Júniustól új BKV-járat közlekedik a Dunán
2011. december 09.
Képgaléria - Duna - hajó
Jövő nyárra öt meglévő dunai kikötő parti és vízi létesítményeit újítja fel, illetve három új kikötőt épít az Európai Unió és az állam támogatásával a BKV Zrt., amely június elsejétől új, menetrend szerinti hajójáratot indít a Millenniumi városközpont és Újpest között.
Nemecz Gábor, a BKV beruházási igazgatója a csütörtöki sajtótájékoztatón elmondta, hogy az új járat nyolc kikötő érintésével, a mostani tervek szerint csúcsidőben 20 percenként közlekedik majd.
Öt, már meglévő kikötőt -Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér - korszerűsítenek, hármat pedig - Újpest, Árpád híd, Millenniumi városközpont - az új járat indulásáig építenek ki.
A hajópark korszerűsítése ennek a projektnek nem része, de a járműveket - Nemecz Gábor elmondása szerint - valamelyest modernizálják, a hajókon lesz büfé és wifi-használat is. Az új, 100-150 utast szállító hajójárat Újpest felé egy óra alatt, völgymenetben pedig háromnegyed óra alatt teszi meg a 11 kilométeres távot. Ezzel kapcsolatban Nemecz Gábor jelezte: nem a leggyorsabb közlekedési eszköz a hajó, de szignifikánsan nem lassabb, mint a többi.
A projekt 493 millió forintba kerül, ebből az unió 90 százaléknyi összeget, 445 milliót finanszíroz.
Barta Péter Pál, a BKV hajózási csoportvezetője az MTI kérdésére elmondta, ezer ember megkérdezésével kutatást végeztek, s a válaszadók fele úgy nyilatkozott: mindenképpen igénybe venné a hajójáratokat, 25 százalék az árhoz kötötte, másik 25 százalékuk pedig nem venné igénybe azt. A beszállási lehetőségek közül a válaszolók az Árpád hídit, a Meder utcait, illetve az újpestit részesítenék előnyben.
Hozzátette: a 70-es években egymillió utas használta a hajókat, a mostani cél, hogy ennek felét vissza tudják szerezni. A BKV az utasai között számít a kerékpárral közlekedőkre, illetve a mozgáskorlátozottakra is. A működési költségekkel kapcsolatban a csoportvezető azt mondta, ez függ a tarifarendszertől is, de nem milliárdos nagyságrendről van szó.
Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházási igazgatója ezzel kapcsolatban megjegyezte: biztosan lesznek olyanok, akik minden nap használni fogják a hajójáratokat, de az első időszakban valószínűleg nem lesznek zsúfoltak a járatok. Az igazgató a sajtótájékoztatón azt is elmondta, hogy a Duna fejlesztésére Budapesten nagy szükség van, mert a folyó budapesti szakasza nincs kellően kihasználva sem turisztikai, sem pedig tömegközlekedési szempontból. Ezt azonban hátráltatják a vegyes tulajdonviszonyok, illetve az észak-déli autóforgalom, amely "elállja" a fejlesztési lehetőségeket - magyarázta.
A beruházási igazgató jelezte, hogy a nyolc állomás felújítása, illetve kiépítése csak az első ütem, a másodikban szeretnék a hajóparkot is lecserélni
forrás: www.turizmuspanorama.hu
Nemecz Gábor, a BKV beruházási igazgatója a csütörtöki sajtótájékoztatón elmondta, hogy az új járat nyolc kikötő érintésével, a mostani tervek szerint csúcsidőben 20 percenként közlekedik majd.
Öt, már meglévő kikötőt -Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér - korszerűsítenek, hármat pedig - Újpest, Árpád híd, Millenniumi városközpont - az új járat indulásáig építenek ki.
A hajópark korszerűsítése ennek a projektnek nem része, de a járműveket - Nemecz Gábor elmondása szerint - valamelyest modernizálják, a hajókon lesz büfé és wifi-használat is. Az új, 100-150 utast szállító hajójárat Újpest felé egy óra alatt, völgymenetben pedig háromnegyed óra alatt teszi meg a 11 kilométeres távot. Ezzel kapcsolatban Nemecz Gábor jelezte: nem a leggyorsabb közlekedési eszköz a hajó, de szignifikánsan nem lassabb, mint a többi.
A projekt 493 millió forintba kerül, ebből az unió 90 százaléknyi összeget, 445 milliót finanszíroz.
Barta Péter Pál, a BKV hajózási csoportvezetője az MTI kérdésére elmondta, ezer ember megkérdezésével kutatást végeztek, s a válaszadók fele úgy nyilatkozott: mindenképpen igénybe venné a hajójáratokat, 25 százalék az árhoz kötötte, másik 25 százalékuk pedig nem venné igénybe azt. A beszállási lehetőségek közül a válaszolók az Árpád hídit, a Meder utcait, illetve az újpestit részesítenék előnyben.
Hozzátette: a 70-es években egymillió utas használta a hajókat, a mostani cél, hogy ennek felét vissza tudják szerezni. A BKV az utasai között számít a kerékpárral közlekedőkre, illetve a mozgáskorlátozottakra is. A működési költségekkel kapcsolatban a csoportvezető azt mondta, ez függ a tarifarendszertől is, de nem milliárdos nagyságrendről van szó.
Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházási igazgatója ezzel kapcsolatban megjegyezte: biztosan lesznek olyanok, akik minden nap használni fogják a hajójáratokat, de az első időszakban valószínűleg nem lesznek zsúfoltak a járatok. Az igazgató a sajtótájékoztatón azt is elmondta, hogy a Duna fejlesztésére Budapesten nagy szükség van, mert a folyó budapesti szakasza nincs kellően kihasználva sem turisztikai, sem pedig tömegközlekedési szempontból. Ezt azonban hátráltatják a vegyes tulajdonviszonyok, illetve az észak-déli autóforgalom, amely "elállja" a fejlesztési lehetőségeket - magyarázta.
A beruházási igazgató jelezte, hogy a nyolc állomás felújítása, illetve kiépítése csak az első ütem, a másodikban szeretnék a hajóparkot is lecserélni
forrás: www.turizmuspanorama.hu
Kapcsolódó linkek
Ide utaznék! Budapest |
Magyarország |
kapcsolódó ország
Magyarország
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
-
EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.