Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
Tengerre szállt a világ legmodernebb hajója
A Royal Caribbean International hivatalosan is átvette 23. hajóját, az Anthem of the Seast, amely jelenleg a világ legmodernebb tengerjárója 16 fedélzettel, 2090 kabinnal és elképesztő szórakozási lehetőségekkel.A világ legmodernebb hajója tükrözi a Royal Caribbean hajótársaság innovatív hajóinak történetét.A németországi Bremerhavenben tartott átadási ceremónia után, az Anthem of the Seas most az angliai Southamptonba indul, ahonnan októberig mediterrán és kanári-szigeteki utakat fog hajózni. A hajót április 20-án avatják fel Southamptonban, több mint 1300 meghívott előtt. Novemberben a tengerjáró New York kikötőjébe költözik át, ahonnan a Cape Liberty kikötőből indul rendszeres útjaira a Bermudákra, a Karib-szigetekre, Kanadába, illetve New Englandbe.Az utasok évezhetik majd a Royal Caribbean páratlan fedélzeti újdonságainak széles skáláját, mint például a North Star légi kilátót, egy üvegkapszulát, amely több mint 90 méter magasba emeli a látogatókat az óceán fölé, ezzel lélegzetelállító látványt kínálva, valamint az iFLY által kifejlesztett RipCord szabadesés-szimulátort és a FlowRider szörfszimulátort.A hajó közösségi helyeivel is elkápráztatja vendégeit, például a Two70 szalonnal, mely nappal nagyszerű társalgóhelyként szolgál, éjszaka pedig egy magával ragadó szórakozási lehetőség. A SeaPlex egész nap változik, hol dodzsem, hol diszkó-görkorcsolyapálya, vagy cirkusziskola, esetleg kosárlabda-, illetve egyéb sportpálya.A vendégek 18 fedélzeti étterem közül választhatnak, melyek mindegyike egyedi gasztronómiai élményt nyújt az ízek szerelmeseinek, valamint mindenki megtalálja a kedvére való könnyed élő szórakozást a Music Hallban, a Royal Theatre-ben, és a Royal Esplanade-en.Az Anthem of the Seas 16 fedélzetet kínál az utasok számára, 2090 kabinjában 4180 utas szállhat meg kétágyas elhelyezés esetén.
Az 5 legszínpompásabb hely a földön
Itt a tavasz, lassan elfelejtjük a téli hideget és szürkeséget, és egyre jobban vágyunk a színekre. Látogassunk el most a képek segítségével a világ legszínpompásabb helyeire! Némelyik nincs is olyan messze, be lehet tervezni az idei utazásokba is!1. Franciaország, levendulamezőkProvance-ban nézhetjük a nyári időszakban ezt a végtelen lilaságot.document.write('Franciaország, levendulamezők'); document.write('Franciaország, levendulamezők');2. Olaszország, ProcidaA Földközi-tengeren, a Nápolyi-öbölben levő kis sziget cukorkaszínű házaihoz a tenger kékje adja a hátteret. A népszerűsége egyre növekszik, azonban nem lett még kifejezetten üdülőparadicsom.document.write('Olaszország, Procida'); document.write('Olaszország, Procida');3. Kolumbia, Caño Cristales folyóMás néven az ötszínű folyó. Az év nagy részében nem láthatunk semmi különöset, azonban az esős és száraz évszak közötti időszakban, megfelelő vízállás és hőmérséklet esetén elszaporodnak az algák és moszatok, melyek a színpompás kavalkádot okozzák.document.write('Kolumbia, Caño Cristales folyó'); document.write('Kolumbia, Caño Cristales folyó');4. Senegal, Retba-tóBaktériumok okozzák ezt a színt, mely a napszaktól függően világoslilából skarlátvörösre változik.document.write('Senegal, Retba-tó'); document.write('Senegal, Retba-tó');5. Hollandia, tulipánmezőkTavasszal a tulipánvirágzás miatt érdemes Hollandiába utazni, ahol a szabályos mezők szemet gyönyörködtetőek. document.write('Hollandia, tulipánmezők'); document.write('Hollandia, tulipánmezők');
10 gyönyörű úti cél Trónok harca-rajongóknak
Nemrég debütált az utóbbi évek egyik legsikeresebb sorozata, a Trónok harca legújabb évada, melyre milliónyi néző várt világszerte. A Lannisterek, Starkok, sárkányok és óriások mellett Westeros csodás helyei is hozzájárulnak a sorozat különlegességéhez. A trivago.hu utazási weboldal összegyűjtötte azokat a gyönyörű úti célokat, amelyek a legendás sorozat egy-egy helyszínéül szolgálnak - a forgatásnak többek között Marokkó, Horvátország és Izland adott otthont.1. Vatnajökull Nemzeti ParkAzoknak, akik jól ismerik a sorozatot, nem nehéz kitalálni, milyen eseményeknek adott helyszínt Izland jeges vidéke; a Falon túli jelenetek nagy részét forgatták itt. A Vatnajökull, vagyis Vatna gleccser Európa legnagyobb összefüggő jégmezője. A Trónok harca jeleneteit a hozzá kapcsolódó Svínafellsjökull gleccseren vették fel, melynek havas sziklái felismerhetők a sorozatban. Izland természeti csodákkal teli vidékét érdemes minél előbb meglátogatni, hiszen a felmelegedés miatt a jégréteg egyre zsugorodik.document.write('Vatnajökull Nemzeti Park');2. Grjótagjá-barlangAz apró barlang a Mývatn-tó területén található és utazók százai keresik fel minden évben a meleg termálvíz miatt. Izland egyik legszebb természeti látnivalói között van, de a Trónok harcának köszönhetően még nagyobb hírnévre tett szert. Itt forgatták ugyanis a harmadik évad egyik legemlékezetesebb pillanatát: Jon Snow és Ygritte szerelmes jelenetét. A környéken nemcsak maga a barlang, hanem a Mývatn-tó is kedvelt turistacélpont, és ugyancsak helyszíne volt néhány sorozatbeli történésnek.document.write('Grjótagjá-barlang');3. MdinaMdina városát nem véletlenül nevezik Csendes Városnak; alig 300 fős lakosságával a település nem kifejezetten a nyüzsgő élettel vonzza ide a turistákat. A tény, hogy az ezeréves, fallal körülvett város a sorozat első évadában Királyvár helyszínéül szolgált, egyértelműen fellendítette a turizmust. A városkapu jól látható, amikor a sorozat kedvelt hőse, Ned Stark megérkezik Királyvárba, emellett számos jelenetet forgattak a kanyargós sikátorokban is. Mdina azonban nemcsak a Trónok harca Westerosának a fővárosa volt, a valóságban is jó ideig szolgált Málta központjaként.document.write('Mdina');4. KalkaraMálta egy másik apró településén, Kalkara városában a forgatás elsősorban a Ricasoli-erődben zajlott, mely a 17. században épült. Az építmény közvetlenül a parton fekszik, így az évszázadok alatt a tenger okozta erózió miatt már nem a régi pompájában tündököl, de a sorozatban a főváros királyi kastélyának, vagyis a Vörös Erődnek tökéletes helyszíneként szolgált. Legjellegzetesebb része a különleges, csavart oszlopok által közrefogott kapu, mely a képernyőn is jól látható.document.write('Kalkara');5. DubrovnikA kifejezetten egzotikus helyszíneken kívül Magyarországhoz közelebb is vettek fel jeleneteket, méghozzá Horvátországban. Dubrovnik az Adriai-tenger egyik legnépszerűbb városa, és mióta a második évadtól Királyváros helyszínéül szolgált, már Trónok harca városnéző túrára is be lehet fizetni. Az óvárosban, az erődben és környékén rengeteget forgattak, többek között Arya Stark és Joffrey Baratheon jeleneteit, de érdemes bejárni Dubrovnik parkjait is, amelyek sok vidéki esemény helyszínéül szolgáltak. A Minčeta erőd volt a Halhatatlanok Háza, ahonnan Daenerys csak sárkányai segítségével tudott kijutni, a Dubrovnikot körülvevő városfalak pedig ismerősek lehetnek a híres, Feketevíz-öbölbeli csatajelenetekből.document.write('Dubrovnik');6. ©ibenikEgy másik horvát város, a nyaralni vágyók körében népszerű ©ibenik már a legújabb, ötödik évad forgatási helyszínei között szerepel. A sorozatban Braavos városát "játssza". A történelmi óváros volt a felvételek központja és a település négy erődje is beleillett a stáb elképzeléseibe; ezek közül a Szent Mihály-erődöt biztosan viszontlátjuk majd a képernyőn.document.write('©ibenik');7. Ballintoy (Észak-Írország)A második évadban a Greyjoy-ok rideg, sziklákkal határolt kikötőjének Észak-Írországban találtak megfelelő forgatási helyszínt, méghozzá Ballintoy apró településén. Ez szolgál a sorozatban a Pyke szigetén található Úrikikötő színteréül. Az ország partvidékét persze nemcsak a Trónok harca rajongóinak érdemes meglátogatni; a sziklás, meredek partok, égszínkék tenger és zöld mezők minden utazót lenyűgöznek. document.write('Ballintoy (Észak-Írország)');8. Mourne-hegység (Észak-Írország)Az Észak-Írországban található Mourne-hegység egy része, Sandy Brae keltette életre a sorozatban a nomád dothraki nép városát, Vaes Dothrak-ot. A néhol kietlen, mégis gyönyörű táj gránit kőzeteivel tökéletes helyszínéül szolgált a felvett jeleneteknek. A vidék ösvényein haladt végig a vad horda és érkezett meg a dothraki központba. A Mourne-hegység különleges vidéke másokra is inspiráló hatással volt, megihlette C.S. Lewis szerzőt is, aki a táj által inspirálva alkotta meg leghíresebb regénysorozata, a Narnia Krónikái világát. document.write('Mourne-hegység (Észak-Írország)');9. Aït Benhaddou A Marokkóban található, 1987 óta az UNESCO Világörökség-listáján szereplő erődítmény nemcsak a Trónok harca készítőit ihlette meg, ez a különleges hely már számos film jeleneteinek adott otthont. Itt forgatták az Arábiai Lawrence című alkotást, de a település feltűnik A múmia és a Gladiátor képkockái között is. A Trónok harca szereplői közül Daenerys Targaryen jeleneteit forgatták itt, az erődítményt egy időre Pentos, majd Yunkai városává alakították át. Az erődített falu, más néven kszár a XII-XVI. század között épült. Bár néhányan még laknak itt, de a település nagy valószínűséggel rövid időn belül múzeummá válik.document.write('Aït Benhaddou');10. SzavíraMarokkó egy másik részén, Szavíra (Essaouira) ősi településén is forgattak néhány jelenetet; ez a hely keltette életre a rabszolgatartó várost, Astaport. Szavíra az Atlanti-óceán partján fekszik, mind élőben, mind a filmvásznon legjellegzetesebbek erődített falai. Ám Astaporral ellentétben a marokkói város békés atmoszférájáról, kellemes hangulatáról híres. Az 1960-as években a hippik törzshelyének számított, olyan rocksztárok választották úti célul, mint Cat Stevens, vagy Jimi Hendrix.document.write('Szavíra');
Az Air France a középtávra fókuszál: leleplezték az új kabinokat
2015 áprilisától az Air France folyamatosan vezeti be középtávú hálózatának megújuló üléseit az Airbus 319-es repülőgépeken.2015 első felében 24 Airbus A319-es típusú gépet szerelnek fel az új ülésekkel, a későbbiekben, 2016 első feléig pedig további 25 Airbus A320-ason találkozhatnak a megújult felszereléssel az utasok. Összesen 7800 új ülést telepítenek. Az újítások - ügyfelek és utazási menedzserek bevonásával - 10 ezer visszajelzés figyelembevételével lettek kidolgozva.A francia légitársaság 50 millió eurós befektetéssel tervezte át az új kabint és szerelte fel kényelmes bőrülésekkel az Economy és Business osztályokat. A fedélzeti szolgáltatásokat is tovább fejlesztette a légitársaság. A két óránál hosszabb utakon meleg étellel várják az utasokat.Az Air France különös hangsúlyt fektet az üzleti célból utazókra. Ezek az utasok majdnem 30%-át teszik ki a teljes utaslétszámnak. Ők azok, akik hatékony szolgáltatást és teljes rugalmasságot igényelnek. Ezeknek az elvárásoknak megfelelően alakította ki a légitársaság az Economy Flex viteldíjat. A hatékonyság, gyorsaság és a teljes flexibilitás garantált az alábbi kedvezményekkel: A jegyek módosíthatók és visszaválthatók extra költség nélkül, ugyanazon az osztályon belül;Az utasok korábbi időpontban induló járatot is választhatnak az eredetileg lefoglaltnál, ugyanazon a napon, extra költség nélkül, a rendelkezésre álló szabad helyek függvényében;Hozzáférés a Skypriority szolgáltatásokhoz a gyors és kényelmes reptéri élményért;A fedélzeten az utasok rendszerint az Economy kabin elejében kapnak helyet, így elsőbbséget élveznek be és kiszálláskor;Az új ajánlat más elérhető díjakkal is kombinálható. Például az utasok foglalhatnak "Economy Flex" áron odaút jegyet, és "Mini" díjas jegyet a visszaútra;Egy poggyász, ami nem több 23 kilónál díjmentesen felvihető a csomagtérbe. Egy 12 kilót nem meghaladó táska és kiegészítő (kézitáska, laptop, kamera) pedig felvihető a fedélzetre, a kabinba;Lehetőség nyílik mérföldeket szerezni a Flying Blue törzsutas programjának égisze alatt."Fontos hogy elébe menjünk a középtávú járatokért szóló versenynek. Ezekkel az új kabinokkal a világ legjobbjai közé szeretnénk tartozni. Minden egyes Európából induló ügyfél preferenciáját elnyerni elsődleges célja a Perform 2020-as tervünknek." nyilatkozta Frédéric Gagey, az Air France elnök- vezérigazgatója.Air France-KLM Észak-EurópábanÉszak-Európában az Air France és a KLM Holland Királyi Légitársaság jelenleg 14 célállomást szolgál ki négy országban: Dániában, Finnországban, Norvégiában és Svédországban. A 2015-ös nyári szezonban csaknem napi 80 járat köti össze Észak-Európát a világ többi részével a párizsi Charles de Gaulle és az amszterdami Schiphol repülőtereken keresztül.A nevezetességeken kívül Észak-Európában sok kis-és középvállalat van, különösképpen a technológiai, olaj és gáz szektorban. A frekvenciák alkalmazása, a kombinált viteldíjak, amelyek lehetővé teszik, hogy az utasok mindkét légitársasággal utazhassanak egy út alkalmával, valamint a harmonizáló szolgáltatások a csoport kulcsfontosságú erősségei Skandináviában.
Könnyebb utazás Japánban
A belföldi és kelet-ázsiai térségen belüli utazások megkönnyítésére nyitott új terminált a Tokiótól 70 kilométerre található Narita Airport. A repülőtér új, 3-as számú terminálja kényelmes és a korábbiaknál olcsóbb lehetőségekkel szolgálja ki a fapados légitársaságokat és utasaikat.Kényelmes, praktikus és izgalmas - ez a három fogalom vezérelte a tervezőket a Narita Airport 3-as számú termináljának építésekor. A cél olyan környezet megteremtése volt, ahol az utasok kényelmesen tudnak pihenni, ugyanakkor használata is egyszerű. A fapados légitársaságok számára az új terminál innovatív, ugyanakkor költséghatékony megoldásokat biztosít."A fapados légitársaságok járatszáma és forgalma Japánban évek óta növekszik, ezért az ez irányú bővítés indokolt, egyúttal azt is jelenti, hogy a Narita Airport tette meg az első lépést ebbe az irányba. Az új terminál nemcsak egyszerűbb és gyorsabb, de olcsóbb utazási lehetőséget biztosít Okinawára, Szapporóba, Dél-Koreába, vagy akár más, egzotikus ázsiai úti célokra - például Balira" - magyarázta Simon Karolina, a Japánspecialista utazási iroda vezetője, hogy a bővítés miért fontos a magyar utazók számára.Tények és adatok - Terminal 3A fapados légitársaságokat és utasaikat kiszolgáló új terminál 2015. április 8-án nyitotta meg kapuit. A létesítmény 66 ezer négyzetméteren átlagosan 7,5 millió utas fogadására alkalmas, területén vásárlási és étkezési lehetőségekkel. Az ételudvar 400 fős befogadóképességével Japán legnagyobb ilyen repülőtéri létesítménye. A tervezők a megközelíthetőségre - valamint az épületen belüli egyszerű közlekedésre - is figyelmet fordítottak. A 3-as terminál egy összekötő folyosó révén mindössze 500 méterre található a 2-es számútól, ennek ellenére a reptér a két terminál közti közlekedésre buszokat is biztosít.
Mégsem szigorít Egyiptom a vízumszabályokon
Május közepén mégsem léptetik életbe Egyiptomban azt a két hete bejelentett jogszabályt, amely szerint az országba látogató turistáknak a jövőben még utazás előtt be kell szerezniük a vízumot - közölte csütörtökön Badr Abdel-Áti külügyi szóvivő a helyi sajtó szerint.Abdel-Áti szerint a vízumot továbbra is beszerezhetik az Egyiptomba érkezés után azon országok állampolgárai - például a magyarok -, akikre ez a szabály eddig is vonatkozott. A változtatásokat eredetileg május 15-én vezették volna be, most ezt bizonytalan időre elhalasztották.A külügyi szóvivő a legújabb fejleményeket azzal magyarázta, hogy az illetékes hivatalok jelenleg egy elektronikus vízumrendszer létrehozásán fáradoznak, s az új rendelet csak azután lép életbe, hogy az említett mechanizmus mind Egyiptomban, mind pedig az ország külképviseletein működik.A szigorított vízumszabályok lehetővé teszik a külföldiek beutazásának olyan módú ellenőrzését, amely figyelembe veszi Egyiptom szuverenitását és nemzetbiztonságát, anélkül, hogy az negatívan hatna az idegenforgalmi statisztikákra - mondta Abdel-Áti.Ez utolsó ponttal kapcsolatban a turizmusszektorban dolgozók közül sokan aggodalmuknak adtak hangot, mondván, hogy az idegenforgalom akadozó javulását jelentősen akadályoznák a szigorítások.Az utóbbi évek forradalmi eseményei, közbiztonsági és politikai káosza jelentősen rontotta a turisztikai forgalmat Egyiptomban. A 2011-es felkelés előtt a turizmus hozta az észak-afrikai ország hazai össztermékének (GDP) 11,3 százalékát.Négy éve már született egy hasonló kormányrendelet, amely azonban akkora közfelháborodást váltott ki, hogy három nappal később visszavonták.
Vége a tülekedésnek: fix ülőhelye lesz a Wizz Air-utasoknak
Nem kell többé tülekedni a legjobb ülőhelyekért a Wizz Air járatain: hamarosan mindenki automatikusan kap egy ülőhelyet, amelyet díj ellenében megváltoztathat.2015. május 4-től a kijelölt útvonalakon, május 19-től pedig az összes Wizz-útvonalon lehetővé teszi a diszkont légitársaság az ingyenes ülőhelyfoglalást, amely április 8-tól a foglalási folyamat részévé válik. Ez azt jelenti, hogy a repülőjegy megvásárlásánál a rendszer automatikusan kiosztja az utas ülőhelyét, amin díj ellenében változtathat, ha az nem tetszik neki.A Wizz Air szomszédos ülőhelyeket fog kiosztani azoknak, akik közös foglalással, együtt utaznak, amennyiben erre van lehetőség. Az utasok megváltoztathatják az ingyenes ülőhelyfoglalásukat, és választhatnak egy másik ülőhelyet díj ellenében (a díjak 1 eurónál kezdődnek), ezt megtehetik a wizzair.com oldalon vagy a Wizz mobilapplikáció segítségével bármely időpontban, de legkésőbb 3 órával a járat indulása előtt. A keresettebb ülőhelyeket magasabb díjért lehet majd lefoglalni a rendelkezésre állás függvényében, a foglalások sorrendjében, ilyenek például az extra lábtérrel rendelkező és az első sorokban található ülőhelyek, amelyek lehetővé teszik, hogy az utas érkezés után gyorsabban elhagyhassa a gépet.Ülőhelyek az első sorokban: 5 - 23 euróElöl lévő ülőhelyek: 3 - 17 euróAz utastér első részén lévő ülőhelyek: 2 - 5 euróÜlőhelyek nagyobb lábtérrel: 5 - 23 euróAz utastér hátsó részén lévő ülőhelyek: 1 - 2,50 euró A légitársaság május 4-től a kijelölt útvonalakon vezeti be az ülőhelyfoglalást (Budapest-Barcelona, Katowice-London Luton, Bucharest-Dortmund), majd ezt követően május 19-től a Wizz Air mind a 360 útvonalán bevezetésre kerül, összesen 37 ország 110 repülőterét érintve.Azon utasok számára, akik április 8. előtt foglalnak az érintett járatokra, az utasfelvétel során lesznek kiosztva az ülőhelyek, míg azok az utasok, akik Wizz extra lábtér szolgáltatást tartalmazó, már meglévő foglalással rendelkeznek, további költség nélkül választhatják majd ki ülőhelyüket.A Wizz Premium és WizzPrivilege Pass tagsággal rendelkező utasok ingyen választhatják majd bármely ülőhelyet, és a jövőben is élvezhetik majd az elsőbbségi beszállás előnyeit, amely lehetővé teszi, hogy elkerüljék a sorban állást. Április 8-tól a Wizz Air csökkenti az elsőbbségi beszállás szolgáltatás árát 2 euróra.
Függőhídon lehet bejutni a mesebeli szállodába
A chilei luxushotel egy természetvédelmi terület közepén található, de megkérik az árát.Az Andok déli részén van egy szürreális alkotás: egy ember alkotta vulkán, az oldalán egy vízeséssel. A Varázshegy. Ez a hegy ad otthont a Montaña Mágica Lodge-nak, amely egy luxushotel Patagóniában, a 121 ezer hektáros Huilo Huilo természetvédelmi park közepén.A chilei szálloda úgy néz ki, mintha egy tündérmeséből vágták volna ki. Az érzést fokozza, hogy teljes egészében fából és kőből építették. Az Andok fenséges hegyvonulatával a közelben valóban olyan, mintha egy másik világba csöppent volna az utazó.Az ötemeletes hotelbe már a belépés sem mindennapi, ugyanis csak egy kötélhídon lehet gyalog bejutni. Mindössze 13 kis szobája van, mindegyik természetes dekorációval ellátva. Hatalmas farönkökből kivájt fürdőkben lehet ejtőzni, és természetesen van külön bár és étterem is.Az erdő közepénDe bolond lenne, aki csak a szálloda falain belül töltené az idejét, hiszen a hotel az erdő közepén van, és olyan állatokat lehet megfigyelni, mint a világ legkisebb szarvasa, a mindössze 30-40 centiméter magas pudú. A vendégek minigolfozhatnak, lovagolhatnak, kipróbálhatják a vadvízi evezést vagy Dél-Amerika leghosszabb drótkötélpályáját. Meg persze túrázhatnak is kedvükre a csodálatos környezetben.A Montaña Mágica egyébként egy komplexum része. A szintén hozzátartozó Baobab Hotelbe és más szállásokba például függőhídon lehet átsétálni. Az árak egy éjszakára 62 ezertől 108 ezer forintig terjednek, ami első látásra soknak tűnik. Hozzá kell tenni azonban, hogy néhány szomszédos szálláson akár 500 ezer forintot is elkérhetnek egy éjszakáért - írja a Daily Mail.
Ismét látogatható Pompej gyönyörű villája
Egyéves restaurálás után pénteken újra megnyílt a látogatók előtt a pompeji ásatások egyik legszebb villájaként ismert Villa dei Misteri.Pompejiben új élet kezdődött és még csak most jön a java - hangoztatta Dario Franceschini olasz kulturális miniszter a Villa dei Misteri megnyitásán. Az ókori pompeji városfalon kívül álló villa egyik mennyezeti gerendája 2012-ben lezuhant. Az épületet 2013 márciusában kezdték el restaurálni és a helyreállítás utolsó öt hónapjában teljesen le volt zárva a látogatók előtt. A Villa dei Misterit a Vezúv 79-ben történt kitörésekor lepte be teljesen a vulkáni hamu, amely alól 1909-ben kezdték el kiásni. Pompeji egyik legszebb villájáról van szó a falain megmaradt freskók miatt, amelyek egy ókori szertartáson, a feltételezések szerint a Dionysos-kultusz misztériumaiban részt vevő nőalakokat ábrázol.Dario Franceschini gyönyörűnek nevezte a villát és hangsúlyozta, hogy a restaurálást az UNESCO is megdicsérte. A pompeji ásatásokat a szervezet 1997-ben nyilvánította a világörökség részének.Az olasz kulturális miniszter emlékeztetett arra, hogy az Európai Unió 105 millió euróval (több mint 31,5 milliárd forinttal) finanszírozza Pompeji karbantartását. Jelenleg 13 helyszínen folynak restaurálási munkák. Tavaly 2,6 millió látogatója volt az ásatásoknak, kétszázezerrel több mint 2013-ban. A miniszter bejelentette, hogy hamarosan biztonsági videokamerákkal is felszerelik az ásatások területét.
Az Egyiptomba látogató turistáknak májustól utazás előtt be kell szerezniük a vízumot
Az Egyiptomba látogató turistáknak május 15-től még utazás előtt be kell szerezniük a vízumot az illetékes egyiptomi külképviseleten. Eddig a vízum beszerezhető volt az országba érkezés után is.Az ügyintézés megváltoztatásáról szóló közleményt az egyiptomi idegenforgalmi hatóság néhány napja tette fel az internetre, mindazonáltal a kairói magyar nagykövetséget hivatalos szervek még nem tájékoztatták.A közleménynek vannak nem egyértelmű pontjai is, ezek egyike szerint noha a turistacsoportok tagjai továbbra is az országba való belépéskor tudnak vízumhoz jutni, ezt valamely helyi idegenforgalmi ügynökségnek kell elintéznie számukra. A kitétel szerint a látogatóknak egyiptomi tartózkodásuk során az illetékes ügynökség által szervezett programokhoz kell tartaniuk magukat.A döntéssel hírügynökségi közlés szerint a hatóságok több időt akarnak biztosítani a hírszerző szolgálatoknak arra, hogy alaposan ellenőrizni tudják az országba érkező külföldieket. Az ehhez hasonló biztonsági intézkedéseket Kairó rendszerint az észak-afrikai országot fenyegető terrorveszéllyel indokolja.Biztonsági források szerint a vízumügyi módosítások ezenkívül azt a célt is szolgálják, hogy a hatóságok szigorúbban tudják ellenőrizni az Egyiptomba látogató nyugati emberjogi aktivistákat. Utóbbiak gyakran vádolják Kairót az iszlamisták és egyéb ellenzékiek elleni erőszakos fellépéssel.Az Ahram Online című egyiptomi hírportál arra emlékeztetett, hogy 2011-ben már született egy hasonló kormányrendelet, amely azonban akkora közfelháborodást váltott ki, hogy három nappal később visszavonták. A rendelet ellenzői akkor attól tartottak, hogy végrehajtása végzetes csapást mérne a forradalom miatt egyébként is gyengélkedő idegenforgalomra.
Ismerje meg a világ legidősebb hátizsákos turistáját!
89 éves, hostelekben alszik, és folyton úton van - ő John Waite, a világ legidősebb hátizsákos utazója, aki 30 éve járja a különböző országokat.A Time Travel Turtle szerzője készített vele interjút egy ifjúsági szállás közösségi helyiségében, miközben körülöttük a fiatalok trécselnek, isznak, gitároznak. John mindenkivel jól kijön, mégis más, mint a többiek - nem jellemző rá a féktelenség és a palástolt bizonytalanság, ami oly sok fiatal utazóban benne van. 89 évesen John magabiztos és két lábbal a földön jár.Akkor határozta el, hogy elhagyja melbourne-i otthonát, amikor felesége 1982-ben elhunyt. Akkor úgy döntött, az egész világot az otthonává teszi - több mint 30 évvel később pedig még mindig úton van.Alacsony költségen utazik, a hátizsákos turisták élete pont megfelelő számára. Minden éjszaka hostelekben alszik fiatalok között, akiktől generációk választják el, mégis megtalálja velük a közös hangot. "Egyszer elmentem egy dubaji hostelbe - emlékszik vissza. - A recepciós hölgy azt mondta, hogy ide fiatalok jönnek megszállni, akik nagy zajt csapnak. Azt válaszoltam neki, hogyha nem tudok aludni tőlük, akkor valószínűleg a tömeg közepén leszek, és velük együtt csapom a zajt én is. Elég időt töltöttem a hadseregben ahhoz, hogy hozzászokjak a közös hálóhelyekhez. Csodálatos emberekkel találkozom. Persze mind fiatalabb nálam, de beszélgetni mindenki szeret" - teszi hozzá.John eredetileg Angliából származik, és sok-sok évtizeddel ezelőtt költözött Ausztráliába, amikor még egy font volt egy hajójegy a világ túlsó felére. Mindig is szerette az izgalmakat, és még mindig látni a szemében a kalandvágyat. Utazásai alatt olyan történetek sora gyűlt össze, mely bármelyik világjáró utazót lenyűgözné. Havas hegyeken túrázott szerzetesekkel Pakisztánban, dolgozott az ENSZ-szel Szudánban, Indiában pedig még az ejtőernyős vízisíelést is kipróbálta. Ekkor éppen 75 éves volt.John könnyű hátizsákkal utazik - csomagja mindössze 5 kilogramm. Két öltözet van csupán nála - egy rajta, egy pedig váltásnak. Azt meséli, hidegebb éghajlatokon mindig van valaki, aki szívesen kölcsönad egy kabátot vagy pulóvert. Ő nem a kényelemre játszik - Kínában előfordult olyan is, hogy negyven emberrel együtt aludt egy szobában.Vannak kedvenc országai is: ilyen az Egyesült Államok - ahol számos barátra tett szert -, Dánia, Norvégia és - hozzáteszi, hogy ironikusan - Németország. Azért ironikusan, mert sokan úgy gondolnák, hogy a múltja miatt nem kellene, hogy szeresse ezt az országot. De ő azt mondja, ennek épp az ellenkezőjét érzi. "A hadsereg sosem utálatra tanított. Arra tanított, hogy hogyan kell ölni, de utálatra soha. Biztos vagyok benne, hogy a németeknek is ezt tanították. Nekem pedig fantasztikus barátaim vannak ott" - meséli.
Elindult a Föld körül a napelemes repülő
Megkezdte Abu Dzabiból világ körüli útját az első napenergiával hajtott repülőgép, a Solar Impulse 2. A svájci gép két pilótája be akarja bizonyítani, hogy lehetséges körberepülni a Földet egyetlen csepp hagyományos, környezetszennyező üzemanyag nélkül.A 35 000 kilométeres úton a két pilóta, Bertrand Piccard és Andre Boschberg egymást váltják majd a pilótafülkében, mialatt az Abu Dzabiból induló gép keletnek fordulva megkezdi világkörüli útját. Mielőtt az Atlanti-óceánt átrepülve 2015 közepén ismét visszatér Abu Dzabiba, a gép leszáll majd az ománi Muscatban, az indiai Ahmedabadban, a mianmarbeli (korábban Burma) Mandalayban, a kínai Csungkingban és Nankingban, valamint az egyesült államokbeli Hawaiin, Phoenixben és New Yorkban is. A repülőút legnagyobb kihívást jelentő szakasza az az egybefüggő repülés lesz, amely során a két pilóta öt nap és éjszaka folyamatosan repül majd többnyire a Csendes-óceán felett, hogy Kínából felszállva elérjék Hawaiit. A 17 248 napelemmel hajtott gép nappal 10 000 méter magasságba fog emelkedni, hogy teljesen feltöltse az akkumulátorait, amelyek az éjszakai repüléshez biztosítják majd a szükséges energiát.A SI2-es 72 méteres szárnyfesztávolsága eléri az Airbus A380-ét, súlya azonban mindössze 2300 kilogramm, ami 150-ed része a Superjumbo becenevű nagygépének. A 2014 áprilisában bemutatott repülőgép végsebessége 140, utazósebessége 90 kilométer/ óra. A világkörüli utat azonban a tervek szerint viszonylag alacsony - 50 és 100 kilométer közötti - sebességgel, átlagosan 8500 méteres magasságban, 25 levegőben töltött nap alatt teszi majd meg.A gépet fejlesztő ABB és a Solar Impulse 2014-ben innovációs és technológiai szövetséget kötött, hogy a két fél közös céljának megfelelően csökkentsék az erőforrások fogyasztását és növeljék a megújuló energia felhasználását.