10 dolog, amiről a pilóták inkább nem beszélnek
2013. szeptember 04.
Képgaléria - pilóta
Milyen napszakban utazzunk, hova üljünk a gépen, alszanak-e a pilóták a pilótafülkében? A Reader's Digest pilótákat kérdezett a repülés rejtelmeiről. Tanácsok és tények, amelyek csak ritkán hangzanak el - a hvg.hu cikke.
1. "Az egy dolog, ha a pilóta benyomja a 'kapcsolják be az öveket' gombot". Ha viszont szóban is elhangzik, hogy üljenek le, akkor valóban komoly légörvényre lehet számítani." (John Greaves)
2. "Ha valaki fél a repüléstől, jobban teszi, ha a reggeli órákban utazik, mert a talaj hőmérsékletének növekedésével párhuzamosan légörvényből is több lehet. Délután pedig mindig nagyobb esély van rá, hogy belefutunk egy viharba." (Jerry Johnson, pilóta, Los Angeles)
3. "A repülőgép olyan, mint a libikóka. Akkor számíthatunk a legtöbb zötykölődésre, ha hátul helyezkedünk el, és mindig a szárny környékén ülni a legkényelmesebb." (Patrick Smith, pilóta) Ha viszont inkább az foglalkoztat bennünket, hol a legoptimálisabb a hőmérséklet, és hol a legjobb a levegő a gépen, érdemes minél előrébb ülni. Mindig hátul van a legmelegebb.
4. Arra továbbra sincs recept, biztonsági szempontból hova érdemes ülni. "Egy repülőgépen nincs olyan, hogy legbiztonságosabb hely. Az egyik balesetben azok halnak meg, akik hátul ültek, a következőben pedig azok, akik elöl." (John Nance, Seattle)
5. Sokan nem veszik komolyan a mobiltelefonok kikapcsolására vonatkozó kérést. "Nos, tegyük fel, hogy landolás előtt tizenkét ember úgy dönt, hogy felhív valakit. Ekkor könnyen előfordulhat, hogy a műszerfalon úgy érzékelem, hogy magasabban vagyunk, mint valójában... (Jim Tilmon, Phoenix)
6. "A vízen landolás nem létezik. Ezt valójában úgy hívjuk, becsapódás az óceánba." (South Carolina)
7. "Az utasok azt várják tőlünk, hogy kipihentek legyünk, és készen álljunk az útra, de sokszor olyan rossz körülmények között szállásolnak el bennünket, hogy egész éjjel forgolódunk. Rossz környéken van a szálloda, nagy a hangzavar, és poloskák vannak az ágyban." (Jack Stephan)
"Sokszor 16 órát repülünk megállás és pihenés nélkül, de egy teherautó-sofőrrel szemben mi nem tehetjük meg, hogy megpihenünk a következő felhőnél."
Alszanak a pilóták a pilótafülkében? "Igen, előfordul, hogy tíz percre elszunyókálnak." (John Greave, Los Angeles)
8. "Bár a tévében mindig kalapban ábrázolják a pilótákat, valójában nincs rajtunk fejfedő a pilótafülkében. Ezeken a képeken csak nevetni szoktunk." (Joe D'Eon)
9. Nem véletlenül kérjük, hogy húzzák fel a napellenzőket. Vészhelyzet esetén a légiutas-kísérők így jobban fel tudják mérni, merre érdemes menekülni." (Patrick Smith)
10. "Mielőtt hátradöntik az ülésüket, ellenőrizzék, mi van a hátuk mögött. Nem tudják elképzelni, évente hány laptop törik ripityára a körültekintés hiánya miatt." (John Nance)
Részletek: http://hvg.hu/utazas/20130903_pilotak_titkai
forrás: www.turizmuspanorama.hu
1. "Az egy dolog, ha a pilóta benyomja a 'kapcsolják be az öveket' gombot". Ha viszont szóban is elhangzik, hogy üljenek le, akkor valóban komoly légörvényre lehet számítani." (John Greaves)
2. "Ha valaki fél a repüléstől, jobban teszi, ha a reggeli órákban utazik, mert a talaj hőmérsékletének növekedésével párhuzamosan légörvényből is több lehet. Délután pedig mindig nagyobb esély van rá, hogy belefutunk egy viharba." (Jerry Johnson, pilóta, Los Angeles)
3. "A repülőgép olyan, mint a libikóka. Akkor számíthatunk a legtöbb zötykölődésre, ha hátul helyezkedünk el, és mindig a szárny környékén ülni a legkényelmesebb." (Patrick Smith, pilóta) Ha viszont inkább az foglalkoztat bennünket, hol a legoptimálisabb a hőmérséklet, és hol a legjobb a levegő a gépen, érdemes minél előrébb ülni. Mindig hátul van a legmelegebb.
4. Arra továbbra sincs recept, biztonsági szempontból hova érdemes ülni. "Egy repülőgépen nincs olyan, hogy legbiztonságosabb hely. Az egyik balesetben azok halnak meg, akik hátul ültek, a következőben pedig azok, akik elöl." (John Nance, Seattle)
5. Sokan nem veszik komolyan a mobiltelefonok kikapcsolására vonatkozó kérést. "Nos, tegyük fel, hogy landolás előtt tizenkét ember úgy dönt, hogy felhív valakit. Ekkor könnyen előfordulhat, hogy a műszerfalon úgy érzékelem, hogy magasabban vagyunk, mint valójában... (Jim Tilmon, Phoenix)
6. "A vízen landolás nem létezik. Ezt valójában úgy hívjuk, becsapódás az óceánba." (South Carolina)
7. "Az utasok azt várják tőlünk, hogy kipihentek legyünk, és készen álljunk az útra, de sokszor olyan rossz körülmények között szállásolnak el bennünket, hogy egész éjjel forgolódunk. Rossz környéken van a szálloda, nagy a hangzavar, és poloskák vannak az ágyban." (Jack Stephan)
"Sokszor 16 órát repülünk megállás és pihenés nélkül, de egy teherautó-sofőrrel szemben mi nem tehetjük meg, hogy megpihenünk a következő felhőnél."
Alszanak a pilóták a pilótafülkében? "Igen, előfordul, hogy tíz percre elszunyókálnak." (John Greave, Los Angeles)
8. "Bár a tévében mindig kalapban ábrázolják a pilótákat, valójában nincs rajtunk fejfedő a pilótafülkében. Ezeken a képeken csak nevetni szoktunk." (Joe D'Eon)
9. Nem véletlenül kérjük, hogy húzzák fel a napellenzőket. Vészhelyzet esetén a légiutas-kísérők így jobban fel tudják mérni, merre érdemes menekülni." (Patrick Smith)
10. "Mielőtt hátradöntik az ülésüket, ellenőrizzék, mi van a hátuk mögött. Nem tudják elképzelni, évente hány laptop törik ripityára a körültekintés hiánya miatt." (John Nance)
Részletek: http://hvg.hu/utazas/20130903_pilotak_titkai
forrás: www.turizmuspanorama.hu
ünnepi ajánlatok
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.