Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Törökország eddigi legnagyobb mozaikját fedezhették fel
Törökország eddigi legnagyobb, 850 négyzetméteren elterülő mozaikját fedezhették fel egy szálloda építési munkálatai közben az ország déli részében lévő Hatay tartományban.A mozaikkal együtt más értékes leletek, egy antik üvegműves műhelye, hellenisztikus korból származó falmaradványok és egy háromezer négyzetméteres márványpadlózat is felszínre került a fúrómunkálatok során. Az antik műkincsek mind helyet kapnak a két év múlva elkészülő hotel 17 ezer négyzetméteres alagsorába tervezett múzeumi szárnyban."A föld alatt rejtőzködő antik műtárgyak felfedezése, kiásása és bemutatása rendkívül nagy jelentőségű a város kulturális örökségének ápolása szempontjából" - hangsúlyozta Lütfü Savas, a tartományi székhely, Antakya polgármestere.A Hürriyet Daily News (http://www.hurriyetdailynews.com) török lap online kiadása szerint a szálloda építési munkálatai jelenleg is folynak a Hatayi Múzeum munkatársainak szigorú felügyelete mellett. "Igyekszünk nélkülözni a gépeket, hogy ne okozzunk kárt a helyszínen lévő antik leletekben" - mondta a kivitelezésért felelős üzletember. Mint hozzátette, az érintett területeken kizárólag emberi erőre támaszkodnak. "A célunk, hogy 2013 áprilisára elkészüljünk a szállodával és a múzeummal is. Jelenleg kilencven ember dolgozik a nagyjából 60 millió dollár költségű beruházáson" - közölte.
Új poggyász-szabályzat a Malévtól
A Malév új poggyász-szabályzatot vezet be a 2011. október 30. után vásárolt jegyekre vonatkozóan, amely a feladott poggyászok tekintetében a légitársasági gyakorlathoz igazodik, míg a kézipoggyászok vonatkozásában az utazási komfort növelésére koncentrál. A megújult szabályzat szerint a légitársaság nem csupán súlyban határozza meg a feladandó poggyászra vonatkozó előírásokat, hanem darabszámban és méretben is.Az új szabályozás egyik legfontosabb újdonsága, hogy a Malév utasai turista osztályon egy darab 23 kg súlyú poggyászt adhatnak fel díjmentesen, melynek ún. összmérete nem haladja meg a 158cm-t. Az összméret pedig? A poggyász magasságának, szélességének és hosszúságának összege. A gyakorlatban az új szabályozás alig jelent változást, hiszen az utazóközönség döntő többsége eddig is személyenként egy poggyászt adott fel a megadott súlyhatáron belül - tudtuk meg.Amennyiben azonban az utasok további csomagot kívánnak feladni, azért a légitársaság ún. extra poggyász díjat számol fel, amely 60 euró (23 kg-os súlyhatárig).Egyszerűsödik a túlsúly-szabályozás is; megszűnik a kilónkénti túlsúlydíj, ehelyett egységesen 75 euró túlsúlydíjat kell fizetni a többletsúly mértékétől függetlenül. De! Egy poggyász maximális súlya 32 kg lehet! Az új szabályozásnak köszönhetően pl. már 8 kg túlsúly felett az említett 75 eurós díjszabás a jelenleg érvényben lévő túlsúlydíjnál (80 euró) már kedvezőbb összeget jelent.Kézipoggyászok esetébenegyrészt követve a nemzetközi trendet, másrészt az utazási komfort növelése céljából eszközölt változtatásokat a Malév. Annak érdekében, hogy a fedélzeten minél kevesebb súly és csomag legyen, a légitársaság 8 kg-ban maximálja a kézipoggyászok összsúlyát a turista utasok számára. A business osztály utasainak továbbra is 18 kg a felső határ, amely a légiközlekedési tendenciát tekintve mindenképp kiemelkedőnek számít. A Malév az újításokkal azt szeretné elérni, hogy az utasok valóban csak a legszükségesebb tárgyakat vigyék magukkal a fedélzetre, növelve ezzel az utazás komfortérzetét, gyorsítva az utas-biztonsági vizsgálaton történő áthaladást, valamint a repülőgép fedélzetére történő be és kiszállás időtartamát.A Malév megújított poggyász szabályzata egyszerűbbé és komfortosabbá teszi az utazást, valamint átláthatóbbá a többletdíjak számítását - tájékoztatott a légitársaság
Lemerült az aksi? Irány a Kempinski!
Nem aksi üzlet nyílt a jeles szállodában, hanem átadták az első magyar, nyilvános elektromos töltőállomást csütörtökön.Tehát október 20-tól, ha bárki, aki elektromos bringával, robogóval vagy autóval közlekedik és a környéken fogy el a delej járművéből, nyugodt szívvel járulhat a budapesti Kempinski szálloda 7 elektromos töltőállásának valamelyikéhez.A 7 állásból 4 a szálloda forgalmi előterén várja a lemerült akkumulátorokat, egy-egy gyors- valamint egy-egy normál tölővel. További három állás éjszakai töltésre a szálloda garázsában vehető igénybe.A "tankolás" 2012 végéig egy fabatkába sem kerül majd, de a tervek szerint azt követően is csökkentett áron kapják majd az áramot a kuncsaftok - tudtuk meg a Konrad Kreuzertől, a projektben partnerként együttműködő E.ON Hungária Zrt. igazgatóságának elnökétől. Mi több, az elektromos autót használók hatalmas kedvezményeket kapnak - áruta el az átadási ceremónián szintén megjelent Rogán Antal, az V. kerület polgármestere- Mint Rogán beavatott: az e-autók tulajdonosai mentesülhetnek a regisztrációs adó, gépjármű átírási illeték, gépjármű adó és parkolási díj alól. Így az üzembentartása ezeknek a gépkocsiknak egész kedvező, mi több, 100 kilométert nagyjából 1000 forintért tehet meg vele az ember.Delejjel BécsigEz nem is árt, mivel a legolcsóbb ilyen autó is 8 millió forintért cserél gazdát - derült ki a sajtótájékoztató során. Ugyanakkor az e-autózás egyelőre még csak a városon belüli közlekedésben hatékony az autók rövidebb - 130 kilométeres - hatótávolsága illetve a töltő infrastruktúra fejletlensége miatt. Ezen kíván változtatni az E.ON, mely még idén megkezdi a Bécs-Budapest útvonal elektromos töltőállomásokkal történő felszerelését. Ez akár a töltőállomásoknak otthont adó települések turizmusának is kedvez, mivel a töltés idejét az embereknek el kell ütni valahogy - tette hozzá Kreuzer. Ugyanakkor az is kiderült, hogy ma már akár 25 perc alatt fel lehet tölteni egy autó aksiját. Ezzel leginkább a töltőállomás melletti presszó jár majd legjobban.2. lépcső"Az áttörés második lépcsője lesz, ha a tömegközlekedésben is elterjed a e-mobilitás" - mondta Rogán hozzátéve, hogy bár erre még néhány évet várni kell, de akár a Budai Várban és a Belvárosban elektromos buszok is közlekedhetnek. Ennél hamarabb valósulhat meg a polgármester szerint a töltők által is megtámogatott, kisebb méretű elektromos járművek kölcsönzési hálózata. Azaz e-bringák és robogók.
Több száz méteren ledőlt a kínai Nagy Fal
Beomlott a kínai Nagy Fal egy távoli, elhagyatott területen lévő 700 méteres szakasza, mert szabálytalanul működő bányák túl közel fúrták hozzá földalatti járataikat - derült ki helyi falusiak és a kulturális örökségvédelem szakembereinek friss beszámolójából.A fal egyre romló állapotával kapcsolatos legújabb fejleményekről szóló hír a Pekingtől mintegy kétszáz kilométerre lévő Hopej (Hebei) tartományi Lajjüan (Laiyuan) megye határáról érkezett. A helyiek elmondásából kiderül: mintegy 700 méteren romhalmazzá vált a Ming-dinasztia (1573-1620) Vanli (Wanli) császársága idején épült falszakasz.A térségben tucatnyi kisebb bánya működik, vannak köztük olyanok, amelyek a több évszázados faltól százméteres közelségben. A szakemberek úgy vélik, ha ezek nem állnak le, további fal- illetve őrtoronyomlásra kell számítani az egyébként a maga nemében is különlegesnek számító Nagy Falnál.A környék gazdag rézben, vasércben és nikkelben, ez már elég ahhoz, hogy a helyi kormányzat tiltását figyelmen kívül hagyva bányatulajdonosok a lebukást is kockáztassák. Hírek szerint Hopej egy másik megyéjében egy bányavállalat egyenesen ledózerolta a Nagy Fal egy részét, hogy utat vágjon magának.A világörökség részét képező fal bányák okozta sérüléseiről korábban elsősorban Belső-Mongóliából érkeztek hírek, de az új "felfedezés" arra figyelmezteti a szakembereket, hogy a jelenség nem köthető egyetlen régióhoz.A Hopejben húzódó Nagy Falnak mintegy 20 százalékáról mondható el, hogy jó, vagy elfogadható állapotban van, míg több mint a 70 százaléka repedezett, veszélyeztetett a talaj állapota miatt, vagy már félig romos.A kínai kormány 2006-ban fogadott el jogszabályt a Nagy Fal védelméről, ami tiltja a fal anyagának, tégláinak elhordását, a falon építmények állítását, fák ültetését, a fal bárminemű megsértését. A szabály ellenőrzése és érvényesítése azonban vidéken enyhén szólva nem megfelelő.Lajjüanban arra panaszkodnak, hogy a kormányzatnak kevés a pénze, az eszköze és az embere a hatékony ellenőrzéshez, a rendellenességek feltárásához. A megyében összesen 123 kilométer hosszan húzódik a Nagy Fal, ennek rendszeres bejárására hétfős csapat van. Hopej negyven megyéjében hasonló a helyzet - derül ki a Hszinhua hírügynökség összeállításából, amely szerint vannak helyek, ahol évente csak egyszer képesek bejárni a védendő területet.A hatóságok a tiltó rendelkezések betartatásának akadályaként arra is hivatkoznak, hogy az alkalmi, kis bányák vezetői kiváló kommunikációs berendezésekkel vannak felszerelve, ami segíti őket abban, hogy időben meglépjenek az ellenőrök elől.A Nagy Falat eredetileg az időszámításunk előtt 475-206 közötti időszakban építették az északi nomád törzsek megállítására. Az évszázadok során megközelítően 9000 kilométer hosszúságúra nyúlt kanyargó, bástyákkal tűzdelt építmény a későbbi dinasztiák folytatódó hozzájárulásának az eredménye.A ma viszonylag épségben látható és turisták által látogatott Nagy Fal a Ming-dinasztia idején épült, hossza meghaladja a 6700 kilométert; a nyugati országrészből vezet Északkelet-Kínába.
Hungarikonok, Eurikonok
Hungarikonok, Eurikonok címmel nyílt képzőművészeti tárlat vasárnap Balatonfüreden; a gyűjteményben a magyar kultúra, sport, történelem kiválóságainak relikviái kortárs magyar képzőművészek festményeibe, szobraiba ágyazva láthatók.Adva van egy kultikus tárgy, amely önmagában nem az, csak eszköz, ami új közegében egyedivé válik, egyszeri értéket hordoz - mondta Szőcs Géza, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium kulturális államtitkára megnyitó beszédében. Példaként Gerevich Aladár olimpiai bajnok vívó kardját emelte ki, amely sporteszközből nemzeti szimbólummá vált. Kárpáti Tamás gyűjtő megérezte, hogy ezekben a tárgyakban nemzeti szimbólum rejtőzik: Gerevich kardja a "magyarok fegyvere", nemzeti önbecsülésünk látványos és hatásos jelképe - fogalmazott. Mint megjegyezte: ennek az önbecsülésnek a megerősítése ránk fér mostanság.A kiállítás minden egyes darabja a maga összetettségében és művészi színvonalát tekintve kivételes alkotás. Az egyes művekben mindkét oldalon - a relikvia tulajdonosainak és a műtárgy megalkotójának oldalán is - egyaránt "nagypályások játszanak" - vélekedett a kulturális államtitkár.Elmondta, hogy Balatonfüreden a Hungarikonokkal párhuzamosan a hasonló szellemben fogant gyűjteményt, az Eurikonokat is bemutatják, amelynek alkotásai a többi között John Lennon, Jirí Menzel, Niki Lauda és Tony Curtis személyes tárgyaiból készültek.A több mint 80 műtárgyat felvonultató Hungarikonok kiállításon látható például Kodály metronómja, Nagy Imre órája, Faludy botja, Karinthy írógépe, Cziffra György kottakönyve, Pege Aladár vonója, Barcsay ecsetje, és Kertész Imre kalapja.Az alkotásokat a kortárs képzőművészet jeles képviselői, köztük Nádler István, Szemethy Imre, Pauer Gyula, efZámbó István, Szotyory László, Tettamanti Béla, Radák Eszter, Barabás Márton készítették.A megnyitón Vásáry Tamás zongoraművész Kodály: Marosszéki táncok című darabját adta elő, Makk Károly a gyűjteménybe adott rendezői székéről mesélt. Szyksznian Wanda "szörényibródy" című, Szörényi Levente és Bródy János relikviáiból költői fantáziával összeállított zenekari rekvizítumai először szerepelnek a Kárpáti-gyűjteményben. A vernisszázson Bródy is megjelent. A zenész Édes életünk című dalát hallhatták a résztvevők.A kiállítás - amely 2012 január 1-ig lesz látható - csak csütörtöktől vasárnapig látogatható a balatonfüredi Vaszary Villában.
Thaiföld: a főbb turisztikai célpontokat nem érinti az árvíz
Tájékoztatást adott ki a VisitThailand az ország jelenlegi helyzetéről. A közlemény szerint az elmúlt napok szezonális esőzései erősebbek voltak, mint szoktak, ami árvizeket okozott Thaiföld szerte.A Hivatal szerint a főbb turisztikai úti célokat és attarkciókat nem érinti az árvíz, szinte mindegyikük a megszokott módon látogatható. Az árvíz leginkább az ország középső részét és néhány északi és északkeleti területet érint. Thaiföld déli részén nincsenek árvizek.A fő turisztikai desztinációkban, mint Bangkok, Chiang Mai, Chiang Rai, Lampang, Sukhothai, Kanchanaburi, Ratchaburi, Pattaya, Ko Chang, Rayong, Phuket, Krabi, Trang, Ko Samui és minden déli tartományban az évszakra jellemző időjárás van.A thai repülőterek egyikét sem érinti az árvíz, mind, köztük a bangkoki Suvarnabhumi reptér is a megszokott módon üzemel. Az északon fekvő turisztikai úti célok, mint Chiang Mai, Chiang Rai, Sukhothai legbiztosabban légi úton érhetők el, mivel néhány autóút és vasútvonal az ország középső részén le van zárva az árvíz miatt. A déli és keleti területek gond nélkül érhetők el autóval vagy vonattal. A Bangkokból északra, Ayutthayán túlra közlekedő vonatokat felfüggesztették, vagy csak korlátozott a szolgáltatás az árvíz sújtotta területekre. A thai állami vasút a menetjegyek teljes árát visszafizeti azoknak, akik lemondják útjaikat a jelenleg nehezen megközelíthető úti célokra. A Turisztikai Hivatal azoknak a turistáknak, akik olyan úti célokra terveznek utazást, ahol árvizek vannak, azt tanácsolja, hogy folyamatosan ellenőrizzék a vonatkozó meterológiai jelentéseket, előrejelzéseket és egyeztessenek a szolgáltatóval, aki az utaztatást végzi. A turisták hívhatják a TAT információs számát a 1672-n, hogy a helyi állapotokról érdeklődjenek, vagy felkereshetik a Thai Meterológiai Szolgálat weboldalát, hogy tájékozódjanak a várható időjárásról.
Több mint százéves hagyomány tért vissza Hongkongba
Harminchárom év szünet után ismét megrendezték a hét végén a több mint száz éves hagyományokkal rendelkező hongkongi öbölátúszást.Ezer résztvevővel és több ezer nézővel, karneváli hangulatban indult újra a verseny. A Kowloon-félszigetet és a Hongkong-szigetet összekötő, a képeslapokról is jól ismert Viktória-öbölben 1906 óta minden évben hagyományosan tömegeket vonzott az esemény, a versenyt azonban 1978-ban fel kellett függeszteni a víz szennyezettsége és a hajóforgalom intenzitása miatt.Az öböl vizének minősége még idén is kétségessé tette a versenyt, és többeket visszatartott az indulástól. A hongkongi környezetvédelmi hivatal múlt heti adatai alapján a víz a megengedett érték kétszeresét tartalmazza ártalmas baktériumokból, így például az Európában idén több tucat halálos áldozattal járó járványt okozó E.coliból. A rendezők szerint ugyanakkor a viadalt megelőző napokban javult a víz minősége, a résztvevők szintén tisztának ítélték azt. Eddig egyetlen megbetegedést sem jelentettek.A versenyen indulók közül a legfiatalabb 12, a legidősebb 68 éves volt. Akadtak közöttük jó néhányan, akik harminchárom évet vártak arra, hogy újra az öböl habjaiba vethessék magukat. A leggyorsabbnak a 18 éves Ling Tin-Jü (Ling Tin-Yu), a hongkongi úszócsapat tagja bizonyult, ő 20 perc 34 másodperc alatt teljesítette az 1,89 kilométeres távot.A rendezők jövőre a verseny kibővítését tervezik: már a külföldiek indulását is lehetővé tennék igazi turistalátványossággá fejlesztve az eseményt.
A Boeing új óriásgépe debütált Ferihegyen
A Boeing közkedvelt Jumbo típusának legújabb generációs modellje szállt le október 17-én hajnalban Budapesten, útban Baku és Luxemburg között.A Boeing legújabb és egyben legnagyobb repülőgépe szállt le október 17-én hajnalban Budapesten a típus első kereskedelmi útján. A Cargolux luxemburgi központú teherszállító légitársaság negyedik generációs Boeing 747-8F típusú gépe ekkor hajtotta végre első kereskedelmi repülését a Luxemburg - Hong Kong - Baku - Budapest - Luxemburg útvonalon.Mínusz négy fokos hidegben és még teljes sötétségben ért földet Budapesten a 31 R futópályán egy perccel hat óra előtt a Cargolux Boeing 747-8F típusú óriásgépe, amelyet a múlt héten vett át a luxemburgi cargo-vállalat az Egyesült Államokban.Maga a Boeing 747-es típus, közkedvelt nevén a Jumbo már régóta szolgálja a polgári repülést - egészen pontosan 1969-ben szállt fel első alkalommal, azóta ez a negyedik, egyben legjelentősebb átalakítás a gépen. A 747-8F-nek megnövelték a hosszát és a szárnyak fesztávolságát, valójában teljesen újratervezett szárnyat kapott. Ennek, valamint a vadonatúj General Electric GEnx-2B67 típusú hajtóműveknek köszönhetően megnőtt a hasznos terhelése és a hatótávolsága, viszont jelentősen csökkent a zajkibocsátása és a fajlagos üzemanyag fogyasztása is.A Cargolux teherszállító légitársaság gépe az első a Boeing 747-8-as jelű szériából, amely megkezdte a kereskedelmi repüléseket. A luxemburgi légi teherszállító vállalat gépei rendszeresen közlekednek a Távol-Kelet, elsősorban Kína és Nyugat-Európa között, rendszeres budapesti leszállással. A Cargolux Jumbo-i Budapesten tankolnak, árut rakodnak és utána repülnek tovább Luxemburgba.A mostani volt az első kereskedelmi célú repülés a világon, amit a Boeing új típusával teljesítettek. A megnövelt méretű gép miatt a Budapest Airportnak meg kellett változtatnia az ilyen óriásgépek kiszolgálásának rendjét, új eljárásokat kellett kidolgozni a hatóságokkal és a földi kiszolgálókkal a gép fogadása érdekében.Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója a Cargolux Boeing 747-8F típusának első budapesti leszállása alkalmával kijelentette: "Büszkék vagyunk rá, hogy a Budapest Airport lehetett a legelső európai repülőtér, ahol üdvözölhettük és kiszolgálhattuk a Boeing 747-8F típusát a világon első kereskedelmi útján. Meg kellett változtatnunk forgalmi előtér rendjét, ahhoz, hogy zavartalanul kiszolgálhassuk az új óriásgépet, de szerencsére minden hibátlanul működött ma reggel. Jövőre már az új Cargo City első terminálján, a 2-es futópálya mellett tudjuk kiszolgálni ezt a típust is. Azt is fontos elmondani, hogy az új gép lényegesen csendesebb és kevesebb széndioxid kibocsátással működik, mint a régebbi cargo-típusok a piacon."A Boeing 747-8F típusú gép 2010. február 8.-án emelkedett a levegőbe először, az első példányt 2011. október 12.-én adták át a Cargolux teherszállító légitársaságnak.A gép adatai:hossz: 76,25 mfesztávolság: 68,45 mmagasság: 19,35 mtörzs szélesség: 6,1 mmax. felszállótömeg: 442 tonnamax. hasznos teher: 134 tonnamax. hatótávolság: 8,288 km (max. hasznos terheléssel)max. sebessége: 988 km/h (Mach 0,92)
Működik a schengeni vízuminformációs rendszer
Kedden kezdte meg működését a schengeni térség országaira kiterjedő Vízuminformációs Rendszer, a VIS - közölte honlapján a Belügyminisztérium.A VIS megkönnyíti a vízumkérelmezési eljárást, a vízummal kapcsolatos visszaélések elleni küzdelmet, és hozzájárul a tagállamok belső biztonságát érintő fenyegetések megelőzéséhez, ezzel jelentős mértékben növelve a magyar és más uniós polgárok biztonságát. A rendszer indításának dátumáról a magyar elnökség idején született megállapodás.A VIS célja, hogy a rövid távú vízumokra vonatkozó adatok tagállamok közötti cseréjével javítsa a közös vízumpolitika végrehajtását, a konzuli együttműködést és a központi vízumhatóságok közötti konzultációt.A rendszer regionálisan kezdi meg működését: elsőként a tagállamoknak az észak-afrikai régió országaiban (Algéria, Egyiptom, Líbia, Marokkó, Mauritánia és Tunézia) található külképviseletein. A következő régiók a Közel-Kelet, majd a Perzsa-öböl térsége lesznek. A VIS üzembe helyezését követően ugyanakkor bármely tagállam bármely régióban megkezdheti a VIS alkalmazását, amennyiben erről előzetesen értesíti az Európai Bizottságot. Magyarország az első régióval egy időben megkezdi a VIS alkalmazását a Török Köztársaságban, valamint a Moldovai Köztársaságban található külképviseletein. Várhatóan két éven belül világszerte a schengeni tagállamok valamennyi külképviseletének csatlakoznia kell a VIS-hez.A VIS különlegességét a modern technológia adja, amely lehetővé teszi ujjnyomatok és arcfényképek központi tárolását és ujjnyomatok elektronikus összehasonlítását. A gyakorlatban a külképviseleten - a kérelem elbírálásához szükséges további adatok mellett - a vízumkérelmező ujjnyomatát és arcfényképét is rögzítik, amelyek azután továbbításra kerülnek egy központi, Strasbourgban üzemeltetett adatbázisba. Az ujjnyomat rögzítési eljárás egyszerű, gyors és diszkrét. A vízumkérelmezőnek csupán rá kell helyeznie az ujjait egy digitális beolvasó felületre. A biometrikus azonosítók 59 hónapig tárolódnak a rendszerben, így öt éven belüli újabb vízumkérelem esetén nem szükséges megismételni az ujjnyomat vételt. A külső határ átlépésekor az illetékes tagállami hatóság a VIS-ben fogja ellenőrizni a vízum valódiságát, illetve a vízum birtokosának személyazonosságát, akár úgy, hogy a helyben rögzített ujjnyomatot összehasonlítja a VIS-ben tárolt ujjnyomatokkal.KönnyebbségAz új rendszer tehát megkönnyíti a vízumkérelmezéskor történő személyazonosítást, a vízummal kapcsolatos visszaélések elleni küzdelmet, valamint a külső határátkelőhelyeken, és a tagállamok területén végzett ellenőrzéseket. A VIS segíti a menekültügyi eljárást is, valamint hozzájárul a bármely tagállam belső biztonságát érintő fenyegetések megelőzéséhez, ezzel jelentős mértékben növelve a magyar és más uniós polgárok biztonságát.
A 2011-es turisztikai szezon rendőri szemmel
A napokban elkészült a 2011-es budapesti turisztikai idény rendőrségi jelentése! Bár a rendőrség statisztikák nem nevesítik külön a turisták sérelmére elkövetett bűncselekményeket, ám július-augusztusban, a tavalyi év azonos időszakához képest, emelkedett a fővárosban a külföldi állampolgárságú személyek sérelmére elkövetett bűncselekmények száma.MunkatársunktólElkészült a turisztikai idény főbb jellemzőihez kapcsolódó összefoglaló jellegű jelentés - értesült a Turizmus Online. A Budapesti Rendőr-főkapitányság 2011-ben is, az előző évekhez hasonló módon, kiemelten figyelt a fővárosba érkező turisták biztonságára, a turisztikai szezonban speciálisan jellemző jogsértések megakadályozására, felderítésére. Így a turisztikai szezonban a BRFK központi szervei, valamint kapitányságai együttműködésben az ORFK Készenléti Rendőrséggel, illetve a Pest Megyei Rendőr-főkapitánysággal, folyamatos rendőri jelenléttel biztosították és biztosítják az idegenforgalmi szezonban frekventált területeket.Nincs külön "turista-statisztika"A statisztikákban ugyan nincs olyan nyilvántartás, hogy a sértett, vagy az elkövető milyen szándékkal tartózkodik Budapest területén, turista-e vagy sem, ám a rendelkezésre álló adatok alapján, amíg júniusban csökkent, addig júliusban és augusztusban növekedett a külföldiek sérelmére elkövetett bűncselekmények száma a magyar fővárosban. Az adatok a tavaly júliusi 179 esethez képest most 204 esetről tanúskodnak, az augusztusi számok még kedvezőtlenebbül alakultak: 156-ról 266-ra nőtt az ismertté vált, külföldiek sérelmére elkövetett esetek száma. Ezekből a rendőrségi statisztikákból nem lehetséges tendenciákat felállítani a turisták elleni jogsértéseket illetően, a vonatkozó jogszabályok ugyanis nem nevesítenek külön turisták sérelmére elkövetett bűncselekményeket - hangsúlyozták a rendőrségi szakemberek. A sértetté vált külföldiek részére a kerületi rendőrkapitányságok áldozatvédelmi referensei szükség esetén segítséget nyújtottak, de a gyors ügyintézés érdekében a kerületek frissítették az esetlegesen szükséges tolmácsok listáit is.Jellegzetesek a turisták elleni jogsértésekEzek autó-, motor- és bringalopások rablások, betöréses lopások, a zseblopások, trükkös lopások, tiltott kéjelgés, engedély nélküli árusítás... E jelenségek kezelése, visszaszorítása nem csupán rendőrségi feladat - közölték.Folyamatos volt a jelenlét, de...A BRFK Közrendvédelmi Főosztálya biztosította a Citadella gyalogos (kutyás) járőrrel folyamatos, fokozott ellenőrzésének végrehajtását. Napi rendszerességgel ellenőrzésre kerültek a fővárosi vasúti pályaudvarok, mertóvonalak Posztos járőrpárral biztosították a rendet a I. kerület Szentháromság téren a Budai Vár területén, hogy egyebek mellett a tiltott szerencsejáték megakadályozása, megszüntetése, elkövetők elfogása, a magyar és a külföldi turisták részére a szükséges felvilágosítás, segítségnyújtás megadása.A BRFK Bűnügyi Szolgálata is gyalogos portyaszolgálattal biztosította a rendőri jelenlétet a turisták által leginkább látogatott időszakokban és helyeken, elsősorban a Nagymező utcában, a Liszt Ferenc téren, az Oktogon téren és a színházak (kiemelten az Operaház) környékén. A Nyugati-pályaudvar, valamint a hozzá tartozó tér, aluljáró és parkoló tekintetében is folyamatos volt a rendőri jelenlét.(Az már az érme másik oldala, hogy amint eltűnik a rend őre a Halászbástya környékéről, az itt a pirosos siserehad szinte a másodperc tört része alatt előkerül és csalja el a turisták pénzét, illetve fenyegeti meg akár késsel életveszélyesen a turistáit tőle elrángató idegenvezetőt. Kérdés: hogy lehet az, hogy ez a banda az amúgy őrök által felügyelt, belépővel látogatható nevezetességre feljut? És ugyanez megy évek óta a Citadellánál is, legalábbis a buszparkolóhoz közeli kilátóponton, ezért az idegenvezetők csoportjaiknak már egyre kevésbé ott mutatják meg a várost, inkább keresnek a hegyen más, bűnözők által kevésbé frekventált helyet. Újabban egyébként már a Budavári sikló alsó állomásánál is feltűntek a pirososak. Szintén fokozottabb rendőri jelenlétért kiált a Bajcsy-Zsilinszky úti buszváró is, ahol elvileg a városnéző turistákat fuvarozó különjáratok tennék le Bazilikához tartó utasaikat. A buszok helyét azonban nem egyszer személygépkocsik foglalják el - a szerkesztő megjegyzése.)
Párizs jelképével törődni kell, hogy szépen öregedjen - átépítik az Eiffel-tornyot
Tavasztól megújul az Eiffel-torony első emelete, amelynek pavilonjai és terei elavultak, ráadásul szél- és napenergia elégíti ki az igényeket.A nagyközönség fogadásának javítása a célunk egy egyáltalán nem hagyományos épületben. Az Eiffel-torony Párizs jelképe, törődni kell vele, hogy szépen öregedjen - mondta kedden Anne Hidalgo, a párizsi polgármester városépítésért felelős első helyettese. A 25 millió euró (7,4 milliárd forint) értékű munkálatok 18 hónapon át tartanak. Azt tapasztaltuk, hogy a párizsiak ritkán jönnek az Eiffel-tornyba, és az első emeletet nem látogatják. Azt mondtuk magunknak, ha a harmadik emelet az éghez tartozik, az (58 méter magasan lévő) első emeletről a lehető legközelebbről láthatjuk magát a tornyot és Párizst - mondta Alain Moatti építész.A tervben szerepel három pavilon, közöttük egy fogadóterem átépítése, játékos és oktató körsétával, és főként a vashölgy alatti sétatér feletti űr felfedezése. Az épület lábai között húzódó üres tér körül üvegjárdát építenek 36 milliméter vastag lapokból, 2,80 méter magas, ferde üvegkorláttal a látogatók védelmére - mondta el Moatti. Az átépítéskor is tiszteletben tartják a négy, ferde alakban hajló óriás pillér építészeti jellemzőit. Az új pavilonok is ehhez igazodnak majd. Az új első emelet a tervek szerint környezetbarát is lesz, a meleg vizet négy napelem és négy függőleges tengelyű szélerőmű segítségével állítják elő, ezeket esztétikai és zajártalom okozása nélkül helyezik el. Az 1889-es világkiállításra Gustave Eiffel által épített 324 méter magas Eiffel-torony a francia főváros jelképévé és elsőrendű idegenforgalmi nevezetességé vált.
Londonnak is lesz ferde tornya?
Felvette a versenyt a ferde tornyáról világhírű olaszországi Pisával a brit főváros, amelynek egyik legismertebb nevezetessége, a parlament óratornya szintén egyre távolodik a függőleges helyzettől.Az 1858-ban felépült, 97 méter magas Big Ben - először csak a benne lakozó óraharangot hívták így, de a becenév azóta átragadt a toronyra is - a The Sunday Telegraph című tekintélyes vasárnapi konzervatív lap által idézett szakértők szerint legmagasabb pontján immár 43 centiméternyi hajlást mutat, a torony dőlésszöge északnyugat felé 0,26 fok, és ez bizonyos távolságról most már szabad szemmel is észlelhető.A szakemberek szerint azonban a dőlés jelenlegi üteme alapján négyezer évbe telne, mire a Big Ben hajlásszöge elérné a pisai riválisét, és még tovább tartana, mire a torony a ferdülés miatt ledőlne. Ha e végzetes esemény bekövetkezne, a díszes óratorony éppen az alsóházi képviselők irodaházára zuhanna, ami a Telegraph által idézett építészeti hagyománytisztelők szerint nem is lenne olyan nagy baj, tekintettel a hivatali épület jellegtelenül modern - a környezetből erősen kirívó - stílusára.A torony dőlése azonban egyelőre a parlament alsóházi épületének falán okoz repedéseket.John Burland, a neves Imperial College London egyetem professzora elmondta a lapnak, hogy ha a dőlés üteme gyorsulna, akkor valamilyen módon be kellene avatkozni, de erre valószínűleg egy ideig még nem lesz szükség.A Big Ben ferdüléséhez szakértők szerint az elmúlt évtizedek felszín alatti nagyszabású munkálatai is hozzájárultak. A torony felépítése óta a környéken két metróvonal, egy nagy átmérőjű szennyvízgyűjtő csatorna, valamint a képviselők számára egy mélygarázs épült.
Ingyen utazhatunk Japánba!
Sajnos ma már legtöbbünknek a földrengés és a cunami okozta pusztítás jut eszünkbe ha meghalljuk a távolkeleti ország nevét. A japán kormány ez ellen szeretne tenni, és elérni, hogy az országba látogató turisták száma ismét megközelítse a katasztrófa előtti mutatókat. A japán kormány tízezer repülőjegyet ajánlott fel a fukusimai katasztrófa után elmaradt külföldi turistáknak. Kampányt indítottak a szigetország turizmusának fellendítésére, miután a márciusi földrengés és az azt követő szökőár, illetve nukleáris baleset miatt jelentősen visszaesett a Japánban látogató külföldiek száma. A 14 millió dollárba kerülő akcióban tízezer repülőjegyet ajánlanak fel a Japánba utazni szándékozó külföldieknek, akik 2012 áprilisa, és 2013 márciusa között utaznának az országba. A turisták interneten jelentkezhetnek majd, és a szerencséseket azt követően választják ki, hogy az aspiránsok néhány egyszerű kérdésre válaszoltak utazási útvonalukról és tartózkodásuk idejére vonatkozóan. Az ingyenjegyek tulajdonosait blogbejegyzésekre kérik fel japán tartózkodásuk ideje alatt, amelyekben utazási benyomásaikról és tapasztalataikról számolnak majd be. A márciusi katasztrófa után áprilisban már több mint 62 százalékkal esett vissza a Japánba látogató turisták száma az előző évi adatokhoz képest. A helyzet azóta fokozatosan javul, de augusztusban is 32 százalékkal kevesebb külföldi vendég - mindössze 547 ezer turista - érkezett Japánba, mint egy évvel korábban. A megelőző időszakban viszont egyenletesen nőtt a Japánba látogató külföldiek száma, s 2010-ben már elérte a 8,6 milliót.