Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Továbbra is felszálló ágban a British airways
2006. február 07.

17 százalékkal nagyobb utasforgalom, tovább bővülő üzleti szegmens Magyarországon

London, Budapest, 2006. február 7. - A 2005. december 31-én zárult harmadik üzleti negyedévben is tovább javította eredményeit a British Airways. A légitársaság az előző év azonos időszakában realizált 151millió fontról, 164 millió fontra növelte adózás előtti eredményét, amely így az év első kilenc hónapját tekintve 529 millió fontra nőtt,szemben a tavalyi 519 millió fonttal. A harmadik negyedévben a British Airways működési eredménye elérte a 175 millió fontot, amely jelentősnövekmény az előző év azonos időszakában realizált 136 millió fonthoz viszonyítva. Az év első kilenc hónapjára vetített működési eredményezzel 612 millió fontra bővült az egy ével korábbi 510 millió fontról. A légitársaság működési eredményhányada 1,3 százalékpontot növekedve,ezzel az eredménnyel elérte a 8,2 százalékot. A British Airways magyarországi irodája az üzleti év első 9 hónapjában, azaz a 2005.április 1-től december 31-ig tartó időszakban 17 százalékkal több utast szállított Budapest és London között, illetve onnan tengeren túli desztinációkra.

Továbbra is szigorú költséggazdálkodás és javuló eredmények jellemzik aBritish Airways üzleti tevékenységét. A légitársaság szinte gazdálkodásának minden területén hatékonyságjavulást mutathat fel. A2005. december 31-én zárult harmadik üzleti negyedében a légitársaság az előző év azonos időszakában realizált 151 millió fontról, 164 milliófontra növelte adózás előtti eredményét, működési eredménye pedig az előző év azonos időszakában realizált 136 millió fontról 175 milliófontra bővült.

"Ezekben az eredményekben és kedvező jövedelmezőségi mutatókbanegyszerre jelenik meg bevételeink növekvő volumene, valamint a kollégáink szigorú költséggazdálkodás iránti elkötelezettsége."- mondta Willie Walsh, a British Airways vezérigazgatója. "Bevételeink 8,8százalékkal nőttek, ami elsősorban a prémium termékek kiemelkedően sikeres értékesítés-ösztönzési tevékenységének köszönhető." - tette hozzá az igazgató.

A harmadik üzleti negyedévben a British Airways költségei 7,3százalékkal nőttek, de a munkafolyamatok további racionalizálásával valamint a nem megfelelően jövedelmező tevékenységek átszervezésével alégitársaság e trendet visszafordítani igyekszik. A költségstruktúrán belül továbbra is az üzemanyag költségek képezik a legnagyobb hányadot.Ebben az időszakban a British Airways költségei mindössze 1 százalékkal haladták meg a tervezett mértéket, így az év egészét tekintve várhatóanelérik majd az 525 millió fontot.

"Folytatjuk útvonalhálózatunk és termékeink fejlesztését. Új tengerentúli, bangalore-i és shanghai-i járataink kiváló eredményeket produkálnak, márciusban újraindítjuk egyes regionális járatainkat, anyári menetrendben pedig 6 új európai járatot indítunk London Gatwick repülőtérről." - mondta Willie Walsh."A nyár folyamán bemutatjuk a 100 millió fontos fejlesztéssel megújított piacvezető tengeren túlitermékünket, továbbfejlesztett Club World osztályt." - tette hozzá a vezérigazgató.

Az üzleti év első 9 hónapjában, azaz 2005. április 1-től december 31-ig,a British Airways magyarországi irodája 17 százalékkal több utast szállított Budapest és London között, illetve onnan tengeren túli,elsősorban Észak-Amerikai és Ausztrál nagyvárosok irányába. Ez a dinamikus utaslétszám bővülés, az előző év azonos időszakáhozviszonyítva 24 százalékos bevétel-növekedést generált. Összhangban a nemzetközi trendekkel, a magyarországi British Airways képviseletbevétel növekedésében is kiemelt szerepe van a prémium osztályokból származó bevétel dinamikus bővülésének. Különösen jó eredmény, hogy azadott időszak végére a British Airways által közvetlenül értékesített jegyek 51 százaléka az interneten talált gazdára.

Kapcsolódó linkek
Ide utaznék!
Nagy-Britannia