Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Mire jó az utasbiztosítás és mire nem?
2011. július 18.

Az utazók, nyaralók egy részének állandó félelme, hogy utazás során elvész a poggyásza, netán ellopják tőle. Fájó pont, ha megérkezünk a napfényes tengerpartra, és nem tudunk mit felvenni a strandra, vagy a másnapi városnéző sétához, hiszen minden ruhánk az eltűnt bőröndben volt. Mi a teendő ilyenkor? Kihez forduljunk, ki téríti meg a kárunkat? Ilyenkor jut szerephez az utasbiztosítás, hiszen ezzel saját magunk baleset- és betegbiztosításán túl útipoggyászainkra is védelmet kaphatunk.

Ha autóval indulunk nyaralni, és a leparkolt járművet egy délutáni séta vagy bevásárlás erejéig magára hagyjuk, ám visszaérkezve azzal kell szembesülnünk, hogy autónkat feltörték, és elvitték belőle értékeinket, a legjobb, ha azonnal rendőrt hívunk. A biztosító a rendőrségi jegyzőkönyv birtokában térít az ellopott értékeink után.

Amennyiben külföldi utazásunk során útlevelünket, egyéb hivatalos iratainkat ellopják tőlünk, a biztosító - a rendőrségi jegyzőkönyv bemutatását követően - ugyancsak térít. Ha poggyászunk, értékeink lezárt helyiségből - például szállodai szobánkból, apartmanból - tűnnek el, szintén minden esetben tegyünk feljelentést a rendőrségen. Fontos tudni, hogy irataink elvesztése, otthagyása esetére általában nem térítenek a biztosítók.

Adódhat azonban olyan eset, amikor nem egyértelmű, hogy kinek a felelőssége a kár megtérítése. Ilyen például a repülőtér. Mi a teendő, ha földet érést követően nem találjuk a gépre feladott csomagunkat? Ha poggyászunkat utazás előtt légi fuvarozásra átadtuk, vagyis azt a légitársaság gondjaira bíztuk, ám az utazás végeztével nem kaptuk vissza, az ebből eredő kár a légitársaságot terheli. Ilyen esetben a tranzit területén található úgynevezett Lost and found pultnál kell bejelentést tennünk arról, hogy érkezés után a csomagunkat nem tudtuk átvenni. Ilyenkor - ha a poggyász egyáltalán nem, vagy sérülten, hiányosan érkezik meg - a légitársaság felé kell kártérítési igényt benyújtanunk.

Ha baleset történik velünk, egyes biztosítók 24 órás segélyszolgálatot és egészségügyi tanácsadást is nyújtanak számunkra, felvilágosítást adnak a külföldi tartózkodási helyünkön elérhető orvosi ellátás lehetőségekről. Járóképtelenségünk esetén pedig megszervezik az elszállításunkat a legközelebbi kórházba vagy orvoshoz. Az ambuláns és a kórházi kezelés során folyamatosan kapcsolatot tartanak a kezelőorvossal, az egészségügyi intézménnyel. Ez esetben a biztosító mind a mentővel történő szállítás, mind pedig a kórházi kezelés költségét téríti számunkra. Ha baleset miatt nem tudnánk értesíteni a biztosítót, és az egészségügyi ellátás díját külföldön mi magunk egyenlítjük ki, akkor hazaérkezés után biztosítónknál van lehetőség rendezni a kárigényünket.

Kiutazás előtt tehát mindenképp érdemes utasbiztosításról gondoskodnunk, mely a www.allianzdirect.hu -n akár napi 235 Ft-tól megköthető. Az Allianz Direct-en részletesen tájékozódhat a biztosító szolgáltatásairól, és többek között arról is, hogy utazása célját tekintve milyen biztosítást érdemes választania.

forrás: Allianz Direct

Kapcsolódó linkek
Ide utaznék!
Magyarország