Tel.: 06 1 371 21 91 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Vizsgál a GVH: megtévesztik a fogyasztókat?
2012. június 11.

Több cégre is lecsapott a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az elmúlt napokban. A Ryanair fapados légitársaság, a Provident Pénzügyi Zrt. és a Vodafone ellen indított versenyhivatali eljárást a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt. A Vodafone esetében a jogellenes összehasonlító reklám tilalmának feltételezett megsértése miatt is vizsgálódik.

A Provident esetében az ütötte ki a biztosítékot, hogy az "Egy törlesztő részletet visszafizetünk", illetve "Az utolsó kettőt visszaadjuk" akciók során feltehetően nem tájékoztatta megfelelően az ügyfeleket a feltételekről. Az akciók során a cég azt hirdette, hogy aki pontosan fizeti a törlesztőrészleteket, visszakap egy- vagy kétheti részletet. A "pontosan" kifejezést a cég szó szerint értette, így az az ügyfél, aki feltehetően többet is akart tenni a visszajáró részletekért, emiatt az esedékes törlesztőnél valamivel többet fizetett vagy előtörlesztett, az nem kapta vissza a meghirdetett összeget. Emiatt vizsgálódik a GVH. A Pénzcentrum szerint a Provident kiadott egy közleményt, amelyben arról tájékoztat, hogy az ügyfelek elégedettsége és a transzparens működés számukra kiemelten fontos, és hogy a vizsgálat során természetesen együttműködik a hatósággal az ügy tisztázása érdekében.

Félrevezetett a Ryanair?

A Ryanair fapados légitársasággal szemben az a GVH kifogása, hogy nem tüntette fel a kedvezményes árú repülőjegyek igénybevételének pontos foglalási, utazási időszakait, beleértve azokat az utazási napokat, melyekre a kedvezményes árú jegyek foglalhatóak voltak, és elfeledkezett az elővásárlási követelmények tájékoztatásáról. A társaság reklámjaiban azt a benyomást kelthette, hogy a meghirdetett kedvezményes árú repülőjegyek valamennyi útirányban rendelkezésére állnak és foglalhatóak. Probléma még, hogy a meghirdetett repülőjegyárak valószínűsíthetően nem tartalmazták az összes olyan felmerülő díjtételt, melyet a foglaláskor meg kell fizetnie a viteldíjon felül. Valószínűleg nem tájékoztatta megfelelően leendő utasait arról sem, hogy a társaságnak lehetősége van az indulási időpontok egyoldalú módosítására, továbbá, amennyiben a repülőtéri illetékek emelkednek, a fogyasztók csak az áremelkedés okozta különbözet megfizetése után vehetik igénybe a Ryanair szolgáltatását.

Megtévesztő lehet a Vodafone reklám

A Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt-vel (Vodafone) szemben azért indított eljárást a GVH, mert a februárban elindított, "Az igazán jó hálózat az, amire mindenhol, minden helyzetben számíthatsz. A Vodafone vadonatúj hálózata országszerte veled van." szlogenekkel népszerűsített marketingkommunikációs kampányában egyrészt az egyes kommunikációs eszközökön megjelenő szlogenek a fogyasztók megtévesztésére lehetnek alkalmasak, mivel valószínűleg nem kellőképpen alátámasztottak. Másrészt a televíziós reklámban a mobilszolgáltatók közötti hálózat-minőségi különbség bemutatása feltehetően nem volt tárgyilagos.

A versenyfelügyeleti eljárások megindítása még nem jelenti azt, hogy a cégek tényleg elkövették a jogsértést. Az eljárások befejezésére 3 hónapja van a GVH-nak, ez azonban két alkalommal, legfeljebb 2 hónappal meghosszabbítható. forrás: www.azenpenzem.hu

ünnepi ajánlatok
Valutaváltó
EUR euró
HUF forint
Üzemanyagárak
Budapest
bármelyik ker.
95
Iránytű
europe asia australia australia africa north_america south_america antartica EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
Hasznos információk
Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
Utazók sarka
Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.
Kiemelt partnereink: