Újra perlik a fogyasztóvédők a Malévet
	2006. július 19.
Képgaléria - repülőjegy
		
		
		
	Újra perel a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), miután a szövetség szerint a Fővárosi Bíróság 2005. október 24-én kelt ítélete ellenére az ügy továbbra sem rendeződött a fogyasztók érdekeinek megfelelően. A fogyasztóvédők szerint a jogszerűtlen magatartás ugyanis nem szűnik meg azzal, hogy a korábbi jegykiállítási díjnak megfelelő összeget most "jegykezelési költség" címen fizetteti ki az utazókkal a légitársaság. 
A FEOSZ most ennek kimondására kéri a bíróságot, illetve arra, hogy a légitársaság visszamenőleg fizesse ki az utasoknak a jegykezelési költségként beszedett összegeket. Az ügy kapcsán a FEOSZ a közérdekű kereset mellett a Gazdasági Versenyhivatalnál is bejelentést tesz a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt.
A légitársaság is a sajtóból értesült a keresetről A Malév szóvivője, Németh Krisztina az eset kapcsán szerkesztőségünknek elmondta: a kereset benyújtásáról sem a FEOSZ-tól (legutóbbi híradásainkban még, mint Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülettel találkozhattak a nevükkel olvasóink) sem a bíróságtól, sem a Versenyhivataltól értesítést nem kaptak, így arról ők is csak a sajtóból szereztek tudomást. Álláspontjuk szerint a jogerős ítélet nyomán a jegykiállítási díj rendezése az utazók megelégedésére zárult le, az újonnan bevezetett költségnem pedig a jogszabályoknak, továbbá a Fővárosi Bíróság említett ítéletének is mindenben megfelel. A jegykezelési költség a jegykiállítási díjtól eltérően ugyanis differenciáltan jeleníti meg a jegy fajtájának, az utashoz történő eljuttatásának, illetve az alapját képező szolgáltatásnak a költségeit. Németh Krisztina azt is elmondta: annak idején egyeztettek a FEOSZ-szal, megküldték részükre az új üzletszabályzatukat. Bár a légitársaság erre fokozottan törekedett, az együttműködés mégis elmaradt a fogyasztóvédők részéről. A Malév a további lépéseit az után határozza meg, hogy írásban is megkapta a keresetet.
forrás: index.hu/
	A légitársaság is a sajtóból értesült a keresetről A Malév szóvivője, Németh Krisztina az eset kapcsán szerkesztőségünknek elmondta: a kereset benyújtásáról sem a FEOSZ-tól (legutóbbi híradásainkban még, mint Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülettel találkozhattak a nevükkel olvasóink) sem a bíróságtól, sem a Versenyhivataltól értesítést nem kaptak, így arról ők is csak a sajtóból szereztek tudomást. Álláspontjuk szerint a jogerős ítélet nyomán a jegykiállítási díj rendezése az utazók megelégedésére zárult le, az újonnan bevezetett költségnem pedig a jogszabályoknak, továbbá a Fővárosi Bíróság említett ítéletének is mindenben megfelel. A jegykezelési költség a jegykiállítási díjtól eltérően ugyanis differenciáltan jeleníti meg a jegy fajtájának, az utashoz történő eljuttatásának, illetve az alapját képező szolgáltatásnak a költségeit. Németh Krisztina azt is elmondta: annak idején egyeztettek a FEOSZ-szal, megküldték részükre az új üzletszabályzatukat. Bár a légitársaság erre fokozottan törekedett, az együttműködés mégis elmaradt a fogyasztóvédők részéről. A Malév a további lépéseit az után határozza meg, hogy írásban is megkapta a keresetet.
forrás: index.hu/
		Kapcsolódó linkek
		
		
			
	
				| Ide utaznék! Budapest | Magyarország | 
							kapcsolódó ország
						
						
							Magyarország						
						- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- 
								 EURÓPA
								ÁZSIA
								AFRIKA
								ÉSZAK-AMERIKA
								DÉL-AMERIKA
								AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA
								ANTARKTISZ EURÓPA
								ÁZSIA
								AFRIKA
								ÉSZAK-AMERIKA
								DÉL-AMERIKA
								AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA
								ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
							magazin
						
						
						
						
						
						NagyUtazás.hu
					
					Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.
						
					
					

 
			