Tel.: 06 1 371 21 91 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Repülő laboratórium a Lufthansa új járatán
2016. július 05.

A Lufthansa július 1-től közvetlen járatot indított Kaliforniába. Az LH488-as számú járaton egy Airbus A340-300 szállt fel helyi idő szerint délelőtt 10 óra 53 perckor Frankfurtból, és indult nyugat felé.

San José a start-upok és a csúcstechnológiai iparág bölcsőjeként, és számos fontos gépkocsigyártó kutatólaboratóriumának helyszíneként ismert Szilícium-völgy szívében fekszik.

A Lufthansa most telepített első ízben gépe fedélzetére "repülő laboratóriumot" (FlyingLab), ahol az utasok új termék- és szolgáltatásötleteket tesztelhetnek. A Frankfurtból induló járat mottója a "virtuális valóság" - 360 fokos tartalmai révén a Lufthansa élen jár ezen a területen a repülési ágazatban. A kaliforniai járat utasai kipróbálhatták a légitársaság partnere, a Samsung legújabb digitális eszközeit: a Samsung Gear VR virtuálisvalóság-szemüveget és a Samsung Galaxy Tab S2 táblagépet. Így 360 fokos videókat és lenyűgöző képi tartalmat nézhettek a 12 órás repülés során. A visszaúton, az "éjszakai járat kényelme" jegyében az utasok egyebek mellett a mesterséges intelligenciára épülő Neuroon alvómaszkot tesztelhették, amely segítséget nyújt viselőjének átállni az új időzónában való alvásra (ami különösen hasznos lehet a gyakran repülő, és jetlagtől szenvedő utasoknak).

A Lufthansa célállomástól függetlenül alkalmazni fogja a FlyingLab koncepcióját, hogy elérhetővé tegye utasainak a legújabb belső és külső fejlesztéseket (a termékeihez kötődő digitális innovációkat és szolgáltatásokat), és visszajelzéseket gyűjthessen róluk. Az utasok így megismerkedhetnek a legújabb termékekkel, technológiákkal, és élőben tesztelhetik őket.

"A FlyingLab lényege a gyors és egyszerű tesztelés" - magyarázza Dr. Reinhold Huber, a Deutsche Lufthansa AG utasélmény-tervezésért és ‑kiegészítőkért felelős alelnöke. "Ha találunk egy izgalmas terméket, így gyorsan kideríthetjük, hogy megnyeri-e majd a célközönség tetszését. A hosszas tesztelés nem célravezető."

A digitális világban különösen fontos a sebesség. "Az első FlyingLab laborban az élő konferenciaszolgáltatást is teszteljük" - magyarázza Dr. Torsten Wingenter, a Lufthansa digitális innovációkért felelős vezetője. "Ugyanazt a formabontó gondolkodásmódot követjük, mint a start-upok. Gyorsan teszteljük a prototípust, és utána azonnal eldöntjük, hogy továbbvisszük vagy elvetjük az ötletet." A Lufthansa élő streaminggel négy előadást közvetített az utasok eszközeire. Minden utas saját okostelefonján, laptopján vagy táblagépén követhette az előadásokat. Ehhez csatlakoznia kellett az előadásokat közvetítő fedélzeti hálózathoz. A Lufthansa Systems rugalmas megoldást dolgozott ki ehhez a Lufthansa Technik és a Media Event Services közreműködésével kifejlesztett BoardConnect technológiával szerzett tapasztalatok alapján.

A megoldás osztott képernyőn jeleníti meg a képet és az előadók prezentációját - az utasok vezeték nélküli csatlakozási ponton (hotspoton) keresztül, wifi-hálózaton csatlakozhatnak a közvetítéshez. "Nagyon rövid időn belül sikerült kiépítenünk az utasok eszközeire a fedélzeti konferenciát élőben közvetítő rendszer prototípusát. Ez a rendszer rövid távolságú járatokon is használható pl. internetes videoátvitelre olyan felhasználók számára, akik nem tartózkodnak a repülőgép fedélzetén. Az első tapasztalatok és a rendelkezésre álló technológia értékelése alapján még az idén eldöntjük, hogy érdemes-e tovább foglalkoznunk a FlyingLab ötletével" - teszi hozzá Dr Torsten Wingenter.

Az utasokat azonban nemcsak a fedélzeten varázsolhatják el a Szilícium-völgy innovációi. A Lufthansa most először öt emlékezetes rendezvényt is szervezett, egy bemutatót a San José-i Műszaki Múzeumban, egy bálnalest Montereyben, és egy grillpartit a Függetlenség Napja (július 4.) alkalmából, ahol is együtt ünnepli az első járat utasaival az új célállomás bevezetését.

Az utasok kaliforniai tartózkodásuk idején is tesztelhetnek egy különleges Lufthansa-szolgáltatást. A Lufthansa Innovation Hub "Mission Control" névre keresztelt utazási információs szolgáltatása érdekes tippekkel és javaslatokkal látja el őket San José-val kapcsolatban. Akár az átfoglaláshoz, vagy az események helyszínére való eljutáshoz is egyszerűen kérhetnek segítséget a Facebook Messengeren keresztül.

forrás: www.turizmuspanorama.hu , szerző: Turizmus.com , további info: http://turizmus.com