Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Moszkva-Nizza luxusexpressz - újra a pályán
Közel száz év szünetet követően újra indult a Moszkvából Nizzába közlekedő luxusvonat.Az Orosz Vasutak különleges szerelvénye egyelőre 53 óra alatt teszi meg az utat: Moszkvában a belvárosi Bjelorusszkij pályaudvarról elindulva áthalad Szmolenszken, a fehéroroszországi Minszken, a lengyelországi Varsón, az ausztriai Bécsen és Innsbruckon, a dél-tiroli Bolzanón, majd az olaszországi Milánón, Genován és San Remón át érkezik Nizzába. A jövőben az orosz vasúttársaság 36 órára szándékozik csökkenteni a menetidőt. &8232; Az új "Orient expresszen" való utazás nem olcsó mulatság: egy jegy luxus osztályon 1050 euróba (280 000 forint) kerül egy irányba, de ennek fejében a fülkében még zuhanyfülke és bár is van, és ott szolgálják fel az étkeket. Az első osztályú jegy 459, a másodosztályú 306 euró, de az első útra a jegyek 90 százaléka elkelt. A 12-26 év közötti és a 60 feletti korosztálynak, valamint csoportoknak kedvezményeket is kínál a vasút. &8232; A 12 kocsiból álló szerelvény hetente egyszer, csütörtökön délután indul Moszkvából, és szombaton este érkezik Nizzába, onnan pedig vasárnap este indul, és helyi idő szerint kedden este érkezik vissza az orosz fővárosba. &8232; Egészen az 1917-ig jártak vonatok Szentpétervárról a francia Riviérára, de a bolsevik forradalom után megszűntek ezek a járatok, amelyeket előszeretettel vettek igénybe az orosz arisztokrácia képviselői. &8232; A luxusvonatot nem titkoltan a legendás Orient expressz ihlette, amely első ízben 1883 nyarán indult a párizsi Gare de l,Estről Kelet-Európa felé.
Nyeregbe magyar - lovasparadicsom leszünk!
A síparadicsom Ausztria mintájára legyünk mi lovasparadicsom - indítványozta Lezsák Sándor, a Nemzeti Fórum elnöke, Nemzeti Lovas Program mentora.A Nemzeti Fórum hétfői parlamenti sajtótájékoztatón Lezsák elmondta: bár több lovas program készült már az elmúlt években, de egyetlen olyan megvalósíthatósági terv sem, mely valóban megvalósítható, konkrét javaslatokat tartalmazott volna.Két éve született meg a döntés, hogy szakemberek bevonásával egy új, átfogó lovas stratégia készüljön, mely képes arra, hogy kormányprogram részévé válva, eredményes és húzóágazattá tegye a lovas ágazatot. A stratégiát előkészítő munkacsoportnak tagja volt Dallos Gyula mesteredző, egyetemi lovastanár, valamint Lázár Vilmos, a Magyar Lovas Szövetség elnöke. Azóta elkészült a megvalósíthatósági tanulmány és a jogi háttéranyag is, melynek felelőse dr. Horváth Zsolt országgyűlési képviselő. Horváth elmondta: határozati javaslatot nyújtanak be a parlament elé, melyben kérik a kormányt, hogy alkossa meg a szükséges jogszabályokat.A stratégiát előkészítő munkacsoport szeretnék, ha kiemelt kormányzati cselekvési program születne, mely hosszú távon szavatolja a magyar lovaskultúra felemelkedését. A cselekvési programnak ki kell terjednie az oktatási rendszer megteremtésére, az uniós és nemzeti fejlesztési források hatékony lehívására és felhasználására, a lótenyésztés, a lovas turizmus, a lovassportok, a lovas hagyományőrzés szakmai és gazdasági hátterének rendezésére, lovas oktatási tréning- és versenyközpont kialakítására, a korszerű lóversenyzés és fogadási rendszer megteremtésére.A határozati javaslat elfogadását követően az anyagot társadalmi vitára kerül a Magyar Lovas Szövetség koordinálása mellett. Ennek a társadalmi vitának az első állomása: az október 20-án, a parlamentben tartandó lovas ágazati konferencia.A sajtótájékoztatón Lázár Vilmos elmondta, azért vállalta a stratégia kidolgozását végző munkacsoport vezetését, mert meggyőződése, hogy ha valahol helye van a lovas ágazatnak, az Magyarország. "Mi rendelkezünk hagyományokkal, mélyen gyökerező lovas múlttal. Ez az az ágazat, mely hozzájárulhat a munkahelyteremtéshez, az egészséges társadalom megteremtéséhez, a turizmus és a gazdaság fellendítéséhez" - véli Lázár. Ez elsődleges célokról szólva a hazánkban található lovak számának megkétszerezését nevezte a Magyar Lovas Szövetség elnöke. Ma mintegy 65.000 lovunk van, ami pontosan fele az unió népességarányos átlagnak. 120 ezer ló öt év alatt 40 ezer munkahelyet tud biztosítani, és a lovas ágazat komoly termelő ágazattá tud alakulni.
2015-ben indul a Boeing űrutas-szállítója
Készül a Boeing CST-100 névre hallgató, egyszerre hét űrutast szállítani képes modellje.Mi több, a cég egy űrturizmust szervező irodával együtt megkezdi a jegyárusítást a nemzetközi űrállomásra látogató járataira. Az együttműködésről szóló szerződést szerdán jelentették be - most már csak az űrrepülésre alkalmas gépeket kell megépíteni. A Space Adventures Ltd. tapasztalt űrutazás-szervező: az orosz Szojuz űrhajóval kínál kirándulásokat. Legutóbbi utasa a Cirque du Soleil alapítója, Guy Laliberté volt, aki 35 millió dollárt fizetett a tíznapos túráért. A Boeing készülő CST-100 modelljével akar űrutasokat szállítani. A külsőre az Apolló űrkapszulájára hasonlító járművön hét hely lesz az utasok számára. A Boeing cég - amely kezdetnek két gépet épít -jelenleg a tervezés és tesztelés fázisánál jár a munkálatokban, és 2015-ben akarja elindítani az első járatot. A jegyek áráról az illetékesek nem adtak pontos felvilágosítást, de közleményükből kiderült, hogy egyelőre milliomosoknak szánják a kiruccanást, ugyanakkor "versenyképes" tarifában gondolkodnak. Mint Eric Anderson, a Space Adventures társalapítója és elnöke hangsúlyozta: nem lehet tudni, hogy mondjuk 40 ezer, 4 ezer vagy 40 millió dollárba kerül majd a jegy. "De ha nem 40 millióval kezdődik az ár, sohasem lesz belőle 40 ezer vagy 4 ezer" - magyarázta a technikai fejlesztés költségeire hivatkozva. A NASA el akarja érni, hogy magáncégek által kifejlesztett űrhajókkal lehessen ellátni a Földtől 352 kilométerre keringő, 1998 óta épülő űrállomást, és szállítani az űrhajósokat. Amíg a korábbi NASA-gépeket kiváltó járművek elkészülnek, a Szojuz űrhajót veszik igénybe erre a feladatra, ám az oroszok 51 millió dollárt kérnek egy jegyért, és az ár 2013-ra 56 millió dollárra szökik fel. A Boeing és a Space Adventures számára komoly konkurenciát jelent a kaliforniai SpaceX vállalat, amely szintén jó lehetőséget lát a NASA-megbízásokban. (MTI)
Udvarhölgyek és boszorkányégetés Nyírbátorban
A reneszánsz kor hangulatába nyerhetnek bepillantást a negyedik Báthory Napokra szombat-vasárnap Nyírbátorba.A reneszánsz hétvége a Báthory Várkastélyban szombaton délután két órától veszi kezdetét, mely során előtt feltárul a korabeli kultúra és történelem.A programsorozat nyitányként boszorkányégetést szerveznek, aki azonban kevésbé erőszakos eseményre vágyik, az a számszeríj-bemutatót és udvarhölgyek táncbemutatóját is választhatja. A Crux Alba Középkori Vívóiskola növendékeinek műsora után solymászbemutatóval, pogácsasütő versennyel várják az érdeklődőket.A kultúrtörténeti előadások iránt fogékonyabbak komolyabb betekintést nyerhetnek a reneszánsz történelmébe és mindennapjaiba Báthori Gábor hadtörténész A hadakozó Báthoriak - A kenyérmezei csata, valamint Vajda Mária Földi örömök, tobzódó szenvedélyek, szerelem, szexualitás a reneszánsz korában című előadásának segítségével. A várkastély udvarán felállított színpadon emellett olyan neves művészek és együttesek fogják szórakoztatni a közönséget mint Benkő Dániel lant,- gitár,- és festőművész, Kátai Zoltán énekmondó és lantművész, a Royal Fanfare, a Kistehén Zenekar.Vasárnap este a Talán Teátrum előadásával ér véget a reneszánsz vigalom. A rendezvény két napja alatt bárki hadi viseletbe bújhat és kipróbálhatja a korabeli harcászati fegyvereket a XV. századi harci sátornál. A kicsik számára középkori gyerek játszóházat építenek, ahol régi népi játékokkal és táblás játékokkal játszhatnak, de kézműves foglalkozások, pónilovas hintó és állatsimogató egyaránt várja őket.A várkastélyba látogatókat történelmi sétára invitálják a szervezők, mely során bemutatják Nyírbátor történelmét és a Báthory családról szóló legendákat, a várostörténeti sétányt is érintő túra keretében pedig a híres református és minorita templom csodálható meg. (MTI)
200 hektárral bővül az Euro Disney
Nyolcmilliárd eurós fejlesztést tervez az Euro Disney SCA, a legnépszerűbb európai szórakoztatóközpont üzemeltetője, amely kedden bejelentette, hogy 2030-ig meghosszabbítják működési engedélyét.A francia főváros melletti Disneyland Paris üzemeltetője egyebek között egy újabb úgynevezett tematikus parkot épít, amely a fenntartható fejlődés témáját járja körül. &8232; A jelenleg csaknem 2 ezer hektáros területet - amelyen több szálloda, golfpálya és kongresszusi központ is működik - több mint 200 hektárral bővítik, és ezen építik majd fel az ökofalut 1,8 milliárd euró ráfordítással. A ligetek és tavak közé álmodott településen a tervek szerint egyszerre 7 ezer bentlakó vendég tanulmányozhatja majd a fenntartható életmódot. &8232; A 2017-ben lejáró koncesszió további 13 évre szóló meghosszabbításáért cserébe a társaság összesen 8 milliárd eurós fejlesztést vállal középtávon. &8232; Az 1992-ben megnyitott európai Disneyland a kontinens egyik legnagyobb turistalátványossága. Évente közel 15 millióan keresik fel, ami több mint kétszer annyi, ahányan a párizsi Eiffel-toronyban járnak, a francia fővárostól keletre fekvő park azonban sokáig veszteséggel működött és többször szó volt a bezárásáról. A párizsi tőzsdén jegyzett üzemeltető, az Euro Disney SCA - amely 40 százalékban az amerikai The Walt Disney Company tulajdona - csak 2008-ra tudott kimenekülni a veszteségzónából, és stratégiája szerint új fejlesztésekkel, új látványosságokkal kívánja stabilizálni helyzetét. &8232; A francia állam 1987-ben állapodott meg az amerikai anyavállalattal az európai Disneyland felépítéséről. Az állam a terület megszerzésében és a közlekedési infrastruktúra kiépítésében segédkezett, így például elvezették a parkhoz az autópályát és a Párizst Londonnal és Brüsszellel összekötő gyorsvasút vonalát. (MTI)
Újjáéled egy ókori egyiptomi kereskedőváros
Újjáéled Egyiptomban Leukaszpisz (Antifré) 2000 éves görög-római kereskedőváros, amelyet hamarosan megnyitnak a turisták előtt.A Földközi-tenger partján fekvő ókori várost, amelyet a Kr.u. IV. században szökőár pusztított el, 1986-ban, Marina El Alamein üdülőfalu építésekor fedezték fel. Az antik település majdnem a befektetési láz áldozatául esett, de végül egy 82 hektáros területet bocsátottak a régészek rendelkezésére, ahol az 1990-es évektől lengyel archeológusok dolgoznak.Az ókori város fokozatosan fedi fel titkait, ahogy egyre-másra napvilágra kerülnek utcái és terei. Ez egy tehetős város volt, amelynek virágkorában 15 ezer lakosa lehetett. Leginkább gazdag kereskedők lakták, akik gabona-, bor-, olajbogyó-, valamint élőállatexport révén tettek szert vagyonukra.A város zegzugos utcái mentén a kereskedők elegáns, kétszintes villái sorakoztak. A háztetőről az esővizet speciális, üreges oszlopok segítségével juttatták el a család földalatti ciszternájába, de megoldották a szennyvíz elvezetését is.FürdőLeukaszpisz központjában, ahol a város két főútvonala kereszteződött, volt a kezdetben hivatali épületként működő bazilika, amelyet templommá alakítottak, miután a kereszténység vált hivatalos államvallássá a Római Birodalomban. A főtéren lévő oszlopcsarnokban zajlottak az üzleti tárgyalások, majd az üzletkötés után a kereskedők átsétáltak a szemközti közfürdőbe.A város a tengernek köszönhette a gazdagságát, és a tenger okozta a vesztét is: Kr.u. 365-ben Leukaszpisz nagy részét ugyanaz a szökőár semmisítette meg, amely Alexandriára is lesújtott. A Római Birodalom összeomlása után a település végleg elnéptelenedett.SírAz egyiptomi kormány tervei szerint a romvárost hamarosan megnyitják a látogatók előtt. Az illetékesek reményei szerint a turisták ellátogatnak az el-alameini csata helyszínére és a második világháborús temetőbe is. Egyes jelekből a szakemberek arra következtetnek, hogy a szövetséges katonák egy ideig a 8 méter mélységben lévő ókori sziklasírokban rejtőzködtek.Az el-alameini csata a II. világháború észak-afrikai hadszínterének döntő ütközete volt: 1942. október 23. és november 4. között zajlott, főként a Brit Nemzetközösség erői és a tengelyhatalmak német-olasz csapatai között. Az elszenvedett vereség megpecsételte a tengelyhatalmak sorsát Észak-Afrikában, a továbbiakban már csak korlátozottan voltak képesek offenzív hadviselésre.A csata volt a háború során az első, sikerrel végződött nagyszabású szövetséges hadművelet. Churchill szavai szerint: Ez még nem a háború vége, még csak nem is a vég kezdete. De talán a kezdeteknek már a vége.
A világ legbiztonságosabb országai
Az opentravel. com összeállított a világ legbiztonságosabbnak tekinthetett országainak listáját; kis hazánk még nincs a listán.Az itt szereplő államok többségét a laikusok is valószínűleg békés helynek tekintik, de az összeállítást leközlő honlapon hozzászólók hiányolják a listáról Ausztriát, Máltát és Skóciát, Új-Zélandról pedig két helybeli is megjegyzi, hogy nem igaz az állítás, hogy "teljesen ismeretlen a szigeten az erőszak", már csak a néha-néha előforduló cápatámadások miatt is.Némi óvatosság igényeltetik tehát az alábbi adatok olvasásakor, de azt biztosan állíthatjuk, hogy sokak szemében az alábbi országok tűnnek a legbiztonságosabbnak.CiprusA Földközi-tenger harmadik legnagyobb szigetén garantáltan biztonságban érezheti magát mindenki. Az ország 1970-es évek óta tartó kettéosztottsága ellenére ez Európa egyik legbiztonságosabb helye. Annyira minimális a bűnözés, hogy még éjszakára sem kell az ajtókat bezárni.DániaDániában csupán 0,88 gyilkosság esik 100.000 lakosra, és zsebtolvajokból is kevés akad. Állatok támadásától, természeti katasztrófáktól nem kell tartani. Ideális kerékpáros úti cél, ahol a biciklilopástól sem kell tartani.IzlandKevés az ember, a gyilkossági arány pedig általában 0.00. A világon itt a legalacsonyabb a bűnesetek száma is, így egyértelműen ez a világ legbiztonságosabb országa. 700 rendőr dolgozik az országban, de nem viselnek fegyvert. A börtönökben összesen 130 rabot őriznek, ünnepnapokon ők is hazamehetnek.ÍrországEurópában itt az egyik legalacsonyabb az egy lakosra jutó gyilkosságok száma: 0.32 per 100,000 fő. Dublin sokkal veszélytelenebb, mint Japán, Ausztrália vagy Kanada nagyvárosai.JapánJapánban 0.44 gyilkosság esik csupán 100,000 lakosra évente, így Szingapúr mellett ez Ázsia másik legbiztonságosabb országa. Itt még talált tárgyak szolgáltatást is mindenfelé találunk.LuxemburgA Mercer felmérés szerint Luxemburg a világ legbiztonságosabb országa. Ez valószínűleg összefügg azzal, hogy az itteniekről úgy tartják, hogy elégedettek az életükkel, ami nem is csoda, hiszen az egyik legmagasabb egy főre jutó nemzeti össztermékkel rendelkeznek.Új-ZélandNincs politikai bizonytalanság, a gazdaság pedig stabil, a gyilkossági ráta 2.0. Nem élnek veszélyes kígyók és pókok a szigeten és a trópusi ciklonok is elkerülik.NorvégiaA gyilkossági ráta 0.71 per 100,000 fő, nincs politikai bizonytalanság, nincsenek természeti katasztrófák. Ideális üdülőhely, csak ne lenne annyira drága!SzingapúrHiába lakják kínaiak, malájok, indiaiak és arabok, még sincsenek konfliktusok a kultúrák között. A gyilkossági ráta csupán 0.38 per 100 000 lakos. Összehasonlításképpen Venezuelában és Hondurasban 58, illetve 52 szándékos emberölés jut 100,000 lakosra!SvájcA Mercer felmérés szerint Genf, Bern és Zürich a világ legbiztonságosabb nagyvárosai közé tartozik, a gyilkossági ráta 2.2 per 100,000 fő.
Az Air France A380 járatának első útja Japánba
2010. szeptember 1-én elindult az Air France A380 Airbus járata Párizs és Tokió között, amely az első számú desztinációja lesz Ázsiában a társaság nagy kereskedelmi járatának. A gép 13 óra 30 perckor szállt fel Roissy-CDG repülőtérről és szeptember 2-án reggel, helyi idő szerint 8 óra 10 perckor ért földet Tokió-Naritában.Párizs-Tokió az A380 járat harmadik desztinációja, a 2009-ben elindított Párizs-New York és a 2010. februárjában elindított Párizs-Johanessburg járatok után. Az A380 gépnek köszönhetően, az Air France ezeken a nagy forgalmú útvonalakon racionalizálni tudja a járatok menetrendjét, hiszen egymáshoz közeli időpontban tud indítanti két járatot, a férőhelyek száma ugyanannyi, miközben a költségek 20 %-kal csökkennek. Az A380 fő szintje gyakorlatilag egy Boeing 777-200 gép, míg a felső szint egy Airbus 340-300 kapacitásának felel meg. Az Air France A380 gépén 538 ülés van három osztáyon, az első osztály 9 ülése a fő szinten helyezkedik el, a Business osztály 80 ülése a felső szinten, míg a Turista osztály 449 ülése megoszlik a két szint között.Az A380 a legkörnyezetbarátabb repülő 75 gramm CO2 kibocsátásával kilométerenként egy utasra számítva, és kategóriájában a legcsendesebb is. Széles kabinjának köszönhetően az utasok élvezhetik a nagyobb kényelmet és a tágasabb teret. Az Air France innovációja, hogy az utastér megvilágítása folyamatosan változik az utazás különböző szakaszainak megfelelően, külön helyet alakítottak ki a baráti beszélgetésekhez és a lazításhoz, és a szórakozási lehetőségek is kedvezőbbek a szélesebb képernyőknek köszönhetően. Az Air France 12 darabot rendelt az A380-ból, ebből négyet már leszállítottak.