Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

A világ legőrültebb utazási trendjei
2008. szeptember 30.

A világ legőrültebb utazási trendjeit állította össze egy amerikai turisztikai magazin. A befutók között az utazási szegmens olyan legújabb divathóbortjai szerepelnek, mint a szállodai illatmarketing, előre megszervezett találkozás az utasok kedvenc sztárjával, babaváró nyaralás kismamáknak vagy éppen fogantatás előtti páros túrák.

Csokorba szedte a legőrültebb aktuális turisztikai trendeket a Forbes Traveler. Az amerikai utazási magazin két kisbabákkal kapcsolatos divattrendet is említ listájában, amelyek közül az egyik a szülés előtti páros utazás. Az első gyermekük születése előtt lévő párok körében egyre népszerűbb az utolsó "édes kettesben" való kiruccanás.

A KaNeCa Termékenységi Központ például a gyermekáldásra várókat a hawaii Kaua’i-szigeten speciális masszázzsal és "privát szobákkal" kényezteti, míg a bahamai Westin Grand a jövendőbeli apukáknak libidófokozó koktélokat kínál.

A kezdeményezés az Egyesült Államokból indult, de már Európa és a világ számos luxusszállodája ajánl különleges szolgáltatásokat.

Azoknak, akiknek már útban is van a gyermek, a "babymoon" (gyermekvárás) időszakára kínálnak kismamaságra szabott csomagokat a hotelek. A babavárás időszakában a gyermekáldás elé néző párok a Buffalo River Lodge-ban, Yellville-ben és az ohiói Cuyahoga Fallsban is pihenhetnek, míg a Los Cabos-i Westin Hotelben kismama masszázst, pedikűrt kérhet a várandós vendég, nem beszélve a kívánósaknak kínált olyan finomságokról, mint a csokoládés eper.

Az illatmarketing szerepe szintén felértékelődött a szállodaiparban. Egyre több luxushotel tervezteti meg saját parfümjét, amelyet reményeik szerint az elégedett vendégek a branddel és az ott töltött kellemes percekkel azonosítanak. Sőt. Egyes szállodáknál akár meg is rendelhetjük a lefoglalt szoba illatát, így némi felárért cserébe óhajunktól függően csokoládé vagy vanília illatú helyiségbe léphetünk be.

Vannak irodák, akik útjaikat sztárokkal dobják fel. Itthon például az Exotic Travelen keresztül mesterszakácsokkal, tévés személyiségekkel utazhatunk együtt. Amióta az "all you can eat" és az "all inclusive" már kevésnek bizonyul az ügyfelek megszerzésére, azóta nem ritkák a hírességekkel való találkozást biztosító utazások. Egyes gazdag utazókat jó pénzért akár imádott énekesük koncertje után is összehozzák egy kis időre kedvencükkel.

A "leg- listák" - ahogy cikkünk esetében is - a turizmus esetében szintén jól működnek. A legjobb éttermeket, szállodákat, fogásokat divat rangsorolni, ami nem kevés utazónak nyújt segítséget az aktuális nyaralása megszervezésében, vagy az az alatti programok összeállításában.

A világ internetes utazási portáljai vagy éppen a nyomtatott sajtóban közreadott összesítések győzteseit számos turista veszi figyelembe, bízva a listákat összeállító szakértők értékítéletében.

A kütyümánia szintén jellemző trend a turizmus világában. Az internet- és zenefüggő turisták felmérések szerint egyre nagyobb arányban viszik magukkal nyaralásra többek között laptopjaikat, BlackBerry-jüket, míg az sem ritka, hogy a digitális fényképezőgépről azon nyomban feltöltik képeiket különböző fotóportálokra, így például a Flickr.comra.

forrás: www.deluxe.hu