"Világot látni" utazunk a legtöbbet a tengeren túlra
2005. július 27.
Észak-Amerika és Ázsia a legkedveltebb - British Airways-Nagyutazás.hu közös felmérés a magyar utasok tengeren túli utazási szokásairól
Budapest, 2005. július 27. - Jócskán elhúzott a repülő az autó, a vonat és a busz mellett, hiszen külföldi utazásaink közel 60 százalékára ma már repülőgépek fedélzetén indulunk útnak. Nemcsak egyre gyakrabban tesszük ezt, hiszen a repülő utasok 56 százaléka évente kettő vagy ennél több alkalommal emelkedik a felhők fölé, de egyre messzebbre is merészkedünk. Napjainkban már majdnem minden 4. utazás alkalmával keresünk fel tengeren túli, elsősorban észak-amerikai és ázsiai világvárosokat. Tengeren túli utazásainkat elsősorban a kalandvágy és egy ismeretlen kultúrába való betekintés lehetősége motiválja, hiszen háromból két utazó"világot látni" utazik az óceán túlpartjára, derül ki abból a felmérésből, amelyet a British Airways és a Nagyutazás.hu utazási portál készített 570 utazó megkérdezésével.
Napjainkban már szinte a hétvégi kiruccanásokhoz is a repülőt vesszük igénybe. A repülés mint közlekedési mód, annak egyre kedvezőbb árfekvése miatt számos utast hódított el más közlekedési eszközöktől. A British Airways és a Nagyutazás.hu által megkérdezett 570 utas közel 60 százaléka ma már repülővel utazik, 26 százaléka az autót választja külföldi utazásaihoz és csupán 8 százalékuk száll buszra, 2 százalékuk pedig vonatra a határ átlépéséhez.
A légitársaság és az utazási portál közös felmérésben megkérdezettek kétharmada Európa nagyvárosaiba utazik rendszeresen repülővel, de az előző évekhez viszonyítva jelentős emelkedést mutat a tengeren túlra utazók aránya. Ma már minden 4. utas látogat el tengeren túli desztinációkra, amelyek közül a magyarok körében Észak-Amerika és Ázsia világvárosai a legkedveltebbek. Az Amerikába utazó honfitársaink toplistáján New York, Miami, Los Angeles és Boston szerepelnek, míg Ázsiában Singapore, Bankok, Kuala Lumpur, valamint Tokio a magyar utazók által legkedveltebb uticél.
Tengeren túli utazásai célállomását az utasok 46 százaléka családjával közösen előre, 21 százaléka utazási irodák ajánlatai alapján, 13 százaléka barátok, ismerősök ajánlására választja ki, derül ki a felmérésből. Ha a döntés megszületett kezdődhet a készülődés, informálódás. Az utazás ezen szakaszában már az utasok több mint 60 százaléka hagyatkozik kizárólag az Internet nyújtotta ismeretekre, adatokra, de 17 százalékuk forgat előszeretettel útikönyveket, ugyanakkor már csak 7 százalékuk él azzal a lehetőséggel, hogy utazási irodák képviselőitől kérjen tanácsot.
"A magyar utasok Amerikában és Ázsiába történő utazásait elsősorban a kalandvágy és egy ismeretlen kultúrába való betekintés lehetősége motiválja."- mondta Molnár Ferenc, a British Airways Értékesítési és Marketing igazgatója."Három utazóból kettő az adott város építészeti, kulturális, művészeti nevezetességeinek vagy természeti értékeinek megtekintése céljából, azaz"világot látni" utazik az óceán túlpartjára." - tette hozzá az igazgató.
A kaland és az ismeretlen meghódításának vágya tehát korunk utazóit is több ezer kilométeres utak megtételére csábítja és habár háromból két esetben ez a vágy tetten érhető utazásaink hátterében, az utasok 17 százaléka pihenni, 10 százaléka pedig rokonait és barátait meglátogatni repüli át az óceánt.
A British Airways és a Nagyutazás.hu felméréséből kiderül, hogy a tengeren túli utazásra a magyar utasok 42 százaléka párjával, 36 százaléka családjával utazik, míg 13 százalékuk egyedül, 7 százaléka pedig barátaival indul eltölteni az esetek döntő hányadában egy, két hetes vakációját.
Érdekesség, hogy a tengeren túli uticélok kiválasztását a felmérésben megkérdezettek 38 százalékánál az adott város építészeti, kulturális és művészeti nevezetességeinek kínálata, 40 százalékánál a természeti értékek és a környezet befolyásolja, de arra gyakorlatilag nincs hatással a város gasztronómiai kínálata és az ott fellelhető szórakozási lehetőségek kínálata.
A tengeren túli célállomásokra utazók 42 százaléka a 30 év feletti korosztály képviselője és legalább 200.000 forintot vagy annál többet költ a nagy utazásra.
Budapest, 2005. július 27. - Jócskán elhúzott a repülő az autó, a vonat és a busz mellett, hiszen külföldi utazásaink közel 60 százalékára ma már repülőgépek fedélzetén indulunk útnak. Nemcsak egyre gyakrabban tesszük ezt, hiszen a repülő utasok 56 százaléka évente kettő vagy ennél több alkalommal emelkedik a felhők fölé, de egyre messzebbre is merészkedünk. Napjainkban már majdnem minden 4. utazás alkalmával keresünk fel tengeren túli, elsősorban észak-amerikai és ázsiai világvárosokat. Tengeren túli utazásainkat elsősorban a kalandvágy és egy ismeretlen kultúrába való betekintés lehetősége motiválja, hiszen háromból két utazó"világot látni" utazik az óceán túlpartjára, derül ki abból a felmérésből, amelyet a British Airways és a Nagyutazás.hu utazási portál készített 570 utazó megkérdezésével.
Napjainkban már szinte a hétvégi kiruccanásokhoz is a repülőt vesszük igénybe. A repülés mint közlekedési mód, annak egyre kedvezőbb árfekvése miatt számos utast hódított el más közlekedési eszközöktől. A British Airways és a Nagyutazás.hu által megkérdezett 570 utas közel 60 százaléka ma már repülővel utazik, 26 százaléka az autót választja külföldi utazásaihoz és csupán 8 százalékuk száll buszra, 2 százalékuk pedig vonatra a határ átlépéséhez.
A légitársaság és az utazási portál közös felmérésben megkérdezettek kétharmada Európa nagyvárosaiba utazik rendszeresen repülővel, de az előző évekhez viszonyítva jelentős emelkedést mutat a tengeren túlra utazók aránya. Ma már minden 4. utas látogat el tengeren túli desztinációkra, amelyek közül a magyarok körében Észak-Amerika és Ázsia világvárosai a legkedveltebbek. Az Amerikába utazó honfitársaink toplistáján New York, Miami, Los Angeles és Boston szerepelnek, míg Ázsiában Singapore, Bankok, Kuala Lumpur, valamint Tokio a magyar utazók által legkedveltebb uticél.
Tengeren túli utazásai célállomását az utasok 46 százaléka családjával közösen előre, 21 százaléka utazási irodák ajánlatai alapján, 13 százaléka barátok, ismerősök ajánlására választja ki, derül ki a felmérésből. Ha a döntés megszületett kezdődhet a készülődés, informálódás. Az utazás ezen szakaszában már az utasok több mint 60 százaléka hagyatkozik kizárólag az Internet nyújtotta ismeretekre, adatokra, de 17 százalékuk forgat előszeretettel útikönyveket, ugyanakkor már csak 7 százalékuk él azzal a lehetőséggel, hogy utazási irodák képviselőitől kérjen tanácsot.
"A magyar utasok Amerikában és Ázsiába történő utazásait elsősorban a kalandvágy és egy ismeretlen kultúrába való betekintés lehetősége motiválja."- mondta Molnár Ferenc, a British Airways Értékesítési és Marketing igazgatója."Három utazóból kettő az adott város építészeti, kulturális, művészeti nevezetességeinek vagy természeti értékeinek megtekintése céljából, azaz"világot látni" utazik az óceán túlpartjára." - tette hozzá az igazgató.
A kaland és az ismeretlen meghódításának vágya tehát korunk utazóit is több ezer kilométeres utak megtételére csábítja és habár háromból két esetben ez a vágy tetten érhető utazásaink hátterében, az utasok 17 százaléka pihenni, 10 százaléka pedig rokonait és barátait meglátogatni repüli át az óceánt.
A British Airways és a Nagyutazás.hu felméréséből kiderül, hogy a tengeren túli utazásra a magyar utasok 42 százaléka párjával, 36 százaléka családjával utazik, míg 13 százalékuk egyedül, 7 százaléka pedig barátaival indul eltölteni az esetek döntő hányadában egy, két hetes vakációját.
Érdekesség, hogy a tengeren túli uticélok kiválasztását a felmérésben megkérdezettek 38 százalékánál az adott város építészeti, kulturális és művészeti nevezetességeinek kínálata, 40 százalékánál a természeti értékek és a környezet befolyásolja, de arra gyakorlatilag nincs hatással a város gasztronómiai kínálata és az ott fellelhető szórakozási lehetőségek kínálata.
A tengeren túli célállomásokra utazók 42 százaléka a 30 év feletti korosztály képviselője és legalább 200.000 forintot vagy annál többet költ a nagy utazásra.
Kapcsolódó linkek
Ide utaznék! |
Nagy-Britannia |
kapcsolódó ország
Nagy-Britannia
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.