Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Önfényező szállodások, vigyázzatok?!
2009. július 19.

A TripAdvisor óvatosságra inti a hotelek képviselőit a hamis szállodai beszámolók feltöltésével kapcsolatban. A befolyásos utazási website felhívja a szállodák képviselőinek figyelmét, hogy ne közöljenek saját házukról rózsás információkat, és ne próbálják meg negatív tartalmú beszámolókkal „lehúzni” a konkurenciát, mert a csalás előbb-utóbb kiderül.

A TripAdvisor ezzel azonban elismeri, hogy a probléma létezik, mi több, már 2006 óta feltűnnek erre vonatkozó figyelmeztetések az oldalon. Júniusban egyszerre 92 hotel esetében volt olvasható a fenti figyelmeztetés. Egy, az AP hírügynökség által megszólaltatott blogger-szakértő, Jeff Tucker megjegyzi, hogy a helyzeten sürgősen változtatnia kellene a TripAdvisornak, ha vissza akarja állítani a szavahihetőségét.

A TripAdvisor szóvivője, Brooke Ferencsik ellenben hangsúlyozza, hogy „Az oldalon jelenleg szereplő 23 millió értékelés és vélemény mind eredeti és megbízható, amely valódi szállóvendégektől származik. A szállodások túlnyomó többsége érti, hogy mekkora kockázattal járna, ha hamis információkat közölnének a TripAdvisorral.”

A TripAdvisor piros keretben a következő szöveget közli a gyanús szállodák esetében: „A TripAdvisor jó okkal feltételezi, hogy ez a szálloda, illetve a szállodával kapcsolatban álló személyek megpróbálhatták manipulálni a szálloda népszerűségi mutatóját azáltal, hogy részrehajló véleményt tettek közzé a szállodáról. Kérjük, ezt vegye figyelembe, amikor útitervet készít.”

Az Expedia Inc.-hez tartozó TripAdvisor idén júniusban a világ harmadik legnépszerűbb utazási információs oldala volt, amely ekkor 9,2 millió egyedi látogatót vonzott. Az Associated Press által közölt cikk szerint a szállodák több esetben árkedvezményt, illetve ingyenes szolgáltatásokat nyújtanak azoknak a megbízható vendégeiknek, akik vállalják, hogy pozitív hangulatú értékelést írnak róluk a TripAdvisorra. Mások profi pr-cégeket bíznak meg ezzel a feladattal.

Elgondolkodtató mindezzel kapcsolatban a Frommer útikönyvcsalád alapítója, Arthur Frommer véleménye, aki szerint az utazóknak elsősorban szakértők, útikönyvírók és újságírók véleményére kellene támaszkodniuk utazásuk megtervezésekor. „Én soha nem bíznék meg amatőrök értékelésében” – sommázta véleményét Frommer.

forrás: www.turizmusonline.hu