Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00

Japán

Hivatalos név: Japán Időzóna: GMT+08:00
Anyanyelven: Nippon Autójelzés: J
Államforma: alkotmányos monarchia Pénznem: japán jen (JPY)
Főváros: Tokió Elektromosság: -
repülőjegy foglalás szálláshelyek Ide utaznék
Leírás |  Városok |  Utazási információk |  Fontosabb telefonszámok |  Földrajz, gazdaság
Városok Utazási információk
Nemzetközi repülőterek

Tokyo, Fukuoka, Nagoya, Osaka, Niigata, Naha, Kagoshima, Kumamoto, Nagasaki.
Fontosabb telefonszámok

Ország előhívó: 81
Földrajz, gazdaság

Népesség adatok

Lakosság: 124 452 000 fő
Népsűrűség: 329.50 fő/km2
Nyelvek: japán.
Népcsoportok: japán (99%), koreai, kínai, ajnu (1%).
Vallások: sintoista, buddhista, keresztény.
Földrajzi, természeti adottságok

Terület: 377 750.00 km2
Nagyobb települések: Tokyo (Tokió) 7 927 000 (11 610 000), Yokohama 3 251 000, Osaka 2 495 000, Nagoya 2 095 000, Sapporo 1 704 000, Kobe 1 468 000, Kyoto 1 395 000, Fukuoka 1 214 000, Kawasaki 1 168 000, Hiroshima 1 072 000, Kitakyushu 1 015 000, Sendai 920 000, Chiba 834 000, Sakai 799 000, Kumamoto 625 000, Okayama 595 000, Hamamatsu 548 000, Sagamihara 545 000, Kagoshima 532 000, Funabashi 529 000, Higashiosaka 496 000, Amagasaki 489 000.
Legmagasabb pontok: Fuji 3776 m.
Főbb folyók: Tone, Kitakami, Shinano.
Főbb tavak: Biwa-tó.
Földrajz

A változatos éghajlatú, gazdagon tagolt partvidékű négy nagy és több mint 100 kis szigeten kisebb medencéket, alföldeket közrezáró magas- és középhegységek húzódnak végig, amelyeket termékeny parti síkság kísér. A szigeteken gyakori a földrengés, a hegységekben számos tűzhányó működik ma is.
Gazdaság

Egy főre jutó GNP: 28 220 USD

ipari ország.
Kapcsolódó cikkek
Meztelenül is lehet majd ebédelni Tokió új éttermében
Ha itt belépsz, hagyd otthon a gátlásaidat és a ruhádat is - ez a jelszava a japán főváros legújabb éttermének, amely a következő hónapban nyílik. Kövérek, tetováltak és öregek nem mehetnek be a nudista étterembe.Az Amrita nemcsak az ételről szól, hanem a meglepetésről és a show-ról is. A férfi modellek műsora bizonyára nagy sikert arat, már azok körében, akiket beengednek, a belépést ugyanis korlátozzák. Gyerekek, túlsúlyos vagy tetovált emberek és 60 éven felüliek számára tilos a belépés - írja a Vagabond svéd turisztikai és gasztronómiai újság, amely annak idején beszámolt az első londoni meztelen étterem nyitásáról is.Ennek ellenére óriási az érdeklődés az Amrita iránt. Már elővételben elfogytak a borsos árú jegyek: a menü és a show ára körülbelül forintra átszámolva 200 ezer forint.Jóllehet, a japánok egy része meglehetősen konzervatív, az itt is dívó amerikai valóságshow-k korában - no meg a tradicionális fürdők országában - mégsem tabu a meztelenség. A londoni "teljesen meztelen" étteremmel ellentétben, a vendégek és a pincérek egy picurka ágyékkötőszerű fehérneműt azért viselhetnek. Annak, hogy miért tiltják meg a tetoválás közszemlére tételét, az az oka, hogy a body art itt szorosan összefügg a yakuzával, azaz a japán maffiával, ezért tilos egyes szállodákban és fürdőházakban is mutogatni a tetovált bőrfelületeket.Még szokatlanabb a túlsúly miatti kirekesztés, amelyet annyira nem találnak esztétikusnak, hogy aki 15 kilóval több, mint "kellene", annak megtiltják a belépést. Ezért nem árt már otthon méredzkedni, mert a Vagabond szerint nem garantált, hogy a foglalási díjat visszaadják...
Átvették a robotok az uralmat egy japán szálloda felett
Mit szólna hozzá, ha a szálloda bejáratánál robot üdvözölné, robotportásnál jelentkezne be, automata vinné fel a csomagját, és a szobában is robot érdeklődne az igényeiről? Japánban ez már a valóság!Hideo Sawada, aki valami nagyon is egyedülállót akart létrehozni, megnyitotta az első majdnem teljesen automatizált robotszállodáját a Huis Ten Bosch élménypark részeként. A vendéget az ajtóban a robot fogadja és üdvözli (egyenlőre csak japán nyelven), kinyitja és becsukja az ajtót, a robotportás felveszi bemondás alapján az adatait, és elkészíti a vendég fotóját a későbbi azonosításhoz és számlázáshoz.Ezt követően a poggyászt egy automata viszi fel a szobába, ahova a vendég a fényképe alapján - arcfelismerő rendszer segítségével -, szobakulcs nélkül bejuthat. Ott szintén robot érdeklődik kívánságairól, felhívja a figyelmét a szállodai szolgáltatásokra, ismerteti a várható időjárást és jó néhány kérdést is meg tud válaszolni.A Henn-na Hotel névre keresztelt szálloda szobaárai 80 jennél kezdődnek, mely Japánban jó árnak számít, és három kategóriában is bérelhetők: standard, superior és deluxe. A szállót majdnem teljes egészében robotok irányítják, kivételt képez a konyha, a szobaasszony és a biztonsági szolgálat. A jelenlegi állapotban a komputerek csak japánul "értenek és beszélnek", de a menedzsment elképzelése szerint még ez évben "megtanítják" őket kínaiul és koreaiul is.A vendégek véleménye megoszlik a szállodáról. Vannak, aki szertik, ha minél kevesebb személyes kontaktjuk van, mások viszont igénylik ezt. Az azonban egyértelmű, hogy ilyen árakat teljes személyzettel nem tudnának fenntartani, ezért főleg az üzletembereknél sikeres a kezdeményezés. A vezetés a kezdeti sikerek után elhatározta, hogy a jövő év folyamán még több hasonló, automatizált szállót kíván nyitni.
4 vidéki város Japánban, ahová el kell jutnod
Japán? Tokió, Kiotó, Oszaka, Okinava, Hirosima; nagyvárosok telis-tele híresebbnél híresebb látnivalóval és izgalmas programokkal. De tudod, mi van még Japánban? Eldugott kisvárosok, melyek a nagyok árnyékában csendben meghúzódva őrzik a több száz éves japán tradíciókat, a természetközeli, egyszerre "kint is, bent is" épületeket, a szamurájok és gésák ősi, legendákkal teli világát. Japán szépsége és kultúrája kétségkívül egészen egyedülálló. Ha vesszük a bátorságot, és eltávolodunk a konvencióktól és a szokványos turistacsalogató helyszínektől, egy percre bepillantást nyerhetünk egy egészen más, sokkal ősibb, tradicionálisabb és természetközelibb világba, mely ugyanannyira Japán része, mint a nyüzsgő nagyvárosok, a felhőkarcolók és a luxus. "A vidéki Japán teljesen elvarázsolt minket. Tatamin aludtunk, azt sem tudtuk, mit eszünk, és még rákérdezni sem tudtunk. Kizökkentett minket a hétköznapjainkból" - meséli Simon Karolina, a Japánspecialista vezetője, aki első kézből tapasztalta meg a vidéki Japán szépségeit.1) A világ egyik legkreatívabb városa, KanazawaMondhatnánk azt is, hogy a kézművesség kedvelőinek kötelező, de nem muszáj megnézni a várost, csupán érdemes. 2015 márciusa óta Tokióból a Hokuriku Shinkansen szuperexpresszel 150 perc alatt lehet elérni Isikava prefektúra fővárosát.Kanazawa az egyik leghangulatosabb japán város; a Japán Alpok, a tenger és festői folyók veszik körbe, talán emiatt is lehet, hogy művészeti élete ilyen gazdag. A város leginkább aranyfüstlemez-előállításáról híres, amit a helyiek kb. a 16. század óta azonos technológiával művelnek. Kanazawában járva a Yasue Aranyfüstlemez Múzeum mellett több helyi gyártó és művész műhelyébe is bepillanthatunk, és megnézhetjük, hogyan készülnek a többek között kozmetikai termékekben is használt, apró aranyfüstlemez-darabkák. Emellett a városban megelevenedik az ősi Japán is: szinte megelevenedik előttünk az ország gazdag, legendákkal teli történelme a szamuráj és gésa negyedben, valamint a Kenroku-en kastélyban és a hozzá tartozó mesés parkban, mely egyike Japán három legszebb kertjének.2) A japán skanzen, Shirakawa-goA Kanazawától mindössze 70 kilométeres távolságra fekvő apró település a skanzenek világát idézi; a városka házai egyedi látványt nyújtanak, szinte "csak tetőből állnak". A Gassho stílusban épült 114 parasztházikót (Gassho Zukuri) az évszázadok során úgy alakították ki, hogy kibírják a térségre télen jellemző, nagy mennyiségű havat.Shirakawa-go 1995 óta világörökségi helyszín, a japán vidék hamisítatlan képviselője, amit az országra olyannyira jellemző hagyománytisztelet, nyugalom és békesség jár át. Érdemes meglátogatni a kilátót is, ahonnan megcsodálhatók a Japán Alpok minden évszakban csodálatos tájai.3) A "Kis Kiotó", TakayamaA kis faházakkal teli Takayama a japán hagyományőrzés egyik ékköve: azon kevés helyek közé tartozik, amelyek máig megőrizték eredeti arculatukat és ősi hangulatukat. A városban járva olyan érzés fog el minket, mintha egy letűnt korba érkeztünk volna meg; a régi kereskedőház, az élettel teli reggeli piacok, valamint a patinás fogadók hűen mutatják az ősi Japán egyedülálló arcát.Az erdővel körülvett, Kis Kiotónak is nevezett város a 16. században asztalosairól volt híres, akik a középkorban állítólag Kiotó palotáinak építésében is rész vettek.Mivel Takayama alig 50 kilométerre fekszik Shirakawa-gotól, a három várost (Kanazawa, Shirakawa-go és Takayama) akár egy kiránduláson is útba lehet ejteni.4) A különlegesek között is páratlan, a Miyajima-szigetA Szentély-szigetnek is hívott Miyajima-sziget "Japán három látképének" egyike. A szigetre érkezőket az Itsukushima-szentély fogadja, hátterében a Misen-heggyel. Miyajima Hiroshimából könnyedén megközelíthető, az ōtorii, azaz a főkapu cinóbervöröse már messziről látható. Az Itsukushima-szentélyt a parthoz közel, cölöpökre építették - hogy dagálykor úgy tűnjön, a vízen lebeg -, a toriit pedig a parttól távolabb, a tengerben állították fel. Mindez azért fontos, mert a sziget kívülállók számára sokáig tiltott gyümölcs volt, az apró trükknek köszönhetően viszont zarándokok is látogathatták a szentélyt, hiszen az ilyenformán nem volt a szent hely része.Noha immár a turisták is megcsodálhatják a szigetet, annak tisztaságát megőrzendő mind a mai napig tilos a temetkezés, a várandós anyák pedig az íratlan szabályokat tisztelve visszatérnek a főszigetre. Miyajimán 1878 óta nem regisztráltak születést és halálesetet.Ha a szigeten járunk, a dagálykor szinte a vízen lebegő szentély meglátogatásán kívül érdemes kipróbálni a helyi ínyencségeket, a nyers vagy sült osztrigát, vagy épp a momijimanjūt, az édes babpürével, vaníliakrémmel, csokoládéval és más finomságokkal töltött, levél alakú süteményt.
Könnyebb utazás Japánban
A belföldi és kelet-ázsiai térségen belüli utazások megkönnyítésére nyitott új terminált a Tokiótól 70 kilométerre található Narita Airport. A repülőtér új, 3-as számú terminálja kényelmes és a korábbiaknál olcsóbb lehetőségekkel szolgálja ki a fapados légitársaságokat és utasaikat.Kényelmes, praktikus és izgalmas - ez a három fogalom vezérelte a tervezőket a Narita Airport 3-as számú termináljának építésekor. A cél olyan környezet megteremtése volt, ahol az utasok kényelmesen tudnak pihenni, ugyanakkor használata is egyszerű. A fapados légitársaságok számára az új terminál innovatív, ugyanakkor költséghatékony megoldásokat biztosít."A fapados légitársaságok járatszáma és forgalma Japánban évek óta növekszik, ezért az ez irányú bővítés indokolt, egyúttal azt is jelenti, hogy a Narita Airport tette meg az első lépést ebbe az irányba. Az új terminál nemcsak egyszerűbb és gyorsabb, de olcsóbb utazási lehetőséget biztosít Okinawára, Szapporóba, Dél-Koreába, vagy akár más, egzotikus ázsiai úti célokra - például Balira" - magyarázta Simon Karolina, a Japánspecialista utazási iroda vezetője, hogy a bővítés miért fontos a magyar utazók számára.Tények és adatok - Terminal 3A fapados légitársaságokat és utasaikat kiszolgáló új terminál 2015. április 8-án nyitotta meg kapuit. A létesítmény 66 ezer négyzetméteren átlagosan 7,5 millió utas fogadására alkalmas, területén vásárlási és étkezési lehetőségekkel. Az ételudvar 400 fős befogadóképességével Japán legnagyobb ilyen repülőtéri létesítménye. A tervezők a megközelíthetőségre - valamint az épületen belüli egyszerű közlekedésre - is figyelmet fordítottak. A 3-as terminál egy összekötő folyosó révén mindössze 500 méterre található a 2-es számútól, ennek ellenére a reptér a két terminál közti közlekedésre buszokat is biztosít.
25 másodperc alatt elfogytak a március 14-i vonatjegyek
Budapest, 2015. március 12. - 25 másodperc alatt elfogytak a március 14-i vonatjegyek, miután megkezdődött a jegyeladás a legújabb japán Shinkasen járatra. A lelkesedés nem alaptalan, a csodavonat a 650 kilométeres Tokió - Kanazawa távolságot mindössze két és fél óra alatt teszi majd meg.A Kanazawa vasútállomásnál valóságos tömegek várták, hogy helyjegyet válthassanak a március 14-én induló új Shinkasen járatra, azonban sokan csalódottan tértek haza. A jegyeladás 10 órakor indult, azonban 25 másodperccel később már véget is ért, miután minden jegy elkelt. Ennek oka az volt, hogy a menetjegyeket személyesen, telefonon és online is megvásárolhatták az utasok.Március 14-én egy újabb Shinkansen vonallal bővül a japán vasúthálózat. A Hokuriku Shinkansen korábban csak Takasaki és Nagano között közlekedett, tavasztól viszont Toyama és Kanazawa érintésével Tsuruga városába is eljuthatunk azon a vonalon, ahol a 260 km/h sebességű E7 és W7 szériájú vonatok suhannak majd. A vonat első utasai azonban nem a kitartóan sorban állók voltak, hiszen február 7-8. között már 2800 utas próbálhatta ki az új szakaszt a próbautak során. A szerencséseket negyedmillió jelentkező közül sorsolták ki. "Számos új, gyorsabb lehetőséget nyit meg Japán felfedezéséhez a most megnyíló vasútvonal a magyar utasok számára is, akik többek között Kanazawába, a régi gésa- és szamuráj negyedbe igyekeznek. Az országszerte rendkívül fejlett tömegközlekedésnek hála a nagyvárosok és a vidéki tájak közti közlekedésnek évtizedek óta nincs komolyabb akadálya a szigetországban" - mondta Simon Karolina, a Japánspecialista utazási iroda vezetője.Érdekesség, hogy távol-keleti viszonylatban ez a 260 km/h-s sebesség nem számít kirívóan magasnak, a sanghaji mágnesvasút ugyanis közel 500 kilométert is képes megtenni óránként. A pálya felett néhány centivel lebegő vonat azonban jelenleg csupán egy 30 kilométeres szakaszon közlekedik, hiszen a repteret köti össze a várossal. A 2020-as tokiói olimpiára tervben van a japán maglev vasút első szakaszának megnyitása is a turisták és a helyiek nagy örömére.