Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Üdülési csekk: növekvő kedvezmények, bővülő szolgáltatások
A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány hétfőn mutatta be Üdülési csekk kalauz 2008 kiadványát.Az eseményen Kiss Péter, a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter hangsúlyozta, hogy a Kormány célja az emberek életminőségének javítása, amelyhez jó eszköz a szociális partnerek által is támogatott üdülési csekk rendszere. A bemutatott kiadvány újszerűen foglalja egységbe mintegy 8 ezer belföldi üdülési csekk elfogadóhely legfontosabb adatait katalógus szerint, ugyanakkor évkönyv szerűen tartalmazza az üdülési csekk rendszer működésével kapcsolatos fontosabb statisztikai adatokat, eredményeket. A Kalauz 20 ezer példányban jelenik meg, amelyet a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány üzletkötői hálózatán, a www.udulesicsekk.hu weboldalon valamint a Tourinform irodák közreműködésével kerül terjesztenek. Az Alapítvány 2008. január 1-jétől új "ÜDÜLÉSI CSEKK PLUSZ" akciót hirdet meg az üdülési csekk elfogadóhelyek körében. Az akció célja, hogy a belföldi szolgáltatók mind több kedvezményt, előnyt, ajándékot, akciót biztosítsanak az üdülési csekkel rendelkező vendégei számára. A kezdeményezéshez eddig 710 elfogadóhely jelezte csatlakozását. A törvény biztosította felhasználási lehetőségeken belül az Alapítvány tovább bővíti az elfogadóhelyek számát a jelenlegi 8 ezerről 10-12 ezerre (főként kulturális-, szabadidősport, egészségmegőrzési szolgáltatások területén). Az üdülési csekk rendszert érintő 2008-as pozitív változás, hogy 5,3 százalékkal, azaz évi 69 ezer forintra nő az adómentes természetbeni juttatásként adható üdülési csekk értéke. 2007. jan. 1-okt. 30. között 24,5 milliárd forint értékű kedvezményes üdülési csekk került fogalomba mintegy 1,4 millió fő részére. 22,1 milliárd Ft értékben történt kedvezményes üdülési csekk felhasználás a hazai szolgáltatóknál.
Megmenekül a síszezon?
A múlt hét végi kiadós havazás szinte utolsó mentsvárként érkezett az osztrák idegenforgalom számára: miközben a szokatlanul nagy meleg miatt egész évben azon búsongtak az ágazat illetékesei , hogy "alig" lesz vendég télen, a korai fehér áldásnak köszönhetően most két-három héttel korábban kezdődhet a síszezon az alpesi országban.Nemcsak hogy fellégeztek, hanem kapva kaptak is az alkalmon a legnagyobb szállodák és síközpontok. Az tervezik, hogy már most a hét végén üzembe helyezik a sífelvonók legalábbis egy részét, nem pedig november utolsó hetében, ahogy eredetileg tervezték. Ráadásul kedvezményes felvonó- és szezonjegyárakkal is próbálják a vendégeket a friss hóval fedett, kiváló minőségű pályákra csalogatni. Tirolban, Stájerországban és Salzburgban sok helyütt előbbre hozzák az évadnyitást. Az utóbbi tartományban például az obertauerni, a zauchensee-i, a flachaui, a Zell am See-i, a Saalbach-Hinterglemmen-Leogang-i, a Gaissau-Hintersee-i és a müllbachi pályákon már a napokban beindul a nagyüzem, és hasonlón törik a fejüket a semmeringi síparadicsomban is.A több napon át tartó havazás jó néhány helyen csúcsot döntött. A tiroli Ötz-völgy végében fekvő Obergurglban sem hullott még annyi hó november első dekádjában, mint az idén: a hótakaró vastagsága ott elérte a 79 centimétert. A hegyekben azonban nem ritka másfél-kétméteres friss hó.A behavazott hegyek és tájak természetesen egyéb sportolásra is alkalmat kínálnak. A hatóságok azonban mindenkit óvnak attól, hogy túlságosan is belemerüljenek a téli örömök élvezetébe, megfeledkezve a veszélyekről. Különösen a síelőket, szánkózókat, hegymászókat és túrázókat fenyegeti fokozott lavinaveszély. Ráadásul a havazás súlyos közlekedési gondokat is okozott, a hegyi utak jelentős részén kötelező a hólánc használata. A vorarlbergi lechi és zürsi síközpontot két napon át nem lehetett közúton megközelíteni az akut lavinaveszély miatt. A stájerországi Bruck an der Muhr és Knittelfeld körzetben még hétfőn is áramkimaradások voltak.Lelkendeznek azonban a télisportszergyártó cégek, legalábbis reménykednek abban, hogy a korai szezonnyitás őket is kihúzza a kátyúból. Ugyanis tetemes forgalomkiesést kellett eddig elkönyvelniük a lanyha téli igényt jósoló kilátások miatt. Az olyan óriásvállalatok, mint a Head vagy az Atomic, az év első kilenc hónapját 11,9, illetve 13,2 millió eurós mínusszal zárták a tavalyi hasonló időszakhoz képest.Ha nem is a tél örömeit, mindenesetre kiélvezhették az időjárás nyújtotta gyönyöröket a graziak. Hétfőn ragyogó napsütés, a tavasz leheletét elővarázsoló langymeleg kényeztette a stájer székváros lakosait, olyannyira, hogy számos vendéglő újra megnyitotta kerthelyiségét vagy rakta ki az asztalokat a flaszterra a szélcsendes sarkokon. (MTI)
Már megint Kínáé a nagyobb
"London szeménél" és annak márciusban nyíló szingapúri óriáskerék társánál is nagyobb lesz a Pekingi nagy keréknek (Beijing Great Wheel) nevezendő 208 méter magas kilátó, amelyről tiszta időben akár még a kínai nagy falat is látni lehet majd.A világ legmagasabb, egyben a legnagyobb kapacitású óriáskereke az építők szerint 2009-ben készül el. A szerkezeten összesen 48 légkondicionált kabin lesz, mindegyikben negyven turista foglalhat helyet. A londoni kilátó kapacitása ennél lényegesen kisebb, kabinonként 25 személyt visz fel a magasba."Az óriáskerék Peking látképének kellemes kiegészítője lesz, a város új szimbóluma" - mondta az alapkőletétel előtt Stephan Matter, a Great Wheel társaság vezetője.Az óriáskereket Peking keleti felében, a Csaojang (Chaoyang) parkban építik fel, ahol a jövő évi olimpiai játékok alatt a strandröplabda mérkőzéseket rendezik.A mintegy 200 millió euróból (több mint 50 milliárd forintból) épülő kilátóra a tervek szerint 100 jüan (2350 forint) körüli áron lehet majd jegyeket kapni, bár a belépők végső áráról még nem született döntés.A szingapúri óriáskerék építésében is részt vevő Florian Bollen szerint az utasoknak olyan érzése lesz, mintha repülnének, a várost egy egészen új perspektívából láthatják.A Great Wheel vállalat vezetője végül igyekezett eloszlatni a hírhedt pekingi szmoggal kapcsolatos aggodalmakat, hogy ugyanis a füstös levegő tökreteheti a kilátást. Ő maga derűlátó, szerinte egyre kedvezőbb a helyzet. Bár a kormány igyekezete ellenére továbbra is lesz levegőszennyezés, a kerék már magában is egy látványosság - fejtette ki Stephan Matter. (MTI)
Online beszállókártyát vezet be Magyarországon a British Airways
Az internetről a fedélzetre: a British Airways minden utazás előtti szolgáltatást az interneten keresztül nyújt magyar utasainakA magyar utasok képletesen akár az internetről is a British Airways gépeinek fedélzetére léphetnek, hiszen a közelmúltban bevezetett online beszállókártya révén immár minden utazás előtti szolgáltatását az interneten keresztül nyújt utasainak a brit légitársaság. Az internetes szolgáltatási portfoliójának részét képező online beszállókártyát, a magyar nyelvű internetes foglalási rendszer augusztusi elindítását követően vezeti be Magyarországon a British Airways. Hazánk egyike annak a 11 országnak, ahol immár az internetes foglalás és a fizetés is az adott ország nyelvén történik. Az online szolgáltatások eddigi sikerei alapján a British Airways várakozásai szerint, az online beszállókártya népszerű lesz az utasok körében, hiszen a jegyüket közvetlenül a légitársaságtól megvásároló utasok 68 százaléka szeptemberben a ba.com oldalon foglalta le repülőjegyét, 12 százalékuk pedig már az online check-in szolgáltatást is igénybe vette. Az online beszállókártya bevezetése fontos lépést jelent légitársaság heathrow-i 5-ös terminálra való átköltözése előkészületeiben, és lehetővé teszi a magyar utasok számára, hogy elkerüljék a hagyományos check-in pultoknál való sorban állást a Ferihegyi Repülőtéren is, mivel a csak kézipoggyásszal utazók, egyenesen a biztonsági ellenőrző pulthoz mehetnek.A polgári légiközlekedésben az internet ideális eszköz arra, hogy a légitársaságok javíthassák szolgáltatásaik minőségét és választ tudjanak adni új, egyre nagyobb fontossággal jelentkező fogyasztói igényekre. Az egyik legfontosabb ilyen szempont az, hogy az internetes szolgáltatások a vevő kezébe helyezik az irányítást, így az utas maga tervezheti és szervezheti meg utazását függetlenül attól, hogy mikor és hol tartózkodik. Ezen túlmenően, az online szolgáltatások hozzájárulnak ahhoz, hogy az utasok csökkenteni tudják az utazás megszervezéséhez szükséges időt, míg végül de nem utolsó sorban a reptéren töltött idő is lerövidíthető általuk. Mindezek egyetlen célt szolgálnak: kényelmesebbé és pihentetőbbé tenni az utazást. Mindezeken túlmenően, az online szolgáltatások további fontos előnye az, hogy lehetővé teszik a légitársaságok működési költségeinek csökkentését. Az internetes szolgáltatások révén a British Airways 2006 és 2008 között például 100 millió fonttal tudta csökkenteni kiadásait.A British Airways e-Service portfolióját a ba.com oldalon található online útikalauz, online vásárlás (jegyfoglalás és fizetés), a foglalások utas általi kezelését és módosítását lehetővé tevő "Manage my Booking" funkció valamint az online check-in alkotja.39 százalékos internet penetrációval Magyarország kedvező pozíciót foglal el a British Airways hálózatában az internetes szolgáltatások kiterjesztése és alkalmazása tekintetében. A magyar BA utasok affinitását az internethez jól mutatja, hogy szeptemberben a közvetlenül a British Airways-től vásároló utasok 68 százaléka már az interneten keresztül vásárolta meg repülőjegyét. Emellett, az utasok egyre nagyobb számban veszik igénybe az online check-in szolgáltatást is, amelyet szeptemberben a Budapestről induló utasok 12 százaléka vett igénybe, 26,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az online check in októbertől már magyar nyelven is elérhető."Az online beszállókártya bevezetése magyar utasaink számára azt jelenti, hogy virtuálisan közvetlenül az internetről léphetnek a gépek fedélzetére, mivel a British Airways immár minden utazás előtti tranzakciót az interneten keresztül nyújt utasainak." - mondta Anna Ingham-Grant, a British Airways Magyarországért, Szlovákiáért és Csehországért felelős kereskedelmi igazgatója. " Az online beszállókártya egyike a British Airways azon innovációinak, amelyek célja az, hogy egyszerűsítsék a check-in folyamatot és lerövidítsék a repülőtéren töltendő időt. Magyar nyelvű online foglalási rendszerünket augusztusban vezettük be, októbertől már a check-in is elérhető magyarul, az online beszállókártya pedig a legújabb British Airways által bevezetett internetes kényelmi szolgáltatás Magyarországon." - tette hozzá az igazgató.Az online beszállókártya használata egyszerű, alkalmazása pedig előnyök sorát hozza az utasok számára. Az online check-in elvégzését követően a ba.com oldalon az utasok otthon vagy munkahelyükön kinyomtathatják saját A4 formátumú beszállókártyájukat. Az online beszállókártya egy olyan vonalkóddal van ellátva, amely tartalmazza az utasra és a járatra vonatkozó összes fontos információt. Segítségével a csak kézipoggyásszal utazók a repülőtérre érkezve egyenesen a biztonsági ellenőrzőkapukhoz mehetnek és nem szükséges sorban állniuk a hagyományos check-in pultoknál. Azok akik feladandó csomagokkal utaznak, a csomagok számát már a ba.com oldalon jelezhetik, ahol kedvezményesen fizethetik meg a csomagfeladás esetleges többletköltségét, majd a repülőtérre való megérkezést követően a "Fast Bag Drop" pultnál adhatják le csomagjaikat és ezután közvetlenül a biztonsági ellenőrzéshez fáradhatnak. A biztonsági ellenőrzés során a személyzet egy, az áruházakban használt szkennerhez hasonló leolvasóval ellenőrzi az online beszállókártyán lévő vonalkódot és ezzel a folyamat véget is ért.A jelenleg havonta mintegy 600.000 utas által használt online beszállókártyát a British Airways hálózatán belül 127 repülőtér - köztük 36 európai légikikötő - fogadja el.Az online beszállókártya bevezetése British Airways számára az új, heathrow-i 5-ös terminálra való átköltözés előkészületei szempontjából is kiemelten fontos, mivel tovább bővíti az utasok által használható check-in lehetőségek körét. A légitársaság utasai jelenleg a ba.com oldalon, illetve önkiszolgáló check-in automaták segítségével jelentkezhetnek be az induló járatokra. British Airways várakozásai szerint, az 5-ös terminál 2008. március 27-i megnyitását követően, a légitársaság mintegy 30 millió utasának 80 százaléka már a check-in-t az interneten vagy önkiszolgáló check-in automaták segítségével végzi majd el.