Történelmi hajóroncsok, amiket akár már idén nyáron megcsodálhatsz
2015. november 17.
Ha érdekelnek a hajóroncsok, akkor jó helyen jársz. A következő képeken szereplő maradványok mind megközelíthető helyen vannak, így a saját szemeddel is láthatod őket. Talán ideje elkezdeni a következő nyaralás tervezését.
Santa Maria:
A Santa Maria 1968, szeptember 1-jén futott zátonyra a Zöld-foki-szigetek közelében. Rengeteg árut szállított, amit a spanyol kormány küldött a válság alatt őket segítő országoknak köszönetképp. Egy helyi vontatóhajóval próbálták megmenteni, de mivel ez kudarcba fulladt, az értékes szállítmány sikeres átrakodása után a hajót otthagyták.
Evangelia:
Ugyanabban a gyárban építették, ahol a Titanicot is 1942-ben, Costinesti mellett futott zátonyra 1968-ban, az éjszakai sűrű köd miatt. Néhányan azt állítják, hogy a hajótörés szándékos volt, a tulajdonos miatt következett be, aki a biztosítási pénzt akarta megszerezni, mivel a tenger a köd ellenére teljesen nyugodt volt aznap éjszaka.
Olympia: Görögországban található Amorgos szigeten fekvő Katapola város mentén vezették partra kalózok, 1979-ben. Azóta is a város egyik fő látványosságának száma.
SS America:
Hatalmas viharba keveredett, ami miatt a legénységnek el kellett hagynia a fedélzetet és a hajó a Kanári-szigetekhez tartozó Fuerteventura nyugati részénél sodródott partra. Az Atlani-óceán óriási hullámai két napon belül kettétörték a hajót. A tat 1996-ban elsüllyedt, de az első rész ép maradt. 2005 novemberében a hajó elejének bal oldala összeomlott, a hajóderék törésnek indult és 2007-re az egész hajó víz alá került. Mára már az a kis megmaradt része is csak apály idején látható.
Mediterranean Sky:
Az 1952-es kezdet óta rengeteg név és tulajdonos váltáson ment át, végül 1997-ben a tulajdonos cég anyagi helyzete következtében lefoglalták. Végül az Eleusus-öbölben futott zátonyra Görögországban, 2002-ben, 2003 januárjában teljesen az oldalára borult, romjai így várják a pusztulást.
World Discoverer:
A hajót 1974-ben építették, a Salamon-szigeteknél süllyedt el egy feltérképezetlen zátony miatt. Máig megtalálható a part mellett.
MV Captayannis:
A helyiek körében "Sugar Boat"-ként ismert hajó 1974-ben süllyedt el Skóciában, a Clyde-folyóban, amikor a hatalmas szélvihar miatt egy tankhajóval ütközött. Habár az MV Captayannis sekély vízben fekszik, a tulajdonos és a biztosító sosem határozott úgy, hogy megkísérelnék a romok kimentését.
BOS 400:
A francia uszályhajó Afrikai partjainál vetődött partra orosz vontatójával együtt, 1994 június 26-án. Ez a valaha volt legnagyobb úszó daru Afrikában, egy hatalmas vihar vágta a sziklákhoz.
forrás: www.nagyutazas.hu
Santa Maria:
A Santa Maria 1968, szeptember 1-jén futott zátonyra a Zöld-foki-szigetek közelében. Rengeteg árut szállított, amit a spanyol kormány küldött a válság alatt őket segítő országoknak köszönetképp. Egy helyi vontatóhajóval próbálták megmenteni, de mivel ez kudarcba fulladt, az értékes szállítmány sikeres átrakodása után a hajót otthagyták.
Evangelia:
Ugyanabban a gyárban építették, ahol a Titanicot is 1942-ben, Costinesti mellett futott zátonyra 1968-ban, az éjszakai sűrű köd miatt. Néhányan azt állítják, hogy a hajótörés szándékos volt, a tulajdonos miatt következett be, aki a biztosítási pénzt akarta megszerezni, mivel a tenger a köd ellenére teljesen nyugodt volt aznap éjszaka.
Olympia: Görögországban található Amorgos szigeten fekvő Katapola város mentén vezették partra kalózok, 1979-ben. Azóta is a város egyik fő látványosságának száma.
SS America:
Hatalmas viharba keveredett, ami miatt a legénységnek el kellett hagynia a fedélzetet és a hajó a Kanári-szigetekhez tartozó Fuerteventura nyugati részénél sodródott partra. Az Atlani-óceán óriási hullámai két napon belül kettétörték a hajót. A tat 1996-ban elsüllyedt, de az első rész ép maradt. 2005 novemberében a hajó elejének bal oldala összeomlott, a hajóderék törésnek indult és 2007-re az egész hajó víz alá került. Mára már az a kis megmaradt része is csak apály idején látható.
Mediterranean Sky:
Az 1952-es kezdet óta rengeteg név és tulajdonos váltáson ment át, végül 1997-ben a tulajdonos cég anyagi helyzete következtében lefoglalták. Végül az Eleusus-öbölben futott zátonyra Görögországban, 2002-ben, 2003 januárjában teljesen az oldalára borult, romjai így várják a pusztulást.
World Discoverer:
A hajót 1974-ben építették, a Salamon-szigeteknél süllyedt el egy feltérképezetlen zátony miatt. Máig megtalálható a part mellett.
MV Captayannis:
A helyiek körében "Sugar Boat"-ként ismert hajó 1974-ben süllyedt el Skóciában, a Clyde-folyóban, amikor a hatalmas szélvihar miatt egy tankhajóval ütközött. Habár az MV Captayannis sekély vízben fekszik, a tulajdonos és a biztosító sosem határozott úgy, hogy megkísérelnék a romok kimentését.
BOS 400:
A francia uszályhajó Afrikai partjainál vetődött partra orosz vontatójával együtt, 1994 június 26-án. Ez a valaha volt legnagyobb úszó daru Afrikában, egy hatalmas vihar vágta a sziklákhoz.
forrás: www.nagyutazas.hu
ünnepi ajánlatok
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.