Malév utód áprilisban?
2013. január 28.
Képgaléria - A Hungarian World Airways gépeinek tervezett festése - fotó: flyhwa.com
A Malév csődje után több olyan kezdeményezésről is hallani lehetett, amely a szomorú sorsú nemzeti légitársaság ilyen, vagy olyan módon történő feltámasztásáról szólt. Olykor az állam részéről is hallani lehetett valamilyen szándékról, de bennfentesek szerint ezen a téren senki ne ringassa magát illúziókba.
Most azonban egy német turisztikai portál, a BizTravel értesülései szerint, egy teljesen új magyar légitársaság, a Hungarian World Airways (Magyar Légiutak a Világra Zrt.) áprilistól jó pár európai desztinációt akar megcélozni, míg a végcél, hogy 2014-re hosszú távú járatokon az Egyesült Államokba is elrepülhessünk Pestről.
Amit ebből most látni, az a légitársaság megszervezésére létrejött cég és egy készülő magyar, illetve egy működő angol weboldal. Az angol honlapról megtudhatjuk, hogy a vállalatot 2012 szeptemberében alapították és nyilvánvaló céljuk, hogy betöltsék a Malév által hagyott űrt. Egyelőre öt Airbus A-320-szal készülnek indulni, azonban oldalukon a flottájukba sorolták még az A-330, illetve az A-340 típusú repülőgépeket is. Hosszú távú tervei között pedig 4 kontinens 60 városa szerepel.
Nézzük mi szerepel a cikkben és mi a valóság? Az írás szerint Csiky Lászlónak, a társaság vezérigazgatójának jó tervei vannak: Európán belül két osztályt kíván indítani: a szokásos turista, illetve business osztályt, ahol előbbi osztály utasai 25, míg utóbbi utasai 35 kg csomagot vihetnek fel. A hosszú távú járatokon várhatóan lesz első osztály is.
Az osztrák "Aero Telegraph" szerint Csiky otthonosan mozog a légitársasági berkekben. Dolgozott a Malévnál, station managere volt az Austrian Airlinesnak és a Közlekedési Minisztérium alkalmazottja is volt. Továbbá alapítója volt az ABC Air Hungary teherszállító társaságnak, de az 2010-ben, 12 év működés után, megszüntette tevékenységét.
Értesüléseik szerint a társaság vezetői között van a Civil Társulás az Új Magyar Légitársaságért ügyvivője, Lévai Péter is. Még szeptemberben elmondta egy sajtótájékoztatón, hogy az új magyar légitársaság 2013 márciusában akár el is startolhat, ha az arab, ázsiai és európai befektetők biztosítani tudják az induláshoz szükséges 640 millió eurót.
A magyar facebookon is megjelent híreknek utánajárva, Az Utazó telefonon vette fel a kapcsolatot Csiky Lászlóval, aki elmondta, hogy a hír igaz is, meg nem is. Valóban tervezik a légitársaság elindítását, de nem áprilisban - ami a légitársaság világát ismerve, a szükséges engedélyek (például leszállási engedélyek) megszerzését tekintve amúgy is illúziónak tűnne, hanem később. Egy biztos, mondta Csiky László: 2013-ban indulunk. Szavai szerint az légitársaságban az állam semmilyen formában nem képviselteti magát, magyar kis és középvállalkozások pénzéből és külföldi forrásokból valósul meg a projekt. Valamikor 2013-ban...
forrás: Az utazó
Most azonban egy német turisztikai portál, a BizTravel értesülései szerint, egy teljesen új magyar légitársaság, a Hungarian World Airways (Magyar Légiutak a Világra Zrt.) áprilistól jó pár európai desztinációt akar megcélozni, míg a végcél, hogy 2014-re hosszú távú járatokon az Egyesült Államokba is elrepülhessünk Pestről.
Amit ebből most látni, az a légitársaság megszervezésére létrejött cég és egy készülő magyar, illetve egy működő angol weboldal. Az angol honlapról megtudhatjuk, hogy a vállalatot 2012 szeptemberében alapították és nyilvánvaló céljuk, hogy betöltsék a Malév által hagyott űrt. Egyelőre öt Airbus A-320-szal készülnek indulni, azonban oldalukon a flottájukba sorolták még az A-330, illetve az A-340 típusú repülőgépeket is. Hosszú távú tervei között pedig 4 kontinens 60 városa szerepel.
Nézzük mi szerepel a cikkben és mi a valóság? Az írás szerint Csiky Lászlónak, a társaság vezérigazgatójának jó tervei vannak: Európán belül két osztályt kíván indítani: a szokásos turista, illetve business osztályt, ahol előbbi osztály utasai 25, míg utóbbi utasai 35 kg csomagot vihetnek fel. A hosszú távú járatokon várhatóan lesz első osztály is.
Az osztrák "Aero Telegraph" szerint Csiky otthonosan mozog a légitársasági berkekben. Dolgozott a Malévnál, station managere volt az Austrian Airlinesnak és a Közlekedési Minisztérium alkalmazottja is volt. Továbbá alapítója volt az ABC Air Hungary teherszállító társaságnak, de az 2010-ben, 12 év működés után, megszüntette tevékenységét.
Értesüléseik szerint a társaság vezetői között van a Civil Társulás az Új Magyar Légitársaságért ügyvivője, Lévai Péter is. Még szeptemberben elmondta egy sajtótájékoztatón, hogy az új magyar légitársaság 2013 márciusában akár el is startolhat, ha az arab, ázsiai és európai befektetők biztosítani tudják az induláshoz szükséges 640 millió eurót.
A magyar facebookon is megjelent híreknek utánajárva, Az Utazó telefonon vette fel a kapcsolatot Csiky Lászlóval, aki elmondta, hogy a hír igaz is, meg nem is. Valóban tervezik a légitársaság elindítását, de nem áprilisban - ami a légitársaság világát ismerve, a szükséges engedélyek (például leszállási engedélyek) megszerzését tekintve amúgy is illúziónak tűnne, hanem később. Egy biztos, mondta Csiky László: 2013-ban indulunk. Szavai szerint az légitársaságban az állam semmilyen formában nem képviselteti magát, magyar kis és középvállalkozások pénzéből és külföldi forrásokból valósul meg a projekt. Valamikor 2013-ban...
forrás: Az utazó
Kapcsolódó linkek
Ide utaznék! Budapest |
Magyarország |
kapcsolódó ország
Magyarország
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.