Charterjárat indul a Déli-sarkra
	2013. szeptember 24.
Képgaléria - Antarktisz
		
		
		
	A Déli-sark jegén landolnak majd azok a Boeing 767-300-as járatok, amelyeket az Air New Zealand légitársaság indít tudósoknak. A géppel eleinte csak a kutatók és a munkájukat segítő személyzet utazhat, összesen kétszázan. Turistákat nem szállítanak ezen a vonalon, mert az új-zélandi kormány környezetvédelmi okokból szeretné minimális szinten tartani a forgalmat.
Tavaly nyáron 35 ezer turista látogatott el a fagyos tájra, ők jellemzően hajón érkeznek. A tudósok pedig mostanáig csak olyan járatokon utazhattak, amiket kormány- vagy katonai hivatalok működtetnek, illetve erre specializálódott vállalatok.
Az első próbajárat október 5-én száll fel, ha útja sikeres lesz, az elkövetkező antarktiszi nyári szezonban két további charterjárat működik majd. A gépek Christchurchben szállnak fel és ötórás repülés után a Ross-jégself Pegazus kifutójára érkeznek. A jégen való landoláshoz a légitársaság szerint semmiféle változtatásra nem volt szükség a gépen. A repülők tankolás nélkül képesek megtenni a visszautat is, ami azért fontos, mert az Antarktiszon körülményes és drága a tankolás.
Az Air New Zeland korábban sohasem szállt le a Déli-sarkon, de rövid ideig tudományos céllal küldött gépeket a sark fölé. 1979-ben azonban egyik ilyen gépe lezuhant, és a fedélzetén lévő 257 ember meghalt. A súlyos katasztrófa után a légitársaság nem folytatta a repüléseket a kontinens fölött.
forrás: index.hu/
	Tavaly nyáron 35 ezer turista látogatott el a fagyos tájra, ők jellemzően hajón érkeznek. A tudósok pedig mostanáig csak olyan járatokon utazhattak, amiket kormány- vagy katonai hivatalok működtetnek, illetve erre specializálódott vállalatok.
Az első próbajárat október 5-én száll fel, ha útja sikeres lesz, az elkövetkező antarktiszi nyári szezonban két további charterjárat működik majd. A gépek Christchurchben szállnak fel és ötórás repülés után a Ross-jégself Pegazus kifutójára érkeznek. A jégen való landoláshoz a légitársaság szerint semmiféle változtatásra nem volt szükség a gépen. A repülők tankolás nélkül képesek megtenni a visszautat is, ami azért fontos, mert az Antarktiszon körülményes és drága a tankolás.
Az Air New Zeland korábban sohasem szállt le a Déli-sarkon, de rövid ideig tudományos céllal küldött gépeket a sark fölé. 1979-ben azonban egyik ilyen gépe lezuhant, és a fedélzetén lévő 257 ember meghalt. A súlyos katasztrófa után a légitársaság nem folytatta a repüléseket a kontinens fölött.
forrás: index.hu/
		Kapcsolódó linkek
		
		
			
	
				| Ide utaznék! | Új-Zéland | 
							kapcsolódó ország
						
						
							Új-Zéland						
						- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- 
								 EURÓPA
								ÁZSIA
								AFRIKA
								ÉSZAK-AMERIKA
								DÉL-AMERIKA
								AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA
								ANTARKTISZ EURÓPA
								ÁZSIA
								AFRIKA
								ÉSZAK-AMERIKA
								DÉL-AMERIKA
								AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA
								ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
							magazin
						
						
						
						
						
						NagyUtazás.hu
					
					Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.
						
					
					

 
			