Tel.: 06 1 371 21 91 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Repülő laboratórium a Lufthansa új járatán
2016. július 05.

A Lufthansa július 1-től közvetlen járatot indított Kaliforniába. Az LH488-as számú járaton egy Airbus A340-300 szállt fel helyi idő szerint délelőtt 10 óra 53 perckor Frankfurtból, és indult nyugat felé.

San José a start-upok és a csúcstechnológiai iparág bölcsőjeként, és számos fontos gépkocsigyártó kutatólaboratóriumának helyszíneként ismert Szilícium-völgy szívében fekszik.

A Lufthansa most telepített első ízben gépe fedélzetére "repülő laboratóriumot" (FlyingLab), ahol az utasok új termék- és szolgáltatásötleteket tesztelhetnek. A Frankfurtból induló járat mottója a "virtuális valóság" - 360 fokos tartalmai révén a Lufthansa élen jár ezen a területen a repülési ágazatban. A kaliforniai járat utasai kipróbálhatták a légitársaság partnere, a Samsung legújabb digitális eszközeit: a Samsung Gear VR virtuálisvalóság-szemüveget és a Samsung Galaxy Tab S2 táblagépet. Így 360 fokos videókat és lenyűgöző képi tartalmat nézhettek a 12 órás repülés során. A visszaúton, az "éjszakai járat kényelme" jegyében az utasok egyebek mellett a mesterséges intelligenciára épülő Neuroon alvómaszkot tesztelhették, amely segítséget nyújt viselőjének átállni az új időzónában való alvásra (ami különösen hasznos lehet a gyakran repülő, és jetlagtől szenvedő utasoknak).

A Lufthansa célállomástól függetlenül alkalmazni fogja a FlyingLab koncepcióját, hogy elérhetővé tegye utasainak a legújabb belső és külső fejlesztéseket (a termékeihez kötődő digitális innovációkat és szolgáltatásokat), és visszajelzéseket gyűjthessen róluk. Az utasok így megismerkedhetnek a legújabb termékekkel, technológiákkal, és élőben tesztelhetik őket.

"A FlyingLab lényege a gyors és egyszerű tesztelés" - magyarázza Dr. Reinhold Huber, a Deutsche Lufthansa AG utasélmény-tervezésért és ‑kiegészítőkért felelős alelnöke. "Ha találunk egy izgalmas terméket, így gyorsan kideríthetjük, hogy megnyeri-e majd a célközönség tetszését. A hosszas tesztelés nem célravezető."

A digitális világban különösen fontos a sebesség. "Az első FlyingLab laborban az élő konferenciaszolgáltatást is teszteljük" - magyarázza Dr. Torsten Wingenter, a Lufthansa digitális innovációkért felelős vezetője. "Ugyanazt a formabontó gondolkodásmódot követjük, mint a start-upok. Gyorsan teszteljük a prototípust, és utána azonnal eldöntjük, hogy továbbvisszük vagy elvetjük az ötletet." A Lufthansa élő streaminggel négy előadást közvetített az utasok eszközeire. Minden utas saját okostelefonján, laptopján vagy táblagépén követhette az előadásokat. Ehhez csatlakoznia kellett az előadásokat közvetítő fedélzeti hálózathoz. A Lufthansa Systems rugalmas megoldást dolgozott ki ehhez a Lufthansa Technik és a Media Event Services közreműködésével kifejlesztett BoardConnect technológiával szerzett tapasztalatok alapján.

A megoldás osztott képernyőn jeleníti meg a képet és az előadók prezentációját - az utasok vezeték nélküli csatlakozási ponton (hotspoton) keresztül, wifi-hálózaton csatlakozhatnak a közvetítéshez. "Nagyon rövid időn belül sikerült kiépítenünk az utasok eszközeire a fedélzeti konferenciát élőben közvetítő rendszer prototípusát. Ez a rendszer rövid távolságú járatokon is használható pl. internetes videoátvitelre olyan felhasználók számára, akik nem tartózkodnak a repülőgép fedélzetén. Az első tapasztalatok és a rendelkezésre álló technológia értékelése alapján még az idén eldöntjük, hogy érdemes-e tovább foglalkoznunk a FlyingLab ötletével" - teszi hozzá Dr Torsten Wingenter.

Az utasokat azonban nemcsak a fedélzeten varázsolhatják el a Szilícium-völgy innovációi. A Lufthansa most először öt emlékezetes rendezvényt is szervezett, egy bemutatót a San José-i Műszaki Múzeumban, egy bálnalest Montereyben, és egy grillpartit a Függetlenség Napja (július 4.) alkalmából, ahol is együtt ünnepli az első járat utasaival az új célállomás bevezetését.

Az utasok kaliforniai tartózkodásuk idején is tesztelhetnek egy különleges Lufthansa-szolgáltatást. A Lufthansa Innovation Hub "Mission Control" névre keresztelt utazási információs szolgáltatása érdekes tippekkel és javaslatokkal látja el őket San José-val kapcsolatban. Akár az átfoglaláshoz, vagy az események helyszínére való eljutáshoz is egyszerűen kérhetnek segítséget a Facebook Messengeren keresztül.

forrás: www.turizmuspanorama.hu , szerző: Turizmus.com , további info: http://turizmus.com

last minute ajánlatok
ünnepi ajánlatok
Valutaváltó
EUR euró
HUF forint
Üzemanyagárak
Budapest
bármelyik ker.
95
Iránytű
europe asia australia australia africa north_america south_america antartica EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
Hasznos információk
Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
Utazók sarka
Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.
Kiemelt partnereink: