Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
Tűz fenyegeti a Disney-stúdiót és a Warner Bros nagy filmgyártó cég épületeit is
Los Angelesben és néhány nyugati parti államban is rendkívüli állapot van tűzvész miatt. Kapcsolódó cikkekA horvát erdőtűz elérte Split határát (FRISSÍTVE!)Európára is kiterjesztheti a fedélzeti laptop-tilalmat az USAJerry Brown, Kalifornia kormányzója azután hirdette ki vasárnap a rendkívüli állapotot Los Angelesre, hogy Eric Garcetti polgármester már szombaton kijelentette: a város "története legsúlyosabb tűzvészével küszködik". Vasárnap Los Angelesben és környékén már több mint 200 ezer hektár állt lángokban, a város melletti dombokon egyszerre több mint száz helyen pusztítanak bozóttüzek.Los Angeles rendőrsége közölte: helyi idő szerint vasárnap estig több mint hétszáz házból kellett elköltöztetni a lakókat, tűz fenyegeti a Burbankben lévő Disney-stúdiót és a Warner Bros nagy filmgyártó cég épületeit is.Vasárnap több mint ötszáz tűzoltó próbálta meg felvenni a harcot a lángokkal, és a jelenleg még Texasban segítséget nyújtó mintegy száz Los Angeles-i tűzoltó is hétfőn várhatóan visszatér városába.A híres Yosemite Nemzeti Parkba vezető utak közül néhányat le kellett zárni, a park vezetősége arra figyelmeztette a látogatókat, hogy a tűz miatt "a látási viszonyok rosszak". A rendkívüli állapot kihirdetésével Los Angeles hozzájuthat állami és szövetségi segélyalapokhoz.Nem csupán Los Angelesben és környékén pusztítanak a bozóttüzek, hanem több nyugati parti szövetségi államban is: így például Montanában és Oregonban egyes településeken szintén ki kellett költöztetni a lakosságot.A Kanadával határos északnyugati Washington államban ugyancsak rendkívüli állapotot hirdettek, több települést evakuálni kellett.
Teltházzal startolt az idei Runway Run
Ötödik alkalommal hódították meg a futópályát a Budapest Airport éves nemzetközi repülőtéri futóversenyén, a Runway Runon.A lezárt egyes futópályát ismét rekordszámú sportcipő koptatta: idén is több mint ezer résztvevő indult a jótékonysági versenyen.A légiközlekedési szakma képviselői mellett neves sportolók, hírességek, és politikusok is megmérettettek az ötödik repülőtéri futóversenyen, de nyereményjáték útján is be lehetett kerülni az idei Runway Runra.A futóverseny népszerűsége továbbra is töretlen: a tavalyi évhez hasonlóan az összes futóhelyet feltöltötték a jelentkezők. A Runway Runon három kategóriában lehetett nevezni: a felnőttek számára 5 és 10 kilométeres táv, és idén először lehetőség volt 6-15 év közötti gyerekek számára 1 kilométert lefutni.A civilek, a szakmabeliek és a támogatók mellett sok híresség is ellátogatott az ősz első szombatján a repülőtérre: a futás előtt Rubint Réka tartott 10 perces bemelegítést a betonon, a gyerekekkel pedig Szilágyi Áron olimpiai bajnok kardvívó, Szász Kitti négyszeres világbajnok freestyle labdarúgó, Illovszky Dominik, 14 éves világbajnok síkfutó és Dukai Regina állt starthoz.A nevezési díjakból befolyt összeggel támogatott SUHANJ! alapítvány részéről Till Attila tv-s műsorvezető és az általa rendezett Tiszta szívvel című nagysikerű film főszereplője, Fenyvesi Zoli "Wheelchairguy", illetve az X-Faktorból ismert Kocsis Tibor is ellátogatott a Budapest Airport futóversenyére.Tíz kilométeren férfi kategóriában Olalla Lopez Dionisio futotta a legjobb időt 37 perc 40 másodperccel, míg ugyanezen a távon női kategóriában - a tavalyi évhez hasonlóan - Szőke Cecília állhatott fel a dobogó legfelső fokára, 43 perc 52 másodperces idővel. Ugyancsak tíz kilométeres távon handbike kategóriában Vaszil György volt a leggyorsabb, 28 perc 2 másodperces idővel. A csapatok közül az Airbus, a légitársaságok közül a Wizz Air, repülőterek közül pedig a Wroclaw Airport futotta a legjobb időt.A Runway Run Európa-szerte egyedülálló esemény, hiszen egy forgalmas nemzetközi repülőtér - a mindennapok során üzemelő - futópályáját koptathatják a vállalkozó szellemű sportolók. Mindemellett a nevezésekből befolyt összeggel a repülőtér üzemeltetője jótékony célokat támogat.A több millió forintos nevezési díjat részben a magyarországi SUHANJ! alapítvány támogatására fordítják (részben ennek a támogatásnak köszönhető, hogy 2016-ban az alapítvány megnyithatta az ország első integrált fitnesztermét, ahol mozgássérült és egészséges sportolók együtt edzhetnek), részben pedig a brit Anthony Nolan alapítvány támogatják belőle, amely első sorban leukémiás gyerekek gyógyításával foglalkozik.
Megvannak az első beléptető kapuk a Deák Ferenc téri metróállomáson
Átadják csütörtökön első olyan beléptető kapukat Budapesten, amelyeket az elektronikus jegyrendszer részeként minden metróállomáson telepítenek majd - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.A BKK a 2-es metró Deák Ferenc téri állomásának Sütő utcai kijáratához helyezett el 10 kaput, amelyek az első időszakban még nyitott állapotban lesznek, mivel nullszériás kapukról van szó, ezért tesztüzemben működnek. Két-három hét után viszont már csak a metróból kifelé vezető sávokban fog automatikusan nyílni, a részleges beüzemelés pedig 2018-ban várható.A kapukon való áthaladás irányát az azokon elhelyezett kijelzők jelzik, amelyeket szemmagasság fölé helyeztek el, ezt kezdetben kordonok és személyzet is segíteni fogja. Mivel továbbra is szükséges a papír alapú jegyek és bérletek ellenőrzése, ezért az ellenőrzési rendszer nem változik. A kapuk előtt még megtalálhatóak a jegyérvényesítő készülékek, és ellenőrök is lesznek az állomáson. Minden állomáson forgalmi szimulációt végeztek el a Budapesti Műszaki Egyetemmel közösen, ezek alapján határozták meg, hogy hány kaput telepítsenek az egy állomásokra. A forgalmi helyzet alapján módosítható, hogy hány kapu szolgálja ki a kimenő és a bemenő forgalmat.A tesztüzem során szerzett tapasztalatok alapján további fejlesztésre is lehetőség van. A BKK azt a típusú kaput telepítette az állomásra, amelyek a 2013 nyarán a Corvin-negyed metróállomáson végzett teszt alapján a legjobbnak bizonyultak. Akkor a közlekedési társaság négy különböző gyártó termékét próbálta ki.A Sütő utcai kijáratnál telepített kapusor kihelyezésével elinduló projekt során 810 kaputest, közel 530 állomási és csaknem 11 ezer, járművekre kihelyezett érvényesítő készüléket telepítenek az elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódóan. A RIGO névre keresztelt rendszerben a papír alapú jegyek és bérletek fokozatosan megszűnnek.
Újabb digitális funkció a KLM-nél
A holland királyi légitársaság utasai már a WeChat Pay alkalmazáson keresztül is fizethetnek repülőjegyeikért.A KLM az első nem-kínai légitársaság, amely ezzel a szolgáltatással könnyíti meg utasai életét.Kínában a WeChat a legnépszerűbb applikáció, amely több mint 963 millió felhasználóval rendelkezik, ebből pedig 600 millióan aktiválták már a fizetésre szolgáló funkciót. Ez az alkalmazás lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy okostelefonjukon keresztül úgy fizessenek, hogy közben applikáción belül maradnak. A WeChat Pay Kínában mindenhol elérhető, a mobil tranzakciók 40%-a ezen a felületen történik. A szolgáltatás használatához csupán egy kínai bankszámlára van szükség.A KLM repülőjegy vásárlás is roppant egyszerű az új szolgáltatással: amennyiben az utas számítógépén a KLM.com oldalon megvette a repjegyet, és a WeChat Pay-t választotta fizetési opciónak, azonnal megjelenik egy QR kód. Amint az utas a kódra kattint, a WeChat Pay azonosítás megtörténik, és a tranzakció meg is történt. Telefonról sem bonyolultabb az eljárás: az utas a jegyvásárlást követően szintén kiválaszthatja a WeChat Pay opciót, melyet követően rögtön a WeChat oldalán landol, ahol néhány gombnyomással már fizetett is.2014-ben nyitotta a KLM a WeChat oldalát, ahol az ügyfélszolgálat non-stop válaszol a kérdésekre, valamint vállalati híreket és ajánlatokat oszt meg. 2017 májusa óta az utasok már a WeChat-en keresztül is kérhetik repjegyeiket vagy beszállókártyáikat. A szolgáltatás bevezetése óta a kínai utasok 25%-a él ezzel a lehetőséggel, és átlagban heti 8000 kérdést intéznek a légitársasághoz ezen a felületen.
Digitális koncepció a McDonald\'s-nél
Októberben a fővárosi Vörösvári úti étterem átalakításával kezdi meg hazai egységei "Jövő Élménye" koncepció szerinti átalakítását a McDonald's.A vállalat áprilisban jelentette be, hogy már az idei évtől az "Experience of the Future" koncepció szerint, innovatív konyha- és kiszolgálási folyamtokkal, valamint interaktív digitális technológiával támogatott szolgáltatásokkal modernizálják a mekizés élményét.A Vörösvári úti egység átalakítását október és november folyamán négy további étterem megújítása követi, a tervek szerint pedig 2019 végére a hálózat valamennyi egysége az új koncepció szerint üzemel majd. A vállalat a friss éttermi élmény támogatására egy új "Vendégélmény Menedzser" pozíciót is létrehozott, amelyre a munkatársak kiválasztása már folyamatban van.A "Jövő Élménye" névre keresztelt új éttermi koncepciót olyan jövőbe mutató igények és elvárások hívták életre, melyek gyökeresen megváltoztatják a mekizés élményét, egyúttal modernizálják a McDonald's márkát.A megújuló éttermekben a vendégek az igényüknek és elképzelésüknek leginkább megfelelő módon rendelhetik meg, fizethetik ki, kaphatják meg és fogyaszthatják el a termékeket. A vendégek számára a fejlesztés legfeltűnőbb elemei az érintőképernyős rendelésfelvevő kioszkok és a "table service", azaz az asztalhoz történő kiszolgálás lesznek.Emellett izgalmas újítás lesz egyes termékek személyes igényre szabható összetétele, vagy a családi éttermekben megújuló családbarát szolgáltatások. A kioszkoknál történő bankkártyás fizetés már a későbbi internetes, vagy mobiltelefonon történő fizetést készíti elő.Az új éttermi koncepcióban nagy hangsúlyt kap a személyesség, amely a "Jövő Élményét" alapjaiban határozza majd meg. A minden étteremben jelen lévő Vendégélmény Menedzser feladata lesz, hogy a vendégtérben gondoskodjon a vendégek kényelméről, köszöntse őket, megismertesse velük az új eszközöket, segítsen nekik követni az új folyamatokat.A jövő élményét kínáló éttermekben a kollégák is számos újdonsággal szembesülnek majd, hiszen nemcsak a vendégtér szolgáltatásai bővülnek, de a konyhai folyamatok is megújulnak.A kollégáknak egyszerre csak egy-egy folyamatot kell felügyelniük és kézben tartaniuk, így gördülékenyebb, kiszámíthatóbb lesz a munka. A nyugodtabb, csendesebb környezetben családiasabb lesz a hangulat is, ami várhatóan a vendégtérbe is kisugárzik majd.
Jövő márciusban az ezreseken a sor
A Magyar Nemzeti Bank megújítja az 1000 forintos bankjegyeket. Az új ezrest 2018. március 1-jétől használhatjuk, a régieket 2018. október 31-ig fogadják el.A hitelintézetek és a posta még három évig, a jegybank pedig húsz évig díjmentesen váltja át azokat az új 1000 forintosokra.A jegybank az ezerforintosokkal folytatja a forint bankjegyek 2014-ben megkezdett cseréjét, mostantól a megújított 1000 forintos címletű bankjegyeket bocsátja ki. A legtöbb ország húszévenként megújítja bankjegysorozatát, amit többek között a technika, például a bankjegykiadó és -elfogadó automaták fejlődése, a korszerűbb bankjegy-felismerés, illetve az új hamisítási módszerek elleni védekezés indokol - mondta el Gerhardt Ferenc, a jegybank alelnöke.Augusztus 24-től az új 1000 forintosok törvényes fizetőeszközzé válnak, (az MNB már csak az új bankjegyeket bocsátja ki, a forgalomban azonban csak márciustól jelennek meg), a jegybank féléves felkészülési időt biztosít a készpénzellátás szereplőinek, így a bankjegyelfogadó és feldolgozó automaták üzemeltetőinek az új bankjegyek kezelésére.Az új ezresek megőrzik a régi ezerforintosok kék színét és nem változtatták meg az illusztrációkat sem, így Mátyás király és a visegrádi Hercules-kút szerepelnek az új bankjegyeken is. Változást jelent, hogy színváltó festékkel a bankjegyen megjelenik a Corvin-jelkép, a holló (a madár az UV-A és UV-C fényben eltérő színben is látható lesz), az is újdonság a pénzen, hogy a hologram-csík a bankjegy szélén található.A forgalomban lévő bankjegyek kétharmada már új papírpénz, a 2000 és 5000 forintos bankjegyek bevonása sikeresen lezajlott. Idén december 31-ig még lehet fizetni a régi 20 ezer forintosokkal, a forgalomban lévő új 20 ezresek aránya mintegy 95 százalékot ér el.A régi 10 ezer forintosok bevonásáról még nem döntöttek a jegybankban, ezeket a bankjegyeket 2019 előtt várhatóan nem vonják be.A bankjegyek cseréje során utoljára az 500 forintosokat cserélik le, várhatóan jövőre.
Utazz oda, ahol a madár se jár!
Ha szeretnénk elkerülni a tömegeket, olyan helyekre kell utaznunk, ahol szinte a madár se jár. Az UNWTO adatait elemezve a vagabond.se a világ legkevésbé látogatottabb országait vizsgálta, s azt, hogy vajon miért mellőzik a listán szereplő kisebb-nagyobb államokat?A fő ok természetesen a távolság. Például Tuvalu, ez a paradicsomi sziget mintegy 5000 kilométerre nyugatra található Ausztrália partjaitól. Európából iderepülni több mint 30 órát vesz igénybe.A toplistán található többi ország főleg a Csendes-óceáni vagy karibi térségben, illetve Afrikában található, de akadnak kivételek. Ezek közé tartozik San Marino, amelyet körül vesz Olaszország. Lehet, hogy a statisztikák kevés látogatóról számolnak be, de mire oda eljut az ember, zsúfolt olaszországi repterekre érkezik és maga a mini állam sem tartozik a csendes, kihalt régiók közé. Lichtensteint kevesen választják úti célul, illetve csak akkor lépik át a határát, ha valamelyik szomszédos országban nyaralnak.Sierra Leonét vagy Dzsibutit azért nem nagyon választják az útra kelők, mert félnek az ebolától és a higiéniai viszonyoktól. Bhután pedig maga korlátozza beutazói számát.De nézzük a listát, az évi turistaszámmal:Tuvalu - ezer főKiribati - négyezer főSao Tome és Principe - nyolcezer főMontserrat - kilencezer főComore-szigetek - 24 ezer főDzsibuti - 51 ezer főSan Marino - 60 ezer főKelet-Timor - 66 ezer főLiechtenstein - 69 ezer főSierra Leone - 74 400 főMoldova - 121 ezer főBanglades - 125 ezer főBhután - 155 ezer fő
Korlátoznák a szeszes italok forgalmát a reptereken?
Egy tabu dőlhet meg: Európa legnagyobb fapados légitársaságai azt szeretnék elérni, hogy keményebbek legyenek az alkoholértékesítés szabályai, ezért arra kérte néhányuk a brit repülőterek vezetését, hogy korlátozzák az alkohol eladását.A javaslat hátterében az áll, hogy egyre több a részeg utas miatti incidens és fegyelmezetlenség - ennek aránya drámaian megnőtt az elmúlt években.Egy év alatt 50 százalékkal emelkedett a rendőrségi intézkedések száma az Egyesült Királyságban lévő repülőtereken, illetve a gépek fedélzetén - hivatkozik az The Independentre az egyik skandináv turisztikai online magazin. 2012 és 2016 között a bejelentett incidensek száma az Egyesült Királyságban 600 százalékra nőtt, a The Guardian szerint.A repülőtereken lévő bárokban ugyanakkor egyre nő az italfogyasztás és ez vonatkozik a duty free-k forgalmára is. Sokan felbontják az italokat és már a reptéren kortyolnak azokból, amit ritkán ellenőriznek. Bizonyos desztinációkban a Ryanair korlátozná a tömények és a likőrök vásárlását, illetve fogyasztását, a lap ezzel összefüggésben Ibizát és Alicantét említi.A szinte korlátlan alkoholvásárlásra vonatkozóan Kenny Jacobs a Ryanair részéről azt nyilatkozta az The Independentnek, hogy sokba kerülnek a biztonsági intézkedések, miközben a kereskedők jókora hasznot húznak ezekből az eladásokból.Egyelőre a lapok nem közöltek kommenteket a vámmentes üzletek üzemeltetői részéről.
Miért kék a repülőgép ülések színe?
A pszichológiai szempontok jelentős szerepet játszanak a légi közlekedés minden fázisában. Nem véletlenül: veszélyes üzemről van szó, ahol minden árnyalat, történés, hangulat, mosoly és szó számít.Sokan valószínűleg észrevették már, hogy a legtöbb repülőgép ülőhelyeinek színe kék - attól függetlenül, hogy az adott légitársaság márkájának teljesen mások az árnyalatai.Véletlenül sem azért, mert a kék szín elbújtatja a koszt - ahogy a news.com.au fogalmaz, hanem azért, mert a kék minden árnyalata megnyugtat. Egyes szakértők szerint a sötétkék megnyugtató hatással bír az utazókra, és csökkenti a dühöt, ami különösen fontos manapság, amikor egyre gyakoribbak a fedélzeti rendbontások.A sötétebb árnyalatú kék hatására állítólag a szervezet olyan anyagokat bocsát ki, ami jó érzéseket kelt, és csökkenti a haragot. A hűvös kékes árnyalatok egyben csökkentő hatással vannak a szívverésre is.Ugyanakkor ez a szín a megbízhatóságot, a tekintélyt juttatja az emberek eszébe. A melegebb, pirosas árnyalatok viszont fokozhatják adott esetben az indulatokat. A hetvenes-nyolcvanas években egyes légitársaságoknál divatban voltak a piros-narancsos ülések, de mára ezek lecserélődtek, ahogy nőtt a tömeg a gépeken és szigorodtak a rendbontások miatt intézkedések.A kéknek más érdekes hatását is megfigyelték: egy kísérlet során kiderült, hogy a kék árnyalatú ásványvizes palackokban lévő vizet inkább ítélték szomjoltónak az emberek, mint a más színű üvegből kitöltötteket.
Terrorellenes óvintézkedések Olaszországban
Egymás után zárják le az olaszországi városok központjait, betontömbökkel, kordonokkal és nagy méretű virágládákkal torlaszolva el a szélesebb utcákat, tengerparti sétányokat, valamint műemlékeket.Firenze városában szerdán helyeztek el nagy kockatestekre emlékeztető, földdel nehezített virágládákat a dóm felé vezető egyik szélesebb sétálóutca közepén. "Próbát" is tartottak a firenzei köztisztasági hivatal egyik kiskamionjával, amely nem tudta elmozdítani vagy fellökni a ládákat, amelyekből továbbiakat állítanak fel a belvárosban.Betontömbök helyett az "esztétikusabb" virágládák mellett döntöttek, mivel ezek kevésbé rontják a városképet, és szükség esetén könnyebben elmozdíthatók - hangsúlyozta Federico Gianassi, a firenzei önkormányzat biztonsági felelőse.A barcelonai gázolásos merényletet követően a római belügyminisztérium a biztonsági intézkedések fokozását rendelte el az olasz városokban: a városközpontok lezárását anélkül, hogy ez katonai megszállás vagy vészhelyzet benyomását mutatná.Milánó városközpontjában a dómmal szomszédos, II. Viktor Emánuelről elnevezett udvar bejáratait torlaszolták el kordonokkal. A járművek előtt teljesen lezárt dóm téren már lassan harmadik éve kizárólag az olasz fegyveres erők páncélozott járműveit látni, és a székesegyház bejáratánál is fegyveres katonák sorakoznak.A barcelonai merénylet óta kordonokkal és úttorlaszokkal zárták le a Rómához közeli Ostia és az Adriai-tenger partján fekvő Rimini sétányát is, valamint Riccione, Anzio, Nettuno és Pescara tengerpartját. Betontömbök mellett döntöttek Ferrara, Savona, Pisa, Torino, Ancona és Parma belvárosában. Az emberekkel teli Via del Corso római sétálóutca két végén óriás, kőből faragott virágtartók sorakoznak, a Szent Péter tér felé vezető utat pedig korlátok védik az olasz katonaság sorfalban parkoló járműveivel.A biztonsági intézkedések egy részét bírálatok is érték a turistalátványosságok és műemlékek elcsúfítása miatt, például a római Colosseumnál, ahol a rácsok és korlátok nem illenek az ókori amfiteátrumhoz. Olasz művészek és építészek ezért egyre újabb javaslatokkal állnak elő, olyannyira, hogy az olasz sajtó szerint már úgynevezett "terrorizmusellenes városi építészeti" irányzat született.
Tényleg tilos villogással előre jelezni a traffipaxot?
Egy tipikusan olyan téma, amelyről hosszasan vitatkoznak fórumokon az autósok: tilos-e másoknak jelezni a traffit, vagy sem? Megpróbáltuk hivatalosan is kideríteni a választ.Az egyik leghétköznapibb autós gesztus, hogy a sofőrök jelzik egymásnak - jellemzően villogással, hivatalosabban távolságifény használatával - hogy figyeljenek a sebességükre, mert traffipax közeledik. Mindez rendben is van - attól eltekintve, hogy alapvetően mindenki annyival közlekedjen, amennyivel az előírás szerint lehet maximum -, de büntethet-e a figyelmeztető villogásért a rendőr?A téma nagyon népszerű a neten is, a Facebookon már vagy tucatszor végigfutott például ez a bejegyzés, komoly kommentfolyamot generálva. Hivatalos állásfoglalást viszont sehol nem igazán találtunk, ezért megkérdeztük a rendőrséget, hogy mi az álláspontjuk. Mivel a rendőrség többnyire nem az igen/nem válaszok formájában kommunikál ilyen kérdésekben sem, ezért a mi válaszunk sem szimplán csak egy nem vagy egy igen. A törvény azt mondja:Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.A villogás tekinthető-e az ellenőrzést befolyásoló, illetve előre jelző eszköznek? - kérdeztük. A rendőrség válasza szerint a villogástól függetlenül, az ellenőrző berendezés képes a mellette elhaladó jármű haladási sebességét a valóságnak megfelelően megállapítani, a jelzés pedig a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését nem akadályozza vagy zavarja, illetve az ellenőrzés eredményét nem befolyásolja. Ennek alapján tehát: nem, a villogás nem tekinthető az ellenőrzést magát befolyásoló eszköznek.A másik kérdésünk arra vonatkozott, hogy szankcionálható-e bármilyen módon a villogás, milyen mértékű és fajtájú bírság szabható ki érte? A válaszból kiderült, hogy a villogás a KRESZ szerint akkor jogsértő, ha azzal a többi autóst elvakítjuk. Viszont azt is írták, ha a rendőr tudomására jut ilyen - vagyis észreveszi - akkor egyedileg akár, a körülmények alapján, úgy dönthet úgy, hogy a villogás elvakította a többi autóst, akkor már büntethet. Helyszínen akár 15 ezer forintra, pénzbírság esetén pedig akár 30 ezerre is - tesszük hozzá mi, a rendelkezéshez tartozó bírságtáblázat alapján.A lényeg tehát, amit tessenek megjegyezni:1. nem tilos villogni,viszont2. magáért a villogásért bárhol (traffipax nélkül is) megbüntethetnek, ha rendőr szerint ezzel elvakítunk valaki mást a forgalomban.
Drónok harca lesz augusztus végén Fóton
Első alkalommal rendezik meg augusztus 26-án, Fóton a Korzó Drónfesztivált, ahol a technológia és a repülés szerelmesei tesztelhetik a legújabb eszközöket, összemérhetik saját készítésű drónjaik tudását és különböző csúcstechnológiás drónokkal ismerkedhetnek meg. Augusztus utolsó szombatján 10-től 18 óráig várnak minden drón iránt érdeklődőt a Korzó parkolóban, Fóton, ahol a látogatók megismerkedhetnek az újkeletű sportággal, hobbieszközzel és annak használatával.A kisebb korosztályt és az amatőröket egész nap a Drónsimogató sátorban várják, ahol biztonságos körülmények között sajátíthatják el a drónozás alapjait, így például a lebegést, a karikán átrepülést és a pontos leszállást. A látogatók a sátor mellett első lépésként egy drónszimulátoron ismerkedhetnek meg a távirányító használatával, majd a hálóval védett sátorban önállóan irányíthatják a védőkerettel ellátott drónokat.A profi pilóták akadálypályákon tesztelhetik tudásukat, ahol nagyobb méretű drónokkal kell függőleges és vízszintes kapukon átrepülni és különböző tárgyakat eljuttatni egy bevásárlókosárba.Az igazán tapasztalt drónozók pedig akár a Red Bull Air Race mintájára megálmodott Race of Drones elnevezésű akadályversenyre is benevezhetnek, amelynek keretein belül országos kvalifikációra nyílik lehetőség.Az égi verseny mellett az érdeklődők a földön is összemérhetik majd tudásukat a Jumping sumo race-en, ahol tabletről irányítható földi drónokkal kell majd gurulva, pörögve, pattogva átjutni egy épített akadálypályán, amelyen fűnyírók, gödrök, hidak, medencék és egyéb tereptárgyak állják majd útját a versenyzőknek.A földi drónok mellett a látogatók 1:12 méretarányú munkagépekkel is játszhatnak - az építkezési munkaterületen méretarányos téglákat, farönköket, homokot pakolhatnak különböző markolókkal, dömperekkel és homokrakodókkal.A fesztivál és a versenyszámok egyik legérdekesebb pontja minden bizonnyal az a bemutató lesz, ahol elektromos Peugeot autók és a drónok mérik össze egy gyorsulási futam keretében az erejüket. A versenyek mellett a szervezők számos rövidebb bemutatóval is készülnek, ahol a látogatók megismerhetik a csúcstechnológiát képviselő hobbi-, haditechnikai-, ipari-, kutató-mentő-, és filmes drónokat, sőt szakemberek vásárlási útmutatóval is segítik majd az érdeklődőket.Azok pedig, akik a drónozás jelenlegi jogi helyzetére, a biztosítási lehetőségekre vagy esetleg a hazánkban elérhető drónpilóta képzésekre kíváncsiak, a Magyar Nemzeti Drónszövetség sátrában kaphatnak megfelelő tájékoztatást.