Párizs-Tokió 2,5 óra alatt
2011. június 22.
Képgaléria - ZEHST
A jövő hiperszonikus rakétarepülőgépe 2,5 óra alatt jutna el Párizsból Tokióba az EADS német hadiipari konszern tervei szerint, a Concorde-nál kétszer gyorsabb gép tervét a hétfőn kezdődött párizsi nemzetközi repülőshow-n mutatta be a nagyközönségnek.
A ZEHST (Zero Emission Hyper Sonic Transport) avagy az emissziómentes hiperszonikus közlekedési eszköz 2050-ben állhatna forgalomba és legfeljebb 50-100 utas befogadására lenne alkalmas.
A grandiózus tervekből egyelőre egy 4 méter hosszú makettet láthatnak az érdeklődők. Az EADS szerint az első pilóta nélküli prototípus 2020-ra készülhetne el, de innentől számítva még további 30 év telhet el a mentetrend szerinti járatok indulásáig.
A környezetbarát repülést
úgy biztosítanák, hogy a felszállást segítő normál hajtóművek hínárból előállított bioüzemanyagot égetnének, majd a 32 kilométeres repülési magasságot elérve a gép hidrogénnel és oxigénnel működő torlósugár-hajtóműre váltana át. (Jelenleg a repülőgépek mintegy 10 kilométer magasan repülnek.) "Ily módon nem szennyezel, már a sztratoszférában repülsz" - hangoztatta Jean Botti, az EADS főkonstruktőre. A ZEHTS fejlesztése japán cégekkel együttműködve olyan technológiákon alapul, amelyek már jelenleg is elérhetőek.
A Concorde utasait várják
A tervezők elsősorban abból az üzleti körből várják a leendő utasokat, amely korábban a legendás Concorde szuperszonikus repülő utasközönségét is alkotta. A London-New York 90 perces út ára 5 ezer font (másfél millió forint) körül alakulna.
forrás: www.turizmusonline.hu
A ZEHST (Zero Emission Hyper Sonic Transport) avagy az emissziómentes hiperszonikus közlekedési eszköz 2050-ben állhatna forgalomba és legfeljebb 50-100 utas befogadására lenne alkalmas.
A grandiózus tervekből egyelőre egy 4 méter hosszú makettet láthatnak az érdeklődők. Az EADS szerint az első pilóta nélküli prototípus 2020-ra készülhetne el, de innentől számítva még további 30 év telhet el a mentetrend szerinti járatok indulásáig.
A környezetbarát repülést
úgy biztosítanák, hogy a felszállást segítő normál hajtóművek hínárból előállított bioüzemanyagot égetnének, majd a 32 kilométeres repülési magasságot elérve a gép hidrogénnel és oxigénnel működő torlósugár-hajtóműre váltana át. (Jelenleg a repülőgépek mintegy 10 kilométer magasan repülnek.) "Ily módon nem szennyezel, már a sztratoszférában repülsz" - hangoztatta Jean Botti, az EADS főkonstruktőre. A ZEHTS fejlesztése japán cégekkel együttműködve olyan technológiákon alapul, amelyek már jelenleg is elérhetőek.
A Concorde utasait várják
A tervezők elsősorban abból az üzleti körből várják a leendő utasokat, amely korábban a legendás Concorde szuperszonikus repülő utasközönségét is alkotta. A London-New York 90 perces út ára 5 ezer font (másfél millió forint) körül alakulna.
forrás: www.turizmusonline.hu
ünnepi ajánlatok
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
-
EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.