Nem bírja a terhelést a bukaresti reptér
2007. január 17.
Képgaléria - Bukarest
A minden előrejelzést meghaladó mértékű igénybevétel komolyan csökkentette a nagyság szerint második bukaresti repülőtér minőségi mutatóit, ezért a nyáron valószínűleg két hónapra bezárják, hogy a fel- és leszállópályák karbantartását és felújítását elvégezhessék.
A korszerűsítési és javítási munkálatok teljes költsége elérheti a 70 millió lejt (20 millió eurót). A reptéri kifutópályák világítását is teljes cserének vetik alá, új hangárt bérelnek, valamint a terminál épületét is modernizálják majd.
A Baneasa-i légikikötő fogadja a fapados légitársaságok (többek között a magyar WizzAir, a szlovák SkyEurope, az olasz MyAir és a román BlueAir) járatait, valamint a chartergépeket is.
Amennyiben az idegenforgalmi szezon közepén valóban hatvan napra bezárják, az utasforgalmat - kizárásos alapon - a legnagyobb bukaresti reptérre, a Henri Coanda légikikötőbe lehet csak átirányítani. Az ottani illetékesek szerint ez megoldható, mindössze egyetlen kisebb probléma adódhat: a low-cost légitársaságok gépeit csúcsidőszakban nem tudják sem fogadni, sem indítani. A tavalyi év során a Baneasa-i repülőtér forgalma megduplázódott 2005-höz képest, elsősorban a fapados és charterjáratok számának emelkedése miatt. (Mfor)
forrás: www.turizmuspanorama.hu
A korszerűsítési és javítási munkálatok teljes költsége elérheti a 70 millió lejt (20 millió eurót). A reptéri kifutópályák világítását is teljes cserének vetik alá, új hangárt bérelnek, valamint a terminál épületét is modernizálják majd.
A Baneasa-i légikikötő fogadja a fapados légitársaságok (többek között a magyar WizzAir, a szlovák SkyEurope, az olasz MyAir és a román BlueAir) járatait, valamint a chartergépeket is.
Amennyiben az idegenforgalmi szezon közepén valóban hatvan napra bezárják, az utasforgalmat - kizárásos alapon - a legnagyobb bukaresti reptérre, a Henri Coanda légikikötőbe lehet csak átirányítani. Az ottani illetékesek szerint ez megoldható, mindössze egyetlen kisebb probléma adódhat: a low-cost légitársaságok gépeit csúcsidőszakban nem tudják sem fogadni, sem indítani. A tavalyi év során a Baneasa-i repülőtér forgalma megduplázódott 2005-höz képest, elsősorban a fapados és charterjáratok számának emelkedése miatt. (Mfor)
forrás: www.turizmuspanorama.hu
Kapcsolódó linkek
Ide utaznék! Bukarest |
Románia |
kapcsolódó ország
Románia
- Valutaváltó
- Üzemanyagárak
- Iránytű
- EURÓPA ÁZSIA AFRIKA ÉSZAK-AMERIKA DÉL-AMERIKA AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA ANTARKTISZ
- Hasznos információk
- Útiokmányok Pénzügyek Utazás előtt... Biztosítás Kommunikáció Utazás gépkocsival Utazás repülővel Utazás vonattal
- Utazók sarka
- Útitárs kereső Fórum Repülőjegy börze Útifotó 2000
magazin
NagyUtazás.hu
Több, mint 50 megbízható utazásszervező kínálata egy helyen.