Tel.: 06 1 371 21 91 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Parkoló-bővítés a Budapest Airporton
Az egyre nagyobb várható nyári forgalomra tekintettel újabb parkolóhelyeket adott át az autósoknak a Budapest Airport. Az érdeklődés akkora, hogy a magyar csapat EB csoportmérkőzései alatt helyenként előfordult: ideiglenes parkolóhelyeket kellett megnyitni az autósok számára a repülőtéren.A hétvégén már az autósok birtokba is vehették az új parkolóhelyeket a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Holiday és Holiday Plus nevű parkolóiban. Az elmúlt hetekben megfeszített tempóban dolgoztak az új aszfaltozott parkolók kialakításán, így a hétvége óta a Holiday Plus parkolóban (a 2A Terminál felőli oldalon) újabb 126 parkolóhely, míg a Holiday Parkolóban (a 2B Terminálhoz közelebb) 172 új hely várja az autósokat. Az idei évben a nyári utazási szezon csúcsidőszakára a Budapest Airport összesen ezer új parkolóhelyet ad át, ami 40 %-os kapacitásnövekedést jelent. Az összesen mintegy 620 millió forintos (2 millió eurós) beruházás részeként július végére elkészülnek a parkolókból a terminálokhoz vezető fedett sétálófolyosók is, amik védenek az időjárás viszontagságai, az erős napsütés vagy éppen az eső ellen.A Budapest Airport úgy alakította ki parkolási rendszerét, hogy növelje a rendelkezésre álló helyek rugalmas elosztását és biztonságosabbá tegye a forgalmat, különösen a terminálokhoz legközelebb eső járdák környékén. Így a legdrágább a Premium Parking, amely az induló- és érkező oldalon a terminál közvetlen közelében fekvő járdákat jelenti. Ezeket - sok más európai repülőtérhez hasonlóan - valójában csak az utasok ki- és beszállítására jelölték ki. A Terminal Parking (a 2. Terminál előtt középen) egy-két órás várakozásra szolgál. A Business Parkingból buszjárat viszi az utasokat a terminálhoz. A Holiday Plus és a Holiday Parkingot pedig úgy árazták be, hogy egy egyhetes nyaralást figyelembe véve olcsóbb legyen, mint egy oda-vissza utazás taxival a városból a repülőtérre, vagyis megérje a nyaralás idejére a repülőtéren hagyni a kocsit.Valamennyi parkolót rendszámfelismeréssel és CCTV-kamerákkal szerelték fel, és az eddigi tapasztalatok alapján a ferihegyi parkoló számít az egyik legbiztonságosabbnak Budapesten. Az extra szolgáltatásokat - hasonlóan a diszkont légitársaságok foglalási rendszeréhez - a Budapest Airport honlapján keresztül, on-line is ki lehet választani.
Repülő laboratórium a Lufthansa új járatán
A Lufthansa július 1-től közvetlen járatot indított Kaliforniába. Az LH488-as számú járaton egy Airbus A340-300 szállt fel helyi idő szerint délelőtt 10 óra 53 perckor Frankfurtból, és indult nyugat felé.San José a start-upok és a csúcstechnológiai iparág bölcsőjeként, és számos fontos gépkocsigyártó kutatólaboratóriumának helyszíneként ismert Szilícium-völgy szívében fekszik.A Lufthansa most telepített első ízben gépe fedélzetére "repülő laboratóriumot" (FlyingLab), ahol az utasok új termék- és szolgáltatásötleteket tesztelhetnek. A Frankfurtból induló járat mottója a "virtuális valóság" - 360 fokos tartalmai révén a Lufthansa élen jár ezen a területen a repülési ágazatban. A kaliforniai járat utasai kipróbálhatták a légitársaság partnere, a Samsung legújabb digitális eszközeit: a Samsung Gear VR virtuálisvalóság-szemüveget és a Samsung Galaxy Tab S2 táblagépet. Így 360 fokos videókat és lenyűgöző képi tartalmat nézhettek a 12 órás repülés során. A visszaúton, az "éjszakai járat kényelme" jegyében az utasok egyebek mellett a mesterséges intelligenciára épülő Neuroon alvómaszkot tesztelhették, amely segítséget nyújt viselőjének átállni az új időzónában való alvásra (ami különösen hasznos lehet a gyakran repülő, és jetlagtől szenvedő utasoknak).A Lufthansa célállomástól függetlenül alkalmazni fogja a FlyingLab koncepcióját, hogy elérhetővé tegye utasainak a legújabb belső és külső fejlesztéseket (a termékeihez kötődő digitális innovációkat és szolgáltatásokat), és visszajelzéseket gyűjthessen róluk. Az utasok így megismerkedhetnek a legújabb termékekkel, technológiákkal, és élőben tesztelhetik őket."A FlyingLab lényege a gyors és egyszerű tesztelés" - magyarázza Dr. Reinhold Huber, a Deutsche Lufthansa AG utasélmény-tervezésért és ‑kiegészítőkért felelős alelnöke. "Ha találunk egy izgalmas terméket, így gyorsan kideríthetjük, hogy megnyeri-e majd a célközönség tetszését. A hosszas tesztelés nem célravezető."A digitális világban különösen fontos a sebesség. "Az első FlyingLab laborban az élő konferenciaszolgáltatást is teszteljük" - magyarázza Dr. Torsten Wingenter, a Lufthansa digitális innovációkért felelős vezetője. "Ugyanazt a formabontó gondolkodásmódot követjük, mint a start-upok. Gyorsan teszteljük a prototípust, és utána azonnal eldöntjük, hogy továbbvisszük vagy elvetjük az ötletet." A Lufthansa élő streaminggel négy előadást közvetített az utasok eszközeire. Minden utas saját okostelefonján, laptopján vagy táblagépén követhette az előadásokat. Ehhez csatlakoznia kellett az előadásokat közvetítő fedélzeti hálózathoz. A Lufthansa Systems rugalmas megoldást dolgozott ki ehhez a Lufthansa Technik és a Media Event Services közreműködésével kifejlesztett BoardConnect technológiával szerzett tapasztalatok alapján.A megoldás osztott képernyőn jeleníti meg a képet és az előadók prezentációját - az utasok vezeték nélküli csatlakozási ponton (hotspoton) keresztül, wifi-hálózaton csatlakozhatnak a közvetítéshez. "Nagyon rövid időn belül sikerült kiépítenünk az utasok eszközeire a fedélzeti konferenciát élőben közvetítő rendszer prototípusát. Ez a rendszer rövid távolságú járatokon is használható pl. internetes videoátvitelre olyan felhasználók számára, akik nem tartózkodnak a repülőgép fedélzetén. Az első tapasztalatok és a rendelkezésre álló technológia értékelése alapján még az idén eldöntjük, hogy érdemes-e tovább foglalkoznunk a FlyingLab ötletével" - teszi hozzá Dr Torsten Wingenter.Az utasokat azonban nemcsak a fedélzeten varázsolhatják el a Szilícium-völgy innovációi. A Lufthansa most először öt emlékezetes rendezvényt is szervezett, egy bemutatót a San José-i Műszaki Múzeumban, egy bálnalest Montereyben, és egy grillpartit a Függetlenség Napja (július 4.) alkalmából, ahol is együtt ünnepli az első járat utasaival az új célállomás bevezetését.Az utasok kaliforniai tartózkodásuk idején is tesztelhetnek egy különleges Lufthansa-szolgáltatást. A Lufthansa Innovation Hub "Mission Control" névre keresztelt utazási információs szolgáltatása érdekes tippekkel és javaslatokkal látja el őket San José-val kapcsolatban. Akár az átfoglaláshoz, vagy az események helyszínére való eljutáshoz is egyszerűen kérhetnek segítséget a Facebook Messengeren keresztül.
Nemcsak kulturális, hanem turisztikai fővárosa is lehet Európának
Az Európa Turisztikai Fővárosa cím létrehozására tettek javaslatot EP-képviselők.A turisztikai szektorban rejlő lehetőségek kiaknázására és az európai turizmus stratégiai fejlesztésére az uniós parlamenti (EP) képviselők javaslatot nyújtottak be az Európa Turisztikai Fővárosa cím létrehozására - tájékoztatott Ujhelyi István, az MSZP európai parlamenti képviselője az MTI-hez eljuttatott közleményében hétfőn.A tájékoztatás szerint Ujhelyi István szocialista és Renaud Muselier néppárti európai parlamenti képviselők a franciaországi Marseille-ben tartott sajtótájékoztatójukon azt javasolták, hogy az uniós intézmények - az Európa Kulturális Fővárosa címhez hasonlóan - hozzák létre az Európa Turisztikai Fővárosa címet. Azt minden évben legfeljebb három tagállami város, illetve régió kaphatná meg a szakmai szervezetek, az Európai Bizottság, az Európai Parlament és a Régiók Bizottsága döntése értelmében.A politikusok azt hangsúlyozták, hogy a turizmus a harmadik legerősebb gazdasági ágazat Európában, amely közel huszonötmillió embernek biztosít megélhetést és közel 350 milliárd euró éves bevételt teremt. "A turisztikai szektor az uniós tagállamok nemzeti össztermékének közel tíz százalékát állítja elő, ez pedig bizonyosan növekedni fog a következő években. Tavaly több mint 455 millió turista érkezett az Európai Unióba, számuk az elmúlt időszak krízisei nyomán sem csökkent jelentős mértékben. A válságok, így többek között a terrorfenyegetettség azonban felerősíti a stratégiai gondolkodás és béke iparágának összehangolt fejlesztésének szükségességét" - fogalmazott Ujhelyi István.Renaud Muselier a program kapcsán azt emelte ki, hogy ezzel a kezdeményezéssel jelentős mértékben növelni lehet a helyi turisztikai programok értékét és látogatottságát, erősíteni lehet a turizmusban érintett városok közötti együttműködést, de felértékelődik a címet elnyerő városok környéke, régiója is - írták.
Az orosz turisták visszatérésében bíznak a törökök
Több mint 40 százalékkal esett vissza a Törökországba érkező külföldi turisták száma júniusban az egy évvel korábbihoz képest, májusban pedig 34,67 százalékos volt a visszaesés. Az adatok még értelemszerűen nem mutatják a júliusi sikertelen puccskísérlet esetleges negatív hatását, ahogyan azt sem, hogy az orosz turisták viszont újra visszatérhetnek az országba.A török kulturális és idegenforgalmi minisztérium csütörtöki jelentéséből kiderül, hogy a török vendégforgalom nagy részét korábban az orosz és a német turisták jelentették, akik száma júniusban 93,01, illetve 37,89 százalékkal zuhant, de Magyarországról is 57,55 százalékkal kevesebben utaztak Törökországba, mint egy éve.Míg 2015 júniusában több mint 20 ezer magyar utazott Törökországba, az idén júniusban már csak 8875, az első fél évben 45 százalékkal kevesebb magyar látogatott az országba, mint 2015 első hat hónapjában.Júniusban 2,44 millió külföldi érkezett Törökországba, míg egy éve 4,12 millió, de a júniusi adat a nyár beköszönte ellenére alacsonyabb a májusi 2,49 milliónál is.Ankara és Moszkva között a diplomáciai kapcsolat azután jutott mélypontra, hogy a török légierő tavaly november 24-én - légtérsértésre hivatkozva - lelőtt egy Szíriában harci szolgálatot teljesítő orosz vadászbombázót. Az eset nyomán Oroszország szankciókat vezetett be Törökország ellen, többek között korlátozták a török turisztikai csomagok eladását Oroszországban. Júliusban azonban Vlagyimir Putyin elrendelte a Törökország elleni idegenforgalmi szankciók feloldását, így az orosz turisták visszatérhetnek az országba.A sikertelen puccskísérlet után július 21-től rendkívüli állapotot hirdettek ki Törökországban, a török nagykövetség közleménye szerint azonban a rendkívüli állapot nem lesz hatással az odalátogató turistákra. "Az alkalmazásra kerülő biztonsági intézkedések semmilyen formában nem lesznek hatással a török állampolgárok mindennapi életére, valamint az országunkba látogatók utazására és szabadságára, továbbá semmilyen akadályt nem jelentenek a nemzetközi turizmusra és légi közlekedésre nézve. Nem áll fönn olyan helyzet sem, amely negatív befolyással volna arra, hogy vendégeink biztonságos módon töltsék el szabadságukat Törökországban" - olvasható a közleményben.Bár a puccskísérletet követően a tengerjáró hajók egy ideig nem kötöttek ki Törökországban, azóta ezen a téren is visszaállt a rend és újra befutnak az ország kikötőibe, a hajókon érkező - főként európai és orosz - turisták száma így visszatért a hatalomátvételi kísérletet megelőző szintre.
Elindult a közvetlen koreai járat
Megérkezett Budapestre a koreai Asiana Airlines első repülőgépe, egyben hivatalosan is az első közvetlen járat, ami Magyarországot és Dél-Koreát köti össze. Az Asiana, amely a második legnagyobb légi szolgáltató Koreában, a nyári csúcsszezonban közlekedik Budapestre heti egy alkalommal.A járat elindításáért a Budapest Airporttal közösen dolgozott a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a Nemzeti Turisztikai Ügynökség is.Először landolt péntek éjjel, 22:25-kor az Asiana Airlines Boeing 777-200ER típusú óriásgépe, ami az első közvetlen járatot teljesítette Budapest és Szöul között. Az új járat elindítását még áprilisban jelentette be Szijjártó Péter külügyminiszter és Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója. Budapest a legelső közép-európai város a dél-koreai légitársaság térképén, Európán belül pedig a hatodik desztináció. Az Asiana repülőgépe összesen 262 utast szállíthat a fedélzetén és kb. 12 óra alatt teszi meg a Szöul-Budapest utat.Az Asiana járatai egyelőre augusztus végéig heti egy alkalommal közlekednek majd charter formájában, vagyis koreai utazásszervezők csomagban értékesítik a járat ülőhelyeit. Az előzetes várakozások szerint különösen népszerű lesz a szolgáltatás, hiszen Magyarországon az elmúlt öt évben megtriplázódott a koreai látogatók száma, így 2015-ben már meghaladta a 100 ezres létszámot.A légi utasok esetében 10 %-kal nőtt az ázsiai országból érkezők száma az elmúlt évben, vagyis a legtöbben még most is buszokkal érkeznek Magyarországra valamilyen európai körút során. Éppen ezért fontos előrelépés a közvetlen járat, hiszen a kinti utazási irodák kifejezetten Magyarországot, mint célállomást adják el, ami elsősorban a hazai turizmus számára jelent hasznot.Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője elmondta, "továbbra is azért dolgozunk, hogy szélesítsük a kínálatot Budapesten és reméljük, hogy a közeljövőben a charter szolgáltatást felválthatják a menetrend szerinti járatok. A turisztikai kereslet hazánk iránt nagyon magas, ráadásul Magyarországot és Dél-Koreát gazdasági téren is erős szálak kötik össze, hiszen több koreai nagyvállalat jelentős szereplője a hazai feldolgozóiparnak. Ennek köszönhetően a légiáru forgalom is kiemelkedő a két ország között, köszönhetően az olyan nagyvállalatok befektetéseinek, mint a Samsung, vagy a Hankook."Az Asiana Airlines Dél-Korea második legnagyobb légi fuvarozója, 2014-ben 17,3 millió utast szállítottak, legfrissebb járathálózatuk pedig 26 ország 98 repülőterére terjed ki. Az Asiana Airlines flottájában 72 utasszállító repülőgép van, köztük a jelenleg legnagyobbnak számító Airbus A380-as, emellett 11 teherszállító, amik főként a Boeing 747-es különböző változatai. A koreai légitársaság 2003 óta a Star Alliance légitársasági szövetség tagja.
A Brexit hatása a brit légi utasok számára a IATA szerint
Nem tudni még hogyan és mikorra vezényli le az Egyesült Királyság EU-ból történő kilépését, azonban a IATA, Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség egy pénteki közleményében kongatja a vészharangot amiatt, hogy a szövetség szerint 3-5 százalékkal csökkenhet a brit légiutasok száma 2020-ra.A IATA borúlátó előrejelzését a kilépéssel járó várható gazdasági lejtmenetre és a font gyengülésére alapozza. A IATA-nál nem tartanak kizártnak egy GDP 2,5-3,5 százalékos csökkenését sem, míg a valuta akár 10-15%-ot is veszíthet értékéből. A gyengébb fontot a repülővel külföldre utazó britek száma bánja. Ugyanakkor növelheti az Egyesült Királyságba szabadidős céllal utazók számát. Sovány vigasz egy olyan piacon, ahol a légi utazások több mint kétharmadát a kiutazók bonyolítják. A IATA adatai szerint tavaly 53,9 millió brit utazott külföldre, 26,2 millióan utaztak az országba. Pesszimistább előrejelzés szerint akár 3%-kal is csökkenhet a kiutak száma. Optimistább meglátás szerint azonban a gyenge font miatt a beutazások száma akár ellensúlyozhatja a kiesést.A légi utasforgalomra hatással lehet a szabályozási környezet megváltozása is. Az EU a brit légi utasok első számú desztinációja, az utasok 49, míg a menetrend szerint járatok 54 százaléka repül az egységes célpiacként kezelt EU-ba. Nem csak ezeken az arányokon változtathat, ha a briteknek újra kell tárgyalniuk a légi közlekedést szabályozó egyezményeket, de a fenti számok ismeretében különösen az európai repülőterek közti járatnyitások egyszerűsítését lehetővé tevő Közös Európai Légiforgalmi Térségben (ECAA) való bennmaradásnak lehet komoly tétje. Az Európán kívüli országokkal meglehet, a britek nyomatékosabban képviselhetik saját érdekeiket, de önálló tárgyaló félként nem biztos, hogy célt érnek az Unió 500 milliós lakosságából adódó alkupozíció hiányában — figyelmeztet a IATA.
A város a játszóterük, övék minden utca - ők a Midnight Runners
A történet Londonból indult, minden egy társadalmi kísérlettel kezdődött, ami mára országokon átívelő közösségi futásokká nőtte ki magát. Ismerjétek meg a Midnight Runners történetét.Az indulásKét éve, januárban, egy lengyel és egy dán srác, Greg és Christian Facebookon szerveztek egy közösségi futást késő estére, Londonban. A táv 10 kilométer volt, kíváncsiak voltak, mennyien vesznek részt rajta. Az első néhány hónapban néhány tíz ember tartott velük, kezdetben nem mindig futottak zenére, ám nyár végére ez megváltozott, ugyanis ekkor már minden futáson hordozható hangszórókkal haladtak át a városon.A változásokÉv végére pedig újabb változás következett be a megszokott programban: a 10K-s futást négy helyen szakították meg, hogy Tabata gyakorlatokat végezzenek. 2 kilométer lefutása után jöttek az intenzív erősítő gyakorlatok, aztán ismét a sprint következett, egészen addig, amíg el nem érték a 10K-s távot.Fontos megemlíteni, hogy az edzés és a zene mellett a fotók szerepe sem volt elhanyagolható a Midnight Runners edzésein. Az egyik fotósuk az egyik magyar kapitány, Dani, akihez később két másik magyar tag, Csilla és Máté is csatlakozott. Minden futásról profi képek készülnek, amiket az események után feltöltenek a Facebookra. Állításuk szerint sokan amiatt szeretnének részt venni az ő közösségi futásaikon, mert jó képeket szeretnének magukról készíttetni.Na de térjünk vissza a sztorihoz. A kezdetben néhány tíz főt számláló edzéseken néhány hónap alatt már 2-300 ember vett részt. Mára pedig a részvétel regisztrációhoz kötött, hiszen csak így lehet biztonságosan végrehajtani az edzéseket.A legemlékezetesebb edzésük a barcelonai volt, amit tavaly márciusban rendeztek meg, ugyanis ekkor futottak együtt a legtöbben, összesen háromezren. Ezt azóta is rendszeresen emlegetik a szervezők.Mi a menetrend?Minden kedden fél 8-tól indul a 10 km-es Boot Camp futás, ezen kívül gyakran futnak együtt vasárnap (15-30 kilométer közötti távokat), havonta egyszer pedig 8-tól rendeznek egy 10 kilométeres éjféli futást, aminek általában valamilyen külön témája van. Eddig már sor került egy Wimbledon, Halloween és James Bond tematikájú futásra is. A havonta változó playlisteket a kapitányok állítják össze, a futásokra pedig több hangszóróból is dübörögnek a kiválasztott dalok.
Görög tipp háziasszonyoknak, a hagymaszag eltávolítására
A hagyma sokak ellensége, pedig senkinek sem ártott még, sőt! A görög atléták versenyek előtt jó nagy adag fokhagymát fogyasztottak, csakúgy mint az ókori harcosok, valamint Hérodotosz, ókori görög történetíró szerint a piramis építői is minden alkalommal belakmároztak a fokhagymából, amely megóvta őket a lázzal járó fertőzésektől. Az egyiptomiak egykor annyira tisztelték a fokhagyma gyógyító erejét, hogy előfordult, hogy fizetőeszközként használták. A középkori Európában a légszomj és még a pestis ellen is a fokhagymát javasolták. A fokhagyma vértisztító, baktériumölő hatású, amelyet számos megbetegedésre használnak alternatív megoldásként.Régi iszlám mese szerint a fokhagyma ott nőtt ki, ahol a paradicsomból történő kiűzetése után az Ördög a lábát a földre tette. Más középkorból származó népi hiedelmek szerint a fokhagyma ördögűző, amely távol tartja a gonoszt. Egyes feltételezések szerint az a babona, miszerint a fokhagymának ördögűző hatása van, abból alakult ki, hogy régen a lepra idején az ember a fokhagymával távol tudta tartani magától a többi embert, így elkerülve a fertőzést. Az igazságot mindenki maga döntse el, egy azonban biztos. A fokhagyma fontos alapja az alternatív gyógyászatnak, erősíti az immunrendszert, véd a gombás fertőzésektől, csökkenti a vérnyomást, a vérrögképződés esélyét, és további számos gyógyhatással bír.Görögországban szeretik a hagymát, néhány legismertebb görög étel hozzávalói között is szerepel a hagyma. A Gyroshoz és a görögsalátához pl. fehér hagymát használnak, amely a szokásosnál enyhébb íze miatt nagyon finom a salátákba!Manapság azonban sokan az erős szaga miatt nem szeretik a hagymát, pedig a szag hamar elszáll, de ennek ellenére találtunk valamit a hagymaellenzőknek. A Tsantiri Magazin arra hívta fel olvasói figyelmét, hogy hogyan lehet a vágott hagyma, illetve fokhagyma erős illatát eltüntetni az ember kezéről. Azt írták, ha szeretnénk felesleges költségek és vegyszerek nélkül eltüntetni a hagyma szagot bőrünkről, dörzsöljük be egy csipet görög kávéval a kezünket. Azt is írták, hogy a lakás légköréből hogy lehet elnyomni a hagymaszagot; ez esetben tegyünk egy kis őrölt görög kávét a forró tűzhelyre, ezzel sikerül megszabadulnunk a kellemetlen szagoktól a konyhában, továbbá a konyhát átjárja majd a kellemes aromájú kávé illatával...