Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Hírek, aktualitások - Magazin
A rovat további hírei
Zöldadó a repülőjegyekre
Akár 40 eurós pluszdíjat is fizethetnek a repülőjáratok utasai, amennyiben életbe lép az Európai Bizottság legújabb, a klímaváltozás káros hatásait csökkenteni hivatott javaslata. A hivatalosan december 20-án megjelenő brüsszeli tervezet szerint 2011-től a légitársaságoknak az EU területéről induló, vagy oda érkező járataik után a szén-dioxid-kibocsátás mértéke alapján egyfajta szennyezési engedélyt kellene vásárolniuk. Ezáltal a légiközlekedésre is kiterjesztenék a 2005 óta működő európai emissziókereskedelmi rendszert, amelynek a hatálya alá jelenleg a nagy légszennyező iparágak tartoznak. A bizottság tervezete szerint a légitársaságok ennek költségeit az utasokra terhelhetik. Brüsszel számítása szerint a kisebb utak után 9, a hosszabb járatok után akár 39,60 euró pluszdíjat is fizettethetnek majd. A javaslat máris kiváltotta több Európán kívüli ország, köztük az Egyesült Államok rosszallását. Az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA) szerint Brüsszel terve miatt az USA járatkorlátozásokat vezethet be Európával szemben, illetve akár kereskedelmi háború is kialakulhat a két fél között.A szektor szereplői hevesen reagáltak a brüsszeli javaslatra. Az unió azelőtt kíván cselekedni, mielőtt az ENSZ légi közlekedéssel foglalkozó szervezete, az ICAO jövőre benyújtja javaslatát a légifuvarozók által okozott légszennyezés kezelésére vonatkozóan - idézi a Financial Times a világ legnagyobb légitársaságait tömörítő szervezet, a IATA kommunikációs igazgatóját, Anthony Concilt.
Téli változások a határátkelőkön
A közelgő téli szezonban a járművek téli felszereltségét a szomszédos országok szabályozásának megfelelően a határon és az egyes országokon belül is ellenőrizhetik, hívja fel az autósok figyelmét a Határőrség.Ausztriában tovább szigorították a téli gumik és a hóláncok használatát: november 15. és március 31. között a 3,5 tonnánál nagyobb összsúlyú tehergépkocsikban és a kilenc személynél többet szállító autóbuszokban kötelező két garnitúra hóláncot tartani. A személyautókra vonatkozó szabályok nem változtak, a belépésnél csak alkalomszerűen ellenőrzik a hólánc és téli gumi meglétét, de azokban az országrészekben, ahol indokolt a használata (téli gumi használatát tábla jelzi) hiány esetén büntet a rendőrség. Az osztrákok az első napokban csak figyelmeztetnek, később bírságolnak, illetve visszafordítják a rendelkezést figyelmen kívül hagyókat. A Szlovéniába utazóknak november 15. és március 15. között az előírt téli felszereléssel (hólánc, kifogástalan téli gumik) ajánlott rendelkezniük. Hiányát a határnál nem szankcionálják, de ha közlekedéssel kapcsolatos jogsértés következik be, a téli felszerelés hiánya, vagy nem megfelelő állapota súlyosbító körülményt jelent. A Horvátországba utazóknak szintén az előírt téli felszereléssel kell rendelkezniük, amennyiben a téli időszakra jellemző csapadék már leesett. A horvát hatóságok ezt a beléptetéskor, valamint az ország más területein is ellenőrzik. A szerb, román, ukrán, szlovák viszonylatokban a téli gumi használata nem kötelező, de ha a határátkelőhelyeken tábla jelzi, meglétét, vagy használatát ellenőrizhetik, hiány esetén visszafordíthatják a járművet.
5000 ágy az égben - felszállt az Új generációs Club World
100 millió fontból teszi kényelmesebbé piacvezető tengeren túli üzleti osztályát a British AirwaysTöbb, mint 100 millió font, azaz mintegy 38 milliárd forint értékű beruházással építi újjá piacvezető tengeren túli üzleti osztályát a British Airways. Az új generációs Club World kabinban "Z" alakú, korábban csak az űrkutatási programokban használt, az eddigieknél szélesebb, ággyá alakítható ülések kerülnek bevezetésre. A fejlesztési program keretében a légitársaság új kabinbelsőt alakít ki, új fedélzeti menüt, szórakoztatóelektronikai berendezéseket és programkínálatot vezet be, ezen kívül pedig megújítja az üzleti utasok számára nyújtott reptéri szolgáltatásokat is. A British Airways tengeren túli kapacitásának 20 százalékát biztosító osztály új generációjának 2008. áprilisáig tartó megépítésében közel 2000 szakembere; mérnökök, belsőépítészek, gasztronómiai szakemberek valamint alvásszakértők vesznek részt. A fejlesztés eredményeként a légitársaság üzleti utasai több mint 5000 Club World ágy kényelmét élvezhetik majd a világ 72 desztinációjára történő utazásaik során.2000 nyarán a légiközlekedési iparágban elsőként a British Airways Club World, tengeren túli üzleti osztályán vezettek be olyan repülőgépülést, amely egy gombnyomással teljesen vízszintes ággyá alakítható. Habár az elmúlt években számos más légitársaság is meghonosított hasonló üléseket, a Club World osztály ülései a mai napig egyedülállónak számítanak. A brit Tangerine Design által tervezett ülések és maga a Club World osztály számos rangos elismerésben részesült. Ezek közül a legértékesebb az üzleti hatékonyság-növelés szempontjából a legeredményesebb terméknek járó Business Efficiency Award, valamint a több mint 13 millió utas megkérdezésével készített Skytrax felmérés, amely alapján az üzleti kategóriában, 2006-ban a British Airways lett az év légitársasága."A British Airways a légiközlekedési iparági meghatározó mérföldkövét állította fel 2000-ben, az első teljesen vízszintes ággyá alakítható repülőgépülés bevezetésével." - mondta Willie Walsh, a légitársaság vezérigazgatója. "Az új Club World osztályt másfél éves, 100 millió font értékű fejlesztési programja megerősíti a légitársaságunk tengeren túli forgalomban betöltött piacvezető szerepét." - tette hozzá az igazgató.Az új generációs Club World osztály több, a légiközlekedésben ismét újdonságnak számító egyedi funkcióval gazdagodik. Ilyen például a 13 centiméterrel szélesebb, 64 cm széles új Club World ágy, amely "Z" alakú formája az ember súlytalansági állapotban felvett természetes testtartásának megfelelően került kialakításra. Újdonság az is, hogy az egymással szemben lévő párokban elhelyezett ülések közötti elválasztó ernyő immár elektronikusan működtethető, azon a légiutas kísérők még felhúzott állapotban is átlátnak, de az utasok nem tudnak áttekinteni rajta.Az ülésben külön tárolórekesz került kialakításra a lap top-ok, a kisméretű csomagok és a cipők számára. Újdonságnak számít a fedélzeti szórakoztató-berendezések új generációja is, amely révén az utasok egyénileg vezérelhetik, megállíthatják, előre tekerhetik a több mint 100 filmből és TV műsorból, 70 CD zenei kínálatából és 20 interaktív játékokból álló programkínálatot.A fejlesztés keretében a Club World osztályokon bevezetésre kerül egy ún. "Club Étkező" is, ahol az utasok a főétkezések között snack-eket valamint hideg és meleg italokat fogyaszthatnak."Club World osztályunk új generációja pontosan azt nyújtja, amire egy üzleti utazónak szüksége van: kényelmes, rugalmasan alakítható és diszkrét környezetet valamint olyan fedélzeti kiszolgálást, amely minden utazói igényt figyelembe vesz és kielégít." - mondta Willie Walsh.A Club World osztály belsőépítészeti értékeit új világítási rendszer, a meleg árnyalatú szürke, a tengerkék és a kék nyugtató árnyalatai és stílusos környezet fogalmazzák újra. Az osztályon vastagabb és puhább takarók és kényelmesebb párnák teszik még kényelmesebbé az utazást.A Club World osztály nagymértékben hozzájárul a British Airways üzleti ermékeinek jövedelmezőségéhez. Ez az osztály a légitársaság tengeren túli kapacitásának 20 százalékát teszi ki. A most útjára indított fejlesztési programtól a légitársaság nyereségessége további javulását és piaci részesedése növekedését várja.