Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Utazzunk együtt a gyermekekért
2001. augusztus 10.

"A SEGÍTSÉGHEZ A SZOLIDARITÁS IS ELEGENDŐ!"

UNICEF - British Airways interaktív jótékonysági akció először Magyarországon
Budapest, 2001. augusztus 09. - Közös jótékonysági akciót indít az UNICEF Magyar Bizottsága és a British Airways a virtuális világban. Az augusztus 8-tól 31-ig tartó akció során, minden az www.unicef.hu honlapon elhelyezett banner-re történő kattintás után 50 forintot juttat a légitársaság a nemzetközi gyermekvédő szervezet oktatási programjainak támogatására. Az akció az UNICEF és a British Airways együttműködésének történetében első alkalommal lépi át Anglia virtuális határait. Az interaktív jótékonysági kezdeményezés további újdonsága, hogy az adományozás 13 Internetes weboldalról is megtehető, így augusztus folyamán 20.000 látogató-adományozó kattintására számít a világ legnagyobb gyermekvédő szervezete és Európa legnagyobb légitársasága.
Az UNICEF és a British Airways együttműködése 1994-ig nyúlik vissza. A légitársaság kezdeményezésére ekkor indította az UNICEF a "Change for Good", azaz "Aprópénz a jóra" elnevezésű kampányát. Ennek keretében az utasok egyik országban megmaradt viszont, a másik célállomáson már feleslegessé vált aprópénzeit a légi-személyzet folyamatosan gyűjti a gyermekvédő szervezet számára. A "Change for Good" tavaly decemberben, "Click for Good" név alatt először volt elérhető az Interneten is, ahol minden klikkelés után 10 penny-t adományozott az UNICEF számára a légitársaság. A valós és virtuális aprópénzekből a kampány működésének elmúlt hét esztendeje alatt összesen 12 millió font, azaz közel 5 milliárd forint, gyűlt össze a világ hátrányos helyzetű gyermekei számára, az online kampánnyal pedig, gyűjtő és szervező szerepéből a légitársaság maga is aktív adományozóvá vált.

"Nagy örömmel tölt el, hogy az UNICEF és légitársaságunk szoros nemzetközi együttműködésének keretében, Anglián kívül Magyarországon indíthatjuk útjára elsőként az Internetes adománygyűjtést.” - mondta Tuboly József, a British Airways Magyarország kereskedelmi és marketing igazgatója. "Azért köteleztük el magunkat az akció virtuális világban történő lebonyolítása mellett, mert így nemcsak utasaink, de egy klikkeléssel gyakorlatilag bárki számára lehetőség nyílik hozzájárulni az UNICEF célkitűzéseinek megvalósításához." - tette hozzá az igazgató.

Az UNICEF a negyvenes évek közepén alakult az Egyesült Nemzetek Szervezete keretében, de a mai napig nem részesül annak költségvetéséből. A nemzetközi gyermekvédő szervezet kizárólag adományokból tartja fönt magát és finanszírozza tevékenységét, programjait szerte a világon. Az UNICEF, a British Airways által gyűjtött és felajánlott adományokat a gyermekek ingyenes alapfokú oktatásának segítésére és feltételrendszerének biztosítására fordítja majd.

"Bízunk a jótékonysági akció sikerében. A magyarok szívesen segítenek, és ebben az akcióban a British Airways jóvoltából a segítséghez a szolidaritás is elegendő" - emelte ki Kecskeméti Edit, az UNICEF magyarországi igazgatója.

A www.unicef.hu honlapon augusztus 8-tól 31-ig, az Internetezők közvetlenül is klikkelhetnek és adományozhatnak a British Airways jóvoltából. Az interaktív jótékonysági akció ideje alatt egy, a médiapartnerek jóvoltából kedvezményes bannerkampány segítségével az adományozás 13 online médium és honlap oldalain is megtehető. A banner kampányban a Hírek.hu, az Index, a Yahoo, a Stop, a Webmánia, az RTL Online, Korridor, a Prím Online, a Portfolio, a Travelport, a NuHu, a Nagyutazás.hu valamint az Index utazási rovata ajánlotta fel segítségét. Az adományozást követően ezekről az oldalakról a www.unicef.hu/oktatas fogadóoldalára irányítja a számítógép a látogatókat, ahol a két szervezet együttesen mond köszönetet segítségükért. A Click For Good kampányt az OMD Interactive bonyolítja le, amelynek Double Click ad szervere minden klikkelést külön számol. 


Az akcióban minden számítógépről egyszeri adományozás kezdeményezhető. A British Airways minden klikkelés után 50 forintot, minimum 500.000 maximum 1.000.000 forintot adományoz az UNICEF számára.


 


További információ:


Tuboly József


Kecskeméti Edit


Piskóti Attila


British Airways

Tel.: 411-5505


UNICEF Magyar Bizottsága

Tel.: 201-4923


Premier Kommunikációs Iroda

Tel.: 483-1860

AZ UNICEF NEMZETKÖZI ÉS MAGYARORSZÁGI TÖRTÉNETE,

oktatási programjának célkitűzései


HÁTTÉRINFORMÁCIÓ


Az ENSZ közgyűlésén 1946. december 11-én fogalmazódott meg az a célkitűzés, amely a mai napig az UNICEF legfontosabb jelszava:"A gyermekek mindenek előtt!”


A II. világháború után a lerombolt Európában az éhezés, illetve a nem megfelelő egészségügyi ellátás körülményeinek javítása céljából indította el tevékenységét az UNICEF. Az ENSZ tagállamai 1953-ban hozzájárultak, hogy az UNICEF működési struktúrájának és területeinek véglegesítése után, a gyermekszervezet terjessze ki tevékenységét az ázsiai, afrikai és dél-amerikai gyermekeket sújtó problémák megoldására is.


Az UNICEF Európában több kezdeményezést is elindított a háború után. Görögországban és Lengyelországban például az élelmezés területén a gyermekeknek legalább egyszeri étkezést biztosított az iskolákban, míg az egészségügyben a penicillin és BCG oltás biztosításában vállalt részt, csökkentve ezzel a gyermekek halálozási arányát. A kilencvenes évektől Közép- és Kelet-Európa államaiban a rendszerváltás okozta negatív szociális hatások valamint a balkáni válság okozta társadalmi és gyermekjogvédelmi problémák jelentenek új feladatokat az UNICEF számára.


Az UNICEF 1947-ben nyitotta meg irodáját Magyarországon. A gyermekszervezet kezdetben tejport, ruhát és penicillint szállított az iskoláknak, kórházaknak és különböző gyermekintézményeknek, emellett malária és vérhas elleni tájékoztató kampányokat szervezett a gyermekeket nevelő felnőtt lakosság számára.


Az UNICEF új évezred elején megfogalmazott tevékenységei között szerepel a gyermek- és anyai halandóság csökkentése, az alultáplált gyermekek számának visszaszorítása, a gyermekek életben maradásához és fejlődéséhez szükséges feltételek javítása. Ezen tevékenységeken túlmenően az UNICEF kiemelt feladatának tekinti a tiszta ivóvíz és az alapfokú egészségügyi ellátás széles körben való biztosítását és ugyancsak prioritásként kezeli az alapfokú oktatás kiterjesztését minden iskoláskorú gyermek számára.


Az ENSZ gyermekjogi egyezménye kimondja: minden gyermeknek joga van a tanulásra. Ennek a célkitűzésnek a megvalósulását hivatott támogatni az UNICEF és a British Airways virtuális jótékonysági akciója is. Az oktatás kérdése azért is fontos, mert a világ népességének ¼ része írástudatlan, 1/6-a pedig funkcionális analfabéta, amely azt jelenti, hogy szükség esetén nem tud kitölteni egy nyomtatványt, hivatalos dokumentumot. A fejlődő országokban az iskoláskorúak 21%-a egyáltalán nem jár iskolába, akik 2/3-a kislány, ezért az ő kiszolgáltatottságuk és hátrányos helyzetük jelentős. Az UNICEF célja, hogy a világ gyermekeinek 80%-a végezze el az elemi iskolát. A gyermekvédő szervezet ezért költségvetésének 10%-át fordítja oktatást támogató programokra és segít minden olyan kísérleti oktatási programot, amely azután máshol is nagy sikerrel és biztonsággal alkalmazható. Az UNICEF el kívánja érni, hogy minden országban írják elő a tankötelezettséget, valamint az alapfokú oktatás ingyenességét.


Az UNICEF kizárólag adományokból tartja fönt magát. Bevételeinek 2/3 része a kormányok éves felajánlásaiból származik, 1/3-a pedig a privát szektorból, adományok és a képeslapeladásból befolyt összegek formájában jelentkezik.


Az UNICEF és a British Airways együttműködése 1994-ig nyúlik vissza. A légitársaság kezdeményezésére ekkor indította az UNICEF a ”Change for Good”, azaz ”Aprópénz a jóra” elnevezésű kampányát. Ennek keretében az utasok egyik országban megmaradt, viszont a másik célállomáson már feleslegessé vált aprópénzeit a légi-személyzet folyamatosan gyűjti a gyermekszervezet számára. A ”Change for Good” tavaly decemberben, ”Click for Good” név alatt először volt elérhető az Interneten is, ahol minden klikkelés után 10 penny-t adományozott az UNICEF számára a légitársaság. A valós és virtuális aprópénzekből a kampány működésének elmúlt hét esztendeje alatt összesen 11 millió font, azaz közel 5 milliárd forint, gyűlt össze a világ hátrányos helyzetű gyermekei számára, az online kampánnyal pedig a gyűjtő és szervező szerepéből a légitársaság maga is aktív adományozóvá vált.