Újra perlik a fogyasztóvédők a Malévet
2006. július 19.
Képgaléria - repülőjegy
Újra perel a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), miután a szövetség szerint a Fővárosi Bíróság 2005. október 24-én kelt ítélete ellenére az ügy továbbra sem rendeződött a fogyasztók érdekeinek megfelelően. A fogyasztóvédők szerint a jogszerűtlen magatartás ugyanis nem szűnik meg azzal, hogy a korábbi jegykiállítási díjnak megfelelő összeget most "jegykezelési költség" címen fizetteti ki az utazókkal a légitársaság.
A FEOSZ most ennek kimondására kéri a bíróságot, illetve arra, hogy a légitársaság visszamenőleg fizesse ki az utasoknak a jegykezelési költségként beszedett összegeket. Az ügy kapcsán a FEOSZ a közérdekű kereset mellett a Gazdasági Versenyhivatalnál is bejelentést tesz a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt.
A légitársaság is a sajtóból értesült a keresetről A Malév szóvivője, Németh Krisztina az eset kapcsán szerkesztőségünknek elmondta: a kereset benyújtásáról sem a FEOSZ-tól (legutóbbi híradásainkban még, mint Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülettel találkozhattak a nevükkel olvasóink) sem a bíróságtól, sem a Versenyhivataltól értesítést nem kaptak, így arról ők is csak a sajtóból szereztek tudomást. Álláspontjuk szerint a jogerős ítélet nyomán a jegykiállítási díj rendezése az utazók megelégedésére zárult le, az újonnan bevezetett költségnem pedig a jogszabályoknak, továbbá a Fővárosi Bíróság említett ítéletének is mindenben megfelel. A jegykezelési költség a jegykiállítási díjtól eltérően ugyanis differenciáltan jeleníti meg a jegy fajtájának, az utashoz történő eljuttatásának, illetve az alapját képező szolgáltatásnak a költségeit. Németh Krisztina azt is elmondta: annak idején egyeztettek a FEOSZ-szal, megküldték részükre az új üzletszabályzatukat. Bár a légitársaság erre fokozottan törekedett, az együttműködés mégis elmaradt a fogyasztóvédők részéről. A Malév a további lépéseit az után határozza meg, hogy írásban is megkapta a keresetet.
forrás: index.hu/
A légitársaság is a sajtóból értesült a keresetről A Malév szóvivője, Németh Krisztina az eset kapcsán szerkesztőségünknek elmondta: a kereset benyújtásáról sem a FEOSZ-tól (legutóbbi híradásainkban még, mint Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülettel találkozhattak a nevükkel olvasóink) sem a bíróságtól, sem a Versenyhivataltól értesítést nem kaptak, így arról ők is csak a sajtóból szereztek tudomást. Álláspontjuk szerint a jogerős ítélet nyomán a jegykiállítási díj rendezése az utazók megelégedésére zárult le, az újonnan bevezetett költségnem pedig a jogszabályoknak, továbbá a Fővárosi Bíróság említett ítéletének is mindenben megfelel. A jegykezelési költség a jegykiállítási díjtól eltérően ugyanis differenciáltan jeleníti meg a jegy fajtájának, az utashoz történő eljuttatásának, illetve az alapját képező szolgáltatásnak a költségeit. Németh Krisztina azt is elmondta: annak idején egyeztettek a FEOSZ-szal, megküldték részükre az új üzletszabályzatukat. Bár a légitársaság erre fokozottan törekedett, az együttműködés mégis elmaradt a fogyasztóvédők részéről. A Malév a további lépéseit az után határozza meg, hogy írásban is megkapta a keresetet.
forrás: index.hu/
Kapcsolódó linkek
Ide utaznék! Budapest |
Magyarország |
kapcsolódó ország
Magyarország
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.