Tel.: 06 1 371 21 91 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
Korlátoznák a szeszes italok forgalmát a reptereken?
Egy tabu dőlhet meg: Európa legnagyobb fapados légitársaságai azt szeretnék elérni, hogy keményebbek legyenek az alkoholértékesítés szabályai, ezért arra kérte néhányuk a brit repülőterek vezetését, hogy korlátozzák az alkohol eladását.A javaslat hátterében az áll, hogy egyre több a részeg utas miatti incidens és fegyelmezetlenség - ennek aránya drámaian megnőtt az elmúlt években.Egy év alatt 50 százalékkal emelkedett a rendőrségi intézkedések száma az Egyesült Királyságban lévő repülőtereken, illetve a gépek fedélzetén - hivatkozik az The Independentre az egyik skandináv turisztikai online magazin. 2012 és 2016 között a bejelentett incidensek száma az Egyesült Királyságban 600 százalékra nőtt, a The Guardian szerint.A repülőtereken lévő bárokban ugyanakkor egyre nő az italfogyasztás és ez vonatkozik a duty free-k forgalmára is. Sokan felbontják az italokat és már a reptéren kortyolnak azokból, amit ritkán ellenőriznek. Bizonyos desztinációkban a Ryanair korlátozná a tömények és a likőrök vásárlását, illetve fogyasztását, a lap ezzel összefüggésben Ibizát és Alicantét említi.A szinte korlátlan alkoholvásárlásra vonatkozóan Kenny Jacobs a Ryanair részéről azt nyilatkozta az The Independentnek, hogy sokba kerülnek a biztonsági intézkedések, miközben a kereskedők jókora hasznot húznak ezekből az eladásokból.Egyelőre a lapok nem közöltek kommenteket a vámmentes üzletek üzemeltetői részéről.
Miért kék a repülőgép ülések színe?
A pszichológiai szempontok jelentős szerepet játszanak a légi közlekedés minden fázisában. Nem véletlenül: veszélyes üzemről van szó, ahol minden árnyalat, történés, hangulat, mosoly és szó számít.Sokan valószínűleg észrevették már, hogy a legtöbb repülőgép ülőhelyeinek színe kék - attól függetlenül, hogy az adott légitársaság márkájának teljesen mások az árnyalatai.Véletlenül sem azért, mert a kék szín elbújtatja a koszt - ahogy a news.com.au fogalmaz, hanem azért, mert a kék minden árnyalata megnyugtat. Egyes szakértők szerint a sötétkék megnyugtató hatással bír az utazókra, és csökkenti a dühöt, ami különösen fontos manapság, amikor egyre gyakoribbak a fedélzeti rendbontások.A sötétebb árnyalatú kék hatására állítólag a szervezet olyan anyagokat bocsát ki, ami jó érzéseket kelt, és csökkenti a haragot. A hűvös kékes árnyalatok egyben csökkentő hatással vannak a szívverésre is.Ugyanakkor ez a szín a megbízhatóságot, a tekintélyt juttatja az emberek eszébe. A melegebb, pirosas árnyalatok viszont fokozhatják adott esetben az indulatokat. A hetvenes-nyolcvanas években egyes légitársaságoknál divatban voltak a piros-narancsos ülések, de mára ezek lecserélődtek, ahogy nőtt a tömeg a gépeken és szigorodtak a rendbontások miatt intézkedések.A kéknek más érdekes hatását is megfigyelték: egy kísérlet során kiderült, hogy a kék árnyalatú ásványvizes palackokban lévő vizet inkább ítélték szomjoltónak az emberek, mint a más színű üvegből kitöltötteket.
Terrorellenes óvintézkedések Olaszországban
Egymás után zárják le az olaszországi városok központjait, betontömbökkel, kordonokkal és nagy méretű virágládákkal torlaszolva el a szélesebb utcákat, tengerparti sétányokat, valamint műemlékeket.Firenze városában szerdán helyeztek el nagy kockatestekre emlékeztető, földdel nehezített virágládákat a dóm felé vezető egyik szélesebb sétálóutca közepén. "Próbát" is tartottak a firenzei köztisztasági hivatal egyik kiskamionjával, amely nem tudta elmozdítani vagy fellökni a ládákat, amelyekből továbbiakat állítanak fel a belvárosban.Betontömbök helyett az "esztétikusabb" virágládák mellett döntöttek, mivel ezek kevésbé rontják a városképet, és szükség esetén könnyebben elmozdíthatók - hangsúlyozta Federico Gianassi, a firenzei önkormányzat biztonsági felelőse.A barcelonai gázolásos merényletet követően a római belügyminisztérium a biztonsági intézkedések fokozását rendelte el az olasz városokban: a városközpontok lezárását anélkül, hogy ez katonai megszállás vagy vészhelyzet benyomását mutatná.Milánó városközpontjában a dómmal szomszédos, II. Viktor Emánuelről elnevezett udvar bejáratait torlaszolták el kordonokkal. A járművek előtt teljesen lezárt dóm téren már lassan harmadik éve kizárólag az olasz fegyveres erők páncélozott járműveit látni, és a székesegyház bejáratánál is fegyveres katonák sorakoznak.A barcelonai merénylet óta kordonokkal és úttorlaszokkal zárták le a Rómához közeli Ostia és az Adriai-tenger partján fekvő Rimini sétányát is, valamint Riccione, Anzio, Nettuno és Pescara tengerpartját. Betontömbök mellett döntöttek Ferrara, Savona, Pisa, Torino, Ancona és Parma belvárosában. Az emberekkel teli Via del Corso római sétálóutca két végén óriás, kőből faragott virágtartók sorakoznak, a Szent Péter tér felé vezető utat pedig korlátok védik az olasz katonaság sorfalban parkoló járműveivel.A biztonsági intézkedések egy részét bírálatok is érték a turistalátványosságok és műemlékek elcsúfítása miatt, például a római Colosseumnál, ahol a rácsok és korlátok nem illenek az ókori amfiteátrumhoz. Olasz művészek és építészek ezért egyre újabb javaslatokkal állnak elő, olyannyira, hogy az olasz sajtó szerint már úgynevezett "terrorizmusellenes városi építészeti" irányzat született.
Tényleg tilos villogással előre jelezni a traffipaxot?
Egy tipikusan olyan téma, amelyről hosszasan vitatkoznak fórumokon az autósok: tilos-e másoknak jelezni a traffit, vagy sem? Megpróbáltuk hivatalosan is kideríteni a választ.Az egyik leghétköznapibb autós gesztus, hogy a sofőrök jelzik egymásnak - jellemzően villogással, hivatalosabban távolságifény használatával - hogy figyeljenek a sebességükre, mert traffipax közeledik. Mindez rendben is van - attól eltekintve, hogy alapvetően mindenki annyival közlekedjen, amennyivel az előírás szerint lehet maximum -, de büntethet-e a figyelmeztető villogásért a rendőr?A téma nagyon népszerű a neten is, a Facebookon már vagy tucatszor végigfutott például ez a bejegyzés, komoly kommentfolyamot generálva. Hivatalos állásfoglalást viszont sehol nem igazán találtunk, ezért megkérdeztük a rendőrséget, hogy mi az álláspontjuk. Mivel a rendőrség többnyire nem az igen/nem válaszok formájában kommunikál ilyen kérdésekben sem, ezért a mi válaszunk sem szimplán csak egy nem vagy egy igen. A törvény azt mondja:Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.A villogás tekinthető-e az ellenőrzést befolyásoló, illetve előre jelző eszköznek? - kérdeztük. A rendőrség válasza szerint a villogástól függetlenül, az ellenőrző berendezés képes a mellette elhaladó jármű haladási sebességét a valóságnak megfelelően megállapítani, a jelzés pedig a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését nem akadályozza vagy zavarja, illetve az ellenőrzés eredményét nem befolyásolja. Ennek alapján tehát: nem, a villogás nem tekinthető az ellenőrzést magát befolyásoló eszköznek.A másik kérdésünk arra vonatkozott, hogy szankcionálható-e bármilyen módon a villogás, milyen mértékű és fajtájú bírság szabható ki érte? A válaszból kiderült, hogy a villogás a KRESZ szerint akkor jogsértő, ha azzal a többi autóst elvakítjuk. Viszont azt is írták, ha a rendőr tudomására jut ilyen - vagyis észreveszi - akkor egyedileg akár, a körülmények alapján, úgy dönthet úgy, hogy a villogás elvakította a többi autóst, akkor már büntethet. Helyszínen akár 15 ezer forintra, pénzbírság esetén pedig akár 30 ezerre is - tesszük hozzá mi, a rendelkezéshez tartozó bírságtáblázat alapján.A lényeg tehát, amit tessenek megjegyezni:1. nem tilos villogni,viszont2. magáért a villogásért bárhol (traffipax nélkül is) megbüntethetnek, ha rendőr szerint ezzel elvakítunk valaki mást a forgalomban.
Drónok harca lesz augusztus végén Fóton
Első alkalommal rendezik meg augusztus 26-án, Fóton a Korzó Drónfesztivált, ahol a technológia és a repülés szerelmesei tesztelhetik a legújabb eszközöket, összemérhetik saját készítésű drónjaik tudását és különböző csúcstechnológiás drónokkal ismerkedhetnek meg. Augusztus utolsó szombatján 10-től 18 óráig várnak minden drón iránt érdeklődőt a Korzó parkolóban, Fóton, ahol a látogatók megismerkedhetnek az újkeletű sportággal, hobbieszközzel és annak használatával.A kisebb korosztályt és az amatőröket egész nap a Drónsimogató sátorban várják, ahol biztonságos körülmények között sajátíthatják el a drónozás alapjait, így például a lebegést, a karikán átrepülést és a pontos leszállást. A látogatók a sátor mellett első lépésként egy drónszimulátoron ismerkedhetnek meg a távirányító használatával, majd a hálóval védett sátorban önállóan irányíthatják a védőkerettel ellátott drónokat.A profi pilóták akadálypályákon tesztelhetik tudásukat, ahol nagyobb méretű drónokkal kell függőleges és vízszintes kapukon átrepülni és különböző tárgyakat eljuttatni egy bevásárlókosárba.Az igazán tapasztalt drónozók pedig akár a Red Bull Air Race mintájára megálmodott Race of Drones elnevezésű akadályversenyre is benevezhetnek, amelynek keretein belül országos kvalifikációra nyílik lehetőség.Az égi verseny mellett az érdeklődők a földön is összemérhetik majd tudásukat a Jumping sumo race-en, ahol tabletről irányítható földi drónokkal kell majd gurulva, pörögve, pattogva átjutni egy épített akadálypályán, amelyen fűnyírók, gödrök, hidak, medencék és egyéb tereptárgyak állják majd útját a versenyzőknek.A földi drónok mellett a látogatók 1:12 méretarányú munkagépekkel is játszhatnak - az építkezési munkaterületen méretarányos téglákat, farönköket, homokot pakolhatnak különböző markolókkal, dömperekkel és homokrakodókkal.A fesztivál és a versenyszámok egyik legérdekesebb pontja minden bizonnyal az a bemutató lesz, ahol elektromos Peugeot autók és a drónok mérik össze egy gyorsulási futam keretében az erejüket. A versenyek mellett a szervezők számos rövidebb bemutatóval is készülnek, ahol a látogatók megismerhetik a csúcstechnológiát képviselő hobbi-, haditechnikai-, ipari-, kutató-mentő-, és filmes drónokat, sőt szakemberek vásárlási útmutatóval is segítik majd az érdeklődőket.Azok pedig, akik a drónozás jelenlegi jogi helyzetére, a biztosítási lehetőségekre vagy esetleg a hazánkban elérhető drónpilóta képzésekre kíváncsiak, a Magyar Nemzeti Drónszövetség sátrában kaphatnak megfelelő tájékoztatást.
Ingyenes lesz a nagy méretű kézipoggyász is a Wizz Airen
A téli menetrend kezdetétől, azaz pontosan október 29-től nemcsak a kis, de anagy méretű kézipoggyászért sem kell külön fizetni a Wizz Air járatain, közölték az MTI-vel.Váradi József vezérigazgató azt magyarázta még, hogy a gép telítettségétől függően majd lehet, hogy egyes poggyászokat levisznek a repülő csomagterébe, nem biztos, hogy minden elfér majd fenn a kabinban. Ezért praktikusan azoknak fog biztosabban elférni a nagy méretű kézipoggyászuk az utastérben, akik külön fizetnek az elsőbbségi beszállásért.Ugyanakkor egyébként is egyre csökkent a légitársaság poggyászdíjból származó bevétele, az utasok egyre kevésbé akartak ezért fizetni. A cég utasonként átlagosan 28,8 euró kiegészítő díjat tudott behúzni a jegyáron kívül, és ebből már csak 9,5 euró volt a poggyászért fizetett díj, a tavalyi 10,2 euró helyett. Úgyhogy úgy tűnik, hogy inkább erős marketingeszközt csinálnak az ingyenes nagyobb poggyászból is.A nagy méretű kézipoggyásznál azért nem kell még óriásbőröndökre gondolni a Wizz Airnél, náluk eddig fizetni kellett ugyanis a 42x32x25 centinél nagyobb csomagokért, legutóbb épp 10 eurót. A nagy méretű kézipoggyász felső határa jelenleg 56x45x25 centi, de ennek mérethatárát cserébe leviszik 55x40x23-ra, az ennél nagyobb poggyászok után ezután is extra díjakat számítanak majd fel.Az 56x45x25 centiméteres poggyász igazából nagyjából az a mérethatár, ami rengeteg más légitársaságnál, köztük a Wizz Air egyes közvetlen versenytársainál alapból díjmentes volt eddig. Egyébként a variálás a csomagokkal nem vicc, a repülés egyik legjelentősebb változó költségét jelentő üzemanyagköltség erősen függ attól, hogy milyen nehéz az adott gép. Hosszabban a repülés költségeivel ebben a cikkünkben foglalkoztunk.Váradi egyébként még elmondta, hogy nagyon jó első negyedévük volt, az utasforgalom a tavalyi első negyedévhez képest 25 százalékkal nőtt (7,2 millió ember), a bevételek 29 százalékkal (469 millió euró), az adózott eredmény 50 százalékkal (58,1 millió euró) ugrott meg.Tunkli Dániel, a Concorde elemzője az Indexnek a hírt úgy kommentálta, hogy a Wizz Air újonnan kidolgozott rendszere egyfelől illeszkedik az iparági normákba, másrészt részvényesi értéket teremt, hiszen arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy az elsőbbségi beszállást igénybe vegyék így átlagosan 7-8 euróval fizethet többet az első nyolcvan utas."Nagyon fontos, hogy az újítás által a poggyászdíj bevételek csökkenő trendje nem csak megtörik, de várhatóan emelkedni is fog. Ezenfelül nagyon pozitív, hogy a vállalat kinevezte a már több mint öt éve a cégnél dolgozó Iain Wetherall-t pénzügyi igazgatónak, ez mindenféleképpen egy megnyugtató lépés a befektetők számára, hiszen a vállalat tőzsdére lépése óta már két pénzügyi igazgató hagyta el a fedélzetet" - vélte Tunkli Dániel.A flotta további növekedése által várhatóan az utasforgalom tovább tud nőni, így a vállalat a kedvező makrogazdasági illetve olajpiaci környezetben tovább tud szárnyalni. A Concorde továbbra is az egyik legígéretesebb befektetési lehetőségnek tartja a Wizz Air-t, ugyanakkor fontos látni, hogy a többségi tulajdonos Indigo Partner (45%) továbbiakban is értékesíteni fogja részesedését, amely átmeneti korrekciókat okozhat az árfolyamban.
Megszűnik a közel-keleti járatokon a laptopok tilalma
Az elmúlt hét közepén megszűnt a Trump adminisztráció által elrendelt közel keletről és Afrikából az USA-ba induló járatokon a laptopok bevitelének a tilalma.A terrorizmus megfékezésére hozott USA rendelkezés egy sor arab és észak afrikai légitársaság számára korábban megtiltotta, hogy az utasaik a laptopjaikat a kézipoggyászaikban behozzák az USA-ba. Maga a rendelkezés hatalmas elégedetlenséget váltott ki az érintett légitársaságoknál, különösen a business osztályon utazó üzletemberek körében.A papír alapú információk adat tárolását, az egymás közötti levelezést már régóta elektronikusan oldják meg és ennek a tiltása általában azt eredményezte, hogy az utasok más útvonalat és fuvarozót választottak, jelentős veszteséget okozva a hazai szállítóknak.A kézipoggyászban szállított gépeket útközben is használhatták, mellyel komoly idő megtakarítást is elértek, a Dubaiból, Abu Dhabiból, Quatarból, Törökországból, Egyiptomból, Marokkóból és Szaudi Arábiából az USA-ba utazók.Mivel az érintett légi szállítók, sorra bebizonyították, hogy a repülőtereiken végzett kézipoggyász vizsgálatok megfelelnek az amerikai szigorú előírásoknak, sorra oldották fel a hozott tilalmi határozatokat.Az utolsó két érintett a Saudi Arabian Airlines és a Kuwait Airways várhatóan e héten július 19-én kapja meg az engedélyt.
8 új elképesztő helyszínnel bővült a világörökségi lista
A bizottság 27 helyszínről dönt, eddig nyolcat vettek fel az UNESCO világörökségi listájára.Idén eddig nyolc - köztük dán, francia, német, iráni, lengyel - helyszínnel gazdagodott az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Oktatási Szervezetének (UNESCO) világörökségi listája, közölte a szervezet.Az UNESCO július 9. óta ülésező világörökségi bizottságának 41. ülésén az alábbi helyszínek kerültek a listára:A németországi Sváb-Alb hegység hat barlangja, ahol az 1860-as években felfedezték a jégkori ember egyik legrégibb ismert kultúráját. A barlangokban talált művek barlangi oroszlánokat, mamutokat, lovakat ábrázoló barlangrajzok, hangszerek és díszek. A világ legrégibb művészeti alkotásai közé tartoznak, koruk 43 ezer évestől 33 ezer évesig terjed.A 16. és 17. században épült velencei erődvonal 15 épülete, melyek az észak-itáliai Lombardiától a mai Horvátországon át Montenegróig, egy több mint 1000 kilométeres vonalon védelmezték a velencei dózsék szárazföldi és tengeri birtokait.A lengyelországi Tarnowskie Góry történelmi ezüst-, ólom- és cinkbányái és felszín alatti vizei miatt került a listára.Az iráni fennsíkon, Iszfahántól délkeletre fekvő Jazd település, amely "a sivatagi túléléshez szükséges, korlátozottan rendelkezésre álló javak felhasználásának élő tanúja". Jazd a zoroasztrizmus központja, több mecsetje, minaretje, hagyományos építési stílusa megmenekült a modernizációtól.A japán Kjúsú szigettől 60 kilométerre nyugatra emelkedő Okonosima szent szigete szintén világörökségi helyszín lett. A szinte érintetlenül fennmaradt régészeti ásatási helyen látható, hogy változtak a szigeten végzett rituálék a 4. és a 9. század között.A nyolc helyszín között szerepel a Francia Polinéziához tartozó Raiatea-szigeten fekvő Taputapuatea szentélye, Grönland Kujataa nevű területe, ahol az északi sarkvidéki földművelés első emlékei láthatók, valamint a Tatár Köztársaság Szvijazsszk szigetén álló katedrálisa.A bizottság döntött korábban arról, hogy a veszélyeztetett világörökségi helyszínek közé került Bécs belvárosa és az Izrael által megszállt Hebron óvárosa, a Nagy-korallzátony azonban nem.A július 12-ig tartó tanácskozáson hét természeti, 27 kulturális és egy vegyes helyszín nevezését vizsgálja meg a bizottság, emellett áttekinti a veszélyeztetett 55 világörökségi helyszín állapotát.Magyarország idén nem jelölt helyszínt a listára.
Leállt a Green Holidays
Pénteken még hatalmas Black Friday akciókat hirdetett honlapján a Green Holidays Utazási Iroda, majd vasárnap este levélben tájékoztatta partnereit: "sajnálattal tájékoztatja az irodákat, de a mai naptól (07.02.) nem tudja folytatni utazásszervezői tevékenységét".A bejelentés vasárnap esti lapzártánk idején 180, Törökországban kint tartózkodó utast érintett, akik az antalyai repülőtéren szembesültek vele, hogy nem várja őket senki, sem transzfer, sem lefoglalt szálloda.Néhány órás várakozás után a tour operator kinti képviselője megérkezett, ám közölte az utasokkal, hogy szállásukért helyben fizetniük kell, hiába tették ezt már meg hónapokkal korábban a Green Holidays felé. Előbb egy éjszakát, később a teljes hét árát szerették volna elkérni az utasoktól.A Green Holidays vasárnap délután még arra hivatkozott, hogy hirtelen összeomlott az informatikai rendszer, amelyet vasárnap nehéz helyreállítani, és ezért nem látják a foglalásokat. A Tényeket hívta fel egy utasIdőközben az egyik utas tehetetlenségében felhívta a TV2 Tények című műsorát, ahol beszámolt az általa tapasztaltakról.Bár a riport a kereskedelmi tévéktől megszokott módon hatásvadász, annyi kiderült belőle, hogy az utasok több százezer forintot fizettek be előzetesen, melynek nincs nyoma a kinti foglalásokban. Az utasoknak a helyszínen más irodák alkalmazottai próbáltak segíteni. A Külügyminisztérium a Green Holidays-től azt az infót kapta, hogy nem minden utasnak van szállása, de őket is el fogják tudni helyezni valamilyen módon.Levélben tájékoztatták partnereiket a csődrőlPár órával később azonban a partnereknek megjött a levél a Green Holidays csődjéről. A levelet az alábbiakban idézzük: "Tisztelt Partnereink!A Green Holidays Kft. sajnálattal tájékoztatja Önöket, hogy a mai naptól nem tudja folytatni utazásszervezői tevékenységét, nem tudja teljesíteni az utazási szerződés szerinti kötelezettségeit.A társaság vagyoni biztosítékát az UNIQA Biztosító Zrt. szolgáltatja. A szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. A kárenyhítés módjáról a biztosító dönt.A társaság utazási szerződés szerinti kötelezettségeinek teljesítése érdekében szükséges intézkedések megtétele iránt - a társaság vagyoni biztosítékának terhére - a Kormányhivatal intézkedik a biztosítóval együttműködve.Az utasok a társaság kötelezettségeinek elmulasztásából eredő igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik.A társaság kéri, hogy igényeiket a biztosítónál jelentsék be, az alábbi elérhetőségen: info@uniqa.huA társaság kéri az Utasok elnézését és megértését.Budapest, 2017. július 02.Green Holidays Kft." Segítenek a törökspecialista piaci szereplőkIparági szereplők tájékoztatása szerint hónapok óta sejthető volt, hogy a csőd bekövetkezik, mert tudni vélték, hogy a kinti partner nem minden esetben kapta meg a lefoglalt szállások és szolgáltatások árát.Szerintük a következő gond az lesz, hogy sok utasnak nem csomagban, hanem külön-külön tételként foglalták le a szállást és a repülőjegyet, emiatt nem lesznek majd jogosultak a kártérítésre a vagyoni biztosíték terhére.Vasárnap este elértük a másik Törökország-specialista utazásszervező, a Sun & Fun Holidays ügyvezetőjét. Tolga Deniz Sariyüce elmondta: mindent elkövetnek, hogy segítsenek a bajba jutott utasoknak. Azoknak is, akik már kiutaztak, és azoknak is, akik már befizették nyaralásukat, de nem tudnak a Green Holidays-el elutazni. A tour operator hétfőn és pénteken plusz chartereket állít forgalomba, így a rendelkezésre álló kapacitás minden bizonnyal elegendő lesz. Dolgoznak rajta, hogy megnyugtató megoldást találjanak az utasok számára.Ahogy arról korábban beszámoltunk, Green Travel márkanév alatt, de a Green Holidays Kft. vitte tovább a Törökország-specialista kiutaztatói tevékenységét a Green Holidays, amelyet majd három hónapig szüneteltetni kényszerültek.A Green Travel Nemzetközi Utazási Iroda Kft. utazásszervezői és utazásközvetítői jogosultságát 2016. november 17-én vonta vissza jogerősen a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal.A Green Holidays Kft. 2017-re 500 milliós vagyoni biztosítékot tett le az Uniqua Biztosító Zrt.-nél. Információink szerint a kft. ügyvezetőjeként Göktas Katát regisztrálták.Bár lapzértánkig nem sikerült elérni a tour operator képviselőit, idézzük Göktas Merdol, a Green Holidays ügyvezetőjének nyilatkozatát, aki tavasszal még nagyon optimistán nyilatkozott a tervekről és várakozásokról a Turizmus Panorámának.
Green Holidays - megkezdődött az utasok kártalanítása
Megkezdődött a vasárnap csődöt jelentett Green Holidays Kft. törökországi Antalyában rekedt utasainak kártalanítása - mondta Vereczki András, az Uniqa biztosító lakossági és kárrendezési területért felelős vezetője. Hozzátette: a kárrendezés elindulásához szükséges határozatot a kormányhivatal kiadta. Tájékoztatása szerint a kárrendezés első része a külföldön lévő utasok hazahozatala, több légitársaság válaszára még várnak.A másik része a befizetett utakra vonatkozó iratok begyűjtése azoktól, akik még nem utaztak el, ezeket egy hónapon belül összesítik. Akkor meg tudják állapítani, hogy mi fér bele a kárrendezésbe a benyújtott igényekből.Közölte: a biztosító szolgáltatása arra vonatkozik, hogy a kényszerű kinn tartózkodás és hazautazás költségét fedezik, illetve a meghiúsult utazás számlával igazolt költségét részben vagy egészben megtérítik. Mindezt az Uniqa Biztosító által vállalt limiten belül, az utazási irodának 500 millió forintos fedezete volt.Elmondta: közel ezer utast érint jelen pillanatban a Green Holidays csődje, az utasok 99 százaléka Törökországban tartózkodik. Ezen kívül vannak további károsultak is, akiknek befizetett útjuk van az irodánál, de még nem utaztak el. A legproblémásabb a hétvégén kiutazottak helyzete, ennek a 369 főnek a szállodai elhelyezése biztosított ideiglenesen. Többféle megoldási lehetőség is körvonalazódik velük kapcsolatban. Annak a 370 utasnak a helyzete a legnehezebb, akik szombaton és vasárnap utaztak el, nekik csak az ideiglenes elhelyezésük megoldott.Kitért arra, hogy a Green Holiday Kft.-vel folyamatosan egyeztettek, a kezdetektől segítik a helyzet megoldását. A Törökországban rekedt utasoknak azt javasolta, hogy fogadják el az utazásszervező által kínált hazautazási lehetőséget.Azt már lehet tudni, hogy a Neckermann segítséget nyújt a kint rekedt Green Holidays-utasok ideiglenes szálláshoz juttatásában, ebben a kérdésben együttműködnek az Uniqa Biztosítóval - tudtuk meg Békefi Veronikától, a Neckermann ügyvezető igazgatójától.A Sun & Fun Holidays ügyvezetője, Tolga Deniz Sariyüce arról tájékoztatta lapunkat, hogy igyeznek megtenni mindent azért, hogy Green Holidays most kint tartózkodó utasai haza tudjanak térni, illetve azoknak, akik még nem utaztak el, ne vesszen el a szabadságuk. Utóbbiak átfoglalhatnak a Törökország-specialista által kínált üdülésekre. Ezért az iroda két különgépet is indít a héten a török riviérára.Emlékezetes, hogy a Sun & Fun Holidays a főszezonban heti nyolc üdülőjáratot indít a török riviérára, ebből hetet Budapestről, egyet pedig Debrecenből. Újdonság a hétfői Corendon Airlines-járat és a második pénteki járat, amelyet a Sun Express légitársaság üzemeltet.A Green Holidays Kft. a nyilvános cégadatok szerint 50,5 millió forint értékben végzett utazásközvetítési tevékenységet tavaly, adózott eredménye 406 ezer forint volt. Kapcsolt vállalkozásai a Green Travel, a Green Air, az M&L Kft., Orange Tours, és a Green Cars.
Februárban újra jön a Depeche Mode
Visszatér a magyar fővárosba a Depeche Mode: a világhírű brit rockcsapat, amely májusban nagy sikerű, teltházas koncertet adott a Groupama Arénában, 2018. február 2-án a Papp László Budapest Sportarénában lép fel, a Global Spirit című világkörüli turné keretében.A Depeche Mode jelenleg is zajló koncertsorozata jelenleg a stadionfellépések európai állomásainál tart. A turnét télen folytatják, a műsor főként az idén tavasszal megjelent Spirit című stúdiólemez anyagára épül - közölte a szervező Live Nation kedden az MTI-vel.A koncertkörút első szakaszában, amely július 23-ig tart, Európa 21 országában, összesen 32 városban több mint 1,5 millió rajongó láthatja Dave Gahant, Martin Gore-t és Andy Fletchert játszani. A turné során a Depeche Mode kedden Frankfurtban lép fel, a további állomások között szerepel mások mellett a párizsi Stade de France, a milánói San Siro, a berlini Olimpiai Stadion, a moszkvai Otkritie Arena és a gelsenkircheni Veltnis-Arena.Az európai állomásokat követően a fellépéssorozat augusztusban Észak- és Dél-Amerikában folytatódik, majd a Depeche Mode visszatér Európába, négy angliai koncerttel kezdve a téli részt, amit további fellépések követnek a kontinensen.A Global Spirit a Depeche Mode tizennyolcadik turnéja, a zenekar három év kihagyás után lép fel ismét élőben. A csapat először 1985-ben koncertezett Magyarországon, az akkori Volán-pályán. Eddig tizennégy stúdióalbumot jelentettek meg, ezek több mint húsz ország slágerlistáján jutottak a Top 10-be. Több mint 100 millió eladott albummal a Depeche Mode minden idők talán legnépszerűbb elektronikus zenekara.