Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Űrsikló érkezett Budapestre
Ami voltaképpen mozdony, a Nyugati pályaudvar előtt állomásozik és a német szuperexpressz, az ICE bemutató darabja.A bemutató darab csakúgy, mint az immár harmadik generációs valós szerelvény igazán futurisztikus benyomást kelt, nem véletlen tehát, hogy a helyszínről szerdán sugárzó kereskedelmi rádió műsorvezetője űrsiklónak titulálta a járgányt - mint azt Dernovics László, a DZT Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének vezetője a budapesti Corinthia szállóban szerdán megrendezett sajtótájékoztatón elmesélte.Ez nem játszásibólAz ICE budapesti megjelenése része egy, a Németországot és a német szövetségi vasutat, a Deutsche Bahn-t (DB) a német vasút 175. évfordulóján népszerűsítő kampánynak, az ICE Live Tour-nak. A turné során DB ellátogatott Londonba, Amszterdamba, Brüsszelbe, Colmar-ba, Zürichbe, Milánóba, majd a szerdai budapesti fellépést követően Prágában végzi az utat november 26-án.Az Európa legkiterjedtebb vasúthálózatát magáénak tudó DB tervei szerint tovább bővítené távolsági hálózatát Németország határain túlra is - mondta el Björn Bender, a DB bécsben állomásozó Kelet-Európáért felelős értékesítési vezetője. Bender újságolta: folynak a Frankfurt-London InterCity Express (ICE) próbaútjai, a járat 2013-ban állhat végleg forgalomba."Nahát, csak várjon csak kend!"Egyelőre hazánkat nem fenyegeti a veszély, hogy DB ICE vonatokon keresztül csatlakozzon rá az Európai Unió gyorsvasút-hálózatára, mivel a hazai infrastruktúra még mutat hiányosságokat - tudatta finoman Bender, hogy a hazai pálya alkalmatlan a 21. századi nagysebességű vasúti közlekedésre.Addig is, amíg az ICE először fut be sínen és nem a nyergesvontató hátán valamelyik pályaudvarunkra, lehetséges budapesti indulással, bécsi átszállással Németország nagyvárosaiba eljutni a DB magyarországi hivatalos képviseletének köszönhetően.Björn Bender elmondta: jóllehet, az ICE bár bizonyos távolságokon komoly vetélytársa a repülésnek, egy közlekedési lánc részének tekinti magát, mely kiegészít illetve adott esetben a legjobb alternatívát jelentheti.
Az öt „legkerékpárbarátabb” város
Kár izgulni, Budapest még nincs közte annak az öt városnak, amelyet a világ leginkább kerékpárbarát városaként tartanak számon a Tourexpi, internetes portál tájékoztatása szerint.Milyen meglepő, első helyen Amszterdam áll. A sík terep még azok számára is vonzóvá teszi a kerékpáros közlekedést, vagy a város kerékpárral történő felfedezését, akik kevésbe vannak jó kondiban. Amszterdamban a közlekedők 40%-a választja a bringát. A helyiek csakúgy mint a turisták elfogadható áron bérelhetnek közösségi kerékpárokat, így sokan indulnak városnézésre két keréken, emberi meghajtással.Na, a második? Koppenhága. A dán főváros, mely a helyiek szerint az utolsó nagyváros észak felé, Amszterdamhoz hasonlóan szintén sík. A közlekedők 32%-a kerekezik naponta. A jó minőségű életkörülményeiért többször elismert város a világ egyik leginkább környezetbarát városa. Az önkormányzat ingyenesen bocsátja a turisták rendelkezésére is a közösségi bringákat.A harmadik helyen a kolumbiai Bogota áll. Itt a helyzet az, hogy csak a lakók 13%-a birtokol személygépjárművet, így a városnak kevésbé van szüksége az európai meggyőző kampányokhoz hasonlóra, hogy ugyan már pattanjon nyeregbe a derék polgár.Negyedik a brazíliai Curitiba. Hm? A várost a világ legjobban megtervezett városai közt tartják számon, illetve a Brazília legélhetőbb helyeként. A város 2010-ben elnyerte a Világ Fenntartható Városai Díjat. A kerékpárokat napi szinten használja a város közönsége is.Ötödik a kanadai Montreal. Az észak-amerikai metropolisz utóbb mintegy 134 millió kanadai dollárt fektetett kerékpárút-hálózatának építésébe. A projekt részeként számos bringabarát lakatoló hely is létrejött. Montrealban jelenleg 3862 kilométer bringaút létezik a Tourexpi tájékoztatása szerint. Szintén Montrealban üzemel Észak-Amerika első városi kerékpár megosztó infrastruktúrája, a Bixi névre hallgató program keretében 5000 kerékpár köthető el (és vihető vissza) 400 állomáson.
Lezárják a Reichstag üvegkupoláját
Bizonytalan ideig, terrorellenes intézkedésekre hivatkozva le lesz zárva a berlini Reichstag üvegkupolája - adta hírül az Index a BBC-re hivatkozva.A biztonsági intézkedés összefügg a múlt heti hírekkel, amelyek szerint szélsőséges iszlamisták terrortámadást terveznek a Reichstag ellen. A német parlamentet még a hétvégén kordonokkal vették körbe, hétfőn pedig a kupolát is lezárták, így a turistákon kívűl egy darabig a politikai kukkolóknak is más formában kell kedvüket tölteni. A Norman Foster sztárépítész által tervezett kupola panorámája mellett azért volt ismert, mert innen láthatóak a parlamenti ülések is.A Der Spiegel című német hetilap értesülése volt, hogy az al-Kaida nemzetközi terrorhálózat és vele szövetséges csoportok valószínűleg támadásra készülnek a berlini parlament, a Reichstag ellen. A hamburgi lap hétfőn megjelenő legfrissebb számában azt írja, hogy a terroristák a rajtaütés során túszokat akarnak ejteni, és lőfegyverekkel vérfürdőt rendeznének a német parlament épületében. Ezek az információk a Der Spiegel szerint egy dzsihád-harcostól származnak, aki nem Németországban tartózkodik.A német belügyminiszter elismerte, hogy tudnak készülődő támadásokról, de hangsúlyozta: "Fontos a tudatosság, de nincs ok a hisztériára." A parlament mellett vasútállomásokon, repülőtereken és közintézmények környékén is szigorították az ellenőrzéseket. A veszélyt jelzi, hogy a múlt héten egy Namíbiából induló gépre adtak fel egy olyan csomagot, amiben bomba indításához szükséges indítószerkezetet helyeztek el. Kiderült, hogy a szerkezet csak utánzat volt, és a biztonsági intézkedések hatékonyságát akarták tesztelni vele. (Index.hu)
Milliós adományból újul meg a Stonehenge
Több millió font adománynak köszönhetően nyeri vissza a világörökségi helyszíneket megillető méltóságát a Stonehenge, amelynek lenyűgöző látványát jelenleg forgalmas autóutak és romos állapotban lévő épületek csúfítják.Renee Fok, az English Heritage brit örökségvédelmi szervezet szóvivőjének pénteki bejelentése szerint a most kapott 10 millió fonttal (3,2 milliárd forint) és az egyéb forrásokból származó adományokkal együtt sikerült megszerezni a monumentális ősi építményt övező terület teljes felújítási munkálataihoz szükséges összeg kétharmadát.A munkálatok valószínűleg nem érnek véget a 2012-es olimpiai játékok kezdetéig, amikor várhatóan több ezer turista érkezik majd a híres "függő kövek"-hez. A hatalmas összeg a Heritage Lottery Foundation-től érkezett, amely a brit nemzeti lottóbevétel bizonyos hányadát kulturális célokra, így múzeumok, parkok és régészeti szempontból fontos területek felújítására fordítja.A 4-5 ezer évvel ezelőtt épített és a világ egyik legismertebb brit őstörténeti helyszíneként számon tartott Stonehenge látványát két autóút is csúfítja, amelyek közül az egyik közvetlenül a körkörösen elrendezett kőtömbök mellett fut. A terület látogatóközpontja is jócskán elavult már az utóbbi évtizedekben. A csúcsidőszakok során az autók gyakran a köveket övező pázsitra is kénytelenek felhajtani a hatalmas forgalom miatt és mindössze egyetlen büfé van az évi egymillió látogató kiszolgálására.A dél-angliai Wiltshire megyében lévő kőszentély 25 millió fontról szóló felújítási terve a pénzszűkébe került brit kormány által az év elején bevezetett költségvetési megszorításokon bukott el, ám az English Heritage különböző forrásokból tovább folytatta a pénzgyűjtést.
Spagettizéssel ünnepelték Rómában a Világörökséget
Hatalmas spagettizéssel ünnepelte meg Rómában az olasz termelőket tömörítő Coldiretti, hogy a mediterrán konyha felkerült ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) szellemi kulturális örökségének listájára.A Rómában megrakott ünnepi asztalon felvonult a mediterrán menü összes fő alapanyaga: durumbúzából gyúrt tészta extraszűz olivaolajjal és illatos paradicsomból főzött szósz bazsalikommal, friss zöldség-gyümölcs és bor.Rendkívüli volt az alkalom, de a Coldiretti szakácsai nem alkottak semmi különlegeset. Azt főzték, amit az olasz családok nap mint nap fogyasztanak, azokkal a termékekkel, amelyek Spanyolországtól Itálián át Görögországig és Marokkóig a hagyományos konyha alapanyagának számítanak.A négy ország régóta szorgalmazta a mediterrán konyha elismerését. 2006-ban nem sikerült, most viszont az ENSZ-szervezet rábólintott arra, hogy az egész világon irigyelt, utánzott és kedvelt konyhakultúra a szellemi világörökség féltett részévé váljon - többek között a listára szintén most beválasztott francia gasztronómiával, a kínai akupunktúrával és a spanyol flamencóval együtt.A mediterrán konyhával háromra emelkedett az Itália adta szellemi kulturális kincsek száma az UNESCO által már védetté nyilvánított ősi szicíliai bábművészettel és a Szardínián még most is hallható tenor énektechnikával együtt.A mediterrán konyha első számú idegenforgalmi vonzóerő is. Az itáliai bor- és gasztroturizmus évi 5 milliárd eurót hoz a vendéglátók és termelők kasszájába. Az Európai Unióban 213 olasz élelmiszeripari termék vívta már ki magának a védett eredetű jelölést, arról nem is beszélve, hogy négy és félezer regionális termék közül lehet válogatni - mind a mediterrán étrend részét alkotja.
Vége a folyadéktilalomnak a reptereken?
Minden utazót kellemetlenül érint a folyadékok körüli körülményeskedés a repülőtéri beléptetéskor. Bár a 2006 óta érvényben lévő korlátozást minden utas biztonsága érdekében vezették be szinte az egész világon, mind a mai napig igazán senki sem szokott hozzá ahhoz, hogy a szomjúság a reptéri várakozás kellemetlen velejárója is legyen egyben.A Smiths Detection legújabb fejlesztése olyan egyedülálló berendezés, amely képes arra, hogy bármilyen folyadék összetételét felismerje, akár még a lezárt palackban is. A RespondeR BLS készülék a színképelemzés elvén működik, azaz a különböző folyadékrészecskék fényelnyelési tulajdonságai alapján azonosítja be az üveg és a műanyag palackok tartalmát. Az új biztonsági rendszer tehát képes arra, hogy érzékelje a különbséget az ártalmatlan és a repülésre veszélyes folyadékok között, legyenek átlátszóak, áttetszőek, vagy akár fagyott halmazállapotúak.A jelenleg érvényben lévő előírások szerint az utasok maximum 100 ml-es kiszerelésben, plasztik zacskóban lezárva és jól elkülönítve vihetnek fel folyadékokat a repülőgépekre. Az üdítőitalos, ásványvizes palackokat 2006 augusztusa után, egy szerencsésen megelőzött terrortámadás óta kobozzák el az Európai Unió repülőterein. A terroristák akkor a "Sátán anyjaként" ismert robbanásveszélyes keveréket próbálták meg kézipoggyászokban feljuttatni tíz, az Egyesült Államokba induló repülőgépre. Az új technológiának köszönhetően minden robbanásveszélyes vagy gyúlékony folyadék, illetve zselé már a beléptető kapuknál felismerhető.Ha a mostani tesztek sikeresek lesznek és az Európai Polgári Repülési Konferencia (ECAC) irányelveinek megfelel a készülék, akkor üzembe helyezésük után enyhíthetnek a folyadéktilalom szigorán. A sikeres teszteket és az új biztonsági rendszer bevezetését követően a tilalmat várhatóan két lépésben oldják fel. Az EU tervei szerint először az átszálló utasok vihetnek magukkal folyadékokat 2011. április 29-től. A második lépésben, 2013. április 13-tól a folyadékmennyiségre vonatkozó korlátozásokat teljes egészében feloldják. Ez természetesen nem csak az italokra, hanem minden másra is igaz, így a hajzselé, a fogkrém, a parfüm és a gyógyszeroldatok is velünk utazhatnak a fedélzeten.