Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Brit turisztikai képviselet nyílik Magyarországon
2006. január 02.

Nagy-britannia a legnépszerűbb uticél a magyar utasok körében, de nem minden repülőút vezet Londonba
Brit turisztikai képviselet nyílik Magyarországon: több turistát várnak Angliába

Budapest, 2006. január 30. - Az elmúlt években Nagy-Britannia a legnépszerűbb úticéllá vált a repülővel külföldre látogató magyar utasok körében. Az utóbbi három évben háromszorosára nőtt a szigetországbautazó magyar turisták száma, amely tavaly már elérte a 190.000 főt. A Brit Turisztikai Hivatal, a Visit Britain előrejelzései szerint ez a trend 2006-ban tovább folytatódik, ezért a hivatal képviseletet nyitott Magyarországon. A tevékenységét most megkezdő képviselet legfontosabb feladata a kiutazó magyar utasok előzetes tájékoztatásának elősegítése, utazási információkkal és programajánlatokkal való ellátása valamint Nagy-Britannia turisztikai kínálatának népszerűsítése. A Visit Britain csehországi és lengyelországi kommunikációs és marketing tevékenységet is a magyar képviselet élére most kinevezett Gődény Gábor irányítja.
A Brit Turisztikai Hivatal legfrissebb statisztikái szerint az Amerikából és Nyugat-Európából a szigetországba érkező látogatók számamár csak kis mértékben növekszik, míg az ázsiai valamint a kelet-európaiországokból érkező látogatók száma dinamikusan bővül. Az olcsó légijáratok térhódításának köszönhetően az elmúlt három évben Csehországban 57, Lengyelországban 234, hazánkban pedig több mint 200 százalékkal nőtt a Nagy-Britanniába utazók száma. A magyar utasok száma 2005 végére már elérte a 190.000 főt. Magyarország ezzel az eredménnyel, egyike azon 10 országnak, amelynek Nagy-Britanniába irányulóutasforgalma nemzetközi viszonylatban is a legdinamikusabban növekszik.

A Visit Britain 2005-ben végzett online felmérése valamint a BudapestAirport Rt. statisztikái szerint Nagy-Britannia immár a legnépszerűbb desztináció a repülővel külföldre látogató magyar utasok körében Dél-Európa, Közép-Európa és Kelet-Európa országai után. A hivatal e trend tovább erősödésére számít ezért képviseletet nyitott Magyarországon.

"Célunk az, hogy a Nagy-Britanniába látogató magyar utazóközönségettájékoztassuk, informáljuk a szigetország turisztikai kínálatáról,szolgáltatásairól és programjairól, segítve ezzel szabadidejük kellemesés igényes eltöltését." - mondta Gődény Gábor, a Visit Britainmagyarországi, cseh és lengyel képviseletének vezetője. "A magyarutazási szakma képviselőinek munkáját segítve, tágítani kívánjuk amagyar utasok utazási horizontját. London mellett szeretnénk bemutatniBristol, Manchester és Newcastle, azaz a közvetlen légi járatokkal elérhető városok kulturális és szabadidős programkínálatát, valamint az egyre népszerűbb skóciai úticélok, Edinburgh és Glasgow látványosságait." - tette hozzá a képviseletvezető.

A Visit Britain elsősorban kommunikációs és marketing tevékenységet folytat majd, amelyet utazási irodákkal, kiutaztatókkal éslégitársaságokkal közösen valósít meg. A képviselet az utazási irodákszámára egy magyar nyelvű "brit szakmai útikalauzt" készít, amely aszakemberek számára nyújt majd tájékoztatást Nagy-Britannia turisztikaikínálatáról. A Visit Britain természetesen közvetlenül is segíti akiutazó vagy utazásukat tervező magyar turisták tájékozódását. Ebből acélból már létrehozott egy magyar nyelvű internetes oldalt (www.visitbritain.com), ahol az utasoknemcsak utazási információkat találhatnak, de repülőjegyet éstömegközlekedési bérleteket is foglalhatnak, valamint tájékozódhatnakLondon és más angol nagyvárosok aktuális programjairól.

A Visit Britain magyarországi, cseh és lengyel képviseletének munkáját Gődény Gábor (33) irányítja. Feladata elsősorban a képviseletek tevékenységének előkészítése és elindítása, ezt követően pedig koordinációja és a regionális projektek harmonizációja lesz. Gődény Gábor karrierét a KLM értékesítési képviselőjeként, majd pedig regionális marketing koordinátoraként kezdte. Ezt követően résztulajdonosként vállalt szerepet a flyonline.hu internetes utazásiiroda elindításában. Jelenlegi pozícióját megelőzően Gődény Gábor a MALÉV kereskedelmi üzletfejlesztési igazgatója volt, ahol marketing, e-commerce és kereskedelmi project-ek kidolgozását és megvalósítását irányította. Gődény Gábor 1997-ben végzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem közlekedésmérnöki karán.

2005-ben 9 százalékkal, 27,8 millió főre nőtt az első 11 hónapban Nagy-Britanniába látogató turisták száma. Ezzel az eredménnyel a szigetország Amerika, Spanyolország, Franciaország, Olaszország és Németország után a hatodik legnépszerűbb úticél a nemzetközi idegenforgalomban.