Tel.: 06 30 343 4343 Mail: info@nagyutazas.hu Nyitva: H-P 9:00-17:00
Magazin
További cikkek
Tizenkét amerikai várossal bővül a Malév-hálózat
A oneworld alapító taglégitársaság, az American Airlines (AA) tizenkét járatára kerül fel a Malév kereskedelmi kódja május 2-tól, ami lehetővé teszi a Malév-utasoknak, hogy közvetlenül foglaljanak helyet észak-amerikai járatokra, amelyek csatlakozása illeszkedik a Malév közvetlen Budapest–New York járatához.A két légitársaság code-share együttműködésnek köszönhetően a Malév gyakorlatilag közvetlen szereplőjévé válik az amerikai belföldi légiközlekedésnek. A Malév kódok naponta összesen 36 AA járaton szerepelnek majd, ez a jelenlét a realizálható kereskedelmi hasznon túl jelentős marketingértéket jelent az észak-amerikai földrészen. Az utasok számára a gyors utazás és egyszerűsödő ügyintézés jelent előnyt, a Budapest–Los Angeles távolság a Malév és az AA járataival például 17 óra alatt repülhető le New York-i átszállással. A Malév-kóddal elérhető városok: Baltimore (Maryland), Boston (Massachusetts), Cleveland (Ohio), Dallas/Fort Worth (Texas), Miami (Florida), Orlando (Florida), Raleigh/Durham (North Carolina), San Diego (California), San Francisco (California), Seattle (Washington), St. Louis (Missouri) és Washington (DC). A célállomások a Malév New York-i járataival május 2-ától egyetlen átszállással érhetők el. Egy már korábbi megállapodásnak köszönhetően az American Airlines Los Angeles-be és Chicago-ba közlekedő járatain is szerepelnek a Malév kódjai.
Austrian: pontosságban az élen
Jelentősen az európai átlag felett teljesített az Austrian Airlines Csoport pontosságát tekintve 2007-ben, az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA) által frissen kiadott, a teljes 2007-es évre vonatkozó statisztikája szerint.Az Austrian 2007-ben a rövid- és középtávú szegmensben 84,1 százalékos érkezési pontosságot ért el, míg a hosszú távú szektorban 82,1 százalék volt az érkezési pontosság. Az AEA értékelése - amely a Szövetség légitársaság-tagjaira vonatkozik – szerint a rövid- és középtávú járatok 77,7 százaléka pontosan érkezett, míg a hosszú távú szektorban ez az adat 65,9 százalék volt.„2007-ben ismételten sikerült az Austrian Airlines járatainak pontosságát javítani az elmúlt években végrehajtott fejlesztéseknek és a bevezetett folyamat-optimalizációnak köszönhetően, és ez által hatalmas előnyökre tettünk szert” – nyilatkozta dr. Peter Malanik, az Austrian üzemeltetési vezetője az AEA adatai kapcsán. Malanik hozzátette: „a hosszú távú szegmensben jelenleg mi vagyunk a legjobb európai légitársaság járataink érkezésének pontosságát tekintve. A rövid- és közép-távú járataink pontosságát tekintve – amely rendkívül nagy jelentőséggel bír átszálló utasaink számára – az európai ranglistán a kiemelkedő harmadik helyet foglaljuk el. Egy ilyen gyors teljesítményjavulás felállította a mércét az iparág számára: a változékony időjárás, a légi irányítási központok korlátozott kapacitása és a repülőtéri sztrájkok ellenére sikerült a menetrend szerinti és charterjárataink magas színvonalú kezelését fenntartani, amelyet utasaink elvárnak tőlünk. Amennyiben szeretnénk pozíciónkat megerősíteni és vezető szerepet betölteni a fontos ipari helyszínekért folytatott egyre erősödő versenyben, hatékony és rendszerszerű együttműködést kell létrehoznunk az Austro Controllal és a Bécsi Nemzetközi Repülőtérrel. Ez az egyetlen mód arra, hogy a versenypiaci előnyöket teljes mértékben ki tudjuk aknázni, a hálózat minőségének javításával és ez által az átszálló utasforgalom és elhelyezkedésünk vonzerejének fokozásával.”˙Hálózati légitársaságként az átszálló utasok számára minden egyes nap több száz járathoz biztosít csatlakozást az Austrian, ezért kiemelkedő teljesítmény, hogy a Csoport a vezető európai légitársaságok között a járatok megbízhatóságát és pontosságát tekintve 2007-ben előkelő helyet szerzett, és a társaság kiemelkedő szolgáltatási színvonalát tekintve is elismerésben részesült.
Fogyasztóvédelmi kampány a légi utasok jogairól
Tavaly októberben elindult az EU fogyasztóvédelmi kampánya - „Az EU-ban minden fogyasztó élhet a jogaival. Legyen tisztában velük!” szlogennel -, amelynek célja a magyar állampolgárok tájékoztatása az őket itthon és más uniós tagállamokban megillető fogyasztói jogokról.A kampány nyolcadik kiemelt témája a légi utasok jogaira vonatkozik. Egy 2007 decemberében készített Gallup felmérés szerint a 25-45 éves magyarok fele nem ismeri a repülőjegy-foglalás során őket megillető jogokat. A megkérdezetteknek csupán 27 százaléka állította, hogy tisztában van ezekkel, amikor repülőjegyet foglal, 65 százalékuk pedig szeretne többet megtudni a járat foglalásával és törlésével kapcsolatos fogyasztói jogokról. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez számos panasz érkezik a légiutazással kapcsolatban. Amennyiben az utasok járatát törlik, vagy beszállásunkat visszautasítják (például túlfoglalásra hivatkozva), kártalanításra és a jegy árának visszatérítésére, vagy más járatra való átfoglalásra van jogunk, emellett a légitársaságnak gondoskodnia kell az ellátásunkról. Kártalanításkor a repülőút távolságától függően 250-től 600 euróig terjedő kártérítést kaphatunk. Járattörlés esetén azonban nem jár kártalanítás, ha tájékoztattak bennünket a törlésről legalább 14 nappal a menetrend szerinti indulási időpontot megelőzően, vagy az eredeti menetrendhez közeli időben átfoglalást ajánlanak fel, illetve ha a járat törlését rendkívüli körülmények okozzák. Amennyiben a légifuvarozó arra számít, hogy egy járat indulása a menetrend szerinti induláshoz képest késni fog, a várakozási idővel ésszerű arányban frissítőket, díjmentes telefonálási lehetőséget kell felajánlania, emellett szállást is biztosítania kell, ha egy vagy több éjszakai ott tartózkodás szükséges. Késésnek számít: • 2 óra 1500 km-es vagy annál rövidebb útnál; • 3 óra az összes Közösségen belüli, 1500 km-nél hosszabb út és az összes egyéb, 1500 és 3500 km közötti út esetén ; • 4 óra a fentieken túl; • 5 órás késés esetén a jegy vételi árának 7 napon belüli visszatérítésére vagyunk jogosultak. A fogyasztók további információért és tanácsért az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE-hoz) fordulhatnak (www.ofe.hu).
Love at first flight - Budapest
Budapesti járattal avatták Norvégia új fapados repterét Valentin napon.2008. február 14-én szállt fel a Norwegian Airlines első járata az Oslótól 60 km-re fekvő norvégiai Rygge repülőtérről, amelyet ezzel a járattal nyitottak meg ünnepélyesen. A Norwegian Air Shuttle számos járatot indít majd ebből a légi kikötőből, a célállomások között szerepel például Athén, Barcelona, Berlin, Varsó és London is, de az első felszálló gép úti célja Magyarország, Budapest-Ferihegy. A járat indítását segítette a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére létrejött Légi Marketing Alap is, amelynek felhasználásával az érintett norvég és svéd területeken népszerűsítik az új járatot és Magyarországot mint turisztikai célpontot.A járatnyitáshoz a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére nagyszabású nyitórendezvény is társult az MT Zrt., a Norwegian és a Rygge repülőtér szervezésében, amelyen részt vett a norvég közlekedési miniszter, a reptértulajdonos konzorcium elnöke és a Norwegian elnök-vezérigazgatója egyben fő tulajdonosa, valamint Bozi Lajos, hazánk oslói nagykövete. A mintegy hatszáz meghívott vendégnek és az első járat 178 utasának a Magyar Turizmus Zrt. képviselői hazánkat népszerűsítő prospektusokkal és ajándékokkal kedveskedtek. A magyar gasztronómiát a Danubius Hotels (Radisson SAS Béke) szakácsainak ételkülönlegességei, továbbá magyar pezsgők és borok képviselték, kultúránk bemutatásáról pedig a Duna Együttes zenészei és táncosai, valamint a Balázs Jazz Trió gondoskodott.A reptéravató rendezvényre a norvég légierő vadászgépeinek kíséretében érkezett meg a Norwegian legújabb B-737-800-NG típusú, 180 személyes, környezetkímélő technológiákkal felszerelt repülőgépe, amely az esemény záróakkordjaként 18.00-kor startolt 178 utasával Budapest-Ferihegy felé.