Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Jó eredményeket hozott a költségcsökkentés
2005. május 26.

E-fejlesztések az eredményesség hátterében a British Airways-nél

Budapest, 2005. május 26. - Az egy évvel korábbi 230 millió fontról 415 millió fontra növelte adózás előtti eredményét a British Airways. A március 31-én zárult üzleti évben azonban nemcsak a légitársaság adózás előtti eredménye, de működési eredménye is látványosan nőtt és az egy évvel korábbi 405 millió fontról 540 millió fontra emelkedett 7,8 milliárd font árbevétel mellett. A kedvező pénzügyi mutatók eredményeként 5,4 százalékról 6,9 százalékra nőtt a British Airways működési nyereséghányada is. A nemzetközi eredményekkel összhangban jó évet zár a British Airways magyarországi irodája is, amely 56.000 repülőjegyet adott el, 6,6 millió fontos árbevételt érve el ezzel. A működési eredmény tekintetében jelenleg a legnyereségesebb légitársaságnak számító British Airways az idén elnyerte a legjobb nyugat-európai légitársaság valamint a legjobb transz-atlanti légitársaság megtisztelő címet is, az angol OAG üzleti tartalomszolgáltató vállalat legfrissebb felmérésében.

A British Airways az idén 7 millió fonttal teljesítette túl a 2003-2005-ös üzleti tervében szereplő 450 millió fontos költségcsökkentési célösszeget. A célösszegen belül a légitársaság 300 millió fonttal csökkentette kiadásait, miközben jelentős erőforrásokat csoportosított át az online technológia alkalmazására annak érdekében, hogy tovább tudja fejleszteni utasainak nyújtott minőségi szolgáltatásai színvonalát, és növelni tudja a légitársaság működési hatékonyságát.

Ezen fejlesztések eredménykent a 2004. április 1-től 2005. március 31-ig terjedő időszakban a légitársaság önkiszolgáló check-in automatáit rekord számú, mintegy 600.000 utas használta, míg a tavaly csak kísérleti jelleggel bevezetett otthon kinyomtatható beszállókártya használatát már 41 reptérre terjesztette ki a légitársaság. Ugyancsak jelentős mértékben, az egy évvel korábbi 41 százalékról 76 százalékra nőtt az elektronikus jegyek használata a British Airways hálózatában, amely a legnagyobb elektronikus jegy használatot takarja az Egyesült Államokon kívül.

Mindezen trendek eredményeként ért el a március 31-én zárult üzleti évben a British Airways 540 millió fontos működési eredmény mellett 415 millió fontos adózás előtti eredményt úgy, hogy eközben adóság állománya 2,9 milliárd fontról 1,7 millió fontra, 1993 óta a legalacsonyabb szintre csökkent. Működési eredmény tekintetében a British Airways jelenleg a legnyereségesebb légitársaságnak számít a világon. A British Airways működési nyereséghányada az üzleti év végére elérte a 6,9 százalékot.

"Kedvező eredményeink hátterében költségcsökkentési programunk következetes megvalósítása és a szolgáltatásaink iránti kereslet növekedése áll."- mondta Rod Eddington, a British Airways ügyvezető igazgatója. "Ezek az eredmények megalapozzák azon stratégiai célkitűzésünket, hogy működési eredményünk 2006-ra elérje a 10 százalékos határt."- tette hozzá az igazgató.

A most lezárult üzleti évben 1,8 százalékkal javult a British Airways járatainak kapacitáskihasználtsága is, amely az év végére rekord magasságba, 74,8 százalékos szintre ért.

A Budapest - London járatok kapacitáskihasználtsága meghaladta a British Airways átlagos nemzetközi kapacitáskihasználtságát, éves átlagban 76,6 százalék volt.

"Ez, a légitársaságunk várakozásai szerint a nyári szezonban tovább bővülő kapacitáskihasználtság indokolta azt, hogy a British Airways a 2005. március 27-én kezdődő nyári menetrendi szezonban 4. Budapest és London között közlekedő járatot indított."- mondta Molnár Ferenc, a British Airways magyarországi képviseletének értékesítési és marketing igazgatója.

A British Airways magyarországi irodája a március 31-én zárult üzleti évben 56.000 utast szállított. Ezen utasok 65 százaléka Londonig, a fennmaradó hányaduk pedig tengeren túli utazásához is a British Airways-t választotta.

A magyarországi British Airways iroda ezzel 6,6 millió font árbevételt könyvelhetett el. Az árbevétel 1/3-a az üzleti termékek értékesítéséből, 2/3-a pedig a turista termékek eladásából származott.

Kapcsolódó linkek
Ide utaznék!
Nagy-Britannia