Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Hat diszkont-légitársaság repül majd Ferihegy 1-rol
2005. július 25.

Szeptember 1-től hat diszkont-légitársaság: a Sky Europe (utasforgalmának további növelése, illetve az utazóközönség összetételének bővítése érdekében a légitársaság naponta autóbuszjáratot indít Nyíregyházáról és Debrecenből), a Wizz Air, a Easy Jet, a Germanwigs, a Malmö Aviation és a Norvegian Air használja majd a most felújított Ferihegy 1-es terminált - tudta meg a NAPI Gazdaság.

A cégeknek sikerült megállapodniuk egymással, illetve a repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Rt.-vel menetrendjükről, vagyis némileg módosították az őszi indulásaikat, illetve érkezéseiket annak érdekében, hogy valamennyien elférjenek a légikikötőben. A légitársaságok utasainak fejenként 9,15 eurót kell majd reptérhasználati díjként kifizetniük, amit korábban sokalltak a légitársaságok, most azonban, miután sikerült menetrendjükben megállapodniuk, egyúttal elkerülték a felfelé történő licitet. Ez a 9,15 euró azonban kevesebb lesz a diszkontcégek utasai által ma a Ferihegy 2 után fizetett díjaknál, ott ugyanis meghaladják a 13 eurót. A diszkont-légitársaságok azonban már most attól tartanak, hogy a későbbiekben, például majd novemberben, amikor a következő időszak menetrendjéről kell megállapodniuk, nem találnak ilyen zökkenőmentesen megoldást. A légi közlekedés további várható növekedése miatt elképzelhetőnek tartják, hogy nem férnek majd el a terminálon, pontosabban egy-egy időszakokban számítanak zsúfoltságra, amikor valamennyien a legideálisabbnak tartanák a gépeik indulását, s ekkor már minden bizonnyal nem lesz elkerülhető az árlicit. A diszkontcégek egyébként már felvetették a Ferihegy 1 további bővítésének szükségességét.

Amint korábban jelezték a Malév privatizációjában részt vevő Aviation Solution Befektetési Konzorcium szakmai befektető bevonását is tervezi, pénteken Pawel Klimiukra, a LOT szóvivője a Reutersnek arról számolt be, hogy a LOT csatlakozási tárgyalásokat folytat a Malév korábbi menedzsmentje által vezetett konzorciummal, de a tárgyalások jelenleg még kezdeti szakaszban vannak. A Malév másik vevőjelöltje, az orosz Airbridge Szövetség vezetője, a KrasAir. Az ÁPV Rt. tájékoztatója szerint 6-8 hét múlva várható döntés a Malév privatizációjában.
Forrás: Napi Gazdaság