EZ NEM NEKED VALÓ: szobrok beszélgetése
2006. november 23.
2006. november 22-től a Thyssen-Bornemisza Art Contemporary bemutatja az alábbi művészek szobrait, assemblage-ait és szoborinstallációit:
AI WeiWei, Davide BALULA, Fiona BANNER, Monica BONVICINI, CHEN Qiulin, Ingar DRAGSET & Michael ELMGREEN, Isa GENZKEN, Jeppe HEIN, Jim LAMBIE, Sarah LUCAS, Jan MANCUSKA, Carsten NICOLAI, Olaf NICOLAI, Jorge PARDO, Gerwald ROCKENSCHAUB, Eva ROTHSCHILD, Rachel SELEKMAN, Andreas SIEKMANN, Do-ho SUH, Heimo ZOBERNIG
A Thyssen-Bornemisza Art Contemporary gyűjteményéből szobrok, tárgyak és szoborinstallációk alkotják az EZ NEM NEKED VALÓ: szobrok beszélgetése című kiállítás tematikus középpontját.
A mai szobrászati gyakorlat megközelítések, anyagok és formák sokféleségét öleli fel, amelyek a valósággal való közvetített és fizikai találkozást kínálják.
A szobrászatnak ez a fokozatosan táguló fogalma magától értetődőnek tartja a tárgy, kép, szöveg, fogalmi keretalkotás és a néző befogadásának teljes összekuszálódását. A kiállításon bemutatott munkák a készen gyártott, talált és az elsődleges formától a kontextuális művészetig terjedő képlékeny forma történelmi fejlődésének folytatását, és az 1980-as és 1990-es évek, valamint a térrel és tárgyakkal folytatott kritikai kísérleteik intézményes kritikáját képviselik.
Az intézményes tér átalakítását, eltolását és művészeti helyszínné történő aktiválását az EZ NEM NEKED VALÓ c. kiállítás keretében olyan művészek, mint Jim Lambie, Heimo Zobernig, Jorge Pardo és Gerwald Rockenschaub, a kiállítási tér padlóját, falait, fényét, berendezését és színét megváltoztató művei tárgyalják újra. Ezek a művek bizonyos térbeli szituációk létrehozásával megkísérlik befolyásolni a látogatók befogadását, részvételét és képzeletét, és következetesen szakítanak a rend, stabilitás és a kiállítási tér irányításának konvencióival.
A kiállításon keresztül földrajzi és kulturális viszonyulások jönnek létre azért, hogy megvitassák a legkülönbözőbb narratívák viszonyát: az irányadó kulturális és politikai elképzelések törékenységét (szociális jóléti állam, egyéni élettér, légvédelem, militarizmus és demokrácia); a populáris kultúra, a kulturális örökség és a kézműves népművészet összefüggését a kortárs gyakorlattal; és a néprajzi megfigyelések stratégiáját, mint a megőrzés és a megemlékezés stratégiája.
A kiállítás címét Monica Bonvicini kint, a földszinti udvaron bemutatott fényszobra, a NEMNEKED adja. A nyelvet, mint a hatalmi struktúrák kifejezését használja (tiltás / parancs), de formailag az óriásplakátokból és karneváli fényekből származik. Apró változások a kijelzőn annak megerősítő igényét tartalmazzák, hogy a néző elolvassa és újraolvassa Bonvicini feliratát, mert minden egyes olvasással a villogó fénynek egy új konfigurációja az olvasónak az olvasat egy új variációját mutatja be.
Kiállítás megtekinthető:
2006. november 23 - 2007. március 30
Nyitva tartás:
kedd - szombat: 12:00-18:00
Helyszín:
Thyssen-Bornemisza Art Contemporaty
1010 Bécs, Himmelpfortgasse 13. I. emelet
A BELÉPÉS DÍJTALAN
Néhány a kiállított tárgyak közül:
Ai WeiWei
(*1957, Peking, Kína)
Colored Vases (Színes vázák) 2006
Neolitikus vázák, ipari festéssel, egyenként 30x20 cm
A T-B A21 gyűjteménye
Fotó: a művész hozzájárulása
Ai WeiWei Colored Vases (Színes vázák) című alkotásában a félrevezetés aktusa egyszerre provokatív és meggyőző: ősi edények szolgálnak absztrakt felületként, kiragadva történetükből, hogy ne legyenek több mint Ai szobrának alapanyaga.
Monica Bonvicini
(*1965, Velence, Olaszország)
NOTFORYOU (Nemneked), 2006
Világító felirat, galvanizált vas betűk, 40 wattos izzók,
számítógéppel irányított fényprogram
99x400 cm
A T-B A21 gyűjteménye
Fotó: West of Rome, Inc, Los Angeles
Monica Bonvicini NOTFORYOU (Nem neked való) című fényszobra a kirekesztés és elkülönítés helyzeteire, valamint a hatalom nyelvi struktúráira utal, amelyek kontrollálják a tartózkodási terület hozzáférhetőségét és jogosultságát.
Chen Qiulin
(*1975, Hebei Provincia, Kína)
Migration - Peach Flower Orchard
(Vándorlás - Barack virág gyümölcsöskert 2005-06
Vegyes média installáció, egycsatornás,
színes videó vetítés, 8 perc 8 másodperc, hanggal
Módosítható dimenzió
Fotó: Long March Space, Peking
A kínai Chen Qiulin Migration - Peach Flower Orchard (Vándorlás - Barack virág gyümölcsöskert) című nagyszabású installációja a Sichuan tartománybeli Xinsheng város 'masszázs szalonja' illetve társasági találkozó helye, egy eredeti enteriőr, amelyet a Three Gorges Dam alkotása során "vándoroltattak". A Peach Flower Orchard helyi és kontextuális elmozdítása szabad szemmel nem látható módon megidézi a totalitárius kormányuralommal szembeni néma tehetetlenséget.
Michael Elmgreen & Ingar Dragset
(*1961, Koppenhága, Dánia & *1965 Trondheim, Norvégia)
Social Mobility Fig. 2. (Társadalmi mobilitás 2.), 2005
Alumínium, fa, styrofoam, vas, beton, 'kijárat' tábla
430x700x200 cm
Fotó: Thor Broedreskift
A kontextuális és építészeti átalakítás és elmozdítás formáit használva Ingar Dragset és Michael Elmgreen teret teremt az új és módosított értelmezéshez, a mindennapi tárgyakban és helyszínekben leleplezve az ideológiai irányítás mögöttes mechanizmusait. A Social Mobility című alkotásban a szobrászi installáció a pszichoépítészet színpadi jelenetévé alakul át, a jelenlegi társadalmi viszonyok reménytelenségének metafórájaként.
Isa Genzken
(*1948, Bad Oldesloe, Németország)
empire vampire III, 19, 2004
Műanyag, fém, üveg, szövet, zománc, papír, fa
320x100x75 cm
A T-B A21 gyűjteménye
Fotó: Jens Ziehe, Berlin
A néző elé szemmagasságba helyezett empire vampire III. című alkotással Isa Genzken bizarr látványt kelt. Irritáló a hátborzongató assemblage hűvös pontossága, és bár az assamblage minden eleme ismerős lehet a nézőnek, félbeszakítja az elbeszélés bármely formáját. A mindennapi esztétikát nem csupán az elsősorban nem-művészi anyagok választása és ötvözése határozza meg, hanem az eljárás anti-monumentális formája is.
Do-Ho Suh
(*1962, Szöul, Dél-Korea)
Gate (Kapu), 2003
Selyem és rozsdamentes acélcső
327x212x100 cm
A T-B A21 gyűjteménye
Fotó: Lehmann Maupin, New York hozzájárulása
Do-Ho Suh Gate (Kapu) című műve az építészeti ábrázolás témájával foglalkozik. Egy hagyományos koreai kapu lóg le a kiállítótér mennyezetéről, átlátszó anyagok felhasználásával egy árnyék valóság álomszerű állapotába áthelyezve.
AI WeiWei, Davide BALULA, Fiona BANNER, Monica BONVICINI, CHEN Qiulin, Ingar DRAGSET & Michael ELMGREEN, Isa GENZKEN, Jeppe HEIN, Jim LAMBIE, Sarah LUCAS, Jan MANCUSKA, Carsten NICOLAI, Olaf NICOLAI, Jorge PARDO, Gerwald ROCKENSCHAUB, Eva ROTHSCHILD, Rachel SELEKMAN, Andreas SIEKMANN, Do-ho SUH, Heimo ZOBERNIG
A Thyssen-Bornemisza Art Contemporary gyűjteményéből szobrok, tárgyak és szoborinstallációk alkotják az EZ NEM NEKED VALÓ: szobrok beszélgetése című kiállítás tematikus középpontját.
A mai szobrászati gyakorlat megközelítések, anyagok és formák sokféleségét öleli fel, amelyek a valósággal való közvetített és fizikai találkozást kínálják.
A szobrászatnak ez a fokozatosan táguló fogalma magától értetődőnek tartja a tárgy, kép, szöveg, fogalmi keretalkotás és a néző befogadásának teljes összekuszálódását. A kiállításon bemutatott munkák a készen gyártott, talált és az elsődleges formától a kontextuális művészetig terjedő képlékeny forma történelmi fejlődésének folytatását, és az 1980-as és 1990-es évek, valamint a térrel és tárgyakkal folytatott kritikai kísérleteik intézményes kritikáját képviselik.
Az intézményes tér átalakítását, eltolását és művészeti helyszínné történő aktiválását az EZ NEM NEKED VALÓ c. kiállítás keretében olyan művészek, mint Jim Lambie, Heimo Zobernig, Jorge Pardo és Gerwald Rockenschaub, a kiállítási tér padlóját, falait, fényét, berendezését és színét megváltoztató művei tárgyalják újra. Ezek a művek bizonyos térbeli szituációk létrehozásával megkísérlik befolyásolni a látogatók befogadását, részvételét és képzeletét, és következetesen szakítanak a rend, stabilitás és a kiállítási tér irányításának konvencióival.
A kiállításon keresztül földrajzi és kulturális viszonyulások jönnek létre azért, hogy megvitassák a legkülönbözőbb narratívák viszonyát: az irányadó kulturális és politikai elképzelések törékenységét (szociális jóléti állam, egyéni élettér, légvédelem, militarizmus és demokrácia); a populáris kultúra, a kulturális örökség és a kézműves népművészet összefüggését a kortárs gyakorlattal; és a néprajzi megfigyelések stratégiáját, mint a megőrzés és a megemlékezés stratégiája.
A kiállítás címét Monica Bonvicini kint, a földszinti udvaron bemutatott fényszobra, a NEMNEKED adja. A nyelvet, mint a hatalmi struktúrák kifejezését használja (tiltás / parancs), de formailag az óriásplakátokból és karneváli fényekből származik. Apró változások a kijelzőn annak megerősítő igényét tartalmazzák, hogy a néző elolvassa és újraolvassa Bonvicini feliratát, mert minden egyes olvasással a villogó fénynek egy új konfigurációja az olvasónak az olvasat egy új variációját mutatja be.
Kiállítás megtekinthető:
2006. november 23 - 2007. március 30
Nyitva tartás:
kedd - szombat: 12:00-18:00
Helyszín:
Thyssen-Bornemisza Art Contemporaty
1010 Bécs, Himmelpfortgasse 13. I. emelet
A BELÉPÉS DÍJTALAN
Néhány a kiállított tárgyak közül:
Ai WeiWei
(*1957, Peking, Kína)
Colored Vases (Színes vázák) 2006
Neolitikus vázák, ipari festéssel, egyenként 30x20 cm
A T-B A21 gyűjteménye
Fotó: a művész hozzájárulása
Ai WeiWei Colored Vases (Színes vázák) című alkotásában a félrevezetés aktusa egyszerre provokatív és meggyőző: ősi edények szolgálnak absztrakt felületként, kiragadva történetükből, hogy ne legyenek több mint Ai szobrának alapanyaga.
Monica Bonvicini
(*1965, Velence, Olaszország)
NOTFORYOU (Nemneked), 2006
Világító felirat, galvanizált vas betűk, 40 wattos izzók,
számítógéppel irányított fényprogram
99x400 cm
A T-B A21 gyűjteménye
Fotó: West of Rome, Inc, Los Angeles
Monica Bonvicini NOTFORYOU (Nem neked való) című fényszobra a kirekesztés és elkülönítés helyzeteire, valamint a hatalom nyelvi struktúráira utal, amelyek kontrollálják a tartózkodási terület hozzáférhetőségét és jogosultságát.
Chen Qiulin
(*1975, Hebei Provincia, Kína)
Migration - Peach Flower Orchard
(Vándorlás - Barack virág gyümölcsöskert 2005-06
Vegyes média installáció, egycsatornás,
színes videó vetítés, 8 perc 8 másodperc, hanggal
Módosítható dimenzió
Fotó: Long March Space, Peking
A kínai Chen Qiulin Migration - Peach Flower Orchard (Vándorlás - Barack virág gyümölcsöskert) című nagyszabású installációja a Sichuan tartománybeli Xinsheng város 'masszázs szalonja' illetve társasági találkozó helye, egy eredeti enteriőr, amelyet a Three Gorges Dam alkotása során "vándoroltattak". A Peach Flower Orchard helyi és kontextuális elmozdítása szabad szemmel nem látható módon megidézi a totalitárius kormányuralommal szembeni néma tehetetlenséget.
Michael Elmgreen & Ingar Dragset
(*1961, Koppenhága, Dánia & *1965 Trondheim, Norvégia)
Social Mobility Fig. 2. (Társadalmi mobilitás 2.), 2005
Alumínium, fa, styrofoam, vas, beton, 'kijárat' tábla
430x700x200 cm
Fotó: Thor Broedreskift
A kontextuális és építészeti átalakítás és elmozdítás formáit használva Ingar Dragset és Michael Elmgreen teret teremt az új és módosított értelmezéshez, a mindennapi tárgyakban és helyszínekben leleplezve az ideológiai irányítás mögöttes mechanizmusait. A Social Mobility című alkotásban a szobrászi installáció a pszichoépítészet színpadi jelenetévé alakul át, a jelenlegi társadalmi viszonyok reménytelenségének metafórájaként.
Isa Genzken
(*1948, Bad Oldesloe, Németország)
empire vampire III, 19, 2004
Műanyag, fém, üveg, szövet, zománc, papír, fa
320x100x75 cm
A T-B A21 gyűjteménye
Fotó: Jens Ziehe, Berlin
A néző elé szemmagasságba helyezett empire vampire III. című alkotással Isa Genzken bizarr látványt kelt. Irritáló a hátborzongató assemblage hűvös pontossága, és bár az assamblage minden eleme ismerős lehet a nézőnek, félbeszakítja az elbeszélés bármely formáját. A mindennapi esztétikát nem csupán az elsősorban nem-művészi anyagok választása és ötvözése határozza meg, hanem az eljárás anti-monumentális formája is.
Do-Ho Suh
(*1962, Szöul, Dél-Korea)
Gate (Kapu), 2003
Selyem és rozsdamentes acélcső
327x212x100 cm
A T-B A21 gyűjteménye
Fotó: Lehmann Maupin, New York hozzájárulása
Do-Ho Suh Gate (Kapu) című műve az építészeti ábrázolás témájával foglalkozik. Egy hagyományos koreai kapu lóg le a kiállítótér mennyezetéről, átlátszó anyagok felhasználásával egy árnyék valóság álomszerű állapotába áthelyezve.
Kapcsolódó linkek
Ide utaznék! Bécs |
Ausztria |
kapcsolódó ország
Ausztria
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.