyen gép szállította. A repülőgépet mintegy 17 külföldi légitársaság is vásárolta és üzemeltette.Óránkénti 975 kilométeres utazósebességével a Tu-154 korának egyik leggyorsabb polgári repülőgépe volt. Egy-egy példány élettartama 45 ezer üzemóra volt, de utólagos javításokkal 80 ezer órát is repült. Várhatóan 2016-ig fogja még szelni az eget, bár a zajártalmi előírások miatt Nyugat-Európában és több más térségben az utóbbi években betiltották használatát, így csak bizonyos módosított modellek repülhetnek.