Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

szálláshelyek Ide utaznék Abu Dhabi

Általános leírás

Abu Dhabi a fővárosa az Arab Emirátusoknak, és Dubai a legnagyobb városa, melyekről joggal mondható, hogy az ellentétekről híresek. Az arab tradíciókat híven megőrző lakosságot, akiket ruházatukról könnyen fölismerhetünk, kiegészítik a világ minden tájáról érkezett emberek. A jellegzetes iszlám kegyhelyekkel jól megférnek a sugárutak mentén épült hatalmas felhőkarcolók, üvegpaloták, melyek a jövőt vetítik elénk. Ápolt, gondozott parkok és az öntözött zöldterület feledteti az egykori sivatagot, melyre a város épült. Az üzletek zsúfolásig tele a legmodernebb termékekkel, és az áruk vásárlásra serkentenek. Találunk itt hagyományos arab hangulatú bazárt és hamisítatlan nyugati eleganciát képviselő bevásárlóközpontokat. Dubai tengerpartján 15-20 km hosszúságban, és a belvárosban is minden kényelemmel felszerelt luxusszállodák sokasága található. A napfény garantált, és a kristálytiszta tengervízen kívül sport, vízisport lehetőségek várják a pihenni, szórakozni vágyókat.
Városok
Dubai
Kapcsolódó cikkek
Elkészült a világ leggyorsabb hullámvasútja
Felépült, és néhány napon belül megnyitja kapuit a látogatók előtt a világ legnagyobb fedett vidámparkja Abu-Dzabiban.A 200 ezer négyzetméteres Ferrari World 1 a legendás olasz sportautómárka köré épül, a legnagyobb attrakciója pedig a Formula Rossa, a világ leggyorsabb hullámvasútja. A kocsik két másodperc alatt érik el rajta a 100 km/óra sebességet, majd újabb két másodperc múlva a szerkezet csúcssebességét, 240 km/órát.Erre önmagában a gravitáció nem lenne képes, ezért a repülőgép-hordozó anyahajókon is használt, közel 21 ezer lóerős hidraulikus kilövőberendezés adja meg a lendületet a gyorsuláshoz. Eközben a kocsikban ülőkre 1,7 g gyorsulási erő hat. A pálya legmagasabb pontja 52 méteren van (ez a rész ki is emelkedik a fedett vidámparkból), ide öt másodperc alatt ér fel a kocsi.A cél a hullámvasúttal az volt, hogy átadják a szórakozni vágyóknak azt az érzést, amit egy forma1-es Ferrari pilótája érezhet, amikor a célegyenesben padlóig nyomja a gázt. Ez a pályát kipróbált pilóták, és a puszta adatok szerint is sikerült nagyjából: végsebességben ugyan a hullámvasút kicsit elmarad a versenyautóktól, a gyorsulása azonban felveszi a versenyt velük. A tökéletes illúzió kedvéért a hullámvasút kocsijai is úgy néznek ki, mint a forma 1-es autók, igaz, azokkal ellentétben négy személyesek.A Formula Rossa a pálya hosszában is ott van a világ legnagyobb hullámvasutai között (kicsit több mint 2 kilométer, ennél négy hosszabbat építettek csak eddig), végsebességben azonban köröket ver az eddigi csúcstartóra, a New Jersey-i Kingda Ka-ra, ami éppen csak átlépte a 200 km/órás sebességet. A Formula Rossán egyébként kötelező lesz a védőszemüveg használata, mert ilyen sebesség mellett már pár porszem is súlyos szemsérülést okozhat, a sivatagban fekvő Abu-Dzabiban pedig a sűrű homokviharok miatt ez még zárt térben is reális veszély.A nem hivatalos nyitás október 28-án lesz, és egy bő hónapos tesztüzem után, decemberben tartják a hivatalos nyitóünnepséget. A park heti hat napon át tart majd nyitva (hétfő szünnap), az összes attrakcióra korlátlan belépést biztosító napijegy 375 dirham (20 ezer forint) lesz felnőttek, és 270 (15 ezer forint) gyerekek, pontosabban 150 cm alatti látogatók számára.
Abu Dhabi kisegíti Dubajt
Abu Dhabi, az Egyesült Arab Emírségek legnagyobb tagállama feltételekkel ugyan, de támogatni fogja adósságproblémákkal küszködő kisebb társállamát, Dubajt - áll londoni elemzők hétvégi helyzetértékelésében.A Perzsa-öböl mentén fekvő Dubaj a múlt héten sokkolta a piacokat azzal a bejelentéssel, hogy legnagyobb állami vállalatának, a holdingként működő Dubai Worldnek adóssághaladékot kért. Az OPEC-tag Egyesült Arab Emírségek kitermelhető olajvagyona nagyságra az ötödik a világon, de ebből Dubajban viszonylag kevés van. Dubaj ezért az idegenforgalomra és adósságból fedezett, hatalmas értékű luxusingatlan-beruházásokra alapozta gazdaságának fejlesztését. A Dubai World vállalatbirodalmába tartozó ingatlanfejlesztő cégek a világ pénzarisztokráciájának felső néhány ezrét célozták meg merész beruházásaikkal. A legnagyobb ilyen vállalkozás az a mesterséges szigetcsoport, amely a partok előtt, a tengerre épült, és a világ földrészeinek térképét rajzolja ki. Ezeken a szigeteken lehet több millió dolláros luxusotthonokat vásárolni; a vevők listáján Hollywood legnagyobb sztárjainak és a legjobban fizetett futballcsillagoknak a nevei sorakoznak. A pénzügyi válság miatt azonban a luxusingatlan-szektor forgalma is szinte elapadt, az építkezések leálltak, és a hitelből dolgozó fejlesztők gyakorlatilag egyik napról a másikra bevételek nélkül maradtak. Csak a Dubai World adósságát különböző becslések 30 és 60 milliárd dollár közé teszik; Dubaj bruttó államadóssága 88 milliárd dollár, amelynek jelentős része a következő két-három évben esedékessé válik. Az emírség középtávú bruttó külső finanszírozási igénye londoni elemzők szerint 30 milliárd dollár. A fejlett ipari és a felzárkózó térséget egyaránt megrázó kezdeti piaci sokkot elsősorban az okozta, hogy a Dubai World adósságát a nemzetközi befektetői közösség "kvázi-szuverén" adósságnak - vagyis szinte államadósságnak - tekinti, és attól tart, hogy a cégnek kért törlesztési haladék a dubaji szuverén nem fizetővé válás előjátéka lehet. Londoni elemzők azonban az ügy kipattanása óta higgadtságra intenek. Általános az a vélemény a Cityben, hogy Dubaj formális szuverén nem fizetővé válása erősen valószínűtlen, mert ezt sem Abu Dhabi - az Egyesült Arab Emírségek "fővárosa" és jegybankjának székhelye -, sem a jelentős dubaji befektetésekkel és kinnlevőségekkel bíró Szaúd-Arábia nem hagyná. A Goldman Sachs bankcsoport londoni befektetési részlegének hétvégi kommentárjában az áll, hogy a térségi pénzügyi hatóságok eddig elhangzott nyilatkozatai "meglehetősen bátorítók". A GS londoni szakértői szerint az Abu Dhabi-i illetékesek és különösen az emírségek jegybankjának eddigi megnyilvánulásaiból az a következtetés szűrhető le, hogy Abu Dhabi továbbra is elkötelezett Dubaj támogatása mellett, és a hatóságok készen állnak a szükséges lépések megtételére a rendszerszintű válság és a széleskörű nem fizetővé válás megelőzése végett. A Bank of America-Merrill Lynch (BoA-ML) bankcsoport londoni elemző és befektetési részlegének helyzetértékelése szerint a rövid ideig tartó járványos tünetek kialakulása elkerülhetetlen volt, tekintettel a Dubai World törlesztési halasztására vonatkozó kérés meglepetésszerű jellegére és az érintett adósság méretére. A BoA-ML szakértői szerint az igazi kérdés azonban az, hogy ezután mi következik. A legjobb forgatókönyv alapján az egész ügy megmarad a dubaji vállalati szektoron belül, és vagy az Egyesült Arab Emírségek hatóságai nyújtanak pénzügyi segítséget, vagy piacbarát módon átstrukturálják a szóban forgó adósságot. A Bank of America-Merrill Lynch szerint ugyanakkor távoli kockázatként felmerülhet, hogy az ügy komoly szuverén nem fizetői problémává fajul, aminek a felzárkózó piaci térség egészében következményei lehetnének. A cég ugyanakkor hangsúlyozza, hogy ennek a forgatókönyvnek a megvalósulását csak kis esélyű kockázatnak tartja. (MTI)