Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Hologramnők New York repülőterein
2012. május 24.

A New York-i közlekedési hatóság bemutatta azokat az ügyfélszolgálatos avatárokat, amelyek júliusban állnak munkába a város három repülőterén, hogy csúcsidőszakban az utasok eligazodását segítsék.

Az üveglapra vetített hologramokat beszédfelismerő rendszer támogatja, és a kedves mosolyú női alakot ábrázoló virtuális reptéri alkalmazott egyszerűbb kérdésekben tud élőszóban az utasok segítségére sietni. A reptéri ügyfélszolgálatosokhoz érkező kérdések túlnyomó többsége egyébként ilyen: az emberek általában a mosdót keresik, a csatlakozó gép indulási időpontjáról érdeklődnek, vagy útbaigazítást kérnek a kapu felé, ahonnan a gép indul.

A Laguardia, a Newark és a JFK repterek egy-egy terminálján próbálják ki a hologramsegítőket, amelyek fél évre 180 ezer dollárba kerülnek, viszont sosem fáradtak, mindig mosolyognak és türelmesek, nem kérnek szabadságot, ebédidőt vagy túlórapénzt. Viszont egyelőre csak angolul beszélnek, ellentétben az emberi személyzettel, aminek tagjai a repterek vezetőinek nagy büszkeségére 27 nyelven állnak az utasok rendelkezésére.

A három New York-i reptéren évente 106 millió utas fordul meg.

forrás: index.hu/