Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Érdekességek - Magazin
A rovat további hírei
Egyre több a részeg pilóta
Németország legnagyobb nemzetközi repülőterén, Frankfurtban a napokban tették "ártalmatlanná" az Aeroflot orosz légitársaság főpilótáját, aki kirobbanó hangulatban vágott volna neki az útnak. Az utasszállító repülőgép 150 utassal és a személyzettel a fedélzetén Frankfurtból Novoszibirszkbe tartott volna, de nem biztos, hogy ott is kötött volna ki. A pilóta ugyanis szó szerint dülöngélt a lábán, mindazonáltal nehezen hagyta magát eltéríteni attól, hogy felszálljon repülőgépével. Mindezzel párhuzamosan kitudódott az is, hogy az orosz légitársaság egy másik pilótája néhány hónappal ezelőtt Moszkvából New Yorkba indult volna, az utasoknak azonban feltűnt: hangja meglehetősen különösen, de még inkább érthetetlenül cseng, azaz az angolra és az oroszra az utasok csak az akcentus alapján következtettek. Még szerencse, hogy a repülőgép "sofőrje" elismerte: néhány órával korábban még 54. születésnapját ünnepelte néhány pohár vodkával. Frankfurti repülőtéri források szerint az említett esetek egyáltalán nem számítanak egyedinek, mint ahogy egyáltalán nem csupán az Aeroflot pilótáira jellemző a "különös tankolás". A közelmúltban például két Lufthansa-pilótát kellett felfüggeszteni azért, mert erősen ittas állapotban akarták Helsinkiből hazavezetni a gépet. Mindennek nyomán Németországban felerősödött az a követelés, hogy a pilótákat gyakrabban és szigorúbban vessék alá alapos orvosi vizsgálatoknak. Mégpedig olyan ellenőrzéseknek, amelyek nem csupán a pillanatnyi "beszámíthatóságról" tanúskodnak, hanem olyan vizsgálatoknak is, amelyekből következtetni lehet az alkohol túlzott szeretetére, azaz olyan elváltozásokra, amelyek veszélyeztethetik a repülés biztonságát. Általános vélekedés szerint a pilóták sem különböznek a lakosság többi részétől, azaz körükben is egyre nagyobb az alkoholizálók aránya. Egyes becslések szerint ez az arány legkevesebb 5 százalékot tesz ki, amit mindenekelőtt az állandó stressz, a túlzott leterheltség, a kevés szabadidő, illetve a családtól való rendszeres távolmaradás magyaráz. Nem véletlen, hogy az elmúlt hónap végén Európa-szerte tiltakoztak a pilóták az Európai Unió által heti 60 órában megszabott repülési óra ellen. Ráadásul a részeg pilóták nem csak az utasszállító légiforgalomban jelentenek egyre nagyobb problémát. A német hatóságok szerint ugyanis mind több az ittas "hobbipilóták" száma is, akik magángépeikkel emelkednek a magasba. Ezáltal ugyanakkor nem csupán saját biztonságukat veszélyeztetik, de a "hivatalos" légiforgalmat is. Az alkohol általi befolyásoltság a repülés terén is egyre nagyobb problémát jelent. Németországban felismerték ezt, és megakadályozására az illetékesek mindenekelőtt nemzetközi összefogást sürgetnek. (MTI)
Félpucéran jótékonykodnak a Ryanair légikísérői
Az ír fapados légitársaság stewardessei idén is nekivetkőztek, hogy bikinisnaptárral segítsenek a rászorulókon.A cég nyers modoráról ismert vezérigazgatója azt állítja, alkalmazottai önként vállalják el ezt a feladatot, sőt, tolonganak a megtiszteltetésért, idén például nyolcszázan jelentkeztek. Az eladásból befolyt összeg fogyatékos gyerekeket támogat.A cég szóvivője, Stephen McNamara szerint ez az eddigi legdögösebb naptár, és reméli, hogy sikerül összegyűjteniük 100 ezer fontot, amely összeg a fogyatékos gyermekek és családjaikat segítő KIDS alapítványhoz kerül majd. A szervezet vezetője, Kevin Williams természetesen hálás a légitársaságnak és azon munkatársainak, akik hajlandóak voltak levetkőzni a jó ügy érdekében. Hozzátette, csodálatos dolog, hogy egy ilyen szórakoztató dolgot sikerült összekötni egy ilyen hasznos üggyel.A cég vezérigazgatója, Michael O'Leary egyébként már 100 darabot meg is vett az új naptárból, és elküldte Mary Honeyball EP-képviselőnek, aki tavaly azzal vádolta meg őket, hogy az alkalmazottakat rákényszerítik arra, hogy szerepeljenek a naptárban. „A Ryanair munkatársai természetesen önként jelentkeznek erre a feladatra. Idén a négyezer légikísérőnk közül összesen nyolcszázan szerettek volna bekerülni a naptárba” – állítja O'Leary. A társaság először 2008-ban rukkolt elő saját naptárával, és azóta az eladásokból közel 300 ezer font folyt be. A 2010-es naptár képei egyébként még szeptemberben készültek Spanyolországban. (Velvet)
A franciák többsége összeveszik a nyaralás alatt
A franciák 84 százaléka összevész útitársával a nyaralás alatt, legyen szó házaspárról, családról vagy baráti társaságról - derül ki az Expedia internetes utazási iroda felmérésből, amelyet a Libération című párizsi napilap ismertetett kedden.Tény, hogy a veszekedések fele általában jól végződik, de a felmérés szerint 54 százalékuk már az utazás előtt kitör, 19 százalékuk pedig az utazás alatt érlelődik: a franciák leggyakrabban a kocsiban vesznek össze, azt követően a buszos körút okoz leginkább stresszt, a repülőutat és a legnyugodtabb vonatozást megelőzve. A közvélemény-kutatás azt a közvélekedést is cáfolni látszik, hogy egy közös utazás békét teremhet a civakodó párok kapcsolatában, ugyanis a megkérdezettek fele azt mondta: a legnagyobb veszekedések a nyaralásról való hazatérést követően robbannak ki. Igaz, azok fele kibéküléssel zárul, és a franciák 20 százaléka később még nevetni is tud azon, hogy min is veszett össze párjával. A megkérdezettek 22 százaléka egyenesen úgy véli, hogy a nyaralás nem feledheti a párok között meglévő konfliktusokat, hanem inkább felerősíti azokat, s a franciáknak csak 3,5 százaléka hisz abban, hogy az utazás során el lehet menekülni a mindennapi viták elöl. A nyaralás alatt pedig szinte bármi okot adhat a franciáknak a veszekedésre. A párok 34 százaléka azért veszik össze, mert amikor eltévednek, egyikük nem akarja a helyiektől megkérdezni, hogy merre kell menni, hanem ahelyett, hogy elfogadná, hogy nem tud tájékozódni, inkább két órán keresi a szerinte rövidebb utat. A veszekedések 31 százaléka a szállás miatt tör ki, míg a francia párok és családok 27 százaléka csak összeveszés árán tudja eldönteni, hogy melyik étterembe menjen vacsorázni. 21 százalékuknak még az időjárás is jó ürügy a kiabálásra, s 12 százalékuk egyszerűen azon vitatkozik, hogy mivel töltsék el közösen a szabadidőt. A franciák 16 százaléka állítja azt, hogy soha nem veszekszik a nyaralás alatt, 7 százalékuk viszont a nyaralást követően mond örökre búcsút egymásnak. (MTI)
Celebek szállodái
Nem ritka, hogy egy-egy szálloda az ott rendszeresen megszálló sztárokkal reklámozza magát, nem csoda hát, hogy közülük néhányan úgy döntöttek, saját szállodát üzemeltetnek. Robert De Niro a pletykák szerint saját maga tervezte a New Yorkban található szállodája, a The Greenwich Hotel 88 szobájának mindegyikét – írja a travelline.hu. Robert Redford üdülőközpontja, a különböző film- és zenei fesztiváloknak is otthont adó Sundance Resort Utah államban található. A kaliforniai Monterey-félszigeten lévő Carmelban két hollywoodi híresség is rendelkezik szállodával: a Cypress Inn Hotel tulajdonosa Doris Day, aki a hotel közelében lakik, Clint Eastwood szomszédságában. Az egykor Carmelben polgármesterkedő színész-rendező a 22 hektáros, vadnyugati stílusú Mission Ranch-on várja vendégeit. John Malkovich The Big Sleep nevű hotelje az angliai Cardiffban található, s szezonon kívül elérhető áron, 50 fontért is meg lehet szállni benne. Malkovichnak bejött az üzlet, mert a hotelnek van már két „testvére” is: Celtenhamban és Eastbourne-ben. A U2 együttes frontembere, Bono, és a gitáros, Edge vette meg az enyészet által mardosott dublini The Clarence Hotelt, melyet mára pazarul felújítottak. Michael Douglas annyira megszerette a Bermudákat, hogy oda is költözött, s első otthona az Ariel Sands hotel volt, melyben komoly tulajdoni részt vásárolt feleségével, Catherine Zeta-Jones-szal, s ma is sokszor időznek a 14 hektáros hotel egyik tengerparti bungalójában.
Lézertechnológiával másolják a világörökségeket
Brit tudósok egy csoportja lézertechnológia segítségével térképez fel tíz nagy-britanniai UNESCO világörökségi helyszínt, hogy elkészíthesse azok digitális mását.A munka annak a nagy projektnek a része, amely az 500 leghíresebb világörökségi helyszín pontos digitális leképezését tűzte ki célul. A tervek szerint többek között az athéni Akropoliszt, a Kínai Nagy Falat és a négy amerikai elnök arcát ábrázoló Mount Rushmore-t is végigpásztázzák majd a lézersugarak. A kutatók ezekben a napokban fejezik be a skóciai New Lanark világörökségi helyszín bemérését. A David Dale által 1786-ben alapított pamutfonoda a filantróp szociális reformer, Robert Owen irányítása alatt sikeres üzem és az utópikus szocializmus egyik mintagyára lett. Maga a lézeres technológia nem új keletű, műemlékek felmérésére azonban most használják először. A világméretű projekt célja, hogy lehetővé tegye a felbecsülhetetlen értékű épített emlékek rekonstruálását esetleges sérülésük vagy pusztulásuk esetén. A sérülés számos ok: természeti katasztrófa, a klímaváltozás vagy akár háborúk miatt is bekövetkezhet. A kezdeményezők a projekt szükségességét egyebek közt a 6. században kifaragott, ám a tálibok által 2001-ben elpusztított hatalmas bámijáni Buddhák sorsával indokolják. A monumentális afganisztáni szobrok újjáépítése mellett Japán és Svájc is elkötelezte magát, ám a lézerprojekt kutatói szerint ez sokkal könnyebben menne, ha birtokában lennénk a pontos digitális térképnek. (MTI)
DDR-nosztalgia
Elektromos meghajtással, napelemmel a tetején tér vissza a keletnémet népautó, a Trabant.A Trabant nT nevű új modell a szeptemberi frankfurti autószalonon mutatkozott be, 18 évvel az eredeti változat sorozatgyártásának leállítása után. A reneszánsz a 2007-es frankfurti szalonon kezdődött. Ott mutatták be egy újgenerációs Trabant-tanulmány 1:10 arányú modelljét. A miniatűrt készítő Herpa Miniaturmodelle nevű vállalkozás közvélemény-kutatást is végzett a helyszínen és az interneten. A közel 14 ezer válaszadó 93 százaléka támogatta, hogy a tanulmányautóból szériamodell legyen. A legtöbben azt javasolták, hogy az új Trabant legyen minél inkább környezetbarát, ára pedig 10 ezer euró körül legyen. A Trabant márka jogaival rendelkező Herpa aztán megállapodást kötött a speciális alkatrészeket gyártó és autók páncélozásával foglalkozó Individual Karosseriebau (IndiKar) nevű céggel az új típus fejlesztéséről. A munka eredménye az elektromos meghajtású Trabant nT, amely az akkumulátorok egyszeri feltöltésével és a tetőn elhelyezett napelem segítségével 250 kilométert tud megtenni. "Ideális városi autó, amelyet város környéki utakra is remekül lehet használni" - mondta Jürgen Schnell, az IndiKar szóvivője a Bild című lap online kiadásában megjelent beszámoló szerint. A szóvivő hozzátette: megvalósíthatósági tanulmányt is készítettek a sorozatgyártásról, és a frankfurti premier leginkább arra szolgál, hogy tőkeerős befektetőtársat találjanak a termelés beindításához. Az IndiKar telephelye az NDK népautójának szülőhelye, Zwickau mellett van. A szászországi városban 1957-től kezdve nagyjából hárommillió Trabantot gyártottak. A termelés 1991-ben, Németország újraegyesítése után állt le. Az autónak azóta Zwickauban emlékművet is állítottak, amely a város jelképe lett. (MTI)