Egyre több a részeg pilóta
2009. november 23.
Képgaléria - Alkohol nélkül egy métert se!
Németország legnagyobb nemzetközi repülőterén, Frankfurtban a napokban tették "ártalmatlanná" az Aeroflot orosz légitársaság főpilótáját, aki kirobbanó hangulatban vágott volna neki az útnak. Az utasszállító repülőgép 150 utassal és a személyzettel a fedélzetén Frankfurtból Novoszibirszkbe tartott volna, de nem biztos, hogy ott is kötött volna ki.
A pilóta ugyanis szó szerint dülöngélt a lábán, mindazonáltal nehezen hagyta magát eltéríteni attól, hogy felszálljon repülőgépével. Mindezzel párhuzamosan kitudódott az is, hogy az orosz légitársaság egy másik pilótája néhány hónappal ezelőtt Moszkvából New Yorkba indult volna, az utasoknak azonban feltűnt: hangja meglehetősen különösen, de még inkább érthetetlenül cseng, azaz az angolra és az oroszra az utasok csak az akcentus alapján következtettek. Még szerencse, hogy a repülőgép "sofőrje" elismerte: néhány órával korábban még 54. születésnapját ünnepelte néhány pohár vodkával. Frankfurti repülőtéri források szerint az említett esetek egyáltalán nem számítanak egyedinek, mint ahogy egyáltalán nem csupán az Aeroflot pilótáira jellemző a "különös tankolás".
A közelmúltban például két Lufthansa-pilótát kellett felfüggeszteni azért, mert erősen ittas állapotban akarták Helsinkiből hazavezetni a gépet. Mindennek nyomán Németországban felerősödött az a követelés, hogy a pilótákat gyakrabban és szigorúbban vessék alá alapos orvosi vizsgálatoknak. Mégpedig olyan ellenőrzéseknek, amelyek nem csupán a pillanatnyi "beszámíthatóságról" tanúskodnak, hanem olyan vizsgálatoknak is, amelyekből következtetni lehet az alkohol túlzott szeretetére, azaz olyan elváltozásokra, amelyek veszélyeztethetik a repülés biztonságát. Általános vélekedés szerint a pilóták sem különböznek a lakosság többi részétől, azaz körükben is egyre nagyobb az alkoholizálók aránya. Egyes becslések szerint ez az arány legkevesebb 5 százalékot tesz ki, amit mindenekelőtt az állandó stressz, a túlzott leterheltség, a kevés szabadidő, illetve a családtól való rendszeres távolmaradás magyaráz. Nem véletlen, hogy az elmúlt hónap végén Európa-szerte tiltakoztak a pilóták az Európai Unió által heti 60 órában megszabott repülési óra ellen.
Ráadásul a részeg pilóták nem csak az utasszállító légiforgalomban jelentenek egyre nagyobb problémát. A német hatóságok szerint ugyanis mind több az ittas "hobbipilóták" száma is, akik magángépeikkel emelkednek a magasba. Ezáltal ugyanakkor nem csupán saját biztonságukat veszélyeztetik, de a "hivatalos" légiforgalmat is. Az alkohol általi befolyásoltság a repülés terén is egyre nagyobb problémát jelent. Németországban felismerték ezt, és megakadályozására az illetékesek mindenekelőtt nemzetközi összefogást sürgetnek. (MTI)
forrás: www.turizmusonline.hu
A pilóta ugyanis szó szerint dülöngélt a lábán, mindazonáltal nehezen hagyta magát eltéríteni attól, hogy felszálljon repülőgépével. Mindezzel párhuzamosan kitudódott az is, hogy az orosz légitársaság egy másik pilótája néhány hónappal ezelőtt Moszkvából New Yorkba indult volna, az utasoknak azonban feltűnt: hangja meglehetősen különösen, de még inkább érthetetlenül cseng, azaz az angolra és az oroszra az utasok csak az akcentus alapján következtettek. Még szerencse, hogy a repülőgép "sofőrje" elismerte: néhány órával korábban még 54. születésnapját ünnepelte néhány pohár vodkával. Frankfurti repülőtéri források szerint az említett esetek egyáltalán nem számítanak egyedinek, mint ahogy egyáltalán nem csupán az Aeroflot pilótáira jellemző a "különös tankolás".
A közelmúltban például két Lufthansa-pilótát kellett felfüggeszteni azért, mert erősen ittas állapotban akarták Helsinkiből hazavezetni a gépet. Mindennek nyomán Németországban felerősödött az a követelés, hogy a pilótákat gyakrabban és szigorúbban vessék alá alapos orvosi vizsgálatoknak. Mégpedig olyan ellenőrzéseknek, amelyek nem csupán a pillanatnyi "beszámíthatóságról" tanúskodnak, hanem olyan vizsgálatoknak is, amelyekből következtetni lehet az alkohol túlzott szeretetére, azaz olyan elváltozásokra, amelyek veszélyeztethetik a repülés biztonságát. Általános vélekedés szerint a pilóták sem különböznek a lakosság többi részétől, azaz körükben is egyre nagyobb az alkoholizálók aránya. Egyes becslések szerint ez az arány legkevesebb 5 százalékot tesz ki, amit mindenekelőtt az állandó stressz, a túlzott leterheltség, a kevés szabadidő, illetve a családtól való rendszeres távolmaradás magyaráz. Nem véletlen, hogy az elmúlt hónap végén Európa-szerte tiltakoztak a pilóták az Európai Unió által heti 60 órában megszabott repülési óra ellen.
Ráadásul a részeg pilóták nem csak az utasszállító légiforgalomban jelentenek egyre nagyobb problémát. A német hatóságok szerint ugyanis mind több az ittas "hobbipilóták" száma is, akik magángépeikkel emelkednek a magasba. Ezáltal ugyanakkor nem csupán saját biztonságukat veszélyeztetik, de a "hivatalos" légiforgalmat is. Az alkohol általi befolyásoltság a repülés terén is egyre nagyobb problémát jelent. Németországban felismerték ezt, és megakadályozására az illetékesek mindenekelőtt nemzetközi összefogást sürgetnek. (MTI)
forrás: www.turizmusonline.hu
Kapcsolódó linkek
Ide utaznék! |
Németország |
kapcsolódó ország
Németország
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.