Csúszik az A380-as szállítása
2005. június 06.
Képgaléria - Csúszik az A380-as szállítása
A francia-német-brit-spanyol Airbus SAS repülőgépgyárban fellépő gyártási problémák miatt az első megrendelők a tervezett időponthoz képest hat hónapos csúszással állíthatják forgalomba az A380-as új szuperjumbót, a világ legnagyobb utasszállító gépét. Így az első vásárló, a tíz gépet rendelő Singapore Airlines 2006 első fele helyett csak az év második felében, a 43 darabos megrendelésével a legnagyobb vevőnek számító arab Emirates Airlines pedig 2006 októbere helyett csak 2007 áprilisában kapja meg a repülőket. A csúszás érinti még az ausztrál Quantas Airwayst, a francia-holland Air France-KLM-et és a brit Virgin Atlantic Airwayst. A késés miatt a légitársaságok kártérítésre tarthatnak igényt, ennek várható összegéről azonban egyelőre nincs információ. Az alapváltozatban 555 férőhelyes - teljesen turistaosztállyal berendezve kapacitása 853 utas - A380-as listaáron 280 millió dollárba kerül, de az első megrendelők eleve árengedményt kapnak.
Az Airbus egyébként visszautasította azokat a vádakat, amelyek szerint elsősorban hamburgi üzeme okolható a cég A380-as óriásgépe mintegy féléves szállítási halasztásáért. Mint közölték, a halasztás nem vezethető vissza egyetlen okra, az inkább azzal függ össze, hogy az április 27-i próbarepülést követően újra áttekintették a programot. Az International Herald Tribune azt jelentette, hogy a hamburgi Airbus üzemben hibák mutatkoztak a repülőgép-törzs összetevőinél, és ez okozza a késedelmet, amelyet a toulousi végső összeszerelésnél kell behozni. Az Airbus németországi szóvivője szerint a Hamburgban gyártott törzsrészeket határidőre Toulouse-ba szállították, a franciaországi üzem azonban korábban a termelési folyamatban levő problémákról és kisebb változtatásokról beszélt.
A késés a repülőtereknek jöhet jól, mivel egyetlen olyan légikikötő sincs, amelyik átépítés nélkül fogadni tudná a gépóriást. Még ahol a kifutópálya széle, hossza és teherbírása megfelelő volna, ott is át kell alakítani a földi fogadó részeket, hogy képesek legyenek kezelni az egyszerre bezúduló 3-4 repülőgépnyi utast és csomagjaikat.
Forrás: Napi Gazdaság
Az Airbus egyébként visszautasította azokat a vádakat, amelyek szerint elsősorban hamburgi üzeme okolható a cég A380-as óriásgépe mintegy féléves szállítási halasztásáért. Mint közölték, a halasztás nem vezethető vissza egyetlen okra, az inkább azzal függ össze, hogy az április 27-i próbarepülést követően újra áttekintették a programot. Az International Herald Tribune azt jelentette, hogy a hamburgi Airbus üzemben hibák mutatkoztak a repülőgép-törzs összetevőinél, és ez okozza a késedelmet, amelyet a toulousi végső összeszerelésnél kell behozni. Az Airbus németországi szóvivője szerint a Hamburgban gyártott törzsrészeket határidőre Toulouse-ba szállították, a franciaországi üzem azonban korábban a termelési folyamatban levő problémákról és kisebb változtatásokról beszélt.
A késés a repülőtereknek jöhet jól, mivel egyetlen olyan légikikötő sincs, amelyik átépítés nélkül fogadni tudná a gépóriást. Még ahol a kifutópálya széle, hossza és teherbírása megfelelő volna, ott is át kell alakítani a földi fogadó részeket, hogy képesek legyenek kezelni az egyszerre bezúduló 3-4 repülőgépnyi utast és csomagjaikat.
Forrás: Napi Gazdaság
ünnepi ajánlatok
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.