Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Öt év múlva ötkarikás játékok Londonban
A magyar utazók 30 százaléka tenne látogatást Londonban az Olimpia miattNagy-Britannia turizmusa lehet a legnagyobb nyertese a 2012-ben Londonban megrendezésre kerülő Nyári Olimpiai Játékoknak. A Brit Turisztikai Hivatal, a VisitBritain decemberben 35 ország, köztük Magyarország utazói körében készített nemzetközi turisztikai felmérése szerint - az ötkarikás játékok által inspirálva - minden harmadik utazó látogatna el szívesen Nagy-Britanniába. Az olimpia már most érezteti kedvező hatását a szigetország évente 74 milliárd font árbevételt hozó idegenforgalmára, amely ezáltal tavaly minden 4. másodpercben 2.012 fonttal járult hozzá az ország nemzeti össztermékéhez.Nagy-Britannia 2006-ban mintegy 28 millió turistát köszönthetett világ minden részéről, akik a szigetországban való tartózkodásuk alkalmával összesen 74 milliárd fontot költöttek el utazásra, szállásra, étkezésre, valamint az ország gazdag történelmi és kulturális nevezetességeinek megtekintésére.Ezen adatok látványos növekedésére számít a Brit Turisztikai Hivatal. A VisitBritain előrejelzései szerint a 2012-es Londoni Nyári Olimpiai Játékokat és Paraolimpiai Játékokat a helyszínen mintegy 2 millió néző tekinti majd meg, és ez várhatóan további 2 milliárd font árbevételt jelenthet az ország, illetve a város számára."Az olimpiai játékok soha vissza nem térő lehetőséget kínálnak Nagy-Britanniának arra, hogy megismertesse magát a világgal." - mondta Gődény Gábor, a VisitBritain közép-európai marketingvezetője. "A decemberben 35 országban, köztük Magyarországon is elkészített felmérésünk szerint az olimpiai játékok már most számottevően növelték London vonzerejét, hiszen az utazásukat tervező turisták közül majdnem minden harmadik elsősorban az olimpiai játékok miatt látogat majd el Londonba." - tette hozzá a szakember.A VisitBritain felmérésében megkérdezettek 24 százaléka szívesen tekint meg egy-egy sporteseményt, illetve szívesen sportol önmaga is abban az országban, amelybe elutazik. Nagy-Britannia esetében az ott végezhető sport- és szabadidős tevékenységek a Brazíliából, Kínából, Malajziából, Mexikóból, Új-Zélandról, Dél-Afrikából, Magyarországról, Németországról, Csehországból valamint Lengyelországból érkező látogatók utazási döntéseiben játszanak meghatározó szerepet.London már most teljes erőbedobással készül a 2012-es olimpiai játékok megrendezésére. A város elvégezte az olimpiai park területének kisajátítását, elkészültek a létesítmények tervei is, a felszabadított területeken pedig már folyamatban van az infrastruktúra kiépítése.A pályázat elnyerésében nagy szerepet játszhatott az, hogy a londoni olimpiai eseményeinek mintegy 60 százalékát már meglévő sportlétesítményekben kívánják megrendezni, így "csak" a mintegy 4 milliárd fontos ráfordítással felépíthető olimpiai park létrehozása, valamint a közlekedési hálózat és infrastruktúra fejlesztése a város feladata.Az olimpiai park London belvárosából vonattal 7 perc alatt lesz elérhető. Ennek biztosítása érdekében a város integrálja és fejleszti a területen már rendelkezésére álló metró és vonathálózatot, így az olimpiai parkban minden 15 másodpercben érkezik és indul majd egy vonatszerelvény. A parkhoz új hajókikötő épül, de megáll majd a helyszínen a Londonba érkező TGV vonat is, amellyel Párizsból akár 2 óra alatt odaérhetnek a látogatók.
Tengeren túli utazás - Az ár motivál, az élmény vonzerőt jelent
Annak ellenére, hogy az utazás, mint szolgáltatás megvásárlása más szolgáltatások beszerzéséhez képest komplexebb, a tengeren túli repülős utak megvásárlásában is egyre inkább előtérbe kerül az ár alapján történő spontán döntés. Amíg a magyar utazók korábban jellemzően a tervezett szabadságuk idején elérhető utak közül választottak, addig napjaink utazóinak 25-26 százaléka már egy-egy kedvező árajánlathoz időzíti tervezett tengeren túli utazását. Az ár persze meghatározó, de nem az egyetlen döntési szempont. A tengeren túli utazások célállomását, amelyek tekintetében a magyar utasok körében Észak-Amerika és Ázsia világvárosai a legnépszerűbbek, az utazók 40 százaléka az adott város természeti értékei és környezetének szépsége, 38 százaléka a város nevezetességei és látványosságai, 9 százaléka pedig kulturális kínálata alapján választja ki. - derül ki a British Airways tengeren túli utazási szokásokat vizsgáló felméréséből. A felmérés eredményeinek közzétételével egy időben a légitársaság rendkívül kedvező, akár 36 százalékkal alacsonyabb jegyárakat publikál Észak-Amerika, Ázsia és Kanada nagyvárosaiba a közelmúltban megújult ba.com internetes oldalon.A British Airways immár 4 éve készít felméréseket a magyar utasok európai és tengeren túli utazási szokásaival, valamint az internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatásával kapcsoltban. A légitársaság legfrissebb felméréseiből kiderül, hogy a repülőjegy árak folyamatos csökkenésével az utazás is egyre inkább spontán megvásárolt termékké, szolgáltatássá válik, légi utazásainkból pedig lassan-lassan eltűnik a korábban jellemző erős szezonalítás.A régi gyakorlat, amelyben az utazók szabadságuk tervezett idejére választottak az elérhető utazási ajánlatok közül változóban van. Az utazók 25-26 százaléka már tengeren túli utazásának időpontját is egy-egy kedvezőbb árú ajánlathoz időzíti. Az Európai utazások tekintében az ár által motivált utazások aránya akár 51 százalék is lehet, a jegyár és a desztináció függvényében.A British Airways felmérésében megkérdezettek körében elsősorban Észak-Amerika (24%) és Ázsia (21%) világvárosai a legnépszerűbb tengeren túli desztinációk. Erre való tekintettel, a felmérés eredményeinek közzétételével egy időben a légitársaság rendkívül alacsony tengeren túli jegyárakat publikál a magyar utasok által közkedvelt 20 célállomásra. A légitársaság illetékek és adók nélkül Miami-ba most például 65.000.-, Los Angeles-be 75.000.-, Shanghai-ba 100.000.-, Hong Kong városába pedig mindössze 105.000 forintért kínál utazási lehetőséget 2007. január 17-től 24-ig történő foglalás esetén, június 15-ig történő utazással."Az ár meghatározó, de tengeren túli utazásaink során nem az egyetlen döntési szempont. Az árak által inspirált utazási szándékot alapvetően a kedvezményes árfekvésű célállomások természeti környezete, az ott remélt élmények sokszínűsége és az adott város nevezetességei befolyásolják." - mondja Nagy Katalin, a British Airways magyarországi képviseletének marketing vezetője.Alapvetően tehát új világokat és kultúrákat felfedezni indulunk a több ezer kilométeres tengeren túli utazásokra. Habár háromból két esetben ez a vágy érhető tetten a magyar utazók utazásainak hátterében, az utasok 17 százaléka pihenés, további 10 százaléka pedig rokonok és barátok meglátogatása céljából repüli át az óceánt.A légitársaság felméréséből kiderül az is, hogy a magyar utazók a tengeren túli utazásokra elsősorban párjukkal (42%), családjukkal (36%), egyedül (13%) valamint barátaikkal (7%) utaznak.Érdekesség, hogy a tengeren túli uticélok kiválasztását a felmérésben megkérdezettek 38 százalékánál az adott város építészeti, kulturális és művészeti nevezetességeinek kínálata, 40 százalékánál a természeti értékek és a környezet befolyásolja, de arra nincs vagy alig van hatással a város gasztronómiai kínálata és az ott fellelhető szórakozási lehetőségek kínálata.Az adott desztinációra vonatkozó, kedvező árú utazási lehetőség kiválasztása után, tengeren túli utazási döntéseink kiemelten fontos eleme a légitársaság kiválasztása. A British Airways tapasztalatai szerint e tekintetben az utasok elsősorban a fedélzeti szolgáltatások színvonala valamint a légitársaság online szolgáltatásainak minősége, egyre nagyobb mértékben pedig ezek áttekinthetősége és kezelhetőségének egyszerűsége alapján döntenek.Az ACNielsen közelmúltbeli, az online kereskedelemről készített globális kutatása szerint, a világ 627 millió online vásárlója körében a legnépszerűbb interneten vásárolt termék a könyv (212 millió vásárló), amelyet a CD és a DVD (135 millió vásárló) valamint a repülőjegy (135 millió vásárló) követ holtversenyben. E tekintetben a magyar utasok is a világ élvonalába tartoznak, hiszen a British Airways felmérése szerint a repülőjegy Magyarországon a 4. legnépszerűbb online termék.A British Airways tengeren túli utazási szokásokat vizsgáló felmérésben megkérdezettek 28 százaléka Afrika, 24 százaléka Észak-Amerika, 21 százaléka pedig Ázsia világvárosaiba látogatott már el repülővel, utazása egyes részeit az interneten keresztül intézve.
A Germanwings utasszám rekorddal zárta 2006-ot
A Germanwings Légitársaság 7,1 millió utast szállított 2006-ban, amely 31 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A Légitársaság forgalma elérte az 560 millió eurót, amely 39 százalékkal több, mint a 2005-ben bonyolított forgalom. Ezzel a rekordértékeket elérő növekedéssel tovább folytatódott az elmúlt három év sikertörténete.A Germanwings összesen 7,1 millió utast szállított összesen 50 célállomására 2006-ban. A Légitársaság, melynek flottája 24 darab repülőgépből áll, már 19 eurós ártól kínálja repülőjegyeit. "A gazdaságosság szempontjából is kiemelkedő lesz a 2006-os év, hiszen egészen biztos, hogy pozitív, minden eddiginél jobb eredménnyel zárjuk majd az évet." - mondta Thomas Winkelmann, a Germanwings Légitársaság ügyvezető igazgatója. "Már az elmúlt évben biztosítottuk további növekedésünk lehetőségét, hiszen a 18 darab megrendelt Airbus A319 típusú repülőgépből két darab már a nyár folyamán a Légitársaság flottájába került. 2007-ben pedig további öt darab géppel bővül majd a géppark. A bővítéssel tovább szélesedik hálózatunk, és számos új célállomásra indulnak majd járatok." - mondta Winkelmann.Az év végén a Germanwings Légitársaság hivatali központja új helyre költözött a Köln/Bonn Repülőtéren, ahol mostantól mind a 170 alkalmazott egy fedél alatt végezheti munkáját. A Germanwings a Köln/Bonn Repülőtérről 2006/2007-es téli menetrendjében (2006. október 29-től 2007. március 24-ig) a következő célállomásokra indít járatokat:Alicante, Athén, Barcelona, Bécs, Belgrád, Berlin, Bologna, Budapest, Drezda, Edinburgh, Helsinki, Isztambul, Krakkó, Lipcse, Lisszabon, London (Stansted), Madrid, Milánó, Moszkva, München, Nizza, Oslo, Palma de Mallorca, Párizs, Prága, Pristina, Róma, Szentpétervár, Split, Stockholm, Thesszaloniki, Varsó, Zágráb, Zürich. A Germanwings Stuttgartból 2006/2007-es téli menetrendjében a következő célállomásokra indít járatokat:Barcelona, Berlin, Bécs, Budapest, Drezda, Faro, Hamburg, Isztambul, Krakkó, Lisszabon, London (Stansted), Madrid, Malaga, Moszkva, Párizs, Pristina, Róma, Split, Thesszaloniki, Varsó, Zágráb A Germanwings Hamburgból 2006/2007-es téli menetrendjében a következő célállomásokra indít járatokat: Isztambul, London (Gatwick), Moszkva, München, Pristina, Stuttgart, Toulouse, Zágráb A Germanwings Berlinből 2006/2007-es téli menetrendjében a következő célállomásokra indít járatokat:Düsseldorf, Isztambul, Köln/Bonn, Moszkva, München, Stockholm, Szentpétervár, Stuttgart, Zágráb, Zweibrücken / Új célállomások a 2007-es nyári menetrendben: Mykonos, Varna, Burgas, Sármellék
Új szolgáltatások a Wizz Airnél
A Wizz Air diszkont légitársasága a 2007-es évben új, továbbfejlesztett szolgáltatásokat vezet be.Az elsőbbségi beszállítás lehetővé teszi, hogy a szolgáltatást igénybe vevő utasok az elsők között szálljanak a fedélzetre és válasszák ki ülőhelyeiket. Ez a szolgáltatás jelenleg Budapest, London-Luton és Gdansk repülőtereken érhető el, utasonként 1300 forintért.A Wizz Air ezt a szolgáltatást folyamatosan kiterjeszti majd útvonalhálózatának többi repülőterére is, és hamarosan a légitársaság honlapján, előre is megvásárolható lesz. Nem változik a Wizz Air jelenlegi gyakorlata, hogy kisgyermekes és fogyatékkal élő utasainak automatikusan biztosítja az elsőbbségi beszállítást. A másik újdonság az utas- és poggyászbiztosítás, amely most már a helyfoglalással együtt vásárolható meg. Az utasbiztosítási csomagok, amelyeket az AIG biztosítótársaság a Wizz Air számára dolgozott ki, a helyfoglalási folyamaton belül választhatók ki és a helyfoglalással együtt kifizethetők.Ezzel egyidőben a Wizz Air a reptéri utaskiszolgálási folyamatok hatékonyságának növelése érdekében is új intézkedést vezet be. Az első csomag továbbra is ingyen adható fel, a második és minden további feladott poggyász kezeléséért az utasnak díjat kell fizetni. A csomagonkénti díj 1300 forint on-line, helyfoglalással együtt történő fizetés esetén, utólagos fizetéskor 2600 forint. Az intézkedés január 15-től lépett életbe és minden utasra vonatkozik. Az új intézkedések nem változtatják meg a 20 kg feletti csomagok túlsúlyára vonatkozó pótdíjat.
Újabb jelölt a világ 7 új csodája címre
Jordánia sziklába faragott, ősi rózsaszín városa, Petra is az Új hét világcsoda című program egyik hivatalos jelöltje lett. A jelöltségi okiratot a versengés alapítója, Bernard Weber személyesen adta át Rania jordániai királynénak ünnepélyes keretek közt.Az Új hét világcsoda versengést 2001-ben hirdette meg Bernard Weber egy genfi alapítvány létrehozásával, amelynek célja a különféle történelmi emlékek megőrzése, felújítása, támogatása. Jelenleg 21 ilyen hely verseng azért, hogy a világ hét csodája közé soroltasson.Az érdeklődés egyre nagyobb, ahogy Weber és tízfős csapata végiglátogatja mind a 21 helyszínt. Utoljára a New York-i szabadságszobrot tekintik meg március 6-án, és a hét új világcsodát július 7-én hirdetik ki Lisszabonban. Vörös sziklákba faragott világ Petra 262 kilométerre fekszik Ammantól, Jordánia fővárosától. Hajdanán a nabateusok birodalmának volt a fővárosa, fénykorában csaknem 30 ezren lakták, de a római időkben, a nabateusok i. sz. 106-os leveretése után is virágzott. A sziklába faragott, lenyűgöző palota- és templomhomlokzatok mögött csak kőbe vájt, sötét terek vannak, rendeltetésük ismeretlen. A várost az i. sz. 747-es földrengés súlyosan megrongálta, s attól fogva több mint ezer évig el volt szigetelve a világtól, mígnem a svájci Johann Ludwig Burchhardt 1812-ben újra felfedezte. Húsz éve nem laknak benne Utolsó lakóit, a pásztorkodásból élő beduinokat a jordán kormány az 1980-as évek közepén átköltöztette egy szomszédos településre. A sziklaváros azóta kizárólag turistalátványosság.