Lendületbe jött a napszemüvegpiac
2005. június 28.
Az előző évek csökkenő forgalma után az idén érezhetően nőtt a napszemüvegek iránti kereslet Magyarországon. A piac nagyságát nehéz megbecsülni, szakemberek szerint évente egymilliónál is több napszemüveg talál gazdára. Nagy mennyiség fogy a legalacsonyabb árkategóriájú napszemüvegekből, amelyek döntően a bevásárlóközpontokban, hipermarketekben és az utcai árusoknál kaphatóak- darabonként néhány száz forintért. Jelenleg 40 és 50 közé tehető azon cégek száma, amelyek jó minőségű napszemüveget forgalmaznak Magyarországon. Az uniós csatlakozás bővítette a kínálatot és a forgalmazók körét is.
A napszemüveg-eladást erős szezonalitás jellemzi: bár az utóbbi években megfigyelhető, hogy egyes vásárlók már szezon előtt beszerzik a divatos nyári kelléket, a vásárlások oroszlánrésze továbbra is a május-július időszakban zajlik.
Az országban már nincs napszemüveggyártás, az import legnagyobb része Olaszországból érkezik, de jelentős a kínai eredetű behozatal is- mondta lapunknak Reider László az Optika Egyesület elnöke. Az Avanglion Kft. 2003-as 15-20 százalékos forgalomcsökkenése után idén ismét növekedést vár- tudtuk meg Veres Györgytől, az Avanglion Kft. kiskereskedelmi igazgatójától. Az utóbbi években felfutott márkából évente mintegy 600 ezer darab kel el, így darabszám alapján uralja a piacot.
A márkás napszemüvegek piacán a maga 40-50 százalékos részesedésével piacvezető Fotex-Ofotért Optikai és Fotócikk Kereskedelmi Kft. optimista. A Vision Expressz, az Ofotért és a Fotex üzleteinkben tavaly közel 60 ezer darab napszemüveget értékesítettek, ez körülbelül 1,2 milliárd forint árbevételt jelentett, s idén mintegy 10 százalékos növekedést várnak- mondta lapunknak Kovács Apolló András logisztikai igazgató. A legkeresettebb márka a Ray Ban volt, de kedveltnek számított a Gucci, a Pierre Cardin, a Diesel és a Polo Ralph Lauren is. Kovács szerint a magyar vásárlók kissé konzervatív beállítottságúak, és nem követik annyira a divatot, mint a nyugatiak. Ma már szinte minden vevő a napszemüvegek elengedhetetlen kellékének tartja az UV-szűrést. További lényeges szempont a lencse torzításmentessége és a keret anyagának minősége. A Fotex üzleteiben nyolcezer forinttól kezdődnek az árak, az átlagos érték 18-20 ezer forint körül alakul, de van vevő a 250 ezer forintos darabokra is.
A szemüvegek egyre nagyobbak, és egyre színesebbek lesznek. A korábbi évekhez képest a francia és olasz divat is meglehetősen gyorsan gyűrűzik be hazánkba, az igaz viszont, hogy Budapesten jobban fogynak a"trendi" szemüvegek, mint vidéken - mondta Reider. A legtöbb szemüveg7-11 ezer forint között fogy, az ebbe az ársávba tartozó darabok már megbízhatónak számítanak és áruk is tűrhető. Egyre nagyobb a részesedése az extratermékeknek, ezen itt a nagynevű divatmárkákat kell érteni. Sok helyen gondolkodás nélkül kifizetnek80-100 ezer forintot egy-egy termékért, illetve a márkáért - véli az elnök.
forrás: www.napigazdasag.hu
A napszemüveg-eladást erős szezonalitás jellemzi: bár az utóbbi években megfigyelhető, hogy egyes vásárlók már szezon előtt beszerzik a divatos nyári kelléket, a vásárlások oroszlánrésze továbbra is a május-július időszakban zajlik.
Az országban már nincs napszemüveggyártás, az import legnagyobb része Olaszországból érkezik, de jelentős a kínai eredetű behozatal is- mondta lapunknak Reider László az Optika Egyesület elnöke. Az Avanglion Kft. 2003-as 15-20 százalékos forgalomcsökkenése után idén ismét növekedést vár- tudtuk meg Veres Györgytől, az Avanglion Kft. kiskereskedelmi igazgatójától. Az utóbbi években felfutott márkából évente mintegy 600 ezer darab kel el, így darabszám alapján uralja a piacot.
A márkás napszemüvegek piacán a maga 40-50 százalékos részesedésével piacvezető Fotex-Ofotért Optikai és Fotócikk Kereskedelmi Kft. optimista. A Vision Expressz, az Ofotért és a Fotex üzleteinkben tavaly közel 60 ezer darab napszemüveget értékesítettek, ez körülbelül 1,2 milliárd forint árbevételt jelentett, s idén mintegy 10 százalékos növekedést várnak- mondta lapunknak Kovács Apolló András logisztikai igazgató. A legkeresettebb márka a Ray Ban volt, de kedveltnek számított a Gucci, a Pierre Cardin, a Diesel és a Polo Ralph Lauren is. Kovács szerint a magyar vásárlók kissé konzervatív beállítottságúak, és nem követik annyira a divatot, mint a nyugatiak. Ma már szinte minden vevő a napszemüvegek elengedhetetlen kellékének tartja az UV-szűrést. További lényeges szempont a lencse torzításmentessége és a keret anyagának minősége. A Fotex üzleteiben nyolcezer forinttól kezdődnek az árak, az átlagos érték 18-20 ezer forint körül alakul, de van vevő a 250 ezer forintos darabokra is.
A szemüvegek egyre nagyobbak, és egyre színesebbek lesznek. A korábbi évekhez képest a francia és olasz divat is meglehetősen gyorsan gyűrűzik be hazánkba, az igaz viszont, hogy Budapesten jobban fogynak a"trendi" szemüvegek, mint vidéken - mondta Reider. A legtöbb szemüveg7-11 ezer forint között fogy, az ebbe az ársávba tartozó darabok már megbízhatónak számítanak és áruk is tűrhető. Egyre nagyobb a részesedése az extratermékeknek, ezen itt a nagynevű divatmárkákat kell érteni. Sok helyen gondolkodás nélkül kifizetnek80-100 ezer forintot egy-egy termékért, illetve a márkáért - véli az elnök.
forrás: www.napigazdasag.hu
ünnepi ajánlatok
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.