A visszafejlődés öröme: South Park
2000. szeptember 11.
Lassan elértük, hogy egy rajzfilm is tökéletes térhatásokat képes elérni, az amerikai és japán animációs stúdiók vezetői elégedetten várták, míg a számítógép elvégzi a munkáját, mióta 1937-ben a Hófehérkecímű rajzfilmben egy rövid kútba zuhanásos jelenetben megvalósult az - amúgy Oscar-díjat kapott - mérföldkőnek nevezett eljárás, a multiplán. Azóta csak jobbra-balra dőlünk a Multi-Dolby-Surroundok és 3D effektek közt, ám kivételek mindig akadnak.
Míg 1998-ban a Beavis és Butthead sorozat alkotói egy 80 perces mozifilmet dobtak piacra, az elődjét mindenképp felülmúló South Park Nagyobb, Hosszabb és Vágatlan alcímmel kitűntetett, egészséges rajz-játék filmmelajándékozta meg az altesti humor, a Monty Python és társainak szerelmeseit.
Társaival (pl. Disney-ék korlátolt fantáziájával) szemben a Trey Parker - Matt Stone páros (háttérben a piacról kiszorult Warner Bros. hathatós segítségével), ügyet sem vetettek a trendi 3D-re. A South Park makacsulragaszkodik a gyermekrajzok világához, korlátolt mozgás animációja a századelő primitív pre-rotoszkóp korszakát idézi, kisvárosi, idétlen karakterei kerekded, néhány vonalas karikatúrák, az első rajzfilmhősök groteszk utóérzései.
Miközben vérbő stílusparódiáját nyújtják a hőskor szirupos musicaljeinek, a huszonéves alkotók a pixel-bálvány híveiből is gúnyt űznek. Bár mozifilmjük nem nélkülözi a divat diktálta filmnyelvi stíluselemeket(kamera mozgás, mélységélesség), sőt a CGI varázst is igénybe veszik időnként, ám ezek a képsorok szinte kivétel nélkül a kénköves pokolban játszódnak. A Sátán digitális lángnyelvek között vall szerelmet Saddam Husszeinnek, vagyszédítő matrix-fahrtok kíséretében énekli el megindító dalbetétjét a szerelem erejéről.
A South Park kisiskolásai, szemben a Disney filmek mulánjaival, tarzanjaival és anasztáziájival, egyre gazdagabb személyiségre tesznek szert, koherens és saját szabályaikhoz hű univerzumot alkotva, amelyben a jellemrajz 3dimenziója ellensúlyozza a design egyszerűségét.
Eleven
Míg 1998-ban a Beavis és Butthead sorozat alkotói egy 80 perces mozifilmet dobtak piacra, az elődjét mindenképp felülmúló South Park Nagyobb, Hosszabb és Vágatlan alcímmel kitűntetett, egészséges rajz-játék filmmelajándékozta meg az altesti humor, a Monty Python és társainak szerelmeseit.
Társaival (pl. Disney-ék korlátolt fantáziájával) szemben a Trey Parker - Matt Stone páros (háttérben a piacról kiszorult Warner Bros. hathatós segítségével), ügyet sem vetettek a trendi 3D-re. A South Park makacsulragaszkodik a gyermekrajzok világához, korlátolt mozgás animációja a századelő primitív pre-rotoszkóp korszakát idézi, kisvárosi, idétlen karakterei kerekded, néhány vonalas karikatúrák, az első rajzfilmhősök groteszk utóérzései.
Miközben vérbő stílusparódiáját nyújtják a hőskor szirupos musicaljeinek, a huszonéves alkotók a pixel-bálvány híveiből is gúnyt űznek. Bár mozifilmjük nem nélkülözi a divat diktálta filmnyelvi stíluselemeket(kamera mozgás, mélységélesség), sőt a CGI varázst is igénybe veszik időnként, ám ezek a képsorok szinte kivétel nélkül a kénköves pokolban játszódnak. A Sátán digitális lángnyelvek között vall szerelmet Saddam Husszeinnek, vagyszédítő matrix-fahrtok kíséretében énekli el megindító dalbetétjét a szerelem erejéről.
A South Park kisiskolásai, szemben a Disney filmek mulánjaival, tarzanjaival és anasztáziájival, egyre gazdagabb személyiségre tesznek szert, koherens és saját szabályaikhoz hű univerzumot alkotva, amelyben a jellemrajz 3dimenziója ellensúlyozza a design egyszerűségét.
Eleven
ünnepi ajánlatok
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.